Heico geeft de Volvo XC90 D5 extra ponies

Auteur: , 32 Reacties

De Duitsers maken dat de SUV nu nog dikker oogt en bovendien wat vlotter uit de startblokken komt.

Maar dat niet alleen, want Heico gaat er prat op dat juist in de tussensprintjes het toegenomen prestatiepotentieel merkbaar is. Van 80 naar 160 km/u gaat voortaan in 13,2 tellen, in plaats van de 16,6 seconden die de standaard D5 nodig heeft. Het standaardsprintje van 0 naar 100 gaat nu in 8,7 seconden, ongeveer een hele tel sneller dan het origineel. Benieuwd wat Polestar daar tegenover zet.

De Duitse tuner geeft de XC90 D5 een vermogensboost(je) van 25 pk en 70 Nm, om uit te komen op 250 pk en 550 Nm. Daardoor groeit ook de topsnelheid naar 225 km/u. De bodykit die Heico heeft ontwikkeld is nog niet in definitieve vorm te aanschouwen, daarvoor zul je het nog even met bijgaande renderings moeten stellen.

Nu alleen nog effe wachten op het moment dat Heico van de XC90 T8 een T10 of iets dergelijks maakt. Gewoon, om Den Haag te klieren.



32 reacties

25 pk woow vet man !!
@leroyrs5: Enkele jaren geleden was de sterkste D5 nog 163pk, niet veel later 184pk sterk. Daarna met stapjes omhoog. En met deze 25 extra stuks komt het blok op 250pk. Dat zijn waarden waarmee je het vermogensgat dicht naar een X5,30d (258pk, 560Nm). Voor mensen die geen BMW willen rijden dus zeker een nuttige optie.
@phaeton: waarom zou je geen X5 willen rijden als je dit wel mooi vindt?

Gewoon origineel houden. Donkere lak, licht interieur: niks meer aan doen.
@eklasse: Ik had het over het vermogen. De kleur, velgen en andere zooi mag Heico in het magazijn laten liggen.
@phaeton: Zo’n X5 is met ongeveer hetzelfde vermogen wat een stuk sneller dan deze XC90. BMW doet dus ergens iets beter. Desalniettemin zou ik liever de XC90 hebben. Die vind ik namelijk de mooiste in z’n klasse.
@phaeton: en dan niet te vergeten dat de D5 vroeger nog een 2.4 5-cilinder diesel was. Dus de prestaties zijn toegenomen terwijl de motor kleiner is geworden. Daarbij is de D5 (op papier althans) ook nog eens een flink stukje zuiniger ook.
@phaeton: Alleen is de motor van de X5 echt fijner, en ook daar is nog wel wat extra vermogen uit te halen. Ik snap je punt wel, maar mensen die een Volvo verkiezen boven een BMW doen dat ook zonder extra vermogen gok ik.
@dutchdriftking: Veel mensen met een 530d oid weten niet eens hoeveel vermogen ze onder de kap hebben. Maar BMW’s aandrijflijnen zijn veel verfijnder, daar heb je gelijk in. En een stuk sneller ook.
@leroyrs5: 25 pk is inderdaad niet super veel, maar 70 Nm is best lekker. Persoonlijk vind ik koppel misschien nog wel belangrijker dan vermogen. Het zegt in ieder geval meer over de drivability van een wagen.
@leroyrs5: 250 pk uit een 2 liter diesel? hoeveel verwacht je daar nog uit te peuteren?
@leroyrs5: toch wel 25 (en in totaal 250) meer dan jouw fiets.
@leroyrs5: Ow sorry!! Ik zie dat je een RS5 rijdt. 😂😂
Ziet er best wel dik uit!!
Best snel voor een vrachtwagen…
@AscariGT:vrachtwagen??? Prachtwagen bedoel je zeker??
Extra sjonnie
Heico komop, jullie kunnen beter, en weten dit zelf ook!
@dutchdriftking: nou, er komen weinig gewaagde creaties uit de koker van Heico hoor.
@awesome: Ik vind juist het ingetogen idee veel mooier!
250pk en 550nm zijn serieuze waarden, helemaal voor een 2.0 viercilinder diesel.

Die velgen, wrap en uitlaten mogen ze houden van mij. Alhoewel het volkomen begrijpelijk is dat Heico alle XC90 goodies op één auto zet als demonstratiemodel. En voor sommige mensen hoeft die vermogensstijging niet, maar die twee dubbele uitlaten wel.

Maar als ik een D5 had zou ik zeker deze Heico kuur installeren!
@gtwillem: vooral de 70nm extra zijn top. De exterieur aanpassingen vind ik bagger.
Ik zag hem net in het wit rijden, de XC90. Dan vonden we de Q7 een tank….
@awesome: geen tank, die was gewoon heel erg lelijk. Net als de nieuwe trouwens.
Die 4 uitlaten hoeven dan weer net niet
Goeie kleur dit! Wil er alleen nog steeds niet eens tegenaan pissen.
Tja….vroeger had een D5 een lekkere roffel van de 5 cilinder maar nu ligt er in zo’n bakbeest een 4 cilinder hahaha. En bovendien is voor deze 4 cilinder 1 uitlaatpijp echt voldoende. Nu wekt men de indruk dat er een dikke 4.4 V8 in ligt maar het is helaas de helft. Getuned of niet….blijft een ellendig geluid….niet premium. Maar goed, daar kan Volvo ook niks aan doen. Het zijn de h*fters in Brussel die menen dat uitstoot belangrijk is terwijl ze aan de overkant van de zee lekker de 6 en 8 cilinder blijven rijden en waar een liter benzine bijna niks kost. Waar doen we het voor…dat begrijp ik echt niet
Dikke photoshop dit toch???
Wie is Heico? En waarom heeft hij zoveel ponies?
Lekker kleurtje wel:
Blijft een 4pitter..
Standard waarden van de D5 is 0-100 in 7,8 dus lijkt me een typfoutje??
@volvaudi: @mauritsch

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).