• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jeep Gladiator van Hennessey is compleet krankzinnig

Auteur: Loek, gepost 30 mei 2019 om 22:05 – 15 Reacties

Hennessey Maximus


Hij heet Maximus 1000. Drie keer raden waar dat getal voor staat.

In een wereld van milieu en strenge eisen op dat gebied, is iedereen bezig met zo schoon mogelijke auto’s bouwen. Terwijl iedereen bezig is met zo efficiënt mogelijk krachtige motoren bouwen, is er aan de compleet andere kant van dat spectrum een man genaamd John Hennessey. Deze Amerikaan bouwt krankzinnig snelle auto’s, maar doet dat op de ‘ouderwetse manier’. Gewoon met grote motoren met nog grotere superchargers erop. Powahh!

De basis voor de creaties zijn meestal simpele V8-blokken als de LS van General Motors en de HEMI V8 van FCA. De eenvoudige motoren zijn onder andere bekend van de Camaro en Corvette of Challenger en Charger Hellcat. Met de juiste krachttuning kan Hennessey dergelijke blokken gigantisch krachtig maken. De Camaro Exorcist krijgt een versie van het LS-blok die zo’n 1.000 pk mobiliseert. En zo zijn er nog veel meer krankzinnige projecten van de tuner op basis van iedereens favoriete auto’s: Fords, Chevy’s en zelfs McLarens.

De Jeep Gladiator moet deze generaties de V8-motoren even overslaan, misschien wel definitief. Het pickup-broertje van de Wrangler is bedoeld om simpel en inzetbaar te zijn, niet om overbodig grote motoren voorin te krijgen. Daarom klinkt het alsof deze auto compleet parallel leeft aan de wereld van John Hennessey.

Hennessey

Ontmoet de Hennessey Maximus 1000. Een naam die weinig tot de verbeelding spreekt. Maximus is een leuke knipoog naar de Romeinse tijd, waar de naam Gladiator ook op geïnspireerd lijkt te zijn. Maximus was één van de keizers van het rijk, oftewel de baas over de gladiatoren. Dat is de Hennessey Maximus ook: one Gladiator to rule them all. En ja, de 1000 staat voor het aantal pk.

De Maximus 1000 krijgt de eerdergenoemde HEMI V8 in het vooronder. In een Hellcat al goed voor 717 pk, in een Demon zelfs goed voor 840 pk. Als Hennessey goed voor 1.000 pk dus, met wat offroad modificaties om het geheel er extra stoer uit te laten zien. Een gaaf project, wel zeer gelimiteerd. 24 stuks komen er van de Maximus 1000. Hierbij hoef je echter geen Gladiator aan te leveren: dat doet Hennessey voor je. De prijs is slechts 200.000 dollar. Oké, dat is vrij veel, maar dan krijg je een volledig herbouwde Gladiator met een enorme bak power. Wat ons betreft een koopje.

Ook interessant!

  • Next Level Gladiator
    Next Level Gladiator is overbodig maar wel leuk
  • Nep-Jeep
    Nep-Jeep is meer Jeep dan echte Jeep
  • Video: Jeep loopt lichte rolschade op
  • Hennessey Deep Space
    Hennessey Deep Space zeswieler heeft 2.400 pk

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

gladiator, Hennessey, Jeep, pickup, tuning

Vorig bericht: « Patenttekeningen Audi e-tron GT maken ons blij
Volgend bericht: Dit zijn de nieuwe Cadillac CT4-V en CT5-V »

Lees Interacties

Reacties

  1. duderuud zegt

    30 mei 2019 om 22:11

    Benieuwd naar de hoogte van de BPM in Nederland ?

    Login om te reageren
  2. JanJansen zegt

    30 mei 2019 om 22:14

    Nog niet zo lang geleden had alleen een Bugatti dat aantal pk’s.
    Straks rijdt Jan Modaal ook met 1000 pk’s en zijn de files zo opgelost.
    Wat een mooie tijd leven we in.

    Login om te reageren
  3. vetnek zegt

    30 mei 2019 om 22:29

    Een auto voor filmkenners..

    Maximus: “ARE YOU NOT ENTERTAINED!?”

    Login om te reageren
    • schoen85 zegt

      31 mei 2019 om 07:10

      @vetnek: dat is toch uit “glad he ate her?”

      Login om te reageren
  4. robert110 zegt

    30 mei 2019 om 23:02

    Ik ben benieuwd hoe ze de koeling hebben gedaan. De standaard Gladiator (en Wrangler) is al een bitch om een beetje normaal op temperatuur te houden, mede door de beperkte ruimte en het ongunstige front ontwerp. Met zo’n V8 met zoveel vermogen zal het er niet makkelijker op zijn geworden’

    Login om te reageren
    • koffiekopje zegt

      30 mei 2019 om 23:31

      @robert110: Harder rijden – problem solved.

      Login om te reageren
      • sr20det zegt

        31 mei 2019 om 10:06

        @koffiekopje: gas is alles

        Login om te reageren
    • volvo480gtt zegt

      30 mei 2019 om 23:38

      @robert110: in welk klimaat is hij lastig om op temperatuur te houden? Best vreemd eigenlijk. In het land van herkomst heb je gebieden met zeer lage temperaturen en gebieden met zeer hoge temperaturen. Je zou toch zeggen dat ze bij het ontwerp daar rekening mee houden

      Login om te reageren
      • schreute01 zegt

        31 mei 2019 om 06:10

        @volvo480gtt: volgens mij hadden ze in WO II andere prioriteiten.

        Login om te reageren
  5. nietcreatief zegt

    31 mei 2019 om 02:20

    Zijn die HEMI-V8’s nog steeds twinspark?

    Login om te reageren
  6. van1 zegt

    31 mei 2019 om 07:53

    “Nou, geen interieur foto’s.”

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    31 mei 2019 om 08:32

    Ik moest eigenlijk aan die gladiator denken welke Maximus heette. Je weet wel, uit de goeie tijd van Russel Crowe. Wel een wijs ding, je hebt er geen hout aan maar het is fijn speelgoed.

    Login om te reageren
  8. Gulli zegt

    31 mei 2019 om 08:32

    De volgende versie wordt de Claudius. 1100pk maar wel een kapotte st-st-startmotor.

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      31 mei 2019 om 09:58

      @gulli: en daarna de Caligula. 1750pk, maar ook een bestuurdersstoel die op een willekeurig moment je scrotum van je lijf gaat scheiden en een kunstmatige vinger om je prostaat te masseren.

      Login om te reageren
  9. B00G1E zegt

    31 mei 2019 om 16:43

    Pff heb naar die gladiator zitten kijken hier in de US. Best een leuk ding maar oh zo duur.
    Het basis model kun je nergens krijgen, de modellen die bij de dealers staan zijn al richting de 60k.
    Dan kun je net zo goed even doorsparen voor de hennesey versie lijkt mij:)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North