• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het laatste nieuws over Vettel’s versnellingsbak

Auteur: Author, gepost 4 oktober 2017 om 12:01 – 29 Reacties

Het laatste nieuws over Vettel


De viervoudig wereldkampioen beschadigde zijn auto na de race door een vreemde aanrijding met Lance Stroll in de uitloopronde. Ferrari vreesde dat de versnellingsbak een optater had gehad en dat deze gewisseld moest worden, met de nodige plaatsen straf op de startgrid in Suzuka.

Het is verleidelijk om als Nederlandse F1-fan de strapatsen van Vettel en Ferrari compleet af te fakkelen. Desalniettemin is de kijker helemaal niet gebaat bij een spartelend Ferrari, want daar wordt de titelstrijd tussen Hamilton en Vettel niet spannender op. Het liefst zien we immers dat Hamilton tot de laatste wedstrijd, herstel, laatste ronde moet vechten voor de WK-titel. Het lijkt erop dat dat scenario steeds onwaarschijnlijker wordt.

In die zin zijn we dan ook blij om te kunnen melden dat de ‘bak van Vettel nog steeds heel is. De transmissie werd tussen Maleisië en Japan overgevlogen naar de fabriek in Maranello, waar monteurs het onderdeel grondig bestudeerd hebben. Alle seinen staan vooralsnog op groen en dus krijgt Vettel een eerlijke kans om in Suzuka mee te strijden om de overwinning. Mits het team niks anders verprutst, want de focus lijkt een beetje weg bij de Scuderia.

Hamilton heeft momenteel een voorsprong op Vettel in het WK van 34 punten, met nog vijf races te gaan. Het kan in theorie dus nog alle kanten op, zeker omdat Mercedes te maken lijkt te hebben met een bescheiden vormcrisis.

Ook interessant!

  • Sebastian Vettel is boos en teleurgesteld
  • Sebastian Vettel doet zijn Ferrari-collectie van de hand
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Formule 1, Racing, schade, sebastian-vettel, transmissie

Vorig bericht: « Hyundai komt met maatregel voor domme mensen
Volgend bericht: Lease maar: Peugeot 508 of Toyota Avensis »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gulli zegt

    4 oktober 2017 om 12:07

    Hoe hebben ze die bak gecontroleerd zonder hem open te maken? Hoe weten de stewards dan of de bak niet stiekem gerepareerd/vervangen is? Dat soort vragen…

    Login om te reageren
    • jollydodo zegt

      4 oktober 2017 om 12:15

      @gulli: Misschien met röntgen apparatuur?

      Login om te reageren
    • Papageno zegt

      4 oktober 2017 om 12:19

      @gulli: Zou wel leuk zijn als daar een procesbeschrijving oid van zou komen. Ben ook wel benieuwd.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      4 oktober 2017 om 12:26

      @gulli: Ze schoppen er een keertje tegen aan geloof ik. Als ze niks horen, vinden ze alles best.

      Login om te reageren
      • shadowbroker zegt

        4 oktober 2017 om 13:24

        @berlinetta: Echte Italiaanse mentaliteit

        Login om te reageren
      • Joost zegt

        4 oktober 2017 om 14:08

        @berlinetta: zo koop ik altijd een auto :)

        Login om te reageren
        • Ruudy48 zegt

          4 oktober 2017 om 16:19

          @iJoost: bandentrappers en deurenklappers

          Login om te reageren
    • OverSoft zegt

      4 oktober 2017 om 12:30

      @gulli: Simpel: er is iemand van de FIA continu bij geweest. Dat gebeurd binnen de F1 (maar ook andere sporten) wel meer.

      Login om te reageren
      • cocoloco zegt

        4 oktober 2017 om 13:32

        @OverSoft: de bak ja verzegeld, er hoeft dus niemand van de FIA bij aanwezig te zijn.

        Ze testen hem gewoon op een testbank zonder te openen. Wanneer hij daar door de test heen komt is hij gewoon bruikbaar.

        Login om te reageren
        • mrrallycross zegt

          4 oktober 2017 om 13:41

          @cocoloco: denk niet dat ze extra kilometer op die bak zetten

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            4 oktober 2017 om 15:15

            @mrrallycross: dat klinkt wel heel erg Olav Mol. Maar serieus, as is verbrande turf, als je wilt weten of een vernsellingsbak goed is, dan kun je die met meetapparatuur op een testbank prima een virtueel rondje laten rijden. Als je bang moet zijn voor “die extra kilometers op de bak” dan heb je de boel sowieso niet met voldoende marge ontwikkeld.

            Login om te reageren
    • gitaarknul zegt

      4 oktober 2017 om 12:35

      @Gulli: ik denk dat het opnieuw bevestigen van de aandrijfas op de juiste manier gewoon toegestaan is

      Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      4 oktober 2017 om 13:46

      @Gulli: testbank? Testbank

      Login om te reageren
    • bassx zegt

      4 oktober 2017 om 14:35

      @gulli: Olie wordt ook gecontroleerd en de bak wordt getest natuurlijk. Daarnaast mogen ze bij Ferrari wel met een camera een kijkoperatie doen zolang de zegels van de FIA onaangetast blijven.

      Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      4 oktober 2017 om 17:05

      @Gulli: vraag ik me ook altijd af. het is bekend dat de motoren elke week totaan de laatste schroef uit elkaar gehaald worden, schoongemaakt en weer in elkaar gezet. hoe weet de fia dan dat ze niet elke week de bougies vervangen? of ff een nieuw stukje staal in het motorblok zetten?

      Login om te reageren
      • bassx zegt

        4 oktober 2017 om 18:13

        @gwnbmw: Dat gebeurd niet in F1, en is daarom niet bekend. Een motor wordt geseald en mag niet uit elkaar gehaald worden, boorscope inspecties zijn wel toegestaan. Een uur na de race worden er platen op de uitlaatpoorten bevestigd en geseald. Hier zitten 10mm gaten in voor elke cilinder voor inspectie en voorkomt dat de motoren gestart kunnen worden tussen race weekenden (Art. 23.3 g).

        Login om te reageren
    • Gulli zegt

      4 oktober 2017 om 17:27

      @MauritsH, zoals je ziet er bestaat er nogal wat (on)duidelijkheid over hoe dit werkt binnen de Formule 1. Misschien iets voor jou of je collega’s om daar eens een stukje aan te wijden?

      Login om te reageren
      • Author zegt

        4 oktober 2017 om 18:03

        @gulli: Leuk idee! Ik pass de fakkel door naar collega en F1-crack @jaapiyo

        Login om te reageren
  2. M240i zegt

    4 oktober 2017 om 12:12

    Lijkt toch op het ontbreken van een stukje professionaliteit in Maranello. Je begint zo sterk aan het seizoen en alweer laat je het (zo goed als) uit je handen glippen, domme fouten maken. Er moet iets meer met het hoofd worden gehandeld en iets minder met het hart denk ik.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      4 oktober 2017 om 17:54

      @c63s: eens. Ferrari was fantastisch op weg. Maar ze presteren te wisselvallig.

      Als ik wat filmpjes terug kijk van ‘vroegah’ zie je hoe rustig en kalm Jean Todt en Ross Brawn waren. Die Arie van Benen lijkt wat emotioneler te zijn. En zo relaxed als Vettel bij Red Bull was, zo nerveus lijkt hij nu te zijn.

      Login om te reageren
  3. Foramen zegt

    4 oktober 2017 om 12:17

    Goed nieuws! Ik hoop alsnog op wk winst voor Ferrari.

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    4 oktober 2017 om 12:27

    Laten we hopen dat Ferrari zich helemaal herpakt zodat we nog een spannende strijd gaan krijgen.

    Login om te reageren
  5. realhustler zegt

    4 oktober 2017 om 12:46

    Ik heb gelezen dat Ferrari zelfs geluk heeft gehad, dat er een belangrijk onderdeel niet voldeed aan de specificaties, echter het ging pas kapot na een tijdje. Had al eerder kunnen gebeuren.

    Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    4 oktober 2017 om 12:56

    Mag ik nog even zeggen dat ik de Ferrari dit jaar, op de clownsneus na, echt een prachtige auto vind? Met name de sidepods en de hele santenkraam aan flaps en spoilers daar omheen vind ik echt prachtig. Ik kan erg genieten van met name dit beeld over de sidepods:

    https://i.ytimg.com/vi/eZuhagLmgDI/maxresdefault.jpg

    ok nerdmode uit.

    Login om te reageren
    • gitaarknul zegt

      4 oktober 2017 om 13:22

      @pomoek: helemaal mee eens, vanuit technisch oogpunt is ferarri erg gaaf, red bull onderhand ook.
      Als je naar het mercedes ontwerp kijkt is dat een enorm lastig ontwerp om in het juiste ‘window’ te houden, best intressant allemaal

      Login om te reageren
    • gitaarknul zegt

      4 oktober 2017 om 13:26

      @pomoek: https://imgur.com/TA6iBsi

      Login om te reageren
  7. woudloper zegt

    4 oktober 2017 om 13:10

    Iemand een idee hoe de F1 dat kan controleren of dat ze bij Ferrari niets gewijzigd hebben aan die bak?
    Vind dat altijd straf. Puur mechanische onderdelen hebben toch geen enkele traceability zoals software dat wel heeft?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 oktober 2017 om 15:16

      @woudloper: een versnellingsbak kan natuurlijk prima verzegeld zijn.

      Login om te reageren
  8. drrossi zegt

    4 oktober 2017 om 14:39

    Zo das mooi, nu ff 10 plaatsen terug omdat hij het stuur mee nam !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North