• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het stuur wordt nog een beste uitdaging voor onze Max

Auteur: nicolasr, gepost 11 mei 2016 om 21:00 – 69 Reacties

Andere auto dan die vorige


Hij kan natuurlijk een aardig potje sturen, maar hoe is hij met knopjes?

Tegenwoordig moet je niet alleen meer aan een stuur kunnen draaien om een F1-auto een beetje rap over de baan te jagen, je moet ook blind alle knoppen op het stuur kunnen verstellen. En dat zijn er nogal wat. Maar dat je het op de tast kunt doen is vrij belangrijk, want met 300+ je ogen van de weg halen om te kijken waar het knopje voor de rembalans zit, is geen goed plan. En daar zit hem een beetje het probleem. Het stuur van de Toro Rosso waarin Max al zijn GP’s heeft gereden, is significant anders dan het stuur van de RBR12 waar hij vanaf vrijdag in gaat sturen. En ook al delen de beide wagens dezelfde eigenaar, het stuurtje kan niet 123 worden overgezet. En dat ze verschillend zijn, kun je hieronder zien. (via motorsport.com)

Als eerste het nieuwe stuur:

Stuur RBR12

En dit is zijn vertrouwde wieltje:

Oude stuur

Kort gezegd, de knopjes doen in principe allemaal hetzelfde, maar ze zitten op andere plekken. Dan kun je Max the Machine zijn, maar je zal er tóch aan moeten wennen.

Afgezien van de knopjes, is het sowieso een compleet andere auto. Op tv bij Ziggo’s Peptalk zei Max er het volgende over:

“De Red Bull is is meer aërodynamisch, een beetje smaller, de positie van het zitje is anders. Je moet er aan wennen, maar op dit moment voelt het goed, al heb ik de auto nog niet gereden. Dus misschien na de eerste training kan ik nog een paar dingen aanpassen.”

En dat de wagens verschillend zijn, dat klopt. Als eerste is er natuurlijk de motor. Toro Rosso heeft er eentje van Ferrari achterin liggen, Red Bull wordt aangedreven door Renault. En de RBR12 heeft ook een stuk meer downforce dan zijn kleine broertje, wat weer effect heeft op de bandenslijtage.

Gelukkig heeft Max de laatste dagen de nodige uurtjes in de simulator doorgebracht, om in elk geval een beetje te wennen. Voor de rest gaan we vrijdag zien hoe goed hij is. Weet je, ik denk gewoon dat hij het gaat flikken en aan het eind van het weekend de tweede Verstappen is die op het podium komt te staan. Ander stuur of niet! #GOMAX!

Ook interessant!

  • De auto van Max Verstappen in 2022
    De auto van Max Verstappen in 2022
  • Blijft Max Verstappen de rest van zijn carrière bij Red Bull?
  • Nieuwe helm van Max Verstappen voor de GP van België
    Red Bull overweegt nóg meer straf voor Max in Rusland
  • Max laat zich van zijn beste kant zien in Qatar
    Max laat zich van zijn beste kant zien in Qatar

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Formule 1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Renault, toro-rosso

Vorig bericht: « Jullie absolute droomauto’s. Een bloemlezing
Volgend bericht: Honda experimenteert met variabele cilinderinhoud »

Lees Interacties

Reacties

  1. mercedesclk350 zegt

    11 mei 2016 om 21:02

    Kwestie van wennen denk ik. De CLK en de E Coupe hebben ook andere knopjes op het stuur en in het infotainmentsysteem. Heeft 10 minuten gekost om te weten wat elk knopje doet in de E. Bovendien bedien ik alles naast het stuur ook met de tast.

    Login om te reageren
    • bmw507coupe zegt

      11 mei 2016 om 21:19

      @mercedesclk350: azijnpissers incoming…..

      Login om te reageren
    • phevtreb zegt

      11 mei 2016 om 21:23

      @mercedesclk350: even de radio harder zetten bij 80km/h in je comfortabele auto of je rembalans en tractiecontrole nauwkeurig instellen bij 300km/h is natuurlijk quasi hetzelfde inderdaad

      Login om te reageren
      • mercedesclk350 zegt

        11 mei 2016 om 21:43

        @phevtreb: Snelwegrijden zonder cruise control en ik zet zonder te kijken de klok op zomertijd. Wel vergelijkbaar imo.

        Login om te reageren
        • phevtreb zegt

          11 mei 2016 om 22:36

          @mercedesclk350: zoals ik al zei, quasi hetzelfde inderdaad…

          Login om te reageren
        • gieltj zegt

          12 mei 2016 om 09:07

          @mercedesclk350: dat hoef je maar 1x per jaar te doen.. waarom zou je dat in godsnaam tijdens het rijden doen?

          Login om te reageren
        • dutchneon zegt

          12 mei 2016 om 09:39

          @mercedesclk350: huh zomertijd instellen?? in een mercedes? zels in mn 13 jaar oude range rover hoeft dat niet meer :D

          Login om te reageren
          • mercedesclk350 zegt

            12 mei 2016 om 10:00

            @dutchneon: @gieltj bij wijze van spreken.

            Login om te reageren
        • raym zegt

          12 mei 2016 om 19:10

          @mercedesclk350: als je zo goes bent waarvoor zit jij dan niet in de formule 1

          Login om te reageren
          • mercedesclk350 zegt

            12 mei 2016 om 19:17

            @raym: Luister ff, ik zeg niet dat het precies makkelijk zal zijn, maar dit artikel is geschreven alsof twee extra knoppen op het stuur meteen ervoor zorgen dat Max een vet lange tijd nodig heeft om daar aan te wennen. Ik stapte met precies diezelfde insteek in mijn nieuwe E voor de eerste keer, dat je meteen denkt dat die vergrote knoppenzee erg lastig gaat worden. Ik kan nu in mijn hoofd dat hele dashboard bij langs gaan en van elk knopje aanwijzen wat het doet. Dan kan Max, met zijn jongere hersenen, dat sowieso ook wel.

            Login om te reageren
      • boxergt zegt

        11 mei 2016 om 21:53

        @phevtreb: wat @bmw507coupe net zei ….

        Login om te reageren
      • bcbraems zegt

        11 mei 2016 om 22:23

        @phevtreb: tractiecontrole? Niet op hopen

        Login om te reageren
      • MrSkyline zegt

        11 mei 2016 om 22:41

        @phevtreb: Sure, want dat is echt vergelijkbaar… not. Je kan dit denk ik beter vergelijken met in een go kart met 80km/h op een hobbelige baan met handschoenen aan een boodschappen lijstje maken op je telefoon terwijl je voor, achter, links en rechts andere karts hebt rijden op niet meer dan 50cm afstand.

        Login om te reageren
        • phevtreb zegt

          11 mei 2016 om 23:03

          @MrSkyline: deze opmerking is voor @mercedesclk350 neem ik aan? Of begrijpen wij elkaar niet?

          Login om te reageren
          • MrSkyline zegt

            12 mei 2016 om 13:52

            @phevtreb: idd, op de verkeerde gereageerd.

            Login om te reageren
        • mercedesclk350 zegt

          12 mei 2016 om 12:39

          @MrSkyline: Als je je volledig gaat focusen op je infotainmentsysteem dan krijg je een ongeluk of in ieder geval een “close call”. En als je kijkt hoe mensen uit F1-wrakken stappen tegenwoordig kun je dat best met elkaar vergelijken.
          Maar goed, azijnpissers gonna azijnpis.

          Login om te reageren
          • MrSkyline zegt

            12 mei 2016 om 13:57

            @mercedesclk350: haha dus nu denk je dat een f1 auto comfortabel is en vergelijkbaar met een rijdende huiskamer omdat hij stevig is? Ik geloof niet dat je snapt waar je over praat.

            Login om te reageren
            • mercedesclk350 zegt

              12 mei 2016 om 19:18

              @MrSkyline: Ja sorry jongen. het spijt me. ik ben goed in kutopmerkingen maken. geen idee waar ik het over heb.
              Maar goed, azijnpissers gonna azijnpis

              Login om te reageren
    • suheyl zegt

      11 mei 2016 om 21:23

      @mercedesclk350: nou, petje af!

      Login om te reageren
      • ds3thp zegt

        12 mei 2016 om 08:40

        @suheyl: of petje op?!……

        Login om te reageren
      • mercedesclk350 zegt

        12 mei 2016 om 12:37

        @suheyl: Als ik een petje op had zou ik wel een VW Golf gereden hebben.

        Login om te reageren
  2. Erik zegt

    11 mei 2016 om 21:04

    Is het al vrijdag?

    Login om te reageren
    • bietje zegt

      11 mei 2016 om 22:02

      @erik2907:

      Ik kan niet wachten man ! Geweldig hoe max het doet, geen klinische, perfecte rijder, maar lef en passie. Ik moet bekennen dat ik na de dood van Senna aanzienlijk minder geïnteresseerd werd in F1, maar dat het gevoel weer helemaal terug is.

      Login om te reageren
    • arii zegt

      12 mei 2016 om 02:25

      @erik2907: http://www.ishetalvrijdag.nl

      Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    11 mei 2016 om 21:06

    Vind een cruisecontrol al een hele opgave zonder spieken ..

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      11 mei 2016 om 21:12

      @lincoln: Rechterduim. ;) Aan/uit is de wat holle, min en plus erboven, gevolgd door het “herstel-knopje” (versnelt naar de laatst ingestelde snelheid). ;)

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        11 mei 2016 om 21:39

        @e1000bmw523i: daar ga je al. Dat is bij andere auto’s dus aan de andere kant

        Login om te reageren
      • undifined1 zegt

        11 mei 2016 om 21:43

        @e1000bmw523i: mooi zon e39 stuur! ( of ben ik mis) en daaronder zit bij ons het heerlijke stuurverwarming knopje

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          11 mei 2016 om 22:22

          @undifined1: inderdaad, e39. Mits @lincoln niet het M-sportstuur heeft, heeft hij hetzelfde stuurwiel.

          Bij mij zit er de luchtrecirculatie. Ik heb namelijk geen verwarmd stuurwiel. Heb ik ook niet nodig. Krijg snel zweethanden.

          Login om te reageren
          • alfablog zegt

            11 mei 2016 om 23:26

            @e1000bmw523i: is dat de luchtrecirculatie? Nooit geweten.

            Login om te reageren
        • wjeurs zegt

          11 mei 2016 om 22:52

          @undifined1: http://oi40.tinypic.com/qxoxn5.jpg
          e46: SAME

          Login om te reageren
  4. freezzr zegt

    11 mei 2016 om 21:06

    Lijkt een beetje op het Fisher Price stuur van mijn zoontje :)

    Login om te reageren
  5. Mukmans zegt

    11 mei 2016 om 21:07

    Gelukkig zit de navigatie wel op dezelfde plek

    Login om te reageren
  6. keeper1 zegt

    11 mei 2016 om 21:08

    Jezus ik heb al moeite als ik op een x box controler moet spelen in plaats van een playstation controler

    Login om te reageren
  7. superfries zegt

    11 mei 2016 om 21:12

    Allemaal leuk en aardig hoor, maar elke mogelijke kans om over Max te schrijven wordt ook gebruikt. Een paar nieuwe knoppen op zijn stuur interesseert mij nou niet echt, zou liever een leuk item over the iceman zien

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      11 mei 2016 om 21:17

      @superfries:

      In het echt reed Richard Kuklinski een oldsmobile ..
      Maar in de film een Lincoln ..

      Meer is er niet over te melden ..

      Login om te reageren
    • escort77 zegt

      11 mei 2016 om 21:26

      @superfries: Idd, wordt een beetje boel uitgemolken zo.

      Waarom geen topic over deze veiling:

      https://www.motorsportauctions.com/category/383/Historic-Road-Cars/listings/36088/Ford-Sierra-RS-Cosworth-6,000-miles.html

      Een sierra rs cosworth met 6000 mijl op de teller.

      Sowieso valt er over Cosworth wel wat te schrijven, kan je zelfs nog linken aan F1 en indirect Max ook ?

      Login om te reageren
      • superfries zegt

        11 mei 2016 om 21:47

        @escort77: Klopt om maar iets te noemen

        Maar ook over de nieuwkomer Haas f1 heb ik bijvoorbeeld geen item gezien terwijl het wel een erg interessant team is dat bijzonder goed presteert

        Login om te reageren
      • chabar zegt

        11 mei 2016 om 22:13

        @escort77: kijk even op carcave.be vind je een zelfde exemplaar en nog veel meer moois

        Login om te reageren
    • freezzr zegt

      11 mei 2016 om 21:53

      @superfries: zegt de nuchtere fries :) ik zeg altijd: zelf doen als je het beter kunt

      Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      12 mei 2016 om 08:36

      @superfries: het is net een soort Giulia:)

      Login om te reageren
      • superfries zegt

        12 mei 2016 om 08:52

        @autoblogger: Ik kan je ook niet anders dan gelijk geven

        Login om te reageren
  8. rufctr01 zegt

    11 mei 2016 om 21:16

    Ik denk dat het wel meevalt, na een paar dagen heb je het wel onder de knie.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    11 mei 2016 om 21:16

    Tja, komt hij wel uit.

    Login om te reageren
  10. mb10 zegt

    11 mei 2016 om 21:28

    Zijn oude stuur ziet er eerlijk gezegd een stuk ingewikkelder uit als zijn nieuwe!

    Login om te reageren
  11. redbee5 zegt

    11 mei 2016 om 21:29

    Dat gaat weer spannend worden dit seizoen :DDD
    Zal die zijn stuurtje snappen je weet het niet.

    Login om te reageren
  12. rijnounsdoor zegt

    11 mei 2016 om 21:35

    Krijgen we hopelijk die schietstoel eens in actie te zien.

    Login om te reageren
  13. rob5nismo zegt

    11 mei 2016 om 21:38

    We gaan het zien zondag.
    Hij zal ook wel flink oefenen in de simulator

    Login om te reageren
  14. 87sandyd zegt

    11 mei 2016 om 21:41

    Gas zit nog steeds rechts. En die gebruikt Max nogal vaak. Ik maak me geen zorgen. Make us proud Max, we kunnen na Bobbi Eden wel weer een Hollands succesje gebruiken.

    Login om te reageren
  15. moveyourmind zegt

    11 mei 2016 om 21:56

    Maar nu weet ik nog steeds niet waarom ze op een nieuw type stuur overstappen…

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      11 mei 2016 om 22:08

      @moveyourmind: Ik zal je helpen. “Het stuur van de Toro Rosso waarin Max al zijn GP’s heeft gereden, is significant anders dan het stuur van de RBR12 waar hij vanaf vrijdag in gaat sturen. En ook al delen de beide wagens dezelfde eigenaar, het stuurtje kan niet 123 worden overgezet”.

      Weet je het nu wel?

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        11 mei 2016 om 22:22

        @nicolasr: Thanks, dus daarom gaat Max van stuur o-verstappen…

        Login om te reageren
        • clarkson zegt

          11 mei 2016 om 23:40

          @moveyourmind: ja alleen het stuur.. niet de auto.

          Login om te reageren
        • siebren zegt

          12 mei 2016 om 08:53

          @moveyourmind: hij was de eerste keer al niet grappig

          Login om te reageren
        • maho90 zegt

          12 mei 2016 om 08:57

          @moveyourmind: omdat ie graag iets nieuws heeft. Iets met uitdaging ofzo….

          Login om te reageren
  16. HZW zegt

    11 mei 2016 om 22:06

    Ik maak mijn geen zorgen, Max is van de Playstation generatie, die zijn gek op knopjes.

    Login om te reageren
  17. mrrallycross zegt

    11 mei 2016 om 22:46

    Zit je niet meer op school moet je nog rijtjes stampen. Haha. Nee ik denk dat max dit gewoon kan. Zal wel heel veel in de simulator zitten tot vrijdag

    Login om te reageren
  18. soes750 zegt

    11 mei 2016 om 23:04

    Ik vind de layout van het RBR stuur er wel een stuk overzichtelijker uitzien.
    Of het daarmee ook makkelijker is? We zullen het misschien ooit van Max zelf horen.

    Login om te reageren
  19. rvvm zegt

    11 mei 2016 om 23:45

    Valt wellicht mee, zijn stuur van vorig jaar zal denk ik meer lijken op die van RBR nu omdat hij toen ook Renault reed (bediening van engine mapping etc)

    Login om te reageren
  20. hansiehansie zegt

    11 mei 2016 om 23:45

    Wennen aan de tyre-deg lijkt me ’t lastigst…

    Login om te reageren
  21. exclusieviteitsfreak zegt

    11 mei 2016 om 23:52

    Als alles goed gaat verlopen, zal Max mogelijk; Michael Schumacher overtreffen : https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjnken3_9LMAhVKGsAKHXJ4CikQFggyMAQ&url=https%3A%2F%2Fnl.wikipedia.org%2Fwiki%2FMichael_Schumacher&usg=AFQjCNHe5EY1F5vd63rMTWQSpboL4P9F1A&bvm=bv.121658157,d.ZGg , hetgeen we moeten afwachten, niets is op dit moment echt te verzekeren . . .

    Login om te reageren
  22. miuralover zegt

    11 mei 2016 om 23:55

    zal ie nu ook meer verdienen nu hij Hoger gaat racen??

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      12 mei 2016 om 07:22

      @miuralover: nieuw contract he. Dus waarschijnlijk wel.

      Login om te reageren
  23. kennone zegt

    12 mei 2016 om 00:02

    Ik mis de cruisecontrole en de stuurverwarming..

    Login om te reageren
  24. Alfarobert zegt

    12 mei 2016 om 07:59

    Zondag wel even opletten anders kijken we naar de verkeerde auto,haha.

    Login om te reageren
  25. woutel zegt

    12 mei 2016 om 09:11

    Dat podium dit weekend al zou mooi zijn, maar dit jaar zit er sowieso wel in. En als Red Bull het huiswerk goed doet kunnen ze volgend jaar strijden om de titel: http://www.duimspijker.com/opinie/max-verstappen-wereldkampioen-2017/

    Login om te reageren
  26. fastshifter zegt

    12 mei 2016 om 10:00

    Nieuwe stuur heeft minder knopjes, dus wordt alleen maar makkelijker ;-)

    Login om te reageren
  27. jeppie zegt

    12 mei 2016 om 11:09

    Het oude stuur vind ik mooier

    Login om te reageren
  28. bart_vandecavey zegt

    12 mei 2016 om 19:43

    Stoffel had een volledige auto leren kennen tijdens een nachtvlucht, waarom zou Max het dan niet kunnen met meer tijd.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North