• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Volkswagen Touareg is best prijzig

Auteur: fastfreek, gepost 17 april 2018 om 12:47 – 41 Reacties

Afbeelding Nieuwe Volkswagen Touareg is best prijzigAfbeelding Nieuwe Volkswagen Touareg is best prijzigAfbeelding Nieuwe Volkswagen Touareg is best prijzigAfbeelding Nieuwe Volkswagen Touareg is best prijzigAfbeelding Nieuwe Volkswagen Touareg is best prijzigAfbeelding Nieuwe Volkswagen Touareg is best prijzigAfbeelding Nieuwe Volkswagen Touareg is best prijzigAfbeelding Nieuwe Volkswagen Touareg is best prijzig

Touareg R-Line
Voilà! Hier zijn de Nederlandse prijzen van de nieuwe Volkswagen Touareg.

Alle ins en outs heeft Mr. Karssen al met je doorgenomen, dus dat hoeft niet meer. Voor degene die interesse heeft en de prijs wil weten: reken op minimaal 79.750 euro. Is dat duurder?

Zoals bij bijna iedere modelgeneratie, neemt de vanafprijs toe. Zo ook bij de nieuwe Touareg. Ongeveer vier jaar geleden werd VW’s grootste SUV vernieuwd en toen mocht ie met je mee vanaf 75.750 euro. Niet alleen kreeg je voor dat geldbedrag een 3,0-liter V6 TDI, ook nu nog. Tegenwoordig levert ‘ie 231 pk en wordt de power eerlijk over alle wielen verdeeld. De standaarduitrusting omvat o.a. 18 inch wielen, LED-koplampen en -achterlichten en de bekende hulpsystemen als Front & Lane Assist en adaptieve cruise control. Wie meer wil, kan ook kiezen voor de Elegance, Atmosphere of R-Line. De R-Line oogt het meest dik van de drie, te danken aan onder meer de bumpers en 19 inch lichtmetaal.

Zoals ik al zei, is de 231 pk sterke V6-diesel de instapper. Deze krachtbron kan ook met 286 pk geleverd worden. In dat geval ben je 10.000 euro extra kwijt: 89.750 euro dus. Daarnaast noemt VW de meerprijzen van de genoemde uitvoeringen. Aan de Elegance en Atmosphere ben je 6.820 euro extra kwijt, terwijl de R-Line 8.800 euro meer kost.

Dit zijn trouwens niet alle prijzen. In juli wordt het Touareg-gamma uitgebreid met de 340 pk sterke 3,0-liter V6 TFSI. Volgend jaar februari volgt een 4,0-liter V8 TDI met 421 pk en later in 2019 een plug-in hybride. Best vreemd dat de meest efficiënte aandrijflijn als laatste komt. Maar goed, we gaan snel meer prijzen horen van de Touareg.

Ook interessant!

  • Een eerste glimp van de nieuwe Volkswagen Amarok
  • Dít is de duurste Volkswagen op Marktplaats!
  • De compleet nieuwe Volkswagen Multivan is eindelijk officieel
  • Vijf punten waarop de nieuwe Volkswagen Caddy Cargo scoort!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, SUV, touareg, Volkswagen

Vorig bericht: « Cool! Levensgrote 911 Turbo van Lego
Volgend bericht: Voetballers willen allemaal een Lambo Urus »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    17 april 2018 om 12:53

    Bentley .. maar dan zonder lullige champagne glaasjes ..

    Login om te reageren
    • mvdborn zegt

      17 april 2018 om 12:59

      @lincoln: en zonder lullige w12..

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        17 april 2018 om 13:07

        @mvdborn: Zorgt alleen maar voor meer onderstuur ;-)

        Login om te reageren
      • lincoln zegt

        17 april 2018 om 15:46

        @mvdborn:

        Lincoln navigator heeft aan een 6 pitter genoeg ..
        En die staat toch een serieus stuk boven de Bentayga ..

        Login om te reageren
        • sjouveur zegt

          17 april 2018 om 16:35

          @lincoln: Qua ruimte misschien, maar zeker niet qua luxe of prestaties op de weg.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            17 april 2018 om 17:48

            @sjouveur:

            Lullige champagne glaasjes dus ..

            Login om te reageren
  2. g60gti zegt

    17 april 2018 om 12:56

    Wel echt een mega dik apparaat

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      17 april 2018 om 13:02

      @g60gti: nou niet overdrijven, het is nog steeds een volkswagen. Tenzij je op het gewicht doelt, dan blijft ’t waarschijnlijk toch wel een dikkert.

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    17 april 2018 om 13:00

    Gaat de 4.0 V8 TDI nog R40 heten? Zou wel nice zijn als het een écht uniek model is.

    Login om te reageren
  4. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    17 april 2018 om 13:00

    Wat zal de BPM zijn? Een milletje of 25? Je krijgt dus eigenlijk een auto van 50 k… Door de ouderwetse techniek dus veeeeel te duur

    Login om te reageren
  5. willeme zegt

    17 april 2018 om 13:03

    Het mag niet, maar ik vind het eigenlijk een machtig ding. Zeker zo’n V8 TDI. Graag in het poepbruin met poepbruin interieur.

    Ik ben wel benieuwd in hoeverre de Touereg, Q7, Bentayga en Cayenne nu van elkaar schelen. De motoren en transmissies zijn gelijk. Net als alle electronica. En de ruitenwissers niet te vergeten. Ik heb de Bentayga nu al een paar keer in het echt gezien en elke keer lijkt het alsof iemand zijn Q7 volgehangen heeft met Continental GT-onderdelen. De lampen, wielen en grille zeggen Bentley. De proporties, basislijnvoering en de plaatsing van alle onderdelen schreeuwen Audi.

    Waarschijnlijk heeft @Lincoln gelijk. Zoek je de beste Q7 (of Cayenne of Bentayga), koop een Touareg. Heb je dus wel even een nieuwe Bentley voor 80 ruggen.

    Login om te reageren
    • DCG zegt

      17 april 2018 om 14:46

      @willeme: AB, regel die SUV’s en maak de vergelijking! Lijkt me nog een leuk (video)item ook ?

      Login om te reageren
      • rikus zegt

        17 april 2018 om 15:01

        @dcg: Dit! Leuk. Een super test met alle (te) dure SUV’s.

        Login om te reageren
        • fmgarcia zegt

          17 april 2018 om 16:08

          @rikus: Ja leuk. Gooi dan ook even de Skoda en Seat in de mix. Denk dat je namelijk met 50k een Bentayga hebt haha. Nee dat is onzin, maar die Touareg maakt zeker indruk!

          Login om te reageren
    • sjouveur zegt

      17 april 2018 om 16:44

      @willeme: Ik heb zelf met alle wagens gereden, alleen nog niet met het nieuwste model Touareg uiteraard, wel de vorige. Buiten dat de wagens qua indeling erg op elkaar lijken, rijden ze wel degelijk erg verschillend. De Touareg, Bentayga en Q7 zijn behoorlijk comfortabel afgesteld. De Bentley is daarbij extra afstandelijk en “soepeler”, comfort staat hier echt op 1. De Q7 is wat scherper en directer, neigt wat meer naar het sportieve. De Touareg is een soort allemansvriend en zit hier lekker tussenin, typisch VW. De Cayenne is echt sportiever dan veel mensen vermoeden, veel sportiever dus ook dan de andere drie, stuurt enorm fijn en direct en voelt echt lichtvoetig aan.

      Blijft de vraag staan of dit alles de meerprijs waard is en je inderdaad niet beter gewoon voor de Touareg kan gaan. Maar de meeste mensen die in dit segment kopen kijken niet zo nauw naar de prijs ;)

      Login om te reageren
  6. johan_dehaan zegt

    17 april 2018 om 13:12

    Tis een geslaagde rebadge Q7.

    Login om te reageren
  7. dikkeaap zegt

    17 april 2018 om 13:13

    Die is zeker best prijzig, maar gelukkig heb je dan wel een dikke Volkswagen onder je kont…

    Login om te reageren
  8. mopar zegt

    17 april 2018 om 13:23

    Erg op de Chinese markt geschroeid deze nieuwe Touareg (gadgets en schermen zover het oog rijkt). Zeker met die 4.0 V8 TDI. Ik vind hem van binnen veel leuker dan van buiten. Een verkooptopper zal het hier toch niet worden, voor een ton willen de meeste mensen liever een premium logo op de grille hebben.

    Login om te reageren
    • dikkeaap zegt

      17 april 2018 om 13:24

      @mopar: en terecht

      Login om te reageren
      • mopar zegt

        17 april 2018 om 13:33

        @dikkeaap: mwah ik ben zelf niet badge geil. Ik beoordeel auto’s op hun capaciteiten en niet op welk logo erop zit. Ik ben niet van de SUV’s maar zou dit zeker overwegen als ik ervoor in de markt was. Dat hele premium geneuzel is niet aan mij besteed.

        Login om te reageren
        • dikkeaap zegt

          17 april 2018 om 14:01

          @mopar: als ik naar dit interieur kijk en naar, bijvoorbeeld, de nieuwe stijl van MB en schuif ik mijn ton (die ik niet heb) liever naar MB.

          Wat ik hier zie ik een falende poging om dat te evenaren, met dat lullige blauwe biesje. Voor de rest ziet het er hetzelfde uit als een Polo uit 2013.

          Maw. Ik hecht er wel waarde aan omdat het wel degelijk verschil maakt. Over het algemeen.

          Login om te reageren
          • leeno zegt

            17 april 2018 om 14:25

            @dikkeaap: sorry maar ik vind dit een schitterend interieur dat niet voor “premium” moet onderdoen. Ik vind het interieur van mercedes ook niet mis maar dit moet er echt niet voor onder doen. Gr

            Login om te reageren
          • mopar zegt

            17 april 2018 om 17:42

            @dikkeaap: Leuk dat het voor jouw verschil maakt, zoals ik al zei hecht ik meer waarde aan andere, subjectieve zaken. Denk dat we gewoon andere dingen in auto’s zoeken en daar is niets mis mee, anders zouden we allemaal in dezelfde auto rijden.

            Login om te reageren
            • dikkeaap zegt

              17 april 2018 om 21:10

              @mopar: precies, Dacia bestaat niet voor niets

              Login om te reageren
  9. roelfinus zegt

    17 april 2018 om 13:38

    €32.000 BPM, op een prijs van €79.000 met dank aan de WLTP. Tel uit je winst!

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      17 april 2018 om 14:00

      @roelfinus: En vergeet de 10K markup voor de 3.0 TDI motorupgrade van 55pk niet. Chippie van 600 euro doet vermoedelijk hetzelfde, ben benieuwd in hoeverre die markup door de onzinnige milieubelasting komt …

      Login om te reageren
    • Erik zegt

      17 april 2018 om 14:02

      @roelfinus:

      VOLKSWAGEN?

      €79.000,00 : € 1.300,00 bijstand per maand is toch wel 61 maanden sparen.

      O wacht, dan moet ik nog huur betalen, eten, zorgverzekering en kleding kopen. Waar komt dat geld vandaan?

      O, en niet te vergeten mijn telefoonabonnement betalen om dit überhaupt te kunnen typen….

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        17 april 2018 om 14:08

        @erik2907: is de bijstand zo hoog?

        Login om te reageren
        • Erik zegt

          17 april 2018 om 14:29

          @lekkerlinksrijden: zelfs nog hoger:

          – gehuwden waarvan beide echtgenoten jonger zijn dan de pensioengerechtigde leeftijd, zonder kostendelende medebewoner –> € 1.417,32. En dan hebben we het nog niet eens over huur- en zorgtoeslag en bij kinderen de kinderbijslag en alle belastingtoeslagen zoals kindgebonden budget enz., enz.

          Login om te reageren
          • dirkiii zegt

            17 april 2018 om 14:42

            @erik2907: nou de bijstand klinkt nog niet zo gek waar kan ik soliciteren.

            En in mijn motivatiebrief staat: ik wil graag uitslapen overdag veel bier drinken en minimaal 1 pak shag per dag roken.

            Bij voorbaat dank.

            Login om te reageren
            • Erik zegt

              17 april 2018 om 16:41

              @dirkiii: enkele jaren geleden heb ik samen met iemand die in de bijstand zat (gezin, overigens vanuit ontslag) eens voorgerekend wat het NETTO inkomen was van hun met alle toeslagen vanuit de overheid (harde cijfers op tafel!). Daarnaast bestaan er ook nog de bijdrage(n) van sommige gemeenten indien kinderen deelnemen aan sportactiviteiten (bv. zwemles). Ook zijn er potjes bij diverse gemeenten voor defecte wasmachines e.d.
              Het komt erop neer dat het gezin netto o.a. met Zorg- en huurtoeslag € 1.923,45 netto per maand had te besteden! M.a.w., menigeen ontvangt minder loon dan dit bedrag.

              Maar ja, die sollicitatieplicht en (financiële) controles regelmatig…..

              Login om te reageren
  10. schnhvn zegt

    17 april 2018 om 14:00

    Lastig verkoopbaar met deze prijsstelling lijkt me. Er is in deze prijsklasse genoeg te koop

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      17 april 2018 om 14:09

      @schnhvn: Valt wel mee hoor; de Landrover Velar is ongeveer net zo duur, maar kleiner en voor die prijs krijg je een 2L 180pk dieseltje zonder AWD. De BMW X5 sDrive 25d is de echte concurrent denk ik; zowel qua prijs als qua specs. De xDrive (AWD) versie van BMW begint echter bij 5K meer. Bij MB wordt het niet beter; de GLE is m.i. er lelijk en alleen in instap-benzine trim qua prijs gelijkwaardig; de vergelijkbare diesel is meteen 20K duurder. En een GLC met ietsjes sterkere diesel als de VW is net zo duur maar volgens mij stukken kleiner. Dus ….

      Login om te reageren
  11. Edge zegt

    17 april 2018 om 14:09

    Ik ben benieuwd hoeveel Volkswagen er hier in Nederland weet te verkopen, maar ik ben eigenlijk nog meer benieuwd naar het aantal mensen dat zo badge-geil is dat ze voor die minimaal 80 mille liever een kleinere of minder vol met opties gehangen wagen van een premiumfabrikant rijden. Want ja, het is ‘maar’ een VW.

    Login om te reageren
  12. tweetyv6 zegt

    17 april 2018 om 14:24

    Wahahahaha….
    Als je naar volkswagen.de gaat en de configurator erbij pakt, begint dat lelijke hok bij net geen 61k. (60.675)
    Maar dan heb je wel al de 286pk V6 TDI die in NL dus bijna 30k (>> 50%<< !! WTFBBQ !!) duurder is

    30k om je slechte geweten af te kopen
    Wahahahaha

    Login om te reageren
    • intimrasiert zegt

      18 april 2018 om 01:00

      @tweetyv6: In NL moeten we allemaal een Alto rijden van de regering. Net de DDR.

      Login om te reageren
  13. ihrte zegt

    17 april 2018 om 14:28

    WLTP prijs.. dus ik denk zeer scherp in de markt gezet! Volgens mij heb je weinig vergelijkbaars in dit segment voor minder dan 80k en dan heb je het ook nog over NEDC prijzen en viercilinders. Al met al een goed aanbod wat hier staat.

    Login om te reageren
  14. E34M5Touring zegt

    17 april 2018 om 14:32

    Ik vind het best een knappe bak zo! Alleen het front is een beetje druk. Maar wel een stuk onderscheidender dan de vorige. Die V8 TDI is wel lekker hoor! Jammer dat het einde in zicht is maar wel mooi dat VW dat ding er gewoon nog inlepelt!

    Login om te reageren
  15. jack_abarth zegt

    17 april 2018 om 16:20

    Stel, deze wordt mij voorgezet of het eerste model (facelift versie) en ik hoef ze niet te betalen en ze zouden allebei nieuw zijn, dan neig ik toch naar het oude model om heel eerlijk te zijn. Dat vind ik nog steeds wel zo’n ontzettend dik hok.

    Login om te reageren
  16. rufctr01 zegt

    17 april 2018 om 16:35

    Dit is wel heel veel geld voor een VW!

    Login om te reageren
  17. hijman85 zegt

    17 april 2018 om 23:35

    Hoezeer is dit ding nou verwant aan een Cayenne of een Bentayga?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North