• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het verhaal achter deze bizarre Ferrari met nose-job

Auteur: Dizono, gepost 7 december 2015 om 18:59 – 23 Reacties

Afbeelding Het verhaal achter deze bizarre Ferrari met nose-jobAfbeelding Het verhaal achter deze bizarre Ferrari met nose-jobAfbeelding Het verhaal achter deze bizarre Ferrari met nose-jobAfbeelding Het verhaal achter deze bizarre Ferrari met nose-jobAfbeelding Het verhaal achter deze bizarre Ferrari met nose-jobAfbeelding Het verhaal achter deze bizarre Ferrari met nose-jobAfbeelding Het verhaal achter deze bizarre Ferrari met nose-jobAfbeelding Het verhaal achter deze bizarre Ferrari met nose-job

Ferrari met Nosejob
Mooi? Mwoah. Bijzonder? Absoluut. Maak kennis met een Ferrari die je waarschijnlijk nog nooit eerder hebt gezien.

Ooit sierden ruim 150 Ferrari-miniatuurtjes de slaapkamer van kleine Dizono. Ik had dan ook het idee de meeste modellen die de fabriekspoorten in Maranello wel te kennen. Een mens kan zich vergissen, want deze creatie had mijn pad nog nooit gekruisd. Tot nu dan. Het gaat hier om een one-off op basis van de 330 GT 2+2, zeg maar de Ferrari 612 Scaglietti of FF van zijn tijd.

De eerste eigenaar was oliemagnaat John W. Mecom, die de auto in 1965 in ontvangst nam bij Luigi Chinetti Motors, de Amerikaanse Ferrari-importeur. Nog datzelfde jaar was hij het snuitje van de Ferrari zat -hij had de variant met de wat discutabele dubbele koplampen- en stuurde hij de auto terug naar Italië om er daar een ander frontje op te laten knutselen.

Opvallend is dat niet bekend is wáár hij dat heeft laten doen. Misschien dat geen enkele carrosseriebouwer hier graag zijn handtekening op wilde plaatsen? Kan ik me zomaar voorstellen. Al moet ik wel zeggen dat de auto met bumper een stuk beter smoelt dan zonder. Wederom, het is niet duidelijk of deze bumper ook origineel is, maar op de vroegst bekende foto uit 1974 is de auto te zien mét. Ben ik trouwens de enige die een visuele link met de Spyker Venator legt?

Ferrari Sharknose

De auto wisselde in 1969 voor het eerst van eigenaar en deze man liet de auto eerst overspuiten in rood en vervolgens lange tijd in zijn schuur verpieteren. Daar werd hij in 2007 uitgehaald, om te worden afgehamerd op 69.500 dollar. Let wel, we hebben het dan over een ongerestaureerde, ‘verprutste’, maar unieke Ferrari in een periode voor de ‘bubbel‘. De auto werd gerestaureerd en in zijn originele blauwe kleur gespoten.

In 2014 werd de auto voor 141.411 dollar verkocht op eBay, om in Augustus op een fysieke veiling te verschijnen. Daar werd de limiet van 200.000 dollar niet gehaald en dus probeert het veilinghuis het op 27 januari nog eens. Geïnteresseerde reaguurders hebben dus tijd zat om nog voor die tijd een vlucht naar Scottsdale, Arizona te boeken.

Ook interessant!

  • F40
    Zo veel geld is een blauwe Ferrari F40 waard
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Piekfijne Ferrari F40 moet flink bedrag opleveren

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

330gt, blauw, Ferrari, Klassiekers, occasion, veiling

Vorig bericht: « Bentley Brooklands: rijtest en video
Volgend bericht: Citroën E-Mehari: retro strandwagentje is 100% elektrisch »

Lees Interacties

Reacties

  1. rijnounsdoor zegt

    7 december 2015 om 19:02

    Ik haal er mn neus voor op.

    Login om te reageren
  2. Turbo S zegt

    7 december 2015 om 19:04

    En het was zo’n mooie auto.

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    7 december 2015 om 19:12

    Als er bewezen kan worden dat Enzo er zijn goedkeuring aan gegeven heeft is die het 10- voudige waard ..

    Komt omdat Ferrari kopers/bezitters de allerlaagste snob-scum zijn in de autohandel ..

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      7 december 2015 om 20:46

      @lincoln: inderdaad ..Zijn we als bloggers toch beter af ..

      Login om te reageren
  4. bohica zegt

    7 december 2015 om 19:24

    Deal mits met voorbumper .

    Login om te reageren
  5. Hubert zegt

    7 december 2015 om 19:27

    Beetje in de stijl zoals Felber diverse Lancia’s heeft ‘aangepast’.

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    7 december 2015 om 19:28

    ziet er dus absoluut echt niet uit….

    Login om te reageren
  7. dubcars zegt

    7 december 2015 om 19:30

    Ik vind ‘m mooi

    Login om te reageren
  8. norge zegt

    7 december 2015 om 19:39

    Frontaal genomen…

    Login om te reageren
  9. desjonnies zegt

    7 december 2015 om 19:42

    Echte Texaanse olieboer met een echte Texaanse levenshouding echt Texaans geld en echte Texaanse smaak die zich als echte Texaan door niemand de les liet lezen !

    Man zijn leven was een jongensboek met het rendabel maken van in de steek gelaten oliebronnen over de hele wereld heen, zijn privé jet is ooit neergeschoten door Egypte; iets dat tot een serieuze rel heeft geleid tussen de VS en Egypte.
    Soort van echte J.R. Ewing die schijt aan de wereld had.
    Trouwens bedrijf bestaat nog steeds en wordt gerund door nazaten van die ouwe !

    Login om te reageren
  10. sanjo120 zegt

    7 december 2015 om 20:09

    Spyker SUV

    Login om te reageren
  11. Smokey zegt

    7 december 2015 om 20:20

    Ik wil m. Zonder bumper, vind m gaaf. Omgekeerde shark nose?

    Login om te reageren
  12. mglopez zegt

    7 december 2015 om 20:24

    Facelift, in de letterlijke zin van het woord. Mooi kan ik het niet vinden..

    Login om te reageren
  13. Jochen zegt

    7 december 2015 om 20:56

    De achterkant van Ro80 gebruikt.

    Login om te reageren
  14. csx3000 zegt

    7 december 2015 om 21:06

    De kleur is mooi, het interieur heeft een mooi contrast en het is een apart ding, wat wil je nog meer.
    Nee vast geen goede investering, maar schijt aan dat!

    Login om te reageren
  15. henkhupelschoten zegt

    7 december 2015 om 21:19

    Beetje BMW 2000 CS zie ik er wel in, bijzonder machine deze hengst!

    Login om te reageren
  16. potver7 zegt

    7 december 2015 om 21:51

    In de jaren-70 was het reuze hip om je bumper eraf te slopen. Dus misschien was dat de reden wel? Een soort van faux-retro-hip om ‘m er in 2015 alsnog af te halen…

    Login om te reageren
  17. henrie zegt

    7 december 2015 om 22:14

    “Ben ik trouwens de enige die een visuele link met de Spyker Venator legt?”

    Ik heb helaas meer een associatie met dat Peking-to-Paris gedrocht…

    Login om te reageren
  18. mrdjm zegt

    7 december 2015 om 22:26

    Vind hem zelf zeker wel mooier zonder bumper, maar echt mooi is het haaienbekkie inderdaad niet

    Login om te reageren
  19. undifined1 zegt

    8 december 2015 om 00:23

    Ferrari wil graag bmw zijn met deze “nieren” alleen is het formaat een beetje overdreven

    Login om te reageren
  20. kilum zegt

    8 december 2015 om 11:23

    Vindt 200K voor een one-off niet eens zo heel veel.In deze kleur ook wel een mooie auto. Maar misschien liever met bumpertje aan de voorkant. Dan valt die overhang toch iets minder op.

    Login om te reageren
  21. Esprit_de_Flandre zegt

    8 december 2015 om 17:23

    Ter vergelijking, het originele smoelwerk met dubbele koplampen…

    https://it.wikipedia.org/wiki/Ferrari_330_GT_2%2B2#/media/File:Saxony_Classic_Rallye_2010_-_Ferrari_330_GT_2%2B2_1965_(aka).jpg

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      8 december 2015 om 17:24

      Nonde…

      https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/11/Saxony_Classic_Rallye_2010_-_Ferrari_330_GT_2%2B2_1965_%28aka%29.jpg

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North