Volgens ons namelijk niet, maar de Amerikanen denken van wel.
Lekkende primeurs zijn anno nu eerder regel dan uitzondering. In sommige gevallen zijn het echter derden die ervoor zorgen dat informatie eerder dan gepland naar buiten komt. De komst van de Dodge Challenger GT is verklapt door de Amerikaanse Environmental Protection Agency, die per ongeluk verbruikscijfers van de nog te introduceren Challenger naar buiten bracht.
Die verbruikscijfers zijn echter niet de primeur. Veel belangrijker is het feit dat we nu weten dat de Challenger GT met een 3,6-liter V6 met 305 pk én AWD daadwerkelijk in productie gaat. Je kunt je afvragen of vierwielaandrijving past bij een auto van dit kaliber. Aan de andere kant wordt zo’n Challenger nu wel ineens een vierseizoenenauto en zal het rijgedrag wat meer hufterproof zijn.
Balen: een flinke burnout leggen is er wellicht niet meer bij, voor de Challenger GT. Gelukkig zit die botermalse Hellcat met meer dan 700 pk nog in het gamma.
reggie-boy_rood zegt
Als ze ‘m maar een burnout modus geven. Net als bij de mustang (ma dat is geen awd)
str8six zegt
@reggie-boy_rood: doet je ma burn-outs dan?
duckmefaddy zegt
@reggie-boy_rood: Rijdt jou ma een mustang?
rob636 zegt
Volgensmij is dit een prima idee!
Dutchdriftking zegt
Ik zeg een hellcat met 700pk kan awd prima gebruiken! Een mooie knop voor burnout/driftmodus zou natuurlijk een fijne toevoeging zijn!
willempjuh zegt
@dutchdriftking: Dan zou het hele concept van een de Amerikaanse musclecar wegvallen… Veel te veel power op de achterwielen hoort bij dat soort auto’s! En met awd zou de hellcat veel te zwaar worden, dat ding weegt al meer dan 2 ton ;)
Dutchdriftking zegt
@willempjuh: Dan kan die 150kg er ook nog we bij toch?
willempjuh zegt
@dutchdriftking: Dat zou inderdaad niet heel veel uitmaken haha, maar ik zou toch liever RWD hebben bij zo’n vette Amerikaanse musclecar ;)
Dutchdriftking zegt
@willempjuh: opzich wel, maar 4wd met een 2wd funknop is toch best of both worlds?
str8six zegt
Opzich een logische stap. In veel staten zijn de winters toch wel streng met veel sneeuw en vorst, kun je toch nog met de muscle car fatsoenlijk rijden en later in de zomer Pikes Peak op knallen!
87sandyd zegt
Juist voor de Hellcat zou AWD handig zijn. Het is toch lastig te vertellen dat je een auto met 700pk hebt en van 0-100 langzamer bent dan een gemiddelde Audi.
imre741 zegt
@87sandyd: Ferrari f12 heeft er geen probleem mee anders!
guusboum zegt
@imre741: die zal het elektronisch, launch control bijv., Beter geregeld hebben, terwijl dat bij een Hellcat misschien te prijzig wordt. Tevens zullen de banden afwijken denk ik, een verschillende gewichtsbalans en een (flink?)afwijkende koppel kromme van de motor
viezefreddyw zegt
Ach, het is de Challenger GT met V6. Dat is het model die waarschijnlijk het minst verkocht gaat worden in Amerika. Een dikke Challenger kan je daar voor een prikkie ophalen. Ik meende dat de Hellcat is van 55.000 dollar moest gaan opbrengen. En dan heb je ruim 700PK…
jasbelle zegt
@viezefreddyw: als je daar de kosten bijrekent van een verblijfsvergunning + een huis ben je alsnog goedkoper uit dan een nieuwe Hellcat in Nederland krijgen.
Ik ga mijn ticket alvast boeken
viezefreddyw zegt
@jasbelle: Dan heb jij een hoop gedoe over om een Hellcat te rijden.
Nou, doei he! We appen!
E34M5Touring zegt
@viezefreddyw: Welke versie denk je dat verhuurbedrijven het meest kopen? Die V6. En in veel gebieden is AWD best handig. De Charger/Challenger is populair als rental. Denk dat dat de grootste afnemers worden.
viezefreddyw zegt
@e34m5touring: Ja, dat is waar ook. Heb je een punt. De verhuurbedrijven zullen wel blij zijn met dit nieuws. Nu Ford nog even met de Mustang en iedereen is happy.
E34M5Touring zegt
@viezefreddyw: De Mustang staat op een ‘bespoke’ onderstel voor zover ik weet. Had ie z’n platform gedeeld met bijv. de Taurus was het vrij makkelijk geweest denk ik. De Charger/Challenger staat (in basis) nog op een Merc onderstel. Daarbij is awd makkelijker te realiseren. De Camaro heeft een Holden onderstel waar ook geen awd op leverbaar is dus die zie ik ook niet snel met zoiets komen. Wat dat betreft best slim van Dodge. Zeker in de gebieden waar regelmatig sneeuw/zware regen etc. valt kan zoiets best succesvol zijn.
viezefreddyw zegt
@e34m5touring: Zeker slim gedaan door Dodge. Hoe meer je kan aanbieden als fabrikant, hoe beter.
berlinetta zegt
Geef dan de Hellcat 4WD en de V6 RWD. Dat zou logischer zijn.
e270cdi zegt
De hellcat heeft niet voor niet hell in zijn naam.. Anders kan je beter de naam veranderen in pussycat.. Maar het zou aan de andere kant niet slecht zijn, want dit is gewoon overkill op de achterbanden.
AMV8Bart zegt
Iets met relevant en belangrijk voor NL..
Maar ff serieus, waar blijft het nieuws over de Citroen C-Elysée facelift voor China
-edit: de plaat blijft hangen, maar je staat vanaf nu wel op de modlist!-
viezefreddyw zegt
@amv8bart: Normaal gesproken voel ik me nooit echt geroepen om op zulke reacties te reageren, maar dit is al de tweede keer vandaag dat je zo reageert en de ochtend is nog niet voorbij dus ik doe het toch, ook al zou het je waarschijnlijk niets interesseren.
Maar als een artikel jou niet boeit of volgens jou niet relevant is, klik er gewoon niet op. Neem de moeite niet om het te lezen en al helemaal niet om te reageren. En als je wel wilt reageren, reageer dan inhoudelijk zodat we het niveau een beetje op peil houden.
berlinetta zegt
@amv8bart: Dus je bent wel geinteresseerd in Chinees autonieuws?
str8six zegt
@amv8bart: “Like” voor de edit
robinvanbeek zegt
Fwd zou wat zijn
gieltj zegt
Zou tof zijn als je gewoon een schakelaartje om kon zetten zodat ie alleen op de achterwielen aangedreven word :)