• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hennessey maakt de Dodge Demon nu al overbodig

Auteur: Author, gepost 7 april 2017 om 15:59 – 27 Reacties

Afbeelding Hennessey maakt de Dodge Demon nu al overbodigAfbeelding Hennessey maakt de Dodge Demon nu al overbodigAfbeelding Hennessey maakt de Dodge Demon nu al overbodigAfbeelding Hennessey maakt de Dodge Demon nu al overbodigAfbeelding Hennessey maakt de Dodge Demon nu al overbodigAfbeelding Hennessey maakt de Dodge Demon nu al overbodigAfbeelding Hennessey maakt de Dodge Demon nu al overbodigAfbeelding Hennessey maakt de Dodge Demon nu al overbodig

Hennessey maakt de Dodge Demon nu al overbodig
De Amerikaanse tuner kon niet wachten op de komst van de Dodge Demon; de nóg snellere broer van de Hellcat. In plaats daarvan bouwde Hennessey een tuningkitje dat Dodge ongetwijfeld nachtmerries oplevert.

Met deze kit krijgt de Chevy Camaro ZL1 (een belangrijke concurrent voor het snelle spul van Dodge) namelijk ruim 1.000 pk’s uit de LT4 V8. Bij een Amerikaanse V8 denk je aan koppel, maar daarvan heeft deze “Exorcist” er genoeg. Volgens Hennessey is het blok na de conversie namelijk goed voor een malse 1.310 Nm! Reken maar dat je je Tabbert dus gewoon achter de Camaro kunt hangen, mits er een trekhaak onder zit.

De vermogenswinst werd gekregen door een betere supercharger en intercooler. Verder kreeg het blok nieuwe cilinderkoppen, een hetere nokkenas, RVS uitlaatspruitstukken, een betere luchtinlaat en natuurlijk een aangepast motormanagementsysteem. Bovendien is deze upgrade ondanks het gargantueske koppel leverbaar voor Camaro’s die zijn uitgerust met handbak of de 10-traps automaat.

0-96 km/u moet in minder dan 3 tellen achter de rug zijn en Hennessey communiceert een tijd op de quarter mile van onder de 10 seconden. Toch is dit vooral geen rechtelijnracert zoals Amerikanen van weleer, als we de tuner moeten geloven. Ook op straat staat de Exorcist z’n mannetje.

Het basispakketje kost je 55.000 USD inclusief 2 jaar of 24.000 mijlen garantie. Het optionele drag-pakket kost je nog eens 8.995 USD en daarvoor krijg je onder meer Nitto radiaalbanden, een andere aandrijfas en een gereedschapsset. Het road race-pakket mag mee voor 6.995 USD en geeft je 20 inchers met Michelin Pilot Sport Cup 2 banden. Luiers zien we helaas niet op de optielijst staan, dus zorg dat je te allen tijde een schone broek bij je hebt.

De video hieronder biedt een mooie indruk van het geluidje:

Video

Ook interessant!

  • Afscheidsmodel met 1.013 pk
    Afscheidsmodel met 1.013 pk kost slechts 113 mille
  • Hennessey Deep Space
    Hennessey Deep Space zeswieler heeft 2.400 pk
  • Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
    Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
  • Hennessey Mammoth is 1.000 pk gezinsauto

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

camaro, Chevrolet, Hennessey, tuning, ZL1

Vorig bericht: « 8 groene kikkers op Nederlands kenteken
Volgend bericht: Dit kost de nieuwe Audi SQ5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    7 april 2017 om 16:07

    The Exorcist, hehe. Leuke dig naar wie nou baas boven baas is.

    Login om te reageren
    • coubie74 zegt

      7 april 2017 om 16:52

      @edge: Ja, ik vind die naam Exorcist sowieso al fantastisch mbt de Demon, wat ook al veelbelovend klinkt.
      Naar mijn mening ook alleen maar in Amerika waar ze met dit soort heerlijke namen komen.
      Maar dat komt waarschijnlijk ook doordat je daar de passende auto’s ervoor hebt

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        7 april 2017 om 17:39

        @coubie74: Het heeft volgens mij niet alleen met de auto’s, maar ook met de mentaliteit van de Amerikanen te maken. Die zijn wel in voor dit soort grapjes. Zie ook de Ford Raptor en de Ludicrous mode van Tesla en de waarschuwingen die je krijgt als je hem inschakelt. De Europese concurrentie is op dat vlak veel te klinisch en braaf. Kijk naar de Mercedes Project One. Zo’n extreme wagen zou best een indrukwekkende naam kunnen gebruiken?

        Login om te reageren
  2. peug206 zegt

    7 april 2017 om 16:08

    Damn dat zijn specs waar we hier alleen maar van hoeven dromen… voor het geld van een normaal aangeklede 5serie…

    Login om te reageren
    • wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

      7 april 2017 om 17:22

      @peug206: daar moet je de aanschafprijs van de Camaro nog bij tellen he

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        7 april 2017 om 17:35

        @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: camaro zl1 kost je 62.135$, kit kost 55.000$. Samen 117.135$. De dikste 5serie (m550i xDrive sedan imho) kost je hier 125.944€ en dan mag je hem nog aankleden. Zelfde geld voor de camaro maar daar zijn opties toch aardig goedkoper…

        Login om te reageren
  3. maksym357 zegt

    7 april 2017 om 16:13

    Te lang geteased Dodge! Wanneer gaan ze die Demon nu eindelijk eens onthullen?!

    Login om te reageren
    • peterpann3nkoek zegt

      7 april 2017 om 16:28

      @maksym357: 11 april, https://www.instagram.com/p/BSlVsUiBeo5/

      Login om te reageren
  4. RobUSA zegt

    7 april 2017 om 16:24

    Ze pakken alleen de Dodge ook gewoon aan dadelijk dusss.
    Maar wel heerlijke auto met dito pakket MET garantie erop.
    Goed artikel maar iedereen zou toch moeten weten dat Tabbart/MB de enige juiste match is.

    Login om te reageren
  5. pinut187 zegt

    7 april 2017 om 16:26

    The Excorsist, geweldige naam. Mijn moeder heeft er nu nog nachtmerries van.

    De volgende zullen ze Chuckie of IT moeten noemen.

    Login om te reageren
  6. tvrspeedsix zegt

    7 april 2017 om 16:51

    Die vleugel had ook rood moeten zijn.

    Login om te reageren
    • 0rlok zegt

      7 april 2017 om 16:57

      @tvrspeedsix: het is natuurlijk niet het A-team busje

      Login om te reageren
      • bmwfreak038 zegt

        7 april 2017 om 17:56

        @0rlok: ???

        Login om te reageren
  7. JamesBond007 zegt

    7 april 2017 om 17:01

    Prachtig!!! Geweldige reclame van zowel Dodge als de reactie van Hennessey!

    Login om te reageren
  8. rufctr01 zegt

    7 april 2017 om 17:41

    Damn 1000 pk voor het bedrag van een dure middenklasser. De auto ziet er ook erg goed uit.

    Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    7 april 2017 om 17:47

    Mercedes noemt zijn tuningsmeuk iamgay ..

    Ook vet ..

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      7 april 2017 om 17:57

      @lincoln: a m gay ja geweldig???

      Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      7 april 2017 om 17:57

      @lincoln: of je doet gewoon “m”

      Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      7 april 2017 om 18:31

      @lincoln: Hahaha. Deze heb ik nog nooit gehoord. Ik heb hard gelachen!

      Login om te reageren
  10. ya314 zegt

    7 april 2017 om 18:18

    Poe he das een hoop PK’s. Dat wordt 2015 voordat ze dat met een Dodge kunnen. :P http://hennesseyperformance.com/vehicles/dodge/charger/2015-2016-dodge-charger-hellcat-hpe1000-supercharged-engine-upgrade/

    Login om te reageren
  11. FieRo zegt

    7 april 2017 om 18:35

    Hetere nokkenassen ? 1 is genoeg, leg de rest maar achterin voor reserve..

    Login om te reageren
    • Author zegt

      7 april 2017 om 18:58

      Dom van me, pushrods ;) Gaan we fixen!

      Login om te reageren
      • FieRo zegt

        7 april 2017 om 21:52

        @MauritsH: ;)

        Login om te reageren
  12. cossiekiller zegt

    7 april 2017 om 21:32

    Wat een heerlijk geluid komt daar uit zeg!
    Voor mij de 2015, standaard ZL1 is goed. 580pk en 750Nm. Kom je ook de berg mee op.

    Login om te reageren
  13. mrrallycross zegt

    7 april 2017 om 22:27

    Gekke Amerikanen

    Login om te reageren
  14. lovecars zegt

    7 april 2017 om 23:23

    Dik! Ik ben geen fan van muscle cars maar deze zou wel in mijn verzameling komen!

    Login om te reageren
  15. poes zegt

    7 april 2017 om 23:43

    Oké, dus ze bouwen een sportcoupé met het vermogen van een Bugatti Veyron, voor de prijs van een dikke 5-serie, met enkel aandrijving op de achterwielen. Right.

    Ieder mens met een beetje gezond verstand snapt toch dat dit niet gaat werken?!?

    Al die kracht ga je nooit kwijt kunnen op enkel de achterwielen. Je hebt er dus sowieso geen reet aan. Daarbij zorgt 1000pk voor een extreme hoeveelheid hitte. Die hoeveelheid hitte kan een Camaro nooit kwijt. Ook niet met een extra radiatortje erop geschroefd. En 1300mn koppel? No way dat de standaard transmissie dat lange tijd trekt.

    Oftewel, leuk voor de cijfertjes, maar ik zou gewoon lekker voor de standaard ZL1 gaan. Die is rap zat. En betrouwbaar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North