• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het mysterie van de ontiegelijk dure Passat occasion

Auteur: jaapiyo, gepost 6 september 2016 om 13:31 – 83 Reacties

Afbeelding Het mysterie van de ontiegelijk dure Passat occasionAfbeelding Het mysterie van de ontiegelijk dure Passat occasionAfbeelding Het mysterie van de ontiegelijk dure Passat occasionAfbeelding Het mysterie van de ontiegelijk dure Passat occasionAfbeelding Het mysterie van de ontiegelijk dure Passat occasionAfbeelding Het mysterie van de ontiegelijk dure Passat occasionAfbeelding Het mysterie van de ontiegelijk dure Passat occasionAfbeelding Het mysterie van de ontiegelijk dure Passat occasion

Veedub
Tipje van de mysterieuze sluier: het heeft wat te maken met een bericht van eerder op de dag.

Onlangs kwamen we deze bomvolle Passat Variant tegen op Marktplaats. Het is er eentje van het tikje saaie doch best wel fraaie nieuwe model, in GTE trim (rijtest)en volbehangen met allerlei fijne extra’s die een Audi overbodig maken. Hij staat dan ook bij de dealer die tevens deze Audi RS4 verkocht.

We zullen niet de gehele waslijst aan opties opnoemen die er in deze Wolfsburgse station zitten, maar als je aan de verkoper vraagt of er optie ‘X’ inzit, kan die vrijwel altijd ‘oui, est là’ terugzeggen. Leder, een panoramadak, twee sets dikke lichtmetalo’s et cetera, het is allemaal van de partij. Zelfs de kleur ‘Harvard Blue Metallic’ klinkt duur.

Maar toch is er iets aparts aan de hand met de prijs van deze Volkswagen. De vraagprijs voor deze auto met een kleine 20.000 kilometer op de klok bedraagt namelijk 66.950 Euro. Nu denk je misschien ‘ik heb wel eens meer betaald voor zo’n bom luxe van VAG’, maar toch is er iets opvallends aan de hand. Als we namelijk het kenteken opgeven aan de site van de RDW, zien we hetvolgende:

RDW

Inderdaad, die ligt dus zomaar dertien mille láger dan de huidige vraagprijs. Nou zien we dat tegenwoordig bijvoorbeeld ook wel eens ooit bij ‘klassiekers in wording’ zoals de Porsche 911R (rijtest), maar bij een Passat is het toch wel een aparte gewaarwording. What gives? De oplossing ligt besloten in het eerste fotootje dat de dealer in de advertentie heeft gezet.

Passat

Jawel! Omdat de auto geregistreerd is in 2015 kan de DGA die ‘m nu op zijn bedrijf zet de Passat vervolgens de komende jaren tegen 7% bijtelling ook privé rijden. Een soortgelijke auto leasen in 2016 kost een bom duiten extra aan bijtelling en diezelfde bom duiten lijkt de handige handelaar voor een deel te willen appropriëren.

Weer een mooi gevalletje van hoe onze bizarre belastingregels op auto’s voor vervormingen in de markt zorgen en hoe sommigen daar handig op inspelen.

Ook interessant!

  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Video: hoe komt deze Passat op zijn kant?
  • Volkswagen met 4 uitlaten
    Koop deze Volkswagen Passat W8 voor een schijntje
  • Passat sedan
    In memoriam: Volkswagen Passat Sedan

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

bijtelling, gte, marktplaats, occasion, passat, variant, Volkswagen

Vorig bericht: « Je kunt aan je Golfje gaan sleutelen…
Volgend bericht: Jullie inzendingen voor de ideale politieauto »

Lees Interacties

Reacties

  1. rw1994 zegt

    6 september 2016 om 13:36

    *hopen te spelen. De wagen staat immers nog te koop.

    Login om te reageren
    • audicoupe84 zegt

      6 september 2016 om 20:34

      Gek he? Ik kan met mijn klompen aanvoelen, dat mensen die nooit een meevaller op het gebied van autorijden hebben (zoals ik), deze auto zodra zo een stropdas hem koopt, gaan subsidiëren.

      Login om te reageren
  2. lippie zegt

    6 september 2016 om 13:38

    Alles hep z’n prijs

    Login om te reageren
  3. rodger zegt

    6 september 2016 om 13:40

    De zaak mag lekker lappen zolang we privé maar gunstig uit komen.. Dit gaat nergens meer over

    Login om te reageren
    • goodolddays zegt

      6 september 2016 om 13:41

      @rodger: de belastingen op voertuigen in Nederland slaan al heel lang nergens meer op!

      Login om te reageren
    • dawwg zegt

      6 september 2016 om 21:44

      @rodger: Gaat die dealer echt niet voor die prijs verkopen; want in de lease is die bloedduur omdat de leasemaatschappij al die meerwaarde gewoon afschrijft naar dagwaarde hoor. Heb je de lease-maandlasten van een full options Audi S4 op je 2e hands Passat met 100pk minder, maar wel 300 euro minder bijtelling per maand .. nou nou, wat een plezier joh. Is niet erg relevant voor de 70K lease-doelgroep.

      Login om te reageren
      • rodger zegt

        6 september 2016 om 22:05

        @dawwg: precies, dat bedoel ik dus. De zaak betaald toch wel, er wordt alleen maar aan de bijtelling gedacht

        Login om te reageren
  4. goodolddays zegt

    6 september 2016 om 13:40

    Das dan een mooie marge voor de dealer lol

    Login om te reageren
  5. danmar zegt

    6 september 2016 om 13:40

    Voor die prijs mag die chocolade of wat voor smurrie dan ook bij de raambediening wel even weggepoetst worden.

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      6 september 2016 om 16:21

      @danmar: dat is smegma (ga maar even Googlen)

      Login om te reageren
      • danmar zegt

        6 september 2016 om 16:24

        @roppp: als dat bij jou zo’n kleur heeft, dan moet jij maar even Googlen ?

        Login om te reageren
        • roppp zegt

          6 september 2016 om 19:21

          @danmar: als je het maar lang genoeg laat zitten…… (heb ik vernomen van een VAAG-rijder, want ik heb geen Pasaat om het zelf in uit te proberen)

          Login om te reageren
  6. larini zegt

    6 september 2016 om 13:44

    Ik vind elke Euro voor een Passant eigenlijk wel te veel.

    Login om te reageren
    • larini zegt

      6 september 2016 om 13:45

      @larini: Passat moest dat zijn alhoewel een Euro voor sommige passanten ook te veel is.

      Login om te reageren
  7. misterdrogba zegt

    6 september 2016 om 13:45

    Diezelfde raambedieningsknoppen heeft mijn inmiddels 14 jaar oude A6 ook nog..

    ON: benieuwd hoelang ie te koop gaat staan.

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      6 september 2016 om 13:51

      @misterdrogba: Als mensen om zo’n reden een auto laten staan, dan zijn het naar mijn meningen vervelende mensen.

      Login om te reageren
      • misterdrogba zegt

        6 september 2016 om 13:55

        @granlusso: sommige mensen zijn nu eenmaal kritischer als ze van plan zijn om +- 60K stuk te slaan op een auto.
        Maargoed, het was eerder een constatering en niet een “poging tot bashen” van de Passat.

        Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      7 september 2016 om 08:37

      @misterdrogba: dat is bekend. Kwam er laatst achter dat een groot deel van de interieur onderdelen (stuur, hendeltjes, versnellingspook, veel knopjes) zowat ongewijzigd vanuit de 307 SW uit 2002 overgenomen zijn. Er is gewoon wat handiger over nagedacht omdat het gehele plaatje toch nieuwer lijkt en kwalitatief het niks uitmaakt wat voor stuur of raamknopjes je gebruikt.

      Login om te reageren
      • mercedesclk350 zegt

        7 september 2016 om 08:38

        @mercedesclk350: en dan praat ik over een Peugeot 5008 uit 2014.

        Login om te reageren
  8. nsmvo zegt

    6 september 2016 om 13:51

    Ook nog eens import! En vanwege de lage BPM zou ik me ook niet verbazen als het een ex-schadewagen is. Of ligt dit aan de lage uitstoot?

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      6 september 2016 om 13:59

      @nsmvo: vertel me nou eens, hoe weet jij hoeveel BPM er voor deze auto betaald is? Heb je zelf de aangifte gedaan of behandeld? Nee? Dan weet jij dus niet hoeveel BPM er betaald is.

      (Die 376 is wat je voor deze auto bij de datum eerste tenaamstelling in Nederland had moeten betalen)

      Login om te reageren
      • dafke33 zegt

        6 september 2016 om 14:02

        @escort77: rdw.nl geeft die BPM

        Login om te reageren
        • escort77 zegt

          6 september 2016 om 15:04

          @dafke33: nee, niet bij importauto’s.

          De RDW toont bruto bpm of historische bruto bpm. Dit wijkt af van de daadwerkelijk betaalde BPM, afhankelijk van de leeftijd van het voertuig en eventuele schades.

          Uit het bedrag wat op de RDW-site getoond wordt, kan jij niet afleiden of er BPM-korting is verleend vanwege schades.

          Login om te reageren
          • escort77 zegt

            6 september 2016 om 15:05

            @escort77: net nog even gecontroleerd bij een door mij geimporteerde auto, en het daarbij behorende bpm-aangifte rapport.

            Login om te reageren
          • dafke33 zegt

            6 september 2016 om 16:07

            @escort77: Wist ik niet, thanks.

            Login om te reageren
          • dafke33 zegt

            6 september 2016 om 16:10

            @escort77: Klopt deze info wel? http://autotelex.nl/autoimport

            Login om te reageren
            • escort77 zegt

              6 september 2016 om 16:30

              @dafke33: via autotelex heb ik de aangifte voor mijn auto gedaan. Je kunt daarmee heel eenvoudig de bruto bpm bepalen en de afschrijving.

              Dus dan krijg je iets als
              5000 euro BPM
              3500 euro afschrijving BPM op basis van leeftijd
              1000 euro afschrijving BPM op basis van schade
              500 euro BPM nog te voldoen.

              (zelf geen ervaring met import schade auto, dat veld is in mijn geval leeg)

              Login om te reageren
              • Thomas20vt zegt

                6 september 2016 om 19:01

                @escort77: in dit geval zou er een BPM bedrag van 4500 op het kenteken bewijs staan. Schade wordt er vanaf getrokken. Ook wanneer een auto voor zijn leeftijd heel veel kilometers heeft gereden kan dit in mindering worden gebracht op het BPM bedrag, soort van “schade”.

          • Thomas20vt zegt

            6 september 2016 om 17:45

            @escort77: dat kan dus wel. Juist aan het bpm bedrag kan je zien of het een auto met schade is geweest. Mijn vorige Passat (import) had een BPM bedrag van 14000 euro, het oorspronkelijke BPM bedrag. Die van mij was 1 jaar oud tijdens import dus het betaalde BPM bedrag is lager geweest (afschrijvingstabel). Mijn collega had een Passat met schade geïmporteerd. De schade werd in mindering gebracht op het oorspronkelijke BPM bedrag wat die uitvoering zou hebben gehad. Hij had op het kenteken een BPM bedrag van 800 euro, dit kwam overeen met zijn betaalde BPM bedrag.

            Login om te reageren
      • nsmvo zegt

        6 september 2016 om 16:36

        @escort77: je reactie doet mij de vlekken in de nek staan. Dat je het beter weet hoeft nog niet te zeggen dat je zo pedant moet reageren. Je inhoudelijke bijdrage daargelaten. Ik heb me laten vertellen dat een laag bruto-bpm bedrag kan wijzen op een schadeverleden. Ik wist niet dat het bruto-bpm bedrag kan verschillen met de daadwerkelijk betaalde bpm bij import.

        Login om te reageren
        • Thomas20vt zegt

          6 september 2016 om 18:46

          @nsmvo: wist hij t maar beter ;)

          Login om te reageren
        • escort77 zegt

          6 september 2016 om 18:59

          @nsmvo: Reactie was niet pedant bedoeld ofzo, maar ik lees wel vaker dat mensen de link legen tussen bedragen op rdw.nl en een schadeverleden. Die link is er gewoon niet. De RDW houdt cataloguswaarde bij, niet meer. Voor BPM moet je een tot overeenstemming komen met de belastingdienst, en na betaling van het overeengekomen bedrag zet de belastingdienst het stoplicht op groen zodat er bij de RDW verder gegaan kan worden met de afgifte van een kenteken.

          Ik heb overigens ook nog even de gegevens bekeken van een auto waarvan ik weet dat ie met getaxeerde schade is ingevoerd. Daarvan zie je niets op de rdw-site.

          Last but not least: de Belastingdienst kan bij een vermoeden van fraude later nog bezwaar maken tegen het BPM-bedrag. Dat kan theoretisch zelfs nog na een jaar. Dan wordt echt niet verwerkt in de rdw bedragen.

          Fijne dag nog.

          Login om te reageren
          • Thomas20vt zegt

            6 september 2016 om 19:05

            @escort77: lees dit maar eens door…

            http://www.automotiveimport.nl/aankoopadvies/6-makkelijke-manieren-om-een-onbetrouwbare-importauto-te-herkennen

            Login om te reageren
            • escort77 zegt

              6 september 2016 om 21:30

              @thomas20vt: Mooie tip staat daar, vergelijk met andere auto’s.

              Op marktplaats staat de HN-446-K.
              Deze is origineel Nederlands kenteken uit 2015. BPM daarvan is 397 euro.

              Kun je dit dan verklaren?

              Login om te reageren
              • Thomas20vt zegt

                6 september 2016 om 21:52

                @escort77: die Passat heeft een uitstoot van 37 gram. Aan de hand van de uitstoot wordt het BPM bedrag berekend. Kan kom je op dat bedrag uit.
                37 gram x €6 per gram= €222
                €222 + €175 toeslag = € 397

      • bassx zegt

        6 september 2016 om 19:58

        @escort77: @nsmvo heeft wel een goed punt. Je betaald wel bijtelling over netto-bpm maar een extreem laag bruto-BPM op een nagenoeg nieuwe auto die geïmporteerd is met een vele lagere waarde geïmporteerd. Dat is nagenoeg 100% garantie op een ex-schadeauto. nsmvo heeft het helemaal niet over bijtelling maar trekt de conclusie dat het een schade auto is, en voor een ex-schadebak is het veel geld.

        @nsmvo: Even voor de duidelijkheid: Bruto-BPM dat je ziet op RDW is wél het werkelijk betaalde bedrag. Wanneer je zakelijk gaat rijden wordt netto-BPM in de berekening meegenomen en niet hoeveel er betaald is, net als de aanschafprijs (nettoprijs wordt vaak catalogusprijs genoemd).

        Login om te reageren
        • Thomas20vt zegt

          6 september 2016 om 22:12

          @bassx: Nog een voorbeeld met een schade import auto welke weer geëxporteerd zou worden. Bij export krijg je het rest BPM bedrag terug volgens het afschrijvingstabel. Bij een import auto met schade is de schade van het oorspronkelijke BPM bedrag in mindering gebracht, het rest bedrag staat op je kentekenbewijs. Stel dit restbedrag zou niet op je kentekenbewijs staan dan zou je bij wanneer de auto weer geëxporteerd wordt winst kunnen maken op je schade auto. Zonder schade zou de auto bijvoorbeeld €8000 zijn dan wordt over dit bedrag het rest BPM bedrag berekend. De heeft bijvoorbeeld een BPM bedrag van €1000 door de schades wordt er met een veel lager begin bedrag gerekend. Je zou anders geld terug krijgen wat je nooit betaald hebt. Je ziet dit vaak bij dikke jonge import auto’s.

          Login om te reageren
  9. dafke33 zegt

    6 september 2016 om 13:52

    Een Passat is zo passé.

    Login om te reageren
  10. stationcar zegt

    6 september 2016 om 13:52

    HAHAHAHA… ik kom niet meer bij van het lachen. Die dealer is echt een grapjas.
    Wat een giller, laten we eerlijk wezen, dit is een Passatje, hahahahaha
    Anyway, lijkt me vrij duidelijk, voor die flappen haal ik toch echt iets leuks!

    Login om te reageren
    • dutchcorvette zegt

      6 september 2016 om 14:36

      @stationcar: ik vond het ook heel grappig…

      Login om te reageren
  11. ch26 zegt

    6 september 2016 om 13:53

    Mijn buurman heeft net zijn nieuwe XC90 ook met dikke winst verkocht

    Login om te reageren
  12. imaginenl zegt

    6 september 2016 om 13:54

    Maar wat is er mis met die wagen als iemand ‘m na 15.000 km al weer weg doet?

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      6 september 2016 om 14:04

      @imaginenl: Als de auto geïmporteerd is ui Duitsland wat het geval lijkt te zijn. Sommige mensen kopen eens in het jaar een nieuwe auto.

      Login om te reageren
    • shogun zegt

      6 september 2016 om 14:06

      @imaginenl: de financial controller heeft na 15.000km van z’n nieuwe lease passat te hebben “genoten” een beter aanbod gekregen bij een concurrerende toko…

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 september 2016 om 14:07

      @imaginenl: het kan als het bijvoorbeeld een “jahreswagen” is (een wagen die voor 1 jaar of korter geleased is, komt in Duitsland regelmatig voor). Maar het kan natuurlijk ook zijn dat de berijder de oorzaak is (ging met pensioen, vond een andere baan, kreeg ontslag, etc). Of het was gewoon wel de wagen, een 1.4 TSI met DSG en electroaandrijving is een, laten we het netjes zeggen, best “avontuurlijke” combinatie.

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        6 september 2016 om 14:53

        @mashell: Of een dealer auto. Mijn broertje heeft zo zijn Mercedes gekocht. Was van de boekhouder van ASV in Veghel geweest. Die laten een medewerker gewoon een jaartje in een auto rijden en dan hebben ze een jonge occassion met 15000 op de teller.

        Login om te reageren
      • dirkiii zegt

        6 september 2016 om 15:10

        @mashell: ik heb ook een jahres passat koste de helft met 13k op de teller

        Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    6 september 2016 om 14:02

    Wel een knappe kar zo.

    Login om te reageren
  14. sportstand zegt

    6 september 2016 om 14:02

    Je vergeet de €1330 rijklaarmaak kosten!

    Login om te reageren
  15. shogun zegt

    6 september 2016 om 14:04

    67K voor een portie blauwe eenheidsworst met een 1.4.. belachelijk!

    Login om te reageren
  16. jasperhallo zegt

    6 september 2016 om 14:04

    Mooie auto!

    Login om te reageren
  17. cossiekiller zegt

    6 september 2016 om 14:06

    Voor dat geld koop ik hier een Jaguar Xe, volledig nieuw met alle opties die je kan bedenken! En dan hou ik nog 10k over.

    Login om te reageren
  18. juanmanuelfangio zegt

    6 september 2016 om 14:06

    Wat een eikel!

    Login om te reageren
  19. paulusje zegt

    6 september 2016 om 14:07

    Een beetje handelaar zorgt bij import dat de catalogusprijs voor de RDW lager uitvalt dan de originele catalogusprijs i.v.m. de BPM. Zeker in dit geval kun je wel een paar opties weglaten al is het in dit geval maar een paar honderd euro BPM in totaal. Grote kans dat het verschil met de originele verkoopprijs minder is dan 13 mille.

    Login om te reageren
  20. dieselbougie zegt

    6 september 2016 om 14:09

    Importeer dan zelf een 2015 Passat uit duitsland. BPM is maar een paar honderd euro voor zulke auto’s. Profiteert men alsnog van 7% en bespaar je mooi 15k (of meer)

    Login om te reageren
    • nsmvo zegt

      6 september 2016 om 16:44

      @dieselbougie: gaat het er dan niet om dat hij in 2015 al op NL kenteken moest staan?

      Login om te reageren
      • dieselbougie zegt

        6 september 2016 om 17:09

        @nsmvo: Nee 1e toelating. Internationaal of nationaal maakt niet uit. 7% bijtelling geldt voor 5jr na toelating. Dus het 1e jaar ben je in feite al kwijt.

        Login om te reageren
  21. zeevink zegt

    6 september 2016 om 14:11

    Lang leve het belastingstelsel van Nederland ????. Autoverkopen zijn nog nooit zo gemanipuleerd door de overheid. Bizar, als een commerciële partij zoiets doet is het marktverdeling/fraude nu noemen we het stimulerende maatregelen?.

    Login om te reageren
  22. tragepater zegt

    6 september 2016 om 14:27

    Misbruik maken van de situatie noemen ze dat

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      6 september 2016 om 14:39

      @tragepater: gebruik bedoel je waarschijnlijk. Niemand is verplicht om deze auto te kopen voor dit bedrag.

      Login om te reageren
  23. slickrick zegt

    6 september 2016 om 15:07

    Dit is echt een lachertje, je rijdt in een veel te zwaare auto met een veel te kleine motor…..blijft een 1.4 TSI.
    Gewicht rijklaar 1735 kg !

    Een slimmem DGA zet een oude klassieker op de zaak tegen de dagwaarde en rijdt prive een dikke bak en kan nog steeds al zijn kosten, brandstof, onderhoud etc. op de zaak declareren en de BTW aftrekken.

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      6 september 2016 om 15:55

      @slickrick: als ik mij niet vergis, is dat gewoon fraude? De kilometers van die oude wagen zullen dan toch redelijk overeen moeten komen met o.a. brandstofkosten?

      Login om te reageren
      • slickrick zegt

        6 september 2016 om 21:58

        @kareljansen: werk jij bij de blauwe enveloppen brigade? Dan hou ik die andere tips nog even lekker voor me…

        Login om te reageren
        • kareljansen zegt

          7 september 2016 om 09:14

          @slickrick: nee, maar is het heel gek dat ik diefstal afkeur? Creatief omgaan met de regels is toch echt wat anders dan moedwillig de regels overtreden met als gevolg dat anderen uiteindelijk opdraaien voor de kosten.

          Login om te reageren
          • slickrick zegt

            8 september 2016 om 23:19

            @kareljansen: diefstal ? Jij snapt het niet helemaal

            Login om te reageren
    • atrak zegt

      6 september 2016 om 16:06

      @slickrick: Idd 60K voor een tweedehands Passat 1.4 dat is toch zot.

      Login om te reageren
  24. ruudbmw zegt

    6 september 2016 om 15:22

    Voor 66k weet ik heeeeeel veeeeeel leukers…..

    Login om te reageren
  25. sjaterantekomen zegt

    6 september 2016 om 15:28

    Die laat ik wel staan, maar doe mij liever de Boeuf dan. ;-)

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      6 september 2016 om 19:27

      @sjaterantekomen: Goede Boeuf Bourguignon is inderdaad niet te versmaden.

      Login om te reageren
  26. tijntje2 zegt

    6 september 2016 om 16:58

    Wat zit iedereen nou te klage over de hoge prijs. Klopt..hijs is te duur om prive te rijden maar niemand die ding ding prive koopt voor dat geld. Dan koop ik ook iets anders. Maar zakelijk maak die hoge prijs niet uit maar is alleen belangrijk wat men er netto in de maand aan bijtelling voor betaald en dat is weinig.. namelijk 200 euro in de maand bij de hoogste belastingschijf.

    Login om te reageren
    • slickrick zegt

      6 september 2016 om 17:32

      @tijntje2: wat een onzin man, voor degene die in loondienst is maakt het niet uit, maar degene die deze auto koopt, De eigenaar, die zal zeker naar de prijs kijken.
      Leuk als je least, maar als je dit koopt is een ander verhaal.

      Ik vraag mij af wat al die GTE gaan doen op de 2e hands markt, ik denk dat geen enkele particulier dit interessant vindt om gebruikt te kopen , dus slechte restwaarde. En dat is wel iets waar men bij aankoop ook naar kijkt, ik tenminste wel als ondernemer….

      Login om te reageren
      • tijntje2 zegt

        6 september 2016 om 18:53

        @slickrick: ze doelen met dit soort bedragen voor zon auto toch alleen maar op de leasers. Er is altijd wel iemand die deze mag leasen van de baas en dan maakt het indd niets uit. Twas net als met de v60 d6 .. te duur maar dat merkt de leaser niet dus structureel de prijs te hoog houde door de gunstige bijtelling. Ik ga ervan uit dat de meesten het hier hebben over prive koop en dat doe je nooit. Maar wat is duurder na 5 jaar totaal incl aanschaf.. afschrijving en bijtelling? Deze passat of een soortgelijke van 46k met 21% bijtelling.. geen idee, ben geen ondernemer.

        Login om te reageren
  27. alpinafanb10 zegt

    6 september 2016 om 18:36

    Wat een discussies allemaal over BPM rest BPM etc. Die dealer vraagt dat bedrag en als iemand dat wil betalen ok! Discussie over wat je allemaal kan kopen voor 66k slaat al helemaal nergens op. Ieder zijn meug.

    Login om te reageren
  28. mastemaker zegt

    6 september 2016 om 18:40

    PON verkoopt nieuwe demo’s aan de dealers tegen een lagere catalogusprijs zonder kortingen. Zodoende heeft een VW dealer/verkopert minder bijtelling op zo’n auto en dus interessanter om full-options te gaan rijden dan dat ze ‘kale’ versies in zetten.

    Login om te reageren
    • Thomas20vt zegt

      6 september 2016 om 22:18

      @mastemaker: de marge welke op de auto zit word dan t in mindering gebracht op de ex.BTW/BPM prijs. Op die manier kan de dealer volle auto’s inzetten welke gunstiger in de bijtelling is voor de verkoper en eventuele koper door de lagere cataloguswaarde. Deze prijs staat ook op het kenteken vermeld.

      Login om te reageren
      • mastemaker zegt

        7 september 2016 om 09:14

        @thomas20vt: exact dit dus ;-)

        Login om te reageren
  29. fconderkantlat zegt

    6 september 2016 om 19:46

    ik denk vanwege registratie 2015 waardoor ie nog in de 7% bijtellingscategorie zit waar je als eigenaar van kan genieten (artikel nog niet gelezen)

    Login om te reageren
  30. Reimon zegt

    6 september 2016 om 20:20

    Dat hier de (mede-)eigenaar in rijdt en hij erg happy is met zijn demo heeft hier vast niks mee te maken. De roddel dat de cataloguswaarde lag gehouden is (want import en niet full-options aangemeld) om zo nog minder bijtelling te betalen zal ook wel niet waar zijn. Stiekem weten we allemaal dat een fully-loaded Passat GTE meer kost dan 53k…

    Login om te reageren
  31. isleofman zegt

    6 september 2016 om 21:21

    Wat zien die knoppen van de elektrische ramen en van de verlichting er trouwens goedkoop uit…

    Login om te reageren
  32. amgloverr zegt

    6 september 2016 om 21:58

    66 rugge voor een passat???

    -edit: klopt, daar gaat dit hele artikel over-

    Login om te reageren
  33. mrmiyagi1982 zegt

    7 september 2016 om 09:23

    Kunt lulle wa ge wilt. Maar die ondernemer/handelaar is wel slim!

    Login om te reageren
  34. steelfighter zegt

    10 september 2016 om 08:06

    Ach ja in die f1 auto van verstappen zit toch ook een 1.5-je?

    Login om te reageren
  35. 730ld zegt

    13 september 2016 om 08:19

    Hmmm… En ik kon geen 19 inch Verona velgen kiezen op een Passat 2.0 TDI DSG omdat er teveel bpm bovenop kwam vanwege een hogere uitstoot. Er klopt echt niks van die hele CO2 uitstoot en daadwerkelijk verbruik??

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North