• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het doek valt voor leuke versie van de Ford Fiesta

Auteur: Loek, gepost 22 april 2022 om 20:31 – 6 Reacties

Het gamma van de Ford Fiesta wordt ietsje praktischer en ietsje minder leuk. Een versie van de kleine hatchback van Ford gaat ons verlaten.

Het is al vrij lang een keuze geweest: drie of vijf deuren? De basis was altijd drie deuren, wat een aantal voordelen had. Makkelijkere instap door een grotere deur en goedkoper om in elkaar te schroeven. Toch verliest de driedeurs auto terrein. Bijna geen één hatchback is meer als driedeurs te bestellen. Vijfdeurs is praktischer zonder binnenruimte in te leveren, bovendien zijn de deuren makkelijker te openen in krappe parkeerplaatsen en dat het goedkoper is mag tegenwoordig geen naam meer hebben. Als een auto er nog als driedeurs is, hangt er sowieso een grote donderwolk boven.

Ford Fiesta driedeurs

Enigszins verrassend dus dat Ford de vernieuwde Fiesta gewoon nog aankondigde als driedeurs. De auto ontving recent een facelift en de Fiesta’s met vernieuwde snuiten worden nu geleverd. De driedeurs variant was vooral bedoeld als basis voor de ST, maar ook die is beschikbaar als vijfdeurs.

Nog wel. Vanaf deze zomer gaat Ford stoppen met de Fiesta driedeurs, zo laat het merk weten aan Automotive News. De voordelen wegen niet op tegen de nadelen, zo veel is duidelijk. De timing is een beetje vreemd. Wanneer je een model facelift, is dat de uitgelezen kans om het gamma eens te verfrissen. Dat deed Ford dus niet, want de driedeurs Fiesta zou initieel blijven. Vanaf halverwege 2022 gaat Ford dus enkel nog vijfdeurs Fiesta’s maken.

Focussen

De hoofdreden is dan ook dat alle heisa in de wereld ervoor zorgt dat Ford keuzes moet maken. De focus (har-har) moet gaan liggen op modellen die het verschil maken, om de vraag bij te houden. Naar verwachting zit bijna niemand te wachten op driedeurs Fiesta’s en dus heeft Ford besloten om zich dan maar te richten op dat merendeel dat vijf deuren wil. Jammer, maar wel slim.

Bijzonderheid

Niet verrassend dus dat Ford de Fiesta driedeurs aan de wilgen hangt, maar er zijn dus facelift Fiesta’s met drie deuren! Mocht je er zo eentje hebben: koester hem. Veel zullen er namelijk niet van zijn.

Ook interessant!

  • Prijs opgefriste Fiesta moet je niet omrekenen naar guldens
  • Autoblog Garage: Ford Fiesta ST200 ontmoet Mustang Mach1
  • De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen
    De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen
  • Ford Fiesta facelift
    Ford Fiesta facelift officieel, meer kracht ST

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

facelift, fiesta, Ford

Vorig bericht: « Kwalificatie Formule 1: Grand Prix van Emilia Romagna 2022
Volgend bericht: Deze zeldzame Volkswagen occasion is toch lekker incognito »

Lees Interacties

Reacties

  1. maferick74 zegt

    22 april 2022 om 21:54

    Hmm ik ben toch alleen in de markt voor n oudere (2016- )…. met drie deuren

    Login om te reageren
  2. moveyourmind zegt

    23 april 2022 om 00:00

    Typisch Ford…

    You can get as many doors as you want as long as it’s five.

    Login om te reageren
  3. saxoke zegt

    23 april 2022 om 00:57

    Hoe de markt veranderd is. Pakweg 20jr geleden wou iedereen een 3 deurs, die zagen er ook in bijna alle gevallen beter uit dan de 5deurs versie, hoe omgekeerd is momenteel die wereld. De 3deurs geraken ze aan straatstenen niet kwijt, en de 5 deurs is veel mooier (in de meeste gevallen) dan de 3deurs.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      23 april 2022 om 03:54

      Men kocht de auto die het beste bij zichzelf paste. Niet die met de hoogste restwaarde. En omdat iedereen dat doet, praat men elkaar collectief saaie hokken aan.

      Zelfs in het D-segment zou ik liever een 2-Deurs hebben. Het rijdt gewoon fijner niet tegen een deurstijl aan te kijken. En dat parkeren is ook een overtrokken nadeel.

      Login om te reageren
    • Michel-GR zegt

      23 april 2022 om 05:29

      Hetzelfde gaat op voor een automatische versnellingsbak. Alleen oudjes en mensen die weinig voertuig beheersing hadden reden daarmee

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 april 2022 om 06:40

      Met dat laatste ben ik het niet mee eens, van nagenoeg elke auto die er in drie- of vijfdeurs uitvoering was daar was de driedeurs de mooiste.
      En ook de meest praktische (want je stapt gemakkelijker in en uit) en de lekkerste om te rijden (meer licht, beter zicht over de schouders).

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North