Voilà! Hier zijn de Nederlandse prijzen van de nieuwe Volkswagen Touareg.
Alle ins en outs heeft Mr. Karssen al met je doorgenomen, dus dat hoeft niet meer. Voor degene die interesse heeft en de prijs wil weten: reken op minimaal 79.750 euro. Is dat duurder?
Zoals bij bijna iedere modelgeneratie, neemt de vanafprijs toe. Zo ook bij de nieuwe Touareg. Ongeveer vier jaar geleden werd VW’s grootste SUV vernieuwd en toen mocht ie met je mee vanaf 75.750 euro. Niet alleen kreeg je voor dat geldbedrag een 3,0-liter V6 TDI, ook nu nog. Tegenwoordig levert ‘ie 231 pk en wordt de power eerlijk over alle wielen verdeeld. De standaarduitrusting omvat o.a. 18 inch wielen, LED-koplampen en -achterlichten en de bekende hulpsystemen als Front & Lane Assist en adaptieve cruise control. Wie meer wil, kan ook kiezen voor de Elegance, Atmosphere of R-Line. De R-Line oogt het meest dik van de drie, te danken aan onder meer de bumpers en 19 inch lichtmetaal.
Zoals ik al zei, is de 231 pk sterke V6-diesel de instapper. Deze krachtbron kan ook met 286 pk geleverd worden. In dat geval ben je 10.000 euro extra kwijt: 89.750 euro dus. Daarnaast noemt VW de meerprijzen van de genoemde uitvoeringen. Aan de Elegance en Atmosphere ben je 6.820 euro extra kwijt, terwijl de R-Line 8.800 euro meer kost.
Dit zijn trouwens niet alle prijzen. In juli wordt het Touareg-gamma uitgebreid met de 340 pk sterke 3,0-liter V6 TFSI. Volgend jaar februari volgt een 4,0-liter V8 TDI met 421 pk en later in 2019 een plug-in hybride. Best vreemd dat de meest efficiënte aandrijflijn als laatste komt. Maar goed, we gaan snel meer prijzen horen van de Touareg.
Bentley .. maar dan zonder lullige champagne glaasjes ..
@lincoln: en zonder lullige w12..
@mvdborn: Zorgt alleen maar voor meer onderstuur ;-)
@mvdborn:
Lincoln navigator heeft aan een 6 pitter genoeg ..
En die staat toch een serieus stuk boven de Bentayga ..
@lincoln: Qua ruimte misschien, maar zeker niet qua luxe of prestaties op de weg.
@sjouveur:
Lullige champagne glaasjes dus ..
Wel echt een mega dik apparaat
@g60gti: nou niet overdrijven, het is nog steeds een volkswagen. Tenzij je op het gewicht doelt, dan blijft ’t waarschijnlijk toch wel een dikkert.
Gaat de 4.0 V8 TDI nog R40 heten? Zou wel nice zijn als het een écht uniek model is.
Wat zal de BPM zijn? Een milletje of 25? Je krijgt dus eigenlijk een auto van 50 k… Door de ouderwetse techniek dus veeeeel te duur
Het mag niet, maar ik vind het eigenlijk een machtig ding. Zeker zo’n V8 TDI. Graag in het poepbruin met poepbruin interieur.
Ik ben wel benieuwd in hoeverre de Touereg, Q7, Bentayga en Cayenne nu van elkaar schelen. De motoren en transmissies zijn gelijk. Net als alle electronica. En de ruitenwissers niet te vergeten. Ik heb de Bentayga nu al een paar keer in het echt gezien en elke keer lijkt het alsof iemand zijn Q7 volgehangen heeft met Continental GT-onderdelen. De lampen, wielen en grille zeggen Bentley. De proporties, basislijnvoering en de plaatsing van alle onderdelen schreeuwen Audi.
Waarschijnlijk heeft @Lincoln gelijk. Zoek je de beste Q7 (of Cayenne of Bentayga), koop een Touareg. Heb je dus wel even een nieuwe Bentley voor 80 ruggen.
@willeme: AB, regel die SUV’s en maak de vergelijking! Lijkt me nog een leuk (video)item ook ?
@dcg: Dit! Leuk. Een super test met alle (te) dure SUV’s.
@rikus: Ja leuk. Gooi dan ook even de Skoda en Seat in de mix. Denk dat je namelijk met 50k een Bentayga hebt haha. Nee dat is onzin, maar die Touareg maakt zeker indruk!
@willeme: Ik heb zelf met alle wagens gereden, alleen nog niet met het nieuwste model Touareg uiteraard, wel de vorige. Buiten dat de wagens qua indeling erg op elkaar lijken, rijden ze wel degelijk erg verschillend. De Touareg, Bentayga en Q7 zijn behoorlijk comfortabel afgesteld. De Bentley is daarbij extra afstandelijk en “soepeler”, comfort staat hier echt op 1. De Q7 is wat scherper en directer, neigt wat meer naar het sportieve. De Touareg is een soort allemansvriend en zit hier lekker tussenin, typisch VW. De Cayenne is echt sportiever dan veel mensen vermoeden, veel sportiever dus ook dan de andere drie, stuurt enorm fijn en direct en voelt echt lichtvoetig aan.
Blijft de vraag staan of dit alles de meerprijs waard is en je inderdaad niet beter gewoon voor de Touareg kan gaan. Maar de meeste mensen die in dit segment kopen kijken niet zo nauw naar de prijs ;)
Tis een geslaagde rebadge Q7.
Die is zeker best prijzig, maar gelukkig heb je dan wel een dikke Volkswagen onder je kont…
Erg op de Chinese markt geschroeid deze nieuwe Touareg (gadgets en schermen zover het oog rijkt). Zeker met die 4.0 V8 TDI. Ik vind hem van binnen veel leuker dan van buiten. Een verkooptopper zal het hier toch niet worden, voor een ton willen de meeste mensen liever een premium logo op de grille hebben.
@mopar: en terecht
@dikkeaap: mwah ik ben zelf niet badge geil. Ik beoordeel auto’s op hun capaciteiten en niet op welk logo erop zit. Ik ben niet van de SUV’s maar zou dit zeker overwegen als ik ervoor in de markt was. Dat hele premium geneuzel is niet aan mij besteed.
@mopar: als ik naar dit interieur kijk en naar, bijvoorbeeld, de nieuwe stijl van MB en schuif ik mijn ton (die ik niet heb) liever naar MB.
Wat ik hier zie ik een falende poging om dat te evenaren, met dat lullige blauwe biesje. Voor de rest ziet het er hetzelfde uit als een Polo uit 2013.
Maw. Ik hecht er wel waarde aan omdat het wel degelijk verschil maakt. Over het algemeen.
@dikkeaap: sorry maar ik vind dit een schitterend interieur dat niet voor “premium” moet onderdoen. Ik vind het interieur van mercedes ook niet mis maar dit moet er echt niet voor onder doen. Gr
@dikkeaap: Leuk dat het voor jouw verschil maakt, zoals ik al zei hecht ik meer waarde aan andere, subjectieve zaken. Denk dat we gewoon andere dingen in auto’s zoeken en daar is niets mis mee, anders zouden we allemaal in dezelfde auto rijden.
@mopar: precies, Dacia bestaat niet voor niets
€32.000 BPM, op een prijs van €79.000 met dank aan de WLTP. Tel uit je winst!
@roelfinus: En vergeet de 10K markup voor de 3.0 TDI motorupgrade van 55pk niet. Chippie van 600 euro doet vermoedelijk hetzelfde, ben benieuwd in hoeverre die markup door de onzinnige milieubelasting komt …
@roelfinus:
VOLKSWAGEN?
€79.000,00 : € 1.300,00 bijstand per maand is toch wel 61 maanden sparen.
O wacht, dan moet ik nog huur betalen, eten, zorgverzekering en kleding kopen. Waar komt dat geld vandaan?
O, en niet te vergeten mijn telefoonabonnement betalen om dit überhaupt te kunnen typen….
@erik2907: is de bijstand zo hoog?
@lekkerlinksrijden: zelfs nog hoger:
– gehuwden waarvan beide echtgenoten jonger zijn dan de pensioengerechtigde leeftijd, zonder kostendelende medebewoner –> € 1.417,32. En dan hebben we het nog niet eens over huur- en zorgtoeslag en bij kinderen de kinderbijslag en alle belastingtoeslagen zoals kindgebonden budget enz., enz.
@erik2907: nou de bijstand klinkt nog niet zo gek waar kan ik soliciteren.
En in mijn motivatiebrief staat: ik wil graag uitslapen overdag veel bier drinken en minimaal 1 pak shag per dag roken.
Bij voorbaat dank.
@dirkiii: enkele jaren geleden heb ik samen met iemand die in de bijstand zat (gezin, overigens vanuit ontslag) eens voorgerekend wat het NETTO inkomen was van hun met alle toeslagen vanuit de overheid (harde cijfers op tafel!). Daarnaast bestaan er ook nog de bijdrage(n) van sommige gemeenten indien kinderen deelnemen aan sportactiviteiten (bv. zwemles). Ook zijn er potjes bij diverse gemeenten voor defecte wasmachines e.d.
Het komt erop neer dat het gezin netto o.a. met Zorg- en huurtoeslag € 1.923,45 netto per maand had te besteden! M.a.w., menigeen ontvangt minder loon dan dit bedrag.
Maar ja, die sollicitatieplicht en (financiële) controles regelmatig…..
Lastig verkoopbaar met deze prijsstelling lijkt me. Er is in deze prijsklasse genoeg te koop
@schnhvn: Valt wel mee hoor; de Landrover Velar is ongeveer net zo duur, maar kleiner en voor die prijs krijg je een 2L 180pk dieseltje zonder AWD. De BMW X5 sDrive 25d is de echte concurrent denk ik; zowel qua prijs als qua specs. De xDrive (AWD) versie van BMW begint echter bij 5K meer. Bij MB wordt het niet beter; de GLE is m.i. er lelijk en alleen in instap-benzine trim qua prijs gelijkwaardig; de vergelijkbare diesel is meteen 20K duurder. En een GLC met ietsjes sterkere diesel als de VW is net zo duur maar volgens mij stukken kleiner. Dus ….
Ik ben benieuwd hoeveel Volkswagen er hier in Nederland weet te verkopen, maar ik ben eigenlijk nog meer benieuwd naar het aantal mensen dat zo badge-geil is dat ze voor die minimaal 80 mille liever een kleinere of minder vol met opties gehangen wagen van een premiumfabrikant rijden. Want ja, het is ‘maar’ een VW.
Wahahahaha….
Als je naar volkswagen.de gaat en de configurator erbij pakt, begint dat lelijke hok bij net geen 61k. (60.675)
Maar dan heb je wel al de 286pk V6 TDI die in NL dus bijna 30k (>> 50%<< !! WTFBBQ !!) duurder is
30k om je slechte geweten af te kopen
Wahahahaha
@tweetyv6: In NL moeten we allemaal een Alto rijden van de regering. Net de DDR.
WLTP prijs.. dus ik denk zeer scherp in de markt gezet! Volgens mij heb je weinig vergelijkbaars in dit segment voor minder dan 80k en dan heb je het ook nog over NEDC prijzen en viercilinders. Al met al een goed aanbod wat hier staat.
Ik vind het best een knappe bak zo! Alleen het front is een beetje druk. Maar wel een stuk onderscheidender dan de vorige. Die V8 TDI is wel lekker hoor! Jammer dat het einde in zicht is maar wel mooi dat VW dat ding er gewoon nog inlepelt!
Stel, deze wordt mij voorgezet of het eerste model (facelift versie) en ik hoef ze niet te betalen en ze zouden allebei nieuw zijn, dan neig ik toch naar het oude model om heel eerlijk te zijn. Dat vind ik nog steeds wel zo’n ontzettend dik hok.
Dit is wel heel veel geld voor een VW!
Hoezeer is dit ding nou verwant aan een Cayenne of een Bentayga?