• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hennessey Maximus met 1.014 pk is nu officieel

Auteur: RubenPriest, gepost 31 oktober 2019 om 09:03 – 21 Reacties

Afbeelding Hennessey Maximus met 1.014 pk is nu officieelAfbeelding Hennessey Maximus met 1.014 pk is nu officieelAfbeelding Hennessey Maximus met 1.014 pk is nu officieelAfbeelding Hennessey Maximus met 1.014 pk is nu officieelAfbeelding Hennessey Maximus met 1.014 pk is nu officieelAfbeelding Hennessey Maximus met 1.014 pk is nu officieelAfbeelding Hennessey Maximus met 1.014 pk is nu officieelAfbeelding Hennessey Maximus met 1.014 pk is nu officieel

Hennessey Maximus met 1.014 pk is nu officieel
Meer dan duuzend pk in een Jeep. Waarom ook niet.

Als er één partij is die krankzinnige dingen kan maken dan is dat Hennessey. Het maakt niet uit om welke carrosserievorm het gaat: het Amerikaanse merk doet het gewoon. Eerder dit jaar kondigde ze aan de nieuwe Jeep Gladiator van een Hennessey-beurt te voorzien. Nu is de auto officieel uit de doeken gedaan in aanloop naar SEMA.

In mei van dit jaar werd al bekendgemaakt dat de 3.6-liter Pentastar V6 uit de Gladiator zou worden gevist en dat daar een 6.2 Hellcat V8 voor in de plaats zou komen. Nu is de klus geklaard en de achtcilinder is nog serieus gekieteld ook.

Het resultaat is een Jeep Gladiator met 1.014 pk en 1.264 Nm aan koppel. Ze noemen het de Hennessey Maximus. Ondanks zijn totaal niet gestroomlijnde voorkomen sprint de Maximus in 3,9 seconden naar 96 km/u. In tegenstelling tot een ‘normaal’ Hellcat-blok is de 6.2 voorzien van onder andere een nieuwe ECU, een nieuw uitlaatsysteem en een grotere radiator voor betere koeling.

Met een liftkit van King staat deze Gladiator 15 cm hoger dan gewoonlijk. Daarnaast rolt de Maximus op offroad rubber van BFGoodrich. Hennessey neemt de Maximus aankomende maand mee naar SEMA waar de Gladiator zijn debuut zal beleven. Er zullen slechts 24 stuks gebouwd gaan worden. De prijs bedraagt 225.000 dollar.

Ook interessant!

  • Hennessey Deep Space
    Hennessey Deep Space zeswieler heeft 2.400 pk
  • Hennessey Mammoth is 1.000 pk gezinsauto
  • Next Level Gladiator
    Next Level Gladiator is overbodig maar wel leuk
  • Afscheidsmodel met 1.013 pk
    Afscheidsmodel met 1.013 pk kost slechts 113 mille

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

4x4, gladiator, Hennessey, Jeep, offroad, sema-2019, tuning

Vorig bericht: « Akkoord bereikt over fusie FCA en PSA [updated]
Volgend bericht: Audi deelt snoep uit met de Q3 Qnicorn »

Lees Interacties

Reacties

  1. lompey zegt

    31 oktober 2019 om 09:20

    Moet je toch wel steekje los hebben om hier het nut van in te zien

    Login om te reageren
    • futse zegt

      31 oktober 2019 om 09:22

      @lompey: ach ja, moet alles ‘nut’ hebben?

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        31 oktober 2019 om 10:45

        @futse: Het is meer dat je dat vermogen nauwelijks kan gebruiken. In een sportwagen zou dat nog wel kunnen.
        Voor offroad rijden is het veel te veel, zul je altijd problemen hebben om het weg te zetten. Zelfs als je keihard een zandduin omhoog stuift zal het nog te veel zijn vermoed ik.
        En op de weg rij je rond met die BF Goodrich banden, die ook niet zoveel vermogen voor je op een goede manier op de weg te zetten. Leuk groffe modderbanden of all terrains, maar je levert gewoon in op grip op het asfalt.
        Dan zal er nog een vrij lage snelheidscodering aanhangen, hij zal dus gelimiteerd worden in snelheid door de banden, eerder nog dan zijn zeecontainer vorm.
        En voor iedere bocht moet je bang zijn dat je er niet te snel in schiet want dan ligt het geheel op zijn kant.

        Ik denk dat het leuk is tot een pk of 400, de rest kun je niet eens gebruiken op zo’n platform met zulke banden.

        Login om te reageren
        • b00m3rang zegt

          31 oktober 2019 om 13:51

          @fanboy: totdat je mee gaat doen met die gekke arabieren om zo snel mogeljjk een duin op te komen. Dikke schepbanden erop, nitro aan, vuur uit de uitlaat en als een malle naar boven blazen!

          Login om te reageren
          • fanboy zegt

            31 oktober 2019 om 20:26

            @b00m3rang: Ja klopt, maar ook die hebben nog wheelspin bergopwaarts in het zand.
            Die draaien volgens mij wel behoorlijke vermogens voor korte periodes.

            Login om te reageren
    • erce zegt

      31 oktober 2019 om 09:41

      @lompey: oftewel: wat een geweldig ding! Gelukkig rijden we niet allemaal in een Dacia Logan.

      Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      31 oktober 2019 om 09:43

      @lompey: open deur wat betreft Amerikanen

      Login om te reageren
  2. gekketurbo zegt

    31 oktober 2019 om 09:42

    1000pk+ en dan zo’n pietlullig onzichtbaar uitlaatje; kan wel genieten van die Texanen :D

    Login om te reageren
  3. spacemoon24 zegt

    31 oktober 2019 om 09:43

    Maximus in een korenveld, ze hebben hun referenties goed voor elkaar.

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      31 oktober 2019 om 10:28

      @spacemoon24:
      vooral een grappige referentie als je weet dat dergelijk koren niet eens bestond in de tijd van gladiatoren. Het is zo wat even historisch accuraat als deze Jeep in de film steken.

      Login om te reageren
      • DaveB zegt

        31 oktober 2019 om 12:41

        @shiva: ?

        Login om te reageren
  4. roadrage78 zegt

    31 oktober 2019 om 09:45

    Wat een stoer apparaat!

    En wij ons maar druk maken in Nederland om stikstof…

    Login om te reageren
  5. reactief zegt

    31 oktober 2019 om 09:58

    Gisteren het Youtube filmpje van Hello I’m Schmee gekeken over dit apparaat. Kan die gast alleen kijken als hij weer eens met iets vets rijdt…

    Maar vond het tegenvallen. Hij leek helemaal niet zo heel snel, reageerde traag en constant, ook bij langzame snelheden, het geluid van de supercharger nogal luid aanwezig…

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    31 oktober 2019 om 10:08

    Lekker hoor. En een ouderwetse naam voor een getunede auto blijft ook fijn. Vroeger deden de Duitsers dat ook (Brabus Hammer) zie je steeds minder helaas. De laatste welke ik mij herinner is de S8 Talladega R van MTM.

    Login om te reageren
  7. jmeverts zegt

    31 oktober 2019 om 10:33

    Best aardige prijs/pk verhouding, en nog praktisch ook

    Login om te reageren
  8. x1f48 zegt

    31 oktober 2019 om 11:13

    Als je dan zo veel geld uit geeft aan een motor swap doe het dan meteen goed en leg er een hellephant in. Ipv zo’n standaard blokje

    Login om te reageren
    • generaalalfa zegt

      31 oktober 2019 om 14:53

      @x1f48:
      Dat gaat The Stradman doen, alleen is er vertraging in het uitleveren van deze motorblokken.

      Hij gaat er ook een 6×6 va maken, helemaal maf ?

      Login om te reageren
  9. rikv99 zegt

    31 oktober 2019 om 11:14

    Ach hij zou zonder die 1000pk ook wel op de oprit mogen!

    Login om te reageren
    • krikke240z zegt

      31 oktober 2019 om 11:43

      @rikv99: Yes indeed! Een Wrangler doet me niet veel maar de gladiator vind ik dan wel heel leuk!

      Login om te reageren
  10. nout zegt

    31 oktober 2019 om 13:35

    Frustreert me op dezelfde manier als de G65. Te veel vermogen voor off-road, en een verschrikkelijke setup voor any kind of performance met die verhoging en off road banden. Steriel showvloertijgertje, en ja natuurlijk is dat vast iemands smaak.

    Login om te reageren
    • emping zegt

      31 oktober 2019 om 14:05

      @nout: ach er worden er slecht 24 van gemaakt. Dus niet heel veel mensen met deze smaak. ?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North