• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het kan! Zelf een Humvee bouwen

Auteur: ricardo, gepost 12 november 2012 om 12:34 – 30 Reacties

Afbeelding Het kan! Zelf een Humvee bouwenAfbeelding Het kan! Zelf een Humvee bouwenAfbeelding Het kan! Zelf een Humvee bouwenAfbeelding Het kan! Zelf een Humvee bouwenAfbeelding Het kan! Zelf een Humvee bouwenAfbeelding Het kan! Zelf een Humvee bouwenAfbeelding Het kan! Zelf een Humvee bouwenAfbeelding Het kan! Zelf een Humvee bouwen

Het kan! Zelf een Humvee bouwen

Zet nu zelf je eigen file-ontwijker in elkaar.

Sinds General Motors met het idee van een commerciële Humvee aan de slag ging, en de wereld opzadelde met gedrochten als de H2 en de H3, is het imago van de Amerikaanse alleskunner behoorlijk aan inflatie onderhevig. Maar het Hummer-avontuur van GM werd een paar jaar terug opgedoekt en de oorspronkelijke producent van de Humvee, het Amerikaanse AM General, ziet nu de kans schoon om consumenten te bedienen met een brute kitcar.

AM General voorziet fanatieke sleutelaars met een voorliefde voor terreinbolides van de C-Series kit. Een Humvee die je geleverd krijgt in een houten krat, inclusief chassis om al het -vooraf ingekleurde- aluminium plaatwerk en de onafhankelijke wielophanging tegenaan te schroeven. Wat je er niet bijkrijgt zijn deuren en een dak van metaal, daarvoor heeft AM General stukjes canvas bedacht. Ook ontbreekt enige vorm van een aandrijfbron. Je zult dus zelf een flinke (diesel) V8 voor de Humvee moeten regelen. Lastig. Het spreekt uiteraard voor zich dat er ook geen wapentuig bij geleverd wordt. Zelf je eigen leger beginnen met een vloot kitcars zit er dus niet zo snel in.

Dit zegt de toko uit Mishawaka, Indiana er zelf over:

The C-Series kit is capable of a 2-ton payload and more than 10,000 pounds of towing capacity captured in the size of a pick-up truck. It also offers a 4-wheel independent suspension, geared hubs and torque biasing differentials in the base model kit. A majority of the kit’s intricate sub-assemblies are provided complete, saving the purchaser most of the labor intensive assembly normally associated with a kit building project. The sub-assemblies are manufactured in Mishawaka by the ISO registered, award-winning AM General factory workforce.

Het interieur is basic, maar tegelijkertijd voorzien van een veelvoud aan klokken en meters van een soort plastic dat je in een Corsa uit ’93 verwacht. Het geheel wordt omringd door een camouflagetrim, wat misschien toch een beetje dat legergevoel geeft. Deze non-militaire Humvee begint bij $59.995 voor de basisversie. Opties als een Central Tire Inflation System of een verwarmde voorruit doen nog eens een paar duizend dollar bovenop de prijs. Er is al een aparte site voor de kitcar in het leven geroepen: genuinehumveekit.com.

Hoewel we niet verwachten zelfbouw-Humvee’s in Nederland tegen te komen, is toch het mooi om te zien dat particulieren nu zelf deze legerlegende kunnen bezitten, en niet louter zijn aangewezen op de H1. Misschien iets voor jou, Emile?

Ook interessant!

  • GMC Hummer EV SUV
    GMC Hummer EV SUV: dit is de productieversie
  • Video - deze SUV kan zo het circus in
  • Hummer is loeizwaar
    Nieuwe GMC Hummer EV wordt een loeizwaar geval
  • Hummer limo te koop
    Deze verlengde Hummer H2 kun je kopen voor € 1.895.000

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Asobakken, Hummer, humvee, SUV

Vorig bericht: « Handig in de winter: zand achterin je RWD?
Volgend bericht: ‘Geen Grand Theft Auto in Amsterdam’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. Esprit_de_Flandre zegt

    12 november 2012 om 12:43

    Zou je ook het chassis alleen kunnen kopen? Om een eigen ontwerpje op te zetten…

    Login om te reageren
    • mout zegt

      12 november 2012 om 14:26

      @Esprit_de_Flandre: Rustig het hele pakket laten leveren – en de plaatdelen ongebruikt verkopen. In ‘sloop’ leveren auto’s vlot meer op dan als geheel.

      Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    12 november 2012 om 12:59

    Bij Cummins een mooie diesel op de kop tikken met wat meer vermogen dan de originele H1. Dan is hij wel af voor mij. Lijkt me supergaaf om erbij te hebben. Hier in NL niet echt praktisch maar in de US wel geinig.

    Login om te reageren
    • roberto zegt

      12 november 2012 om 13:04

      @E34M5Touring: Ik zeg Q7 V12 TDI!!

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        12 november 2012 om 13:08

        @roberto: Dat is maar 1000Nm man :-) Een Cummins doet makkelijk 1300Nm met een 6 pitter.

        Login om te reageren
        • straatpiraat zegt

          12 november 2012 om 13:13

          @E34M5Touring: En 12000cc

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            12 november 2012 om 13:22

            @straatpiraat: Nee hoor, een Dodge 3500HD met Diesel pompt rond de 1300nm met ik meen 5,7l.

            Login om te reageren
            • straatpiraat zegt

              12 november 2012 om 13:29

              @E34M5Touring: Indrukwekkend.

              Login om te reageren
        • the-budel-guy zegt

          12 november 2012 om 13:18

          @E34M5Touring: haal die puntenslijper met 1300Nm maar weer weg en stop er de Caterpillar C18 18 liter, 6 cilinder in lijn in met 3260 Nm

          Login om te reageren
          • straatpiraat zegt

            12 november 2012 om 13:29

            @the-budel-guy: Nah, VAG product..

            Login om te reageren
            • 406_v6 zegt

              12 november 2012 om 15:15

              @straatpiraat: VAG product?? CAT?? Dacht het niet. CAT is onafhankelijk, enige link met VAG is PON, die in NL en scandinavië CAT MOGEN verkopen.

              Login om te reageren
              • straatpiraat zegt

                12 november 2012 om 17:57

                @406_v6: Ehh is waar ook, mijn excuus. Maar dan nog, er is een link, dus het staat me niet aan.. (sarcasme)

          • 406_v6 zegt

            12 november 2012 om 15:20

            @the-budel-guy: Maar dan toch maar de Volvo D16G (uit de FH16)… 750 PK en 3550 Nm waarvan 90% binnen 2 sec beschikbaar is.

            Login om te reageren
      • solmatje zegt

        12 november 2012 om 13:24

        @roberto: Goed plan.. daar kun je iig een vliegtuig mee trekken..

        Login om te reageren
  3. StijnB zegt

    12 november 2012 om 13:00

    Mooie kleurenstaaltjes!

    Login om te reageren
    • stanny zegt

      12 november 2012 om 13:18

      @StijnB: Dit om eens lekker origineel te zijn :p

      Login om te reageren
  4. ferrari94tr zegt

    12 november 2012 om 13:18

    4 kopen en dan zwart spuiten. Vervolgens schaf je een landingsvaartuig aan en die spuit je ook zwart. Daarna bel je wat vriendjes en die trekken allemaal SWAT kleren aan. Zelf trek je een Abu Dhabi Jurk aan + Khadaffipruik. Dan ga je met landingsvaartuig en (nep)Humvee’s in het hoogseizoen op het strand van Scheveningen landen…. Voor extra effect kunnen er ook zwarte helicopters gebruikt worden.

    Login om te reageren
    • stanny zegt

      12 november 2012 om 13:20

      Een elektro motor inbouwen. Toch genoeg plaats voor batterijen van 4 tesla’s.

      Login om te reageren
      • Simpson zegt

        12 november 2012 om 14:35

        @stanny: succes in de branding :)

        Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      12 november 2012 om 18:21

      @ferrari94tr: Nice! En dan optrekken naar het Binnenhof om het nieuwe kabinet af te zetten.

      Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      13 november 2012 om 22:28

      @ferrari94tr: goed plan, maar laat die jurken maar weg. Gewoon autoblog guerilla…

      Login om te reageren
  5. Simpson zegt

    12 november 2012 om 13:35

    “10,000 pounds of towing capacity” toch knap, zonder enige vorm van aandrijving

    Login om te reageren
    • CBR600rr zegt

      12 november 2012 om 15:16

      @Simpson: succes met het trekken van 5000kg in een 2CV: zal totaal niet kromtrekken;)

      Login om te reageren
  6. bsxc2 zegt

    12 november 2012 om 14:08

    Als er iets niet goed is, moet ik hem dan weer uit elkaar halen? Hoe zit dat met de garantie?

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      12 november 2012 om 15:16

      @bsxc2: Waarschijnlijk net zoals je bij de Ikea moet doen met je Billy of Björn….

      Login om te reageren
    • nsmeijer zegt

      12 november 2012 om 17:04

      @bsxc2: er zit levenslange garantie op alle onderdelen zolang je er niet zelf aan sleutelt :)

      Login om te reageren
  7. Ruben00 zegt

    12 november 2012 om 19:50

    Daar hoort natuurlijk een dikke 900cc 2-cilinder fiat Multi-air in!

    Login om te reageren
  8. Rémon zegt

    12 november 2012 om 23:19

    Een origenele H1 die had volgens mij rond de 350nm koppel dus gewoon een 4.2td uit een Landcruiser 100 erin is voldoende en is ook een trekblok

    Login om te reageren
  9. Frankypanky zegt

    13 november 2012 om 00:14

    Hummer H1 als kitcar…Now only in the USA. Soon available in the UK…LOL!

    Login om te reageren
  10. jort zegt

    8 januari 2013 om 08:43

    Dus het betekend ook dat die lichter is… Dus dat je dan ook minder benzine gebruikt ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North