• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het is bewezen; Mercedes speelt gewoon keihard vals

Auteur: nicolasr, gepost 23 november 2021 om 18:00 – 52 Reacties

Mercedes speelt vals

Oh ja, wij zeggen niet dat Mercedes vals speelt hoor. Dat zeggen mensen die er -naar eigen zeggen- verstand van hebben.

Het is een van de grootste mysteries van de afgelopen weken; Waar haalt het Formule 1 team van Mercedes toch ineens die bizarre snelheid vandaan? Is het opzet en stond de motor het hele jaar al op een lagere stand, om het een beetje spannend te houden? Of hebben ze gewoon hun zaakjes het beste voor elkaar?

Veel mensen -met een oranje bril- geloven in elk geval niks van de goede intenties van Mercedes. Nee, zij willen geloven dat het team van de uiterst sympathieke Toto Wolff keihard vals speelt. Hun ‘Koning Max’ kán namelijk helemaal niet verslagen worden door iemand anders. Tenzij die ander vals speelt natuurlijk…

Gedoetjes met de vleugels van Mercedes

En dus moet er op zoek worden gegaan naar de feiten waaruit blijkt dat Mercedes vals speelt. Of er motorisch iets niet in de haak is, kan de tv-kijker natuurlijk niet zien, dus wordt er gefocust op de vleugels. Daar zal dan wel wat mis mee zijn.

Zo zouden ze niet aan de reglementen voldoen. Overigens dacht Max zelf ook al zoiets, want na de kwalificatie in Brazilië wilde hij even met zijn eigen vingers voelen hoe het zat met de rigiditeit van het achterste van de Mercedes. Kostte hem precies 50.000 Ekkermannen en geen -extra- straf voor Lewis, weten we nog?

Maar nu is er ‘bewijs’. Er zijn beelden van een doorbuigende vleugel van Mercedes. Althans,volgens het Twitteraccount Motorsport Exposure.

Kijk ernaar en overtuig jezelf

De beelden zijn gemaakt door een camera achterop de Mercedes zelf en je zou het doorbuigen van de vleugel heel duidelijk moeten kunnen zien. Ik zeg het even met een slag onder de arm, ik persoonlijk zie niet zo heel veel. Maar het zou dus te zien moeten zijn, voor de kijker aan de linkerkant.

Mocht het nou allemaal écht vals spel betekenen, dan is dat goed nieuws voor Max en al zijn fans. Dan zal de FIA zijn plasje wel even over het hele geheel doen en Mercedes keihard terugfluiten. Vals spelen, dat mag natuurlijk alleen als je Ferrari bent.

Mocht het niet zo’n vaart lopen, dan hoop ik dat Red Bull snel ook zo’n vleugel op de RB16B zet. Anders wordt het namelijk heel erg lastig om nog een vuist te kunnen maken tegen Lewis, zeker als zijn raketmotor er volgende race weer in ligt.

Maar daarmee spelen ze ongetwijfeld ook vals! ;-)

Ook interessant!

  • Wolff vindt vorm Mercedes onacceptabel
  • Zo beleefde Toto Wolff afgelopen avond.. [video]
    Zo beleefde Toto Wolff afgelopen avond.. [video]
  • Baas Verstappen
    Horner oneens dat Wolff zijn team 'roast'
  • Mercedes speelt vals
    Mercedes is alle fatsoen kwijt en gaat in protest tegen Max

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Mercedes, Red Bull Racing, Toto Wolff

Vorig bericht: « Jaar cel geëist tegen snelheidsduivels op de A16
Volgend bericht: De Porsche van een échte Petrolhead staat op Marktplaats »

Lees Interacties

Reacties

  1. erwingrunn zegt

    23 november 2021 om 18:09

    Er komt inderdaad op een gegeven moment meer ruimte tussen het horizontale en verticale gedeelte. Dat kan natuurlijk binnen de marges zijn. Dat kan je denk ik nooit uit beelden op maken, daarvoor zal je toch echt de vleugel zelf moeten testen….

    Login om te reageren
  2. quincy zegt

    23 november 2021 om 18:14

    Is het al niet omdat dat het laatste sprankje hoop is dat ik nog heb voor Red Bull, dan zou het wel zijn omdat we dan in ieder geval een verklaring krijgen waarom die auto zo snel is. Want het verschil was redelijk plotseling ineens best veel.

    Overigens wil ik daar niet mee zeggen dat Lewis alleen maar door de auto kampioen wordt. De afgelopen races heeft hij echt ongelooflijk knap gereden. Dus zowel hij als Max verdienen het beide kampioen te worden. Maar het plotselinge verbaast mij zo.

    Andere theorie die ik nog heb trouwens is dat Lewis toch lange termijn effecten van COVID heeft gehad en daar recent weer bovenop is gekomen. En daardoor zelf meer uit de auto weet te halen en het zo lijkt op te vallen.
    Hij zou niet de eerste zijn waarbij je hoort dat ze erge last hebben van lange termijn effecten van COVID. En die kunnen behoorlijke invloed op je functioneren hebben. Gewoon een theorie die ook in mij op kwam.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      23 november 2021 om 18:51

      @quincy: dat long covid verhaal heeft Lil’ Lewis zelf naar buiten gebracht, maar eerlijk gezegd geloof ik daar geen moer van. Om de simpele reden dat mensen die écht long covid hebben, al blij zijn als ze de dag kunnen doorkomen zonder middagdutje. Of langer dan een halve dag werken. Of zelf naar de winkel fietsen om een boodschap te doen.

      Nee, met long covid heb je echt niet de conditie om in drie dagen tijd drie vrije trainingen, een kwalificatie en een race zonder fouten, concentratieverlies of ongelukken te voltooien.

      Login om te reageren
      • brammetjedeb zegt

        23 november 2021 om 19:14

        @RRRobert: mwaah, heb vorig jaar bij mijn cluppie (nac) toch wat topsporters gezien die er bijzonder lang over hebben gedaan om weer op niveau te komen.
        Grapjes over niveau in 3, 2, 1…

        Login om te reageren
        • fapfap zegt

          24 november 2021 om 10:22

          Die waren al jaren voor Corona bezig om op niveau te komen.

          Login om te reageren
      • Albert zegt

        29 november 2021 om 17:07

        Collega van mij heeft anders een paar maanden last gehad na zijn corona besmetting
        Hij kon het fysieke werk vol houden maar daarna had hij weinig energie over
        Lewis kan dat natuurlijk ook gehad hebben waardoor je toch net niet zo scherp bent als anders

        Login om te reageren
    • lvdo zegt

      23 november 2021 om 20:16

      @quincy: Lewis zei zelf in het interview na de race in Qatar dat hij zich beter voelde en geen last meer had van de symptomen. Ik neem aan dat hij daarmee idd Long Covid bedoelde.

      Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        23 november 2021 om 22:50

        @lvdo: hij had last van z’n buik of maag de eerste vrije trainingen

        Login om te reageren
      • roadkill zegt

        24 november 2021 om 14:48

        Nee, HAM bedoelde dat hij nu gewend was aan de hogere snelheid door de fraudeleuze vleugel. Is ook niet nix, plots 25 km p/u meer dan VMax.

        Login om te reageren
  3. humel zegt

    23 november 2021 om 18:30

    Sinds Silverstone is het toch wel duidelijk dat Mercedes alles aangrijpt om te ‘winnen’.

    Login om te reageren
    • retetikker zegt

      23 november 2021 om 18:42

      Precies!

      Mercedes met hun ellendige Silverstone updates aan hun auto’s!!!

      Login om te reageren
  4. tvklarenbosch zegt

    23 november 2021 om 18:38

    Dit is precies waarom Red Bull om een nieuwe load test heeft gevraagd, en dus waarom Mercedes afgelopen weekend niet zo veel sneller was op het rechte stuk. Verlies in Qatar had te maken met de banden en onbalans in de Red Bull, komende races zal het weer heel erg dicht bij elkaar zitten verwacht ik.

    Login om te reageren
    • Niels zegt

      23 november 2021 om 19:26

      @tvklarenbosch: Mercedes had toch hun andere motor gebruikt in Qatar? Nu in Saoedi Arabië gaan ze die gloednieuwe er weer inlepelen op max vermogen en is Max weer kansloos?

      Login om te reageren
  5. HZW zegt

    23 november 2021 om 18:53

    Wat Mercedes allemaal uitspookt zonder bestraft te worden weten we niet, maar dat ze buitensporig snel zijn geworden is wel duidelijk.

    Login om te reageren
    • CLGvdB zegt

      24 november 2021 om 08:51

      Eens, Mercedes liegt en bedriegt. Kan nooit zo zijn dat onder de geldende regels de auto “ineens” zo veel sneller is als de RB. Gaan wij hier iets van horen…
      Nee.

      Gaan we er iets van horen dat vaststaat dat er onder toezicht van de FIA gewoon “ foul play” gespeeld wordt door Mercedes en Hamilton dit jaar het kampioenschap gewoon wint.
      Nee.

      Login om te reageren
  6. lavoro zegt

    23 november 2021 om 18:56

    Super duidelijk te zien toch?

    Login om te reageren
  7. robertjrb zegt

    23 november 2021 om 18:59

    Ik zie niet zo zeer de horizontale
    Bar doorbuigen, meer de verticale opzij gaan waardoor er ruimte ontstaat.

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      23 november 2021 om 23:32

      @robertjrb: Dat, of het lijkt zo doordat deze plek aan het begin van de video slecht te zien is door schaduw.

      Login om te reageren
  8. Rick-dos zegt

    23 november 2021 om 19:09

    Duidelijk dat er daar wat speelt. Het zou ook gelijk een verklaring kunnen zijn voor de gefaalde vleugeltest in Brazilië. Als die uiteinde inderdaad los zit en zowel de verticale en horizontale plaat ruimte laten zodat de achterste gedeelte kan doorbuigen, dan kan het zijn bij teruggaan naar de originele stand de vleugel niet perfect op z’n plaats terugkomt waardoor er dus meer ruimte is tussen de onderste en bovenste vleugel. Met als gevolg dat het niet door de keuring komt.

    Als blijkt dat het aanpassen van de vleugel door Mercedes inderdaad er voor zorgt dat de RBR en Mercedes weer dicht bij elkaar komt te zitten dan heb ik nog wel hoop voor Verstappen.

    Login om te reageren
    • Nanning zegt

      23 november 2021 om 22:48

      @Rick-dos: scherp!

      Login om te reageren
  9. ghini zegt

    23 november 2021 om 19:34

    Kan iemand aub gewoon ff duidelijk maken wat we dan wel niet zouden moeten zien?

    Login om te reageren
  10. ghini zegt

    23 november 2021 om 19:37

    @fia

    , you can clearly see by looking at the corner of the lower wing flap, that as the car builds up speed the flap angles downwards.

    Login om te reageren
    • Niels zegt

      23 november 2021 om 22:14

      @ghini: Nu je het zo zegt zie ik het ook duidelijk…. alleen of dat dan illegaal is?

      Login om te reageren
      • dijan zegt

        24 november 2021 om 12:14

        Niels; Is ook geconrtoleerd en goed bevonden . Ik vond dat de spoiler van Rb ook rare bewegingen maakte .

        Login om te reageren
  11. cossiekiller zegt

    23 november 2021 om 20:47

    RedBull had gewoon Mercedes zelf graag vleugels gegeven.

    Login om te reageren
  12. tborre zegt

    23 november 2021 om 20:53

    Geeuw …

    Login om te reageren
  13. jaapiyo zegt

    23 november 2021 om 21:07

    Geweldige vent Bottas zei na de race in Qatar ook dat hij ‘niet in kan gaan op details maar zijn auto anders was dan die van Lewis’.

    Ik zeg bewijs geleverd 🤭

    Login om te reageren
  14. flyerbunch zegt

    23 november 2021 om 21:53

    De achtervleugel van Max wederom niet OK, maar men lijkt het probleem te hebben gevonden.

    https://www.formula1.com/en/latest/article.tech-tuesday-what-was-going-on-with-red-bulls-oscillating-rear-wing-in-qatar.2kXstBbrgiwMX23Su4NfrU.html

    Login om te reageren
  15. MarcB1975 zegt

    23 november 2021 om 22:00

    Heb de race teruggekeken via F1TV.. Bij de replay van de definitieve inhaalactie van Hamilton op Verstappen zie je de rearview camera vanaf de Mercedes en ook daar zie je de lower flap doorbuigen. Mag de FIA idd wel eens naar kijken

    Login om te reageren
  16. elemento zegt

    23 november 2021 om 22:30

    Het is wel tiktok… maar hier zie je waar je moet kijken https://vm.tiktok.com/ZM8GByeYB/

    Login om te reageren
  17. Bella Macchina zegt

    23 november 2021 om 23:47

    De FIA moet Mercedes dan maar 3 races tijd geven om hun vleugel aan te passen net zoals ze dat bij dat andere team gedaan hebben.

    Login om te reageren
    • quincy zegt

      24 november 2021 om 08:32

      Dat hangt er natuurlijk vanaf of dit volgens de regels echt niet mag, maar gewoon niet getest wordt. Of dat het een grijs gebied is. In laatste geval heb je absoluut gelijk en is het helaas pech voor de anderen.

      Login om te reageren
  18. jje003 zegt

    24 november 2021 om 00:29

    ik was in de veronderstelling dat de aerodynamische kennis hier wat groter was. Korte uitleg:
    Wat er te zien is, is dat er een lift-effect wordt gecreëerd in horizontale richting door middel van een iets wat positieve camber van de verticale wing end plates. Hierdoor worden de verticale vlakken van de spoiler naar buiten opengetrokken en krijgt de horizontale lower wing de kans om naar beneden te buigen(wat dus de krassen op de foto’s veroorzaakt). Dit werkt dus als een dubbele drs op hoge snelheid. Nu is het zo dat wanneer de auto niet rijdt, de vleugel niet word opengetrokken en de lower wing ‘vast’ zit waardoor met de huidige test dit probleem niet blootgesteld kan worden.

    Login om te reageren
    • quincy zegt

      24 november 2021 om 08:35

      Samen met @rick-dos zijn dit de beste reacties van hoe het waarschijnlijk zit. Benieuwd of ze daar nog wat aan gaan/kunnen doen voor aankomende 2 races. Of dat Red Bull het anders weet na te bouwen

      Login om te reageren
    • ronald74 zegt

      24 november 2021 om 09:50

      https://twitter.com/i/status/1462939957803327492

      Op bovenstaand filmpje is de vleugel met side end plates te zien. Als je de positie van de sharkfin tov de vleugel bekijkt zie je dat deze een aantal cm omlaag gaat. Het lijkt er dan ook meer op dat het achterste diagonale deel van de wing end plate verantwoordelijk is voor het doorzakken en daardoor beide vleugels kantelen. Het diagonale deel wordt door de druk meer horizontaal en duwt zodoende de end plates uit elkaar wat dan weer de ruimte bij de onderste wing verklaart.
      Dus meer een flexibele rear end wing plate als een vleugel lijkt het.

      Maar hoe je het ook bekijkt iets is te flexibel met het zelfde illegale resultaat. Ben bang dat de focus op het verkeerde deel zit, dit is dus al sinds Frankrijk aan de gang

      Login om te reageren
  19. fedal zegt

    24 november 2021 om 03:17

    Als ze daadwerkelijk vals spelen…petje af. Daar heb ik dan alleen respect voor…véél respect. Dan hebben zij dus slimmere mensen in dienst die slimmer zijn dan de slimme heren bij de fia. Ik ben dat gezeur tussen die twee teams nu echt zat by the way. Er wordt door elk team naar mazen in de wet gezocht. Elk team, elk jaar,geloof dat maar.
    Maar…als blijkt, dat ze inderdaad echt de zaak besodemieterd, dan moeten ze al hun titels en die titels van die “wannabee wereldverbeteraar” direct afpakken. Denk niet dat dat gaat gebeuren…de fia zou geen gezichtsverlies willen hebben.
    Ik vind het alleen raar dat er hier in nederland zo geklaagd wordt. Zal toch niks met die in België geboren en getoogde max te maken hebben…of toch wel?

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      24 november 2021 om 09:19

      @fedal wat doet in Godsnaam zijn geboorteland er toe in deze discussie? Het feit dat Max onder de Nederlandse vlag rijdt (wat mag, want zijn vader is een Ollander), is een puur commerciële keuze geweest. Dat is geen geheim toch?

      Login om te reageren
  20. mashell zegt

    24 november 2021 om 06:43

    Haha, vier seconden aardappel filmpje als “bewijs”. Die oranje brillen zijn wanhopig!
    En dat terwijl de Mercedes niet eens sneller is geworden, Lewis doet nu gewoon weer zijn best!

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      24 november 2021 om 09:20

      30km/u sneller dan Bottas of Max noem jij talent? Volgens mij heb jij een bruine bril op…

      Login om te reageren
      • alino zegt

        24 november 2021 om 11:10

        Bruine bril? Really?
        De veel te overdreven 30km/u sneller was niet ten opzichte van verstappen of Bottas, maar tegenover Norris die duidelijk van het gas ging

        Login om te reageren
        • jeroenm83 zegt

          24 november 2021 om 11:52

          Jij hebt een StillWeRise-pyjama en bent verhuisd naar huisnummer 44?

          Login om te reageren
  21. Antoine zegt

    24 november 2021 om 07:04

    Als dit waar is, zijn ze al een tijdje hier mee bezig, waarom doet de fia niets met deze beelden?Als je op het oog al kan zien hoe de onderste spoiler doorbuigt op hoge snelheid, is er iets echt niet goed.
    Hoelang doen ze dit truukje al?en wat hebben ze met het motorblok gedaan, want die wordt niet gecontroleerd door de fia, want wat ook nog kan, is dat men het openen en sluiten van inlaatkleppen kunnen manipuleren, dit gaat doormiddel van perslucht, veel om over na te denken bij de fia.
    Mocht mercedes wel knijterhard valsspelen, dan zou het wel zo fair zijn om de in het verleden gewonnen titels af te pakken.
    Hebben ze met Lance armstrong ook gedaan.

    Login om te reageren
    • jeroen20vt zegt

      24 november 2021 om 08:49

      @Antoine: het openen en sluiten van de pneumatisch aangestuurde kleppen wordt met software gedaan. Software is grotendeels vrijgegeven voor aanpassingen behalve in parc ferme. De hardware mag niet aan gesleuteld worden. Zolang ze de motor van de buitenkant dicht laten zitten houden ze zich gewoon aan de regels helaas.

      Login om te reageren
      • SvdP zegt

        24 november 2021 om 23:27

        Persoonlijk denk ik juist dat MB de vleugel aanpassing gebruikt als afleidingsmanoeuvre om zo de aanpassing aan de software te verbloemen. Geen idee wat de richtlijnen zijn voor de software in F1 en of de broncode ook getoetst wordt door de FIA. Wat nu als MB slim omgaat met de aansturing van de pneumatische klep (en eventueel andere zaken) om zo afhankelijk van de eigenschappen van het circuit zoals lange rechten stukken de motor optimaal te laten functioneren, ofwel op de rechte stukken net even wat meer power door de kleppen andere te bedienen. We kennen allemaal de sjoemelsoftware affaire. Een ding staat vast en dat is hoe het circuit erbij ligt dus daarop zou naar mij idee de software slim kunnen inspelen. Ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

        Login om te reageren
  22. realhustler zegt

    24 november 2021 om 07:22

    Dus na 7 jaar een oppermachtig mercedes is Red Bull plotseling snel genoeg om van ze te winnen, en als dan halverwege het seizoen mercedes weer sneller is dan speelt mercedes valt. Tuurlijk.
    Alle teams zoeken de randen op van de regelementen. Dat is niet valsspelen, dat is F1. Red Bull had ook een flex wing en kreeg geen straf maar ruim de tijd om aan een nieuwe meet methods te voldoen. En over de drs; mercedes kreeg 25 plaatsen gristraf voor 0.2 mm veroorzaakt door een defect.

    Login om te reageren
    • quincy zegt

      24 november 2021 om 08:41

      Je reactie is in het laatste deel tegenstrijdig. Want de grid straf geef je als argument. Maar juist wat er toen mis was bij de meting, lijken ze nu tijdens de race dus wel toe te passen. Ongelooflijk knap bedacht natuurlijk! Maar wanneer het tijdens het moment van meten illegaal is, dan is dat het natuurlijk ook tijdens de race. Dus dan is het terecht dat Mercedes er voor op de vingers wordt getikt.
      Dan blijf ik de vindingrijkheid alsnog indrukwekkend vinden. Maar nu we het weten, mag het dan niet meer

      Login om te reageren
  23. flyerbunch zegt

    24 november 2021 om 08:55

    Driver61 legt het nog eens uit op YouTube

    https://youtu.be/HVR7u48De2U

    Login om te reageren
    • ghini zegt

      24 november 2021 om 11:41

      @flyerbunch: ontzettend slecht filmpje waarin de echte uitleg over wat er nou echt gebeurd ontbreekt..

      Login om te reageren
  24. boriske zegt

    24 november 2021 om 10:14

    Ik dacht dat RBR zei dat gans de vleugel buigt en niet 1 flapje? Ze hadden het toch over sporen onderaan de wagen.

    Login om te reageren
  25. ghini zegt

    24 november 2021 om 11:49

    Kan iemand de tekstuele regels over de achtervleugels posten? Zijkanten gaan iets opzij waardoor onderste flap nog iets kan doorzakken, dat is wat ik nu zie en begrijp. Maar, ze komen door de test. Ws ziet de FIA dit liever niet maar kunnen ze nu niet meer dan zeggen, het mag niet meer? Ik denk dat MB naar de circuits heeft gekeken waar ze net wat extra’s nodig hadden. Deed de vleugel dit ook in Brazilië? Stel ze moeten andere vleugel monteren dan zitten ze ws nog steeds goed want die laatste twee circuits zijn sowieso in het voordeel van MB. Ik denk gewoon weer heel tactisch gespeeld van MB. Niet elke race alles wat je hebt inzetten om verwarring te zaaien of niet op te vallen. Als dat allemaal zo is dan kan ik alleen maar zeggen: Well played. RB heeft dan gewoon weer minder slimme dingen geprobeerd, de grijze gebieden opzoeken is onderdeel van F1.

    Login om te reageren
  26. sam11 zegt

    24 november 2021 om 17:10

    Iedereen die oplet heeft nu wel door dat hier een vreemd spel gespeeld wordt wat duidelijk niet voorzien was. Het is wel de plek waar groeven te zien dus aantoonbaar is. Wat ik het toppunt vind is dat Mercedes aan de lopende band motoren wisselt zonder betrouwbaarheidsproblemen in ruil voor deze lachwekkend lichte straf Als Verstappen geen gritstraf had gekregen in Qatar had Verstappen Hamilton kunnen hebben gezien de start. Wanneer andere teams op de hoogte waren geweest van deze motoren grap waren meer teams voor extra slijtage gegaan. Ferrari is vroeger gepakt met het toevoegen van motorolie als brandstof waarvan ik Mercedes ook verdenk. De flexibele brandstofleiding vind ik minder ernstig dan onverminderd motoren wisselen. Maar dat vindt de FIA dan weer uitstekend.

    Login om te reageren
  27. Van Epschoten zegt

    25 november 2021 om 10:32

    De Fia wil zelf gewoon een statement maken met een zwarte/gekleurde GOAT. Allemaal politiek en corruptie.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North