• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hennessey geeft Cadillac CTS-V 610 pk

Auteur: RubenBaeten, gepost 2 mei 2009 om 13:59 – 105 Reacties

Afbeelding Hennessey geeft Cadillac CTS-V 610 pkAfbeelding Hennessey geeft Cadillac CTS-V 610 pkAfbeelding Hennessey geeft Cadillac CTS-V 610 pkAfbeelding Hennessey geeft Cadillac CTS-V 610 pkAfbeelding Hennessey geeft Cadillac CTS-V 610 pkAfbeelding Hennessey geeft Cadillac CTS-V 610 pkAfbeelding Hennessey geeft Cadillac CTS-V 610 pkAfbeelding Hennessey geeft Cadillac CTS-V 610 pk

Hennessey CTS-V

Zei ik 610? Ik bedoelde 650. Of eigenlijk 700. Wat? 800 pk?!

Hennessey is de laatste tijd lekker bezig, met onder andere een tot ZR1 omgetoverde Camaro, de Nissan GTR700 en de Corvette ZR700 (videootje). Omdat ze toch nog wat tijd over hadden leek het ze een leuk idee om vier verschillende performancepakketten voor de Cadillac CTS-V (standaard 564 pk) te ontwikkelen.

De CTS-V600 krijgt dankzij een K&N luchtfilter, een paar tweaks aan het motormanagement en wat aanpassingen aan de supercharger 610 paardjes mee en sprint daarmee in 3,7 seconden naar de 96 km/h. Topsnelheid: 314 km/h.

Dan de V650: 650 pk door onder andere cold air induction, high-flow katalysatoren en RVS headers. Vanaf deze versie krijgt de CTS ook een mooi serienummertje op het dashboard mee voor de extra moeite.

Met de CTS-V700 wordt het menens: 700 pk, 950 Nm en een 0-96-tijd van 3,1 seconden! Topsnelheid met de handgeschakelde zesbak is 340 km/h, de kwartmijl doet de V700 in 10,9 seconden @ 208 km/h. Bij deze versie worden onder andere ook de nokkenas en cilinderkoppen aangepakt.

Top of the line: de CTS-V800 met twinturbo, wastegates en blow-off valves, een Corsa RVS catback uitlaat en andere injectoren. Prestaties van de V800 worden vooralsnog niet opgegeven, maar toch: OMFG. Waar blijf je dan met je M5’je?

Even voor de goede orde: dit zijn Amerikaanse pk-waarden, mocht je via de grijze kanalen een Hennessey-getunede CTS-V naar Nederland halen dan mag je zeggen dat je 618, 659, 709 of 810 pk onder de kap hebt. Bring it on! (via autoblog.com)

Daar horen videootjes bij! Hier zie (en hoor) je achtereenvolgens de V600, V650 en V700:

Ook interessant!

  • Hennessey Deep Space
    Hennessey Deep Space zeswieler heeft 2.400 pk
  • Hennessey Mammoth is 1.000 pk gezinsauto
  • Kiezen maar: BMW M5 30 Jahre vs. Cadillac CTS-V
  • Afscheidsmodel met 1.013 pk
    Afscheidsmodel met 1.013 pk kost slechts 113 mille

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

Cadillac, CTS, Hennessey, tuning

Vorig bericht: « Staat je BMW M5 dan zelfs niet veilig in de garage?
Volgend bericht: Ook Audi gaat premium naaimachientjes doen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Lan_Evo zegt

    2 mei 2009 om 14:02

    Hennessey is zeker lekker bezig de laatste tijd!

    Login om te reageren
  2. Knoopie zegt

    2 mei 2009 om 14:02

    Doe mij er maar 1tje :D

    Login om te reageren
  3. HUMMFREAK zegt

    2 mei 2009 om 14:07

    ZR1 sedan dus.
    Wel zeer vet dat zij dit doen zelfs tijdens een crisis :D

    Login om te reageren
  4. W1CK3D zegt

    2 mei 2009 om 14:08

    f*king hell :o

    Login om te reageren
  5. Neluz zegt

    2 mei 2009 om 14:08

    Dat geluid ! Echt lekker :D

    Login om te reageren
  6. TYPHOON zegt

    2 mei 2009 om 14:10

    Hoeveel kost zo’n standaard CTS V dan hier in Belgie?

    Login om te reageren
  7. DIPSHIT zegt

    2 mei 2009 om 14:12

    snap hem niet.. Amerikaanse pk’s zijn minder dan Europese? Of was dit pure sarcasme? :-D

    Login om te reageren
  8. noes zegt

    2 mei 2009 om 14:12

    hij is nog steeds lelijk

    Login om te reageren
  9. cardesigner@USA zegt

    2 mei 2009 om 14:13

    Hahahaha, en ze zijn tenminste niet zo verneukt als die G-Power M5. USA rules!

    Login om te reageren
  10. DIPSHIT zegt

    2 mei 2009 om 14:15

    @ Typhoon:

    In België zijn ze verkrijgbaar vanaf 44.890,00

    Login om te reageren
  11. wapz zegt

    2 mei 2009 om 14:15

    Ruben droomt nooit over mooie meisjes. Hij droomt over Cadillacs.

    Login om te reageren
  12. RubenBaeten zegt

    2 mei 2009 om 14:16

    @dipshit: De Amerikaanse SAE-hp is inderdaad iets anders dan de Europese pk/PS.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Horsepower#PS

    Login om te reageren
  13. Donkervoort zegt

    2 mei 2009 om 14:22

    geef me die V700 maar, wát een geluid :)

    Login om te reageren
  14. RubenBaeten zegt

    2 mei 2009 om 14:23

    @wapz: Dat klopt! De CTS-V ligt immers niet naast me. :-)

    Login om te reageren
  15. vla zegt

    2 mei 2009 om 14:41

    Wat een beest!! Maar hoe geraakt die aan zoveel tractie dan?

    Login om te reageren
  16. C6_R zegt

    2 mei 2009 om 14:44

    Die V700 heeft gewoon fucking 605 SAE = 613 hollandsche pk’s AAN DE WIELEN! Ziek!

    Login om te reageren
  17. six-trey zegt

    2 mei 2009 om 14:50

    Wat een geile bak :O love it
    wat heb je daar op te zeggen M power?

    Login om te reageren
  18. frans zegt

    2 mei 2009 om 14:55

    Onbedwingbare grijnzen maken zich meester van mijn gezicht.

    Login om te reageren
  19. lincoln zegt

    2 mei 2009 om 15:15

    peekaas zijn gewoon niet zaligmakend ..
    tuurlijk prefereer ik een V8 .. maar dan wel een laagtoerige langeslag ..

    Login om te reageren
  20. mrB zegt

    2 mei 2009 om 15:22

    sta je dan met je ferrari bij het stoplicht :P

    mooi geluidje krijgt die er ook van. En ook geen uiterlijke verneukingen bij. We wisten ook al dat die cadilac best de bocht om wil (http://www.autojunk.nl/clips/view/140253). helemaal top dus.

    Login om te reageren
  21. Spijker Hard zegt

    2 mei 2009 om 15:33

    Waar blijf je dan met je m5? check dan ff die dikke m5`tjes met turbo op youtube! einde discussie zou ik zeggen… (staat ook een leuke op met 2 turbo`s = nog leuker)

    Trouwens, laat zo`n amerikaan ff op het circuit met een (turbo) m5, 3 bochten en het is over.

    Waar blijf je dan met je amerikaanse rauwe power?:P

    Login om te reageren
  22. F1Ferrari zegt

    2 mei 2009 om 15:34

    zijn auto hoor je al van ver aankomen!

    Login om te reageren
  23. timberleek zegt

    2 mei 2009 om 15:35

    dat geluid van die 700. damn he. geweldig gewoon.

    ik heb net ff op hun site gekeken. autoblog fab-materiaal.
    jeep SRT8 met 800pk (0-96 in 2.9s)
    AMG upgrades
    zr1 tot 1000pk
    viper tot 2000 pk!
    gt-r 800pk
    2010 camaro 1000pk
    challenger 100pk
    mustang 750pk
    ford GT 1000+ pk

    en die venom gt (1200pk, 0-96 in 2.4s) ziet er ook echt nice uit

    Login om te reageren
  24. C6_R zegt

    2 mei 2009 om 15:56

    @ Spijker Hard:

    Nürburgring tijden:
    CTS-V (stock) 7:59
    M5 (stock) 8:13

    Daar blijf je dan met je rauwe amerikaanse power… :lol:

    Vervelend hè, feiten? :P

    Login om te reageren
  25. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    2 mei 2009 om 16:01

    WOW wat een specs!!
    En een heeeerlijk geluid!

    En idd, met de Caddilacs hebben de Amerikanen (eindelijk…) ook het onderstel voor elkaar.

    Top-auto!

    Login om te reageren
  26. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    2 mei 2009 om 16:01

    En LOL @ CR_6!
    :D

    Login om te reageren
  27. Alfisti zegt

    2 mei 2009 om 16:10

    Hey, deze is best vet!

    (noteert CTS-V op verlanglijstje)

    Login om te reageren
  28. Benz.. zegt

    2 mei 2009 om 16:23

    Ondanks dat ik persoonlijk het een ontzettend, weerzinwekkend lelijk gedrocht vind moet je toch haast wel respect hebben voor de CTS-V. Als je althans de cijfers en de specs bekijkt lijkt me dat dik voor elkaar.
    Toch denk ik wel (wat Vla ook al zei) dat de versies met 700 en 800 pk’s totaal niet meer in de hand te houden zijn.. Er zijn natuurlijk talloze aanpassingen verricht. Ik vraag me af wat voor taferelen je dan krijgt als je volgas optrekt. Wielspin in z’n 4 met 160 km/u :P
    Desalniettemin is de ”standaard” CTS-V beduidend sneller dan zijn Duitse concurrent: de M5.

    Weet iemand trouwens welke rondetijd de E63 AMG Sedan heeft genoteerd?
    Of weet iemand waar je dat precies kan vinden?

    Alvast bedankt

    Benz..

    Login om te reageren
  29. BmwMPower zegt

    2 mei 2009 om 16:35

    CTS-V800! :D
    Kom maar op met de exclusieve supercars, ik wil die sprintjes zien! :)

    Login om te reageren
  30. C6_R zegt

    2 mei 2009 om 17:14

    @ Benz: kan ‘m niet vinden op het lijstje van wikipedia, zal wel zo traag zijn dat Mercedes ‘m niet bekend durft te maken! :P Maar ik ben ook wel benieuwd! PK/Gewicht verhouding is wel beter dan de Bimmer, die op zijn beurt beter is dan die van de Caddy, dus dat zegt verder niet zo veel… Ik gok dat de tijd tussen die van de CTS-V en die van de M5 in zal liggen…

    Login om te reageren
  31. cardesigner@USA zegt

    2 mei 2009 om 18:04

    2C6R, heeft de M5 nou een betere pk-gewichtsverhoudign dan de CTS/V of andersom=

    Login om te reageren
  32. Benz.. zegt

    2 mei 2009 om 18:18

    @C6_R

    Aha.. okay, ben zelf ook een tijdje wezen zoeken: zonder resultaat :(
    Wil wel eens een dragrace zien tussen de E 63 AMG, M5, RS6 C6 en de CTS-V..

    Mercedes-Benz E63 AMG Sedan
    0 tot 100 km/u: 4,5 sec.

    Bmw M5 Sedan
    0 tot 100 km/u: 4,8 sec.

    Audi RS6 C6 Sedan
    0 tot 100 km/u: 4,2 sec.

    Cadillac CTS-V
    0 tot 100 km/u: 4,2??

    Ik ben in ieder geval heel benieuwd!

    Login om te reageren
  33. six-trey zegt

    2 mei 2009 om 18:24

    @Benz..
    volgends wikipedia en Cadillac.com doet de CTS-V de 0-60 in 3.9sec dus ik denk dat hij wel de 100 haalt onder de 4.2sec

    Login om te reageren
  34. Fre zegt

    2 mei 2009 om 18:25

    CTS-V600 , 610 pk, wat een instapmodel:(

    Login om te reageren
  35. Benz.. zegt

    2 mei 2009 om 18:56

    @Six trey

    Tja en volgens mij kan dat haast niet.. (dat wil niet zeggen dat jij uit je nek lult ofzo)
    Maargoed, dat zal dus betekenen dat de CTS-V met 550 pk bijna even snel op de 100 km/u zit als een Brabus Bullit met 730 pk die de 0 tot 100 in 3,8 sec. afrondt!
    En ik denk dat die ook wel ongeveer even zwaar zullen wegen..

    Login om te reageren
  36. baztiaan1 zegt

    2 mei 2009 om 19:39

    @ benz, brabus is niet uit op supersnelle acceleratietijden, meer op topsnelheid. dat betekent dat de tandwieloverbrenging ook gericht is op topsnelheid en niet op acceleratie. het kan dus heel goed dat ze bijna even snel naar de 100 gaan.

    Login om te reageren
  37. baztiaan1 zegt

    2 mei 2009 om 19:41

    @ benz nog een x, lees deze maar eens:

    http://www.autoblog.nl/archive/2009/04/30/g-power-bmw-m6-hurricane-cs-haalt-370-kmu

    Login om te reageren
  38. C6_R zegt

    2 mei 2009 om 19:50

    Autoweek zegt ook 4,2 en Motorweek ook:

    http://www.youtube.com/watch?v=UyKeNUsMmFw&feature=related

    Zit wel goed dus bij deze cheap ass low tech yankenbak! ;)

    Login om te reageren
  39. C6_R zegt

    2 mei 2009 om 19:54

    @ cardesigner@USA

    CTS-V: 289 pk per 1000kg
    RS6 Sedan: 292 pk per 1000kg
    M5: 293 pk per 1000kg
    E63: 295 pk per 1000kg

    Misschien dat het hogere gewicht wat voordeel geeft qua tractie?

    De caddy ziet er trouwens killer uit in zwart! :P

    Login om te reageren
  40. Benz.. zegt

    2 mei 2009 om 19:59

    @baztiaan1

    Ja, dat weet ik maar het heeft ook niet zozeer met het vergelijk met de de Bullit te maken maar met een auto met een gewicht van 1928 kg en 550 pk in 3,9 sec naar de honderd sprinten is (als het echt waar is) geweldig fenomenaal!!
    Bijvoorbeeld: Een Mercedes E63 AMG heeft een gewicht van 1840 kg, een 6,2 liter V8 met 525 pk en sprint ongeveer in de 4,5 sec (misschien zelfs wel sneller) naar de honderd!

    Login om te reageren
  41. Benz.. zegt

    2 mei 2009 om 20:03

    @C6.R & Six trey

    Zie je wel nou wel? Het is niet 3,9 seconden. Het is toch wel degelijk 4,2 seconden voor de CTS-V.. :P
    Is trouwens ook heel knap hoor. Een RS6 doet een sprintje naar de honderd ook in 4,2 sec. De Audi is dan wel een stukkie zwaarder, maar heeft ook vierwielaandrijving, dus ook meer grip!

    Login om te reageren
  42. C6_R zegt

    2 mei 2009 om 20:04

    Mijn excuus ik baseerde me klakkeloos op gegevens van autoweek (dom ja!) maar die hadden ‘m 550 pk gegeven, terwijl hij 556 amerikaanse pk’s heeft (415kW) en dat is zo’n 564 pk. Daarmee wordt het rijtje opeens heel anders:

    RS6 Sedan: 292 pk per 1000kg
    M5: 293 pk per 1000kg
    E63: 295 pk per 1000kg
    CTS-V: 296 pk per 1000kg

    Daarbij moet ik als yankenfan ook nog even opmerken dat de caddy verreweg de goedkoopste is van dit rijtje… :mrgreen:

    Login om te reageren
  43. Benz.. zegt

    2 mei 2009 om 20:08

    Ik blijf overigens uitzien naar een Big Test tussen de Grote 4 uit deze klasse!
    Kan Autoblog niet iets regelen misschien, en anders als volgende rijtest! Het zou leuk zijn om dan eerst alle vier de auto’s afzonderlijk te testen en aan de hand van de desbetreffende waarden ze tegen elkaar op te laten nemen!

    Top idee toch? :)

    Login om te reageren
  44. six-trey zegt

    2 mei 2009 om 20:09

    @Benz
    ik zei 3.9sec in 0-60 :P als je dat uitrekent krijg je van 0 naar 96.56064km/h duuuus doet hij 0-100 in 4.2 sec :D

    Login om te reageren
  45. C6_R zegt

    2 mei 2009 om 20:15

    Die 3,5km/h verklaart toch zeker geen 0,3 seconden? Zit natuurlijk altijd variatie in wie er wanneer test. Maar volgens mij heeft het ook te maken met manual versus automatic…

    @ Benz: zeker topidee! Als ze nog een extra chauffeur nodig hebben hou ik me warm aanbevolen! Met een test van enkel de CTS-V (en de ZR1) ben ik overigens ook al tevreden, maar ik kan me voorstellen dat er al mensen bij AB zijn die met dat soort plannen rondlopen… Zo haalt de handbak 308kph en de auto ‘slechts’ 282…

    Login om te reageren
  46. C6_R zegt

    2 mei 2009 om 20:16

    Laatste zin hoort natuurlijk boven de @ benz… d’oh!

    Login om te reageren
  47. Benz.. zegt

    2 mei 2009 om 20:21

    @ C6_R

    Tja, het grote verschil tussen de Audi, Bmw, Merc en Cadillac is toch wel de prijs. De CTS is dan wel heel goedkoop in vergelijk met de andere 3.
    Enerzijds, de ontwikkeling van Europese luxeauto’s is een stuk duurder, daarmee is over het algemeen het design, energieverbruik en andere zaken mooier dan wel beter dan de meeste auto’s uit Amerika, al moet ik zeggen dat de VS de laatste tijd toch wel goed bezig is (De fusie van Chrysler en Fiat bijvoorbeeld..)

    Anderzijds het gebruik van duurdere materialen (interieur en exterieur), de hoeveel elektronica, hulpsystemen en zoveel meer..

    Als ik zou mogen kiezen tussen deze 4 giganten zou ik toch (sorry voor de US-fans) kiezen tussen de E-klasse AMG of de Audi RS6 en dan wel black on black en anders wel een MTM-uitvoering! :)

    Login om te reageren
  48. Benz.. zegt

    2 mei 2009 om 20:31

    @C6_R

    Okay, als dat kan dan neem ik de E 63 AMG voor m’n rekening, of anders de Audi RS6.
    Volgens mij kan een E 63 AMG Sedan onbegrensd de 320 km/h + halen als ik het goed heb (ik moet maar eens een proefrit gaan regelen) :D

    Een triotest met bijvoorbeeld de Mercedes E AMG, Brabus E en Carlsson E zou (voor mij althans) ook schitterend zijn.

    Tja, het is een optie

    Login om te reageren
  49. Benz.. zegt

    2 mei 2009 om 20:33

    Ja okay, wat je zegt klopt ja :P

    Login om te reageren
  50. Davidov zegt

    2 mei 2009 om 20:46

    Fijn geluidje hoor. Waar is CSL nu om dit te bashen? xD

    Login om te reageren
  51. terazino zegt

    2 mei 2009 om 21:25

    heeft deze, net als bijna alle andere Amerikaanse rotzooi, nog bladveren?

    Login om te reageren
  52. six-trey zegt

    2 mei 2009 om 21:34

    @terazino
    hoe was het onder je steen? goed kunnen rusten?
    Bladveren mmmmh.. die worden gebruikt als achterveringen bij de Ram, Silverado, de ford F serie en de Corvette. Dat zijn dus 4 modellen in een land met een 100 jaar lange auto geschiedenis.

    Maar de Corvette stuurt beter dan een porsche dus zo een rotzooi zal het wel niet zijn zeker? en heb jij een beter idee voor de achterveren van een pickup buiten airbags en bladveren?

    Login om te reageren
  53. Benz.. zegt

    2 mei 2009 om 21:46

    @Six-trey

    Laat maar kletsen, hij weet nou eenmaal niet beter.

    Login om te reageren
  54. RenJie zegt

    2 mei 2009 om 21:49

    @terazino

    lol! ik moest stiekem wel even lachen :lol:

    Login om te reageren
  55. M-lover zegt

    2 mei 2009 om 22:03

    en nog altijd blijft het een lelijk hok :p

    6.2l supercharged… daar mag ook wel minstens 700pk uitkomen als je het mij vraagt! tijd dat europa eens laat zien dat je met een turbo en verstand niet eens zoon grote motor nodig hebt. zo heeft de downsizing toch nog voordelen!

    Login om te reageren
  56. GOD zegt

    2 mei 2009 om 22:08

    Ik vind hem juist mooi.
    hij ziet er gewoon precies uit als een Cadillac sedan.
    als ik kon tekenen en ze vroegen mij een Cadillac sedan van deze tijd te tekenen dan leek ie sterk op deze. gewoon heel herkenbaar.
    ik vind alleen de luchthappers voor waar ook de mistpitten in zitten niet mooi.

    Login om te reageren
  57. Benz.. zegt

    2 mei 2009 om 22:25

    Maar het is en blijft een lelijk gedrocht, ondanks alles.

    Login om te reageren
  58. Rob USA zegt

    3 mei 2009 om 08:52

    @Mlover: Komt benz AMG dan niet uit Europa ofzo en als M lover dit zeggen terwijl bv de M5 een V10 nodig heeft om in 4.7 naar de 100 te rijden terwijl de new Camaro dat ook doet maar dan met een V8je en daar helemaal geen M nog op staat dus een gewoon standaard zonder dat er eerst een m-divisie overheen is gegaan.

    Ontopic: Zonder de tuning is de Caddi al rap zat zou ik zo zeggen iig rapper dan zijn duitse concurenten en dat alleen vind ik al prachtig. :)

    Login om te reageren
  59. Danny zegt

    3 mei 2009 om 11:00

    C6_R
    hoeveel pk heeft de Holden VE Commodore SS-V per 1000kg ?

    Login om te reageren
  60. Danny zegt

    3 mei 2009 om 11:02

    http://www.netcarshow.com/holden/2006-ve_commodore_ss-v/1600×1200/wallpaper_03.htm

    Login om te reageren
  61. C6_R zegt

    3 mei 2009 om 11:41

    Zeuren over bladveren of aantallen pk’s per liter blijft altijd zo schitterend onzinnig! :lol: Wat maakt het in vredesnaam uit? Doet me altijd denken aan het verhaal van de NASA die voor miljoenen dollars een pen ontwikkelden die in gewichtsloze toestand werkte, terwijl de russen gewoon een potlood gebruikten… Als het even goed of beter is als de technieken die de “moderne” concurrenten gebruiken wat is dan het probleem?

    @ Danny: geen idee, you tell me!

    Login om te reageren
  62. cardesigner@USA zegt

    3 mei 2009 om 11:46

    “C6?R, inderdaad, wat is er mis met beproefde technieken gebruiken= Met bladveren is de CTS/V wel sneller dan de Duitsers. Mijn toetsenbord doet weer eens raar…

    Login om te reageren
  63. BananaFlip zegt

    3 mei 2009 om 12:14

    Oei, wat een lekker geblazen geluidje!
    Geile upgrade, ook wel funny dat er vier verschillende versies zijn.

    Login om te reageren
  64. ZwerverRoodbaard zegt

    3 mei 2009 om 12:23

    @Lan_EVO

    Wat nou Hennessy is de “laatste” tijd goed bezig? Hennessy is altijd goed bezig geweest, ze zijn 1 van de top tuners uit de USA die echt veel uit die blokken kunnen persen.

    Als ik de kans zou krijgen om te kiezen voor een Hennessy of een Duitsers, ga ik met 300% overtuiging voor de American Muscle.

    Login om te reageren
  65. M-lover zegt

    3 mei 2009 om 12:29

    @Rob USA:
    had je er wel al eens aan gedacht dat die V10 maar 5l cillinderinhoud heeft en atmosferisch is? hoe meer druk je op een blok zet hoe meer pk’s er uit (kunnen) komen. an easy way 2 tune, maar niet de mooiste manier! nokkenassen verbeteren, krukas bewerken, andere zuigers met een andere vorm, de juiste compressieverhouding en in en uitlaat, dat is nog eens tunen!

    dat hij sneller is dan een m5 krijg je 100% gelijk in.

    Login om te reageren
  66. Benz.. zegt

    3 mei 2009 om 13:40

    @Rob USA

    In dat opzicht ben ik het wel met M-lover eens.
    Het is veel mooier en misschien ook meer rendement opleverend om er niet klakkeloos turbo’s om te schroeven maar om binnenin het motorcompartement verbeteringen aan te brengen, zoals de krukas, de juiste uitlaatcompressieverhoudingen, andere nokkenassen…. you got me?

    Kijk bijvoorbeeld naar de E 63 AMG: geen turbo’s en maarliefst 525 pk’s uit een 6,2 liter V8 (dat is gewoon pure klasse!!)

    Tja, dat dat lelijke gedrocht genaamd CTS-V sneller is dan de Duitse 3 lig ik totaal niet wakker van. Bij mij gaat het om het totaalplaatje (om alles dus) en daar zit de Cadi bij mij niet bij.. ;)

    Login om te reageren
  67. RubenBaeten zegt

    3 mei 2009 om 13:47

    @Benz: Tenzij natuurlijk de Mercedes sneller zou zijn dan de Caddy, dan gaat het allemaal niet op en is snelheid weer het belangrijkste.

    Login om te reageren
  68. Benz.. zegt

    3 mei 2009 om 13:47

    @Zwerverroodbaard

    Tja, hun zijn goed in het zo veel mogelijk en zo groot mogelijke turbo’s op een motorblok schroeven….

    Tja, voor sommigen ook een vak hé?! ;)

    Login om te reageren
  69. GuidoBmw zegt

    3 mei 2009 om 14:10

    Hmm, ik kan niet anders zeggen dat het veel porno is voor betrekkelijk weinig geld :P

    Login om te reageren
  70. CSL zegt

    3 mei 2009 om 14:16

    @Rob USA
    domoor check de hamann M5, maar liefst 603pk uit de 5liter v10. En nee geen turbo’s noch superchargers.

    Login om te reageren
  71. Spijker Hard zegt

    3 mei 2009 om 14:19

    Maar hoezo eigenlijk de hele tyd m5 hiermee vergelijken?
    Probeerde gisteren al te vertellen dat die caddi gewoon een lompe recht toe recht aan bak is. En dat hij dan met al dat geweld sneller is dan een gewone m5 wil niet zeggen dat het echt een stuurmansauto is. Daarbij komt dat hij lelijk is en dan izi voor mij al niet meer intressant (zelfde met bijv. subaru)

    Oke hij is nu sneller dan een m5 dankzij 1 of andere tuner maar BMW`s worden ook getuned met turbo`s. Daarbij komt dat er ook nog een m6 is die ook wel wil ( vooral met turbo`s )

    Iedereen die mij posts heeft gezien kan duidelijk opmaken dat ik zeker geen BMW fan ben maar ik vind het gewoon dat zo`n vieze amerikaan niet vergeleken mag worden met een BMW M die 300 x meer stijl en naamt heeft.

    Login om te reageren
  72. C6_R zegt

    3 mei 2009 om 14:27

    Boeiend of je die 564 pk en 747 Nm nou uit een V10 of een V8 haalt, supercharged, turbo of NA. Wat maakt het in vredesnaam uit? Zolang de kosten, het gewicht en het verbruik min of meer hetzelfde zijn!?!?!

    Toch!?!?!

    Quote: The end result is an engine that compared with the BMW M5 has 50 hp more at its peak and, more importantly, a much fatter torque curve. At 1,200 rpm the LSA is already producing more torque than the 383lb-ft that the M5 engine makes at its 6,100 rpm peak, and it never really lets up.

    Login om te reageren
  73. Benz.. zegt

    3 mei 2009 om 14:28

    @Ruben Beaten

    Heb je wel gelezen wat ik post. Ik vind de CTS-V bijna de lelijkste auto ooit geproduceerd, zwaar mislukt dus. Dat hij sneller is dan een M5, E AMG, S6/RS6 interesseerd me vrij weinig. Wel is het zeer knap wat zo een auto kan teweegbrengen en kan presteren (in dat opzicht ben ik positief)

    Maargoed, nogmaals: Het gaat bij mij om het totale beeld wat een auto voor mijn beleving heeft.
    Tja, over de CTS-V: geen klasse, totaal niet stijlvol, weinig of geen status, mindere kwaliteit. Over het design zal ik maar gewoon kort en krachtig zijn: LELIJK!!

    okay? ;)

    Login om te reageren
  74. Benz.. zegt

    3 mei 2009 om 14:35

    Wat maakt het nou uit of deze cijfers en specs behaald worden uit een V8 of uit een V10. Ieder merk prefereerd een ander aantal cilinders. Cadillac en Mercedes hebben hiervoor beiden een 6,2 liter V8. Audi en Bmw gebruiken een 5 liter V10.

    Aan de andere kant: Mercedes en BMW gebruiken GEEN turbo’s of superchargers en Cadillac en Audi weer WEL..

    Tja, en als de verschillen dan zo weinig uit elkaar liggen en ieder merk zo haar eigen sterktes en zwaktes heeft maakt dat toch geen ene moer uit??!

    Al kies ik natuurlijk voor de AMG… hehé :P

    Login om te reageren
  75. C6_R zegt

    3 mei 2009 om 14:43

    M5: 520 Nm
    E63: 630 Nm
    RS6: 650 Nm
    CTS-V: 747 Nm

    @ Spijker Hard:
    BMW, stijl? :lol: En Cadillac heeft ook zeker een naam in de jaren dertig was het gewoon een concurrent van Rolls Royces…

    @ Benz:
    Caddy en Audi gebruiken idd wel superchargers en dat maakt geen ene moer uit, dan zijn we het daar iig over eens!

    Lelijk is subjectief, ik vind het een prachtding, maar ik ben dan ook een fan van het Amerikaanse hakbijl design…
    En mindere kwaliteit? Weet je dat of denk je dat?

    Login om te reageren
  76. Benz.. zegt

    3 mei 2009 om 14:50

    @C6_R

    Dat denk ik inderdaad..
    Als jij zegt dat dat niet zo is vind ik dat ook prima hoor. Al zijn er zaken die daar in zoverre een rol spelen dat de Mercedes imo beter afbrengt!!

    de vorige storingsgevoelige E-klasse even daargelaten natuurlijk :P

    Login om te reageren
  77. Benz.. zegt

    3 mei 2009 om 14:54

    En Mercedes heeft aan de andere kant ook een veel breder modellengamma en mede daarom worden er (hoe spijtig het ook is voor sommigen) veel meer Mercedessen verkocht dan Cadi’s..
    Heb ook even de site van Autoweek er bij gehaald en daarin blijkt datgene wat ik denk!

    Login om te reageren
  78. AriM6 zegt

    3 mei 2009 om 15:43

    Het is allemaal leuk en aardig dat je dan 800 pk hebt, maar ga je het ook gebruiken.
    Waar zul je dat beest in NL kunnen testen…?

    Login om te reageren
  79. EJS zegt

    3 mei 2009 om 17:14

    Haha, opzich wel grappig, zoveel pk’s in zo’n auto.. maar doe mij toch maar een standaard cts-v, Hennessy staat er niet om bekend dat hun projecten lang meegaan….

    Login om te reageren
  80. ZwerverRoodbaard zegt

    3 mei 2009 om 17:26

    @M-Lover en Benz
    Moet je na gaan hoeveel PK je dan uit die blokjes kunt halen als je ze helemaal gaat optimaliseren ;)

    En Benz mooi man, maar die grafiek spreekt anders :P misschien moet je met je verkoop van Mercedes ff kijken hoe dat in de USA zit, want daar verkoopt zowel Cadillac als Mercedes goed.

    Login om te reageren
  81. six-trey zegt

    3 mei 2009 om 18:51

    @Benz…
    ik hou wel die tabel van C6_R aaah feiten :D love them
    en design.. ik vind persoonlijk porsches de lelijkste gedrochten op de weg het zijn gewoon plat gedrukte kevers in mijn ogen. Design is toch subjectief
    wat is mooi? wat is lelijk?
    ik vind dit persoonlijk een mooie wagen :D

    Login om te reageren
  82. CSL zegt

    3 mei 2009 om 20:05

    @Ruben Baeten

    ” Waar blijf je dan met je M5′je”
    Een twinturbo M5 hadden we toch al! echter met meer vermogen 815stuks :)

    Login om te reageren
  83. six-trey zegt

    3 mei 2009 om 20:56

    turbo < Supercharger
    een supercharger zorgt voor mooier lawaai dan een turbo :P

    Login om te reageren
  84. Benz.. zegt

    3 mei 2009 om 21:21

    @Zwerverroodbaard

    Het zijn niet bepaald ”blokjes” hoor, dat zeker niet.
    En ik weet heus wel dat Mercedes en Cadillac in Amerika ongeveer evenveel verkopen..
    Kijk dan ook eens even naar Europa, hoeveel ze daar verkopen..??! ;)

    @Six-trey

    Over porsches hedendaags hebben we dan dezelfde mening… het zijn echt platgedrukte kevers. Echter, de Porsches van vroeger (de 993 modellen) daar heb ik wel respect voor!!
    Tuurlijk is design subjectief: je haat het of je houdt ervan.
    En ja, ieder zijn voorliefde van een bepaald merk of auto..
    En: over smaak valt nou eenmaal nooit never nooit te twisten!

    Login om te reageren
  85. GOD zegt

    3 mei 2009 om 21:23

    jongens jongens de daihatsu cuore GTR heeft maar een 0.9 3 cilinder met 800pk en 1000nm en dat zonder blazers. hij weegt maar 500kg en hij ziet er ook veel beter uit dan de M5 en cadillac. ook is ie sneller op de nurburgring: 7:18 en dat achteruit rijdend in de verkeerde richting.
    M5 en cadillac is voor suckers, echte mannen met borsthaar rijden daihatsu.

    Login om te reageren
  86. EnzoR zegt

    3 mei 2009 om 21:46

    Haha :D mooi hoor is dit! geweldig dat geluid awesome!! doe mij er maar zo een hoor

    Login om te reageren
  87. C6_R zegt

    3 mei 2009 om 23:03

    Hoeveel iets verkocht wordt zegt natuurlijk niets over de kwaliteit, ik bedoel; Jantje Smit verkoopt een retehoop platen…

    Wat een grote rol speelt bij de verkopen is het imago. Imago is traag, tien jaar terug bouwde Mercedes goede wagens en Cadillac slechte, dat dat nu andersom is dat dringt maar langzaam door. Lees autoblog er maar op na, opmerkingen als dat amerikanen niet door bochten kunnen, bladveren en slechte kwaliteit vliegen je om de oren…

    Login om te reageren
  88. Benz.. zegt

    4 mei 2009 om 07:22

    Daar heb je gelijk in, alleen moet je niet gaan zeggen dat de kwaliteit van de huidige Mercedes-modellen erg achteruit is gegaan in vergelijk met de jaren 80, 90. De kwaliteit is nu juist verbetert.. Niet dat het vroeger slecht was, integendeel. Noem maar eens een andere Amerikaanse auto die tegen de miljoen kilometers kan lopen zonder enige problemen!! ;)

    Login om te reageren
  89. C6_R zegt

    4 mei 2009 om 10:54

    Dat soort anekdotes moet ik je helaas schuldig blijven, ik kan slechts verwijzen naar mijn grote vrind JD Power. Mercedes zal heus geen bagger kwaliteit zijn, maar dat de kwaliteit achter blijft bij het imago en de prijs dat lijkt me een niet al te gewaagde stelling!

    Login om te reageren
  90. C6_R zegt

    4 mei 2009 om 10:58

    Ik zeg ook niet dat de kwaliteit achteruit is gegaan, ze zijn alleen ingehaald door de concurrentie die wel forse stappen hebben gemaakt. Niet alleen Toyota (& Lexus) wat al een tijd bekend was, maar de amerikanen ook.
    Topkwaliteit van de jaren 80/90 is below industry average in 2009…

    Login om te reageren
  91. ferrari zegt

    4 mei 2009 om 11:05

    zijn de remmen ook aangepast, al zijn de standaard exemplaren niet slecht, maar als je met zulke vermogens gaat strooien moet je hier toch echt wel naar gaan kijken. voor de rest heel erg indrukwekkende cijfers die ze hier presenteren!

    Login om te reageren
  92. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    4 mei 2009 om 11:05

    @ C6_R: ik heb hem al de hemel ingeprezen hoor…

    Maar er is een groot nadeel aan grote Amerikanen in Europa, en dat is de restwaarde! Ook dit monster zal na 3 jaar afgeschreven zijn naar 10 a 15.000,-…

    Blijft jammer dat ook leasemaatschappijen en ‘de markt’ meer kijkt naar imago dan naar kwaliteit!

    Login om te reageren
  93. C6_R zegt

    4 mei 2009 om 11:10

    Jup, zeker jammer, ook een van de redenen dat Kroymans het met GM niet heeft waar kunnen maken in Europa. Maar ik ben ervan overtuigd dat als GM nog even kan voortbestaan en met modellen als de ZR1 en CTS-V de gevestigde namen blijft pesten dat er op den duur steeds meer mensen de ogen zullen openen!

    Login om te reageren
  94. Benz.. zegt

    4 mei 2009 om 17:13

    @C6_R

    Tja, dat kun je niet met grote zekerheid vaststellen natuurlijk. Al is er op het design van (de meeste modellen) niets of amper iets negatiefs van te zeggen. Alleen op dat punt al lopen ze (vind ik) voor op BMW of Audi.
    Kijk maar naar de S, CL en CLS bijvoorbeeld. Technisch en kwalitatief haast niets op aan te merken. Het design is ronduit prachtig. Voor het sportieve werk kun je natuurlijk dan bij AMG terecht. De mensen daar bij AMG weten echt wel hoe ze een auto door middel van techniek, prestaties en kwaliteit kunnen realiseren!

    Maargoed smaken verschillen (gelukkig maar)…..
    ieder zijn eigen merk! :)

    Ook vanwege de hele geschiedenis in de racerij heb ik ook groot respect voor het merk. Als je bijvoorbeeld alleen al kijkt naar de race, rally en DTM-geschiedenis van het merk zijn er vele auto’s daarmee groot geworden!
    Daar kun je moeilijk om heen.. ;)

    Gr.

    Benz..

    Login om te reageren
  95. Benz.. zegt

    4 mei 2009 om 17:15

    En Mercedes maakt kwalitatief nog steeds (vroeger ook dus) keigoede auto’s die zeker wel een aantal kilometers kun lopen..

    Login om te reageren
  96. Davidov zegt

    5 mei 2009 om 08:08

    Ik zou zeggen honderdduizenden kilometers. En een CLS is níet mooi!
    Ohja, nog even over Porsche: veel verschil in design zie ik niet tussen een 993 en 997 hoor :/

    Login om te reageren
  97. EJS zegt

    5 mei 2009 om 11:39

    @davidov

    niet?:O Ik anders wel hoor, de 993 is een beauty vergeleken met de 997!

    Login om te reageren
  98. C6_R zegt

    5 mei 2009 om 12:29

    Mercedes in de racerij:

    Le Mans 1955:

    Le Mans 1999:

    Sorry, ik kan het soms niet laten! :P

    Login om te reageren
  99. Benz.. zegt

    5 mei 2009 om 17:07

    @C6_R

    Gosh, nu ik dat toch weer zie.
    Wat een stunt was dat zeg! :P

    Maarre.. wat wil je hier nou mee zeggen? ;)

    Login om te reageren
  100. Benz.. zegt

    5 mei 2009 om 17:09

    @Davidov

    Tss… smaken verschillen wist je nog..
    Ik vind het een beauty.. :)

    En de 993 is wel degelijk mooier dan de 997 :P

    Login om te reageren
  101. C6_R zegt

    5 mei 2009 om 19:21

    Wat ik er mee wil zeggen? Dat MB zuigt natuurlijk! DTM stelt anno nu geen drol meer voor en F1 leveren ze alleen motoren. Ik ben zelf meer into GT1 t/m 4 en daar zijn bij elkaar zo ongelofelijk veel merken in vertegenwoordigd, alleen das Haus met het sportieve imago niet…

    Ah, forgetaboutit! Ik zit gewoon te stangen nu! ;)

    Login om te reageren
  102. Benz.. zegt

    5 mei 2009 om 19:31

    @C6_R

    Juist, forgetaboutit!
    Ik weet toch wel dat je ongelijk hebt.

    ;) Never mind heurr…

    PS: Als je goed gelezen hebt, had je ook kunnen zien dat ik het over de Rally, DTM en raceGESCHIEDENIS had. Ik weet ook wel dat Mercedes vroeger een grote naam daarin had dan tegenwoordig.

    Ik hoorde trouwens dat Mclaren-Mercedes binnenkort zou stoppen met de Formula 1.. Zeer jammer in ieder geval! :(

    Login om te reageren
  103. Davidov zegt

    5 mei 2009 om 22:29

    Hehe ja, maar jij zegt “het design is ronduit prachtig”, daarom gebruikte ik ook “is” ;)

    Login om te reageren
  104. Benz.. zegt

    6 mei 2009 om 07:26

    @Davidov

    Aha, kijk aan.. ;)

    Login om te reageren
  105. Vincent Verhasselt zegt

    11 maart 2010 om 20:37

    De crash van 1955 op Le Mans werd wel veroorzaakt door een D type die onverwachts remde.
    De 300 slr werd dat jaar wereldkampioen met Fangio.
    Moss heeft ermee de mille miglia gewonnen.
    En met een topsnelheid van 276km/h en 296pk was hij niet te verslaan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North