• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

HEET! Configureer vanaf heden je eigen nieuwe Touareg

Auteur: jaapiyo, gepost 26 april 2018 om 15:01 – 28 Reacties

rood


Hoe stel jij jouw budget-Bentayga samen? De mijne kost 122.242 Ekkermannen…

Het heeft even geduurd, maar na de Audi Q7, Bentley Bentayga (rijtest), Porsche Cayenne en Lamborghini Urus is ook de laatste telg aan VAG’s nieuwe fullsize SUV-boom een feit. Qua badge-appeal is de Touareg misschien de minste van het stel, maar net als bij de vorige generaties vind ik ‘m wel wat hebben. Misschien zijn het toch een stel verdwaalde zunige Hollander genen, die exclameren dat dit de geijkte optie is als je veel voor weinig wil hebben.

Hoewel we dat ‘weinig’ dan wel met een korreltje zout moeten nemen. Ik heb even gespeeld met de configurator en kwam zoals hierboven al aangegeven op een eindprijs van 122.242 Euro uit. De Touareg is er weliswaar vanaf 79.751 Euro, maar dat loopt zoals we gewend zijn van dikke Duitsers snel op als je de opties aanvinkt die je wil hebben.

Om te beginnen ben in voor de Elegance uitvoering gegaan, omdat de sportieve R-Sport slaat als een tang op een varken bij zo’n dikke SUV. Wel wil je naturlijk zoveel mogelijk pk’s hebben, wat in dit geval de keuze brengt op de sterkere 3.0 V6 TDI (meh) met 285 pk. Zodoende zitten we al op 96.571 Euro. In eerste instantie komen daar nog de velgen en de kleur bij.

Qua velgen houd ik het bescheiden met Sebring 19″ lichtmetalos (1.070 Euro), omdat ballonbanden owneren. De kleur mag natuurlijk alleen Malbec Red zijn (1.596 Euro) #teamrood. In het interieur moet het duurste leder komen, dat in deze configuratie helaas alleen beschikbaar is in gebroken wit of zwart. Zwart dan maar. We komen al in de buurt van de ton.

Maar dan begint het feest pas echt: opties aanvinken. Het R-Line pakket laten we zoals gezegd voor wat het is, maar alle andere pakketten moeten er wel op. Ik durf niet naar de prijzen te kijken, maar nu heeft mijn Touareg in ieder geval luchtvering. De zij-ruiten achter hoef/wil ik eigenlijk niet getint hebben, maar omdat je alleen de extra geluidsisolerende glazen kan krijgen als je ook voor getinte achterruiten kiest, doen we dat toch maar voor 1.058 Euro.

En door! Kom maar door met die decorinleg wortelnoothout ‘Berken Londa’, de ambienteverlichting in het interieur,
massage- en ventilatiefunctie voor de comfortstoelen, het verwarmbare stuurwiel, de zwarte dakhemel en de 230V-aansluiting. Oh, doe ook nog maar de climate control met vier zones, brandstoftank van 90 liter, Keyless acces, koplampsproeiers, zij-airbags achter voor de niet bestaande kinderen, achteruitrijcamera en uiteraard het digitale instrumentenpaneel met navigatie ‘Premium’ (de Innovision Cockpit). Zonder die laatste heb je immers geen echte Touareg. Kost wel een paar ruggen, maar soit. De dodehoeksensor met wegrij-assistent laat ik zitten, want het moet per slot van rekening uit de lengte of uit de breedte komen. Zijn er dan nog essentiële accesoires over? Nou vooruit, de Volkswagen kledinghanger is voor 32 Euro een koopje.

kledinghanger

Bedankt Julian voor de tip!

Ook interessant!

  • Dít is de duurste Volkswagen op Marktplaats!
  • Een eerste glimp van de nieuwe Volkswagen Amarok
  • De compleet nieuwe Volkswagen Multivan is eindelijk officieel
  • Vijf punten waarop de nieuwe Volkswagen Caddy Cargo scoort!

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

configurator, rood, SUV, touareg, Volkswagen

Vorig bericht: « Waarom F1 coureurs beter zicht op de zaken krijgen
Volgend bericht: BMW 6-serie E63/E64 (2004 – 2011) – occasion video & aankoopadvies »

Lees Interacties

Reacties

  1. trustmeiamanengineer zegt

    26 april 2018 om 15:09

    De proporties van dat rode gevaarte kloppen voor geen meter. En dat moet dan ook nog €122k kosten….

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      26 april 2018 om 17:18

      @trustmeiamanengineer: VOLKswagen, € 122.000,-. Ik zal eens kijken of ik 83 mensen kan vinden met een bijstandsuitkering van bruto € 1.470,- en ze vriendelijk verzoeken of ze dat voor één keer kunnen missen komende maand. Dan kan ik mij dit ook veroorloven.

      Login om te reageren
  2. EdGaR zegt

    26 april 2018 om 15:15

    €128.429,- Juniper Green met Velgen ‘Esperance’, 19 inch lichtmetaal :-) Vind het zelf een erg mooie auto geworden trouwens. Ja hij is duur, maar dat zijn alle SUV’s in deze klasse (helaas).

    Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    26 april 2018 om 15:16

    Ik kwam uit op 116.000 virtuele euro’s, die ik overigens nooit voor deze auto zou overhebben. Niet dat ie lelijk is, maar als ik een ton te spenderen heb dan wil ik ook iets speciaals rijden.

    Login om te reageren
  4. cossiekiller zegt

    26 april 2018 om 15:30

    Voor een ton rijd ik met een zo goed als nieuwe CLK 63 black series. Voor het overige bedrag koop ik me dan wel een Caddy van een jaartje oud om de dagelijkse kilometers te maken als we dan toch bij VW moeten shoppen.

    Login om te reageren
    • rs18011 zegt

      26 april 2018 om 17:04

      @cossiekiller: ja of 3 kinderen uit India en een nieuwe zit grasmaaier. Is natuurlijk niet echt een vergelijking wat je doet..

      Login om te reageren
  5. willeme zegt

    26 april 2018 om 15:32

    Ik had altijd wel een zwak voor de Touareg. Net als de Discovery en XC90 een symphatieke SUV. Die auto’s doen in niets onder voor de premium-SUV’s, maar hebben een betere uitstraling. Jammer dat ze de gigantische grille vol chroom gehangen hebben. Doet het allemaal teniet.

    Flink prijsverschil voor die paar PK bij de 3.0 TDI, trouwens. Met een chipke is het voor een fractie van de prijs opgelost.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      26 april 2018 om 19:19

      @willeme: ja, eigenlijk wel mee eens. De vorige twee hadden een soort no-nonsense chique die de huidige ontbeert. Ook ben ik niet volledig weggeblazen door het interieur. Heb toch de indruk dat ze het nog mooier hadden kunnen maken, maar kunstmatig afstand moesten houden tov Bentley en co. Dat terwijl zeker de eerste het beste was wat VAG destijds kon bieden qua zachte plastics.

      Desalniettemin graaf ik ‘m nog steeds wel enigszins.

      Login om te reageren
  6. karhengst zegt

    26 april 2018 om 15:37

    “Om te beginnen ben in voor de Elegance uitvoering gegaan, omdat de sportieve R-Sport natuurlijk slaat als een tang op een varken bij zo’n dikke SUV.”

    Want elegantie is wel het eerste wat in je opkomt bij een dergelijke kolos?

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      26 april 2018 om 17:14

      @karhengst: daar heb je op zich wel een goed punt…

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      27 april 2018 om 22:42

      @karhengst: waar de Urus en de Bentayga idd ook hopen sportief te zijn in hetzelfde segment. Alsof je in een oceaanstomer de Volvo Ocean Race probeert te winnen

      Login om te reageren
  7. gove zegt

    26 april 2018 om 15:50

    smoelt wel goed deze, mooi over 3 jaar uit duitsland importeren voor een fractie van de prijs

    Login om te reageren
  8. rufctr01 zegt

    26 april 2018 om 16:29

    122.000 euro voor een VW???
    Dan ben je niet fris als je dat uit gaat geven….

    Login om te reageren
  9. roadster1976 zegt

    26 april 2018 om 16:34

    Dit wil je niet

    Login om te reageren
  10. aalt zegt

    26 april 2018 om 16:38

    Voor hoeveel geld kan je hem zo saai mogelijk maken, o wacht het is een Volkswagen…. dan hoef je al geen moeite te doen :) Sorry maar ik spendeer mijn geld elders dan bij VW, zeker in dit segment.

    Login om te reageren
  11. lekkerlinksrijden zegt

    26 april 2018 om 16:43

    En wat kost de Skoda?

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      26 april 2018 om 17:29

      @lekkerlinksrijden: idd, vind ik persoonlijk nog mooier ook. Als het een Touareg moet zijn, dan maar eentje van de eerste gen. Als R50

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        26 april 2018 om 18:53

        @2wheeler: de Touareg is wel 20cm korter maar een Kodiaq is als duurste versie vol met opties max 60.000 euro. Het is appels met peren vergelijken misschien want je leverd ook aardig wat pk in, maar dan nog

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          26 april 2018 om 18:54

          @lekkerlinksrijden: levert

          Login om te reageren
          • 2wheeler zegt

            26 april 2018 om 19:09

            @lekkerlinksrijden: maar lever je echt wel zo veel in, of valt het wel mee? Kan me voorstellen dat je in een Kodiaq niets tekort komt. Misschien wat minder mooie materialen, maar denk dat je ook bij VW mag betalen voor de badge.

            Login om te reageren
            • lekkerlinksrijden zegt

              26 april 2018 om 19:17

              @2wheeler: en voor de chromen lamellen op de snuit

              Login om te reageren
              • lekkerlinksrijden zegt

                26 april 2018 om 19:22

                @lekkerlinksrijden: maar ik denk inderdaad niet dat zoveel zal schelen qua comfort en het rijden

  12. agdesigns zegt

    26 april 2018 om 16:52

    Heet… valt me eigelijk best tegen

    Login om te reageren
  13. n0zem zegt

    26 april 2018 om 18:42

    Veel geld. Vermoedelijk kan de hybride volgend jaar een halve ton minder kosten. Kost dit ding in Belgie, trouwens?

    Login om te reageren
    • hanse1one zegt

      26 april 2018 om 19:35

      @n0zem: vanaf 66.000
      Elegance vanaf 81.735
      R-line vanaf 83.885
      TDI met 286pk is de enige motor momenteel leverbaar in België.

      Login om te reageren
  14. kenner zegt

    26 april 2018 om 19:09

    122k marktplaats. Dan vind je veel leukere dingen

    Login om te reageren
  15. svekken zegt

    26 april 2018 om 19:48

    Config: Uw totaalprijs: € 132.853… voor een kever op grote wielen

    Login om te reageren
  16. rotjeknor66 zegt

    27 april 2018 om 08:57

    Heb het genoegen gehad om een paar keer met generatie nummer een te mogen sturen, en ik denk een ondergewaarde SUV het reed namelijk heerlijk, deze had de optie met luchtvering en 3.0 TDI maar vond het een heerlijk supercomfortabele auto, ook wel eens gereden met de 3.0 diesel eerste serie X5 maar ik zou voor de Touareg gaan mocht ik in de markt zijn voor een rijdend fort. Vind een Touareg altijd wel wat hebben, kosten gebruikt bijna geen drol, maar om hem rijdend te houden in dit auto hatend landje…..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North