• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Heeft de Dodge Challenger AWD nodig?

Auteur: Author, gepost 28 oktober 2016 om 10:06 – 28 Reacties

Heeft de Dodge Challenger AWD nodig?


Volgens ons namelijk niet, maar de Amerikanen denken van wel.

Lekkende primeurs zijn anno nu eerder regel dan uitzondering. In sommige gevallen zijn het echter derden die ervoor zorgen dat informatie eerder dan gepland naar buiten komt. De komst van de Dodge Challenger GT is verklapt door de Amerikaanse Environmental Protection Agency, die per ongeluk verbruikscijfers van de nog te introduceren Challenger naar buiten bracht.

Die verbruikscijfers zijn echter niet de primeur. Veel belangrijker is het feit dat we nu weten dat de Challenger GT met een 3,6-liter V6 met 305 pk én AWD daadwerkelijk in productie gaat. Je kunt je afvragen of vierwielaandrijving past bij een auto van dit kaliber. Aan de andere kant wordt zo’n Challenger nu wel ineens een vierseizoenenauto en zal het rijgedrag wat meer hufterproof zijn.

Balen: een flinke burnout leggen is er wellicht niet meer bij, voor de Challenger GT. Gelukkig zit die botermalse Hellcat met meer dan 700 pk nog in het gamma.

Ook interessant!

  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker
  • Het doek valt voor de brute Hellcat
    Het doek valt voor de brute Hellcat
  • Video - Vluchtende Challenger belandt in de vangrail
  • Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
    Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

challenger, Dodge

Vorig bericht: « Surprise! Kapotte koplampen raken uit de mode
Volgend bericht: Hoe een Belgische Maybach-rijder z’n rijbewijs verloor »

Lees Interacties

Reacties

  1. reggie-boy_rood zegt

    28 oktober 2016 om 10:08

    Als ze ‘m maar een burnout modus geven. Net als bij de mustang (ma dat is geen awd)

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      28 oktober 2016 om 10:23

      @reggie-boy_rood: doet je ma burn-outs dan?

      Login om te reageren
    • duckmefaddy zegt

      28 oktober 2016 om 11:23

      @reggie-boy_rood: Rijdt jou ma een mustang?

      Login om te reageren
  2. rob636 zegt

    28 oktober 2016 om 10:09

    Volgensmij is dit een prima idee!

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    28 oktober 2016 om 10:10

    Ik zeg een hellcat met 700pk kan awd prima gebruiken! Een mooie knop voor burnout/driftmodus zou natuurlijk een fijne toevoeging zijn!

    Login om te reageren
    • willempjuh zegt

      28 oktober 2016 om 11:51

      @dutchdriftking: Dan zou het hele concept van een de Amerikaanse musclecar wegvallen… Veel te veel power op de achterwielen hoort bij dat soort auto’s! En met awd zou de hellcat veel te zwaar worden, dat ding weegt al meer dan 2 ton ;)

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        28 oktober 2016 om 12:11

        @willempjuh: Dan kan die 150kg er ook nog we bij toch?

        Login om te reageren
        • willempjuh zegt

          28 oktober 2016 om 16:46

          @dutchdriftking: Dat zou inderdaad niet heel veel uitmaken haha, maar ik zou toch liever RWD hebben bij zo’n vette Amerikaanse musclecar ;)

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            28 oktober 2016 om 16:50

            @willempjuh: opzich wel, maar 4wd met een 2wd funknop is toch best of both worlds?

            Login om te reageren
  4. str8six zegt

    28 oktober 2016 om 10:20

    Opzich een logische stap. In veel staten zijn de winters toch wel streng met veel sneeuw en vorst, kun je toch nog met de muscle car fatsoenlijk rijden en later in de zomer Pikes Peak op knallen!

    Login om te reageren
  5. 87sandyd zegt

    28 oktober 2016 om 10:30

    Juist voor de Hellcat zou AWD handig zijn. Het is toch lastig te vertellen dat je een auto met 700pk hebt en van 0-100 langzamer bent dan een gemiddelde Audi.

    Login om te reageren
    • imre741 zegt

      28 oktober 2016 om 10:52

      @87sandyd: Ferrari f12 heeft er geen probleem mee anders!

      Login om te reageren
      • guusboum zegt

        28 oktober 2016 om 11:41

        @imre741: die zal het elektronisch, launch control bijv., Beter geregeld hebben, terwijl dat bij een Hellcat misschien te prijzig wordt. Tevens zullen de banden afwijken denk ik, een verschillende gewichtsbalans en een (flink?)afwijkende koppel kromme van de motor

        Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    28 oktober 2016 om 10:35

    Ach, het is de Challenger GT met V6. Dat is het model die waarschijnlijk het minst verkocht gaat worden in Amerika. Een dikke Challenger kan je daar voor een prikkie ophalen. Ik meende dat de Hellcat is van 55.000 dollar moest gaan opbrengen. En dan heb je ruim 700PK…

    Login om te reageren
    • jasbelle zegt

      28 oktober 2016 om 11:11

      @viezefreddyw: als je daar de kosten bijrekent van een verblijfsvergunning + een huis ben je alsnog goedkoper uit dan een nieuwe Hellcat in Nederland krijgen.

      Ik ga mijn ticket alvast boeken

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        28 oktober 2016 om 11:16

        @jasbelle: Dan heb jij een hoop gedoe over om een Hellcat te rijden.

        Nou, doei he! We appen!

        Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      28 oktober 2016 om 11:20

      @viezefreddyw: Welke versie denk je dat verhuurbedrijven het meest kopen? Die V6. En in veel gebieden is AWD best handig. De Charger/Challenger is populair als rental. Denk dat dat de grootste afnemers worden.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        28 oktober 2016 om 11:23

        @e34m5touring: Ja, dat is waar ook. Heb je een punt. De verhuurbedrijven zullen wel blij zijn met dit nieuws. Nu Ford nog even met de Mustang en iedereen is happy.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          28 oktober 2016 om 11:31

          @viezefreddyw: De Mustang staat op een ‘bespoke’ onderstel voor zover ik weet. Had ie z’n platform gedeeld met bijv. de Taurus was het vrij makkelijk geweest denk ik. De Charger/Challenger staat (in basis) nog op een Merc onderstel. Daarbij is awd makkelijker te realiseren. De Camaro heeft een Holden onderstel waar ook geen awd op leverbaar is dus die zie ik ook niet snel met zoiets komen. Wat dat betreft best slim van Dodge. Zeker in de gebieden waar regelmatig sneeuw/zware regen etc. valt kan zoiets best succesvol zijn.

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            28 oktober 2016 om 11:41

            @e34m5touring: Zeker slim gedaan door Dodge. Hoe meer je kan aanbieden als fabrikant, hoe beter.

            Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    28 oktober 2016 om 10:37

    Geef dan de Hellcat 4WD en de V6 RWD. Dat zou logischer zijn.

    Login om te reageren
  8. e270cdi zegt

    28 oktober 2016 om 10:57

    De hellcat heeft niet voor niet hell in zijn naam.. Anders kan je beter de naam veranderen in pussycat.. Maar het zou aan de andere kant niet slecht zijn, want dit is gewoon overkill op de achterbanden.

    Login om te reageren
  9. AMV8Bart zegt

    28 oktober 2016 om 10:58

    Iets met relevant en belangrijk voor NL..

    Maar ff serieus, waar blijft het nieuws over de Citroen C-Elysée facelift voor China

    -edit: de plaat blijft hangen, maar je staat vanaf nu wel op de modlist!-

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      28 oktober 2016 om 11:08

      @amv8bart: Normaal gesproken voel ik me nooit echt geroepen om op zulke reacties te reageren, maar dit is al de tweede keer vandaag dat je zo reageert en de ochtend is nog niet voorbij dus ik doe het toch, ook al zou het je waarschijnlijk niets interesseren.

      Maar als een artikel jou niet boeit of volgens jou niet relevant is, klik er gewoon niet op. Neem de moeite niet om het te lezen en al helemaal niet om te reageren. En als je wel wilt reageren, reageer dan inhoudelijk zodat we het niveau een beetje op peil houden.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      28 oktober 2016 om 11:32

      @amv8bart: Dus je bent wel geinteresseerd in Chinees autonieuws?

      Login om te reageren
    • str8six zegt

      28 oktober 2016 om 15:19

      @amv8bart: “Like” voor de edit

      Login om te reageren
  10. robinvanbeek zegt

    28 oktober 2016 om 12:53

    Fwd zou wat zijn

    Login om te reageren
  11. gieltj zegt

    28 oktober 2016 om 22:01

    Zou tof zijn als je gewoon een schakelaartje om kon zetten zodat ie alleen op de achterwielen aangedreven word :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North