Spyker B6 Venator heeft een prijskaartje [updated]

Auteur: , 42 Reacties

Jawel, begin 2015 start de productie. Bestellen maar!

Prijs van een Spyker B6 Venator is bekend

Spyker, onze nationale trots. Of het ligt op apegapen, of ome Victor vindt weer een nieuwe manier om het aloude merk van weleer overeind te houden. Vorig jaar werd de B6 Venator en later de B6 Venator Spyder met veel bombarie aangekondigd. Hoongelach volgde, maar John Walton, ‘Chief Commercial Officer’ bij Spyker drukt dat bij deze de kop in.

In een interview met Bold Ride stelt de beste man namelijk dat de B6 Venator begin 2015 in productie gaat. Ietsje later dan normaal (verrassing!), maar hee. Bovendien, en dat is groter nieuws, noemt Walton een prijs.

“The plan was to start production at the back end of this year [2014], but it will now be in early of 2015,” Walton says. Walton also went on to confirm the starting price of “$135,000 for the coupe, and probably a premium of $10,000 more for the convertible version.”

Dat betekent in euro’s plusminus ton voor de coupé – ex belastingen – en dat is minder dan de eerder geschatte 125.000 euro. Krijg je wel een geïntegreerde telefoon, een touchscreen, navigatie en meer gadgets voor. Hartstikke nieuw voor Spyker, niet echt voor de doorgewinterde autorijder.

De B6 Venator (Spyder) komt er als tweezitter of als 2+2. De dwarsgeplaatste V6 (in het midden, achter de bestuurder) is gekoppeld aan een zestraps automaat, en levert 375+ pk aan de achterwielen. Maar ook een manuele zesbak is volgens Walton aan te vinken op de optielijst.

Eerst zien (en horen), dan geloven. Hoe sceptisch zijn jullie?

UPDATE: Schetsen van de productieversie toegevoegd.

Met dank aan Bart voor de tip.





42 reacties

Hoe krijg je dat ding verkocht? Jezus
@zonneschijn: als k het geld had aan mij direct. Ik vind het een mooi ding
Waarom zou je een prijskaartje aan iets hangen dat uiteindelijk toch niet gebouwd gaat worden.
@tupperware:
Klopt.
Maar godverdomme die man kan lullen als Brugman, en krijgt ook overal geld vandaan om Spyker niet failliet te laten gaan.

Respect voor iemand die iedereen zo lang aan het lijntje kan houden.
@fiets: Respect? Je zal maar grootaandeelhouder zijn geweest in die winkel.Om vervolgens te horen krijgen dat Spyker na de zoveelste misinvestering Spyker van de beurs af gaat.
Sorry hoor maar Victor heeft de boel verneukt.Die man had een jaar of zeven geleden al moeten aftreden.Ze verkochten best wel goed,hier in Amsterdam Centrum zie ik ze nog steeds wel eens rijden maar er is nooit vervolg aan kunnen geven.Nee respect voor Victor Muller heb ik alleen voor zijn offshorecarrière.Hij had buiten de Automotive en Autosport moeten blijven.
Denk dat het wel eens een succes zou kunnen worden
Mooi ding, interieurs zijn altijd erg mooi ook bij Spyker. Nu maar is kijken hoeveel er echt worden gebouwd.
En waar komt de kenteken??
@reggie-boy_rood: die verticale spijl in de grille!
@reggie-boy_rood: ergens in het grille lijkt mij wel het optie.
@reggie-boy_rood: Is toch niet nodig Om daar over na te denken?? Pas een probleem als ie gemaakt en verkocht wordt!!
Amelia Earhart, MH370 en Spyker B6 Venator.We zullen het nooit weten.
Artega Leepu edition had een betere naam geweest.
Nu nog een marketing dingetje met dat oude vliegtuig welke ze bij het Aviodrome aan het opbouwen zijn. Dan is Victor weer helemaal de blitzz.
Kijk er naar uit
ik woon in zeewolde dus kan x kijken of er een staat hoop ik wel
@lexusfan: De Spykers van de nieuwe generatie komen allemaal uit de Uk toch?
@Donstil: daar worden ze gemaakt in de uk en in zeewolde is meestal voor reparatie. hopelijk komt er dan een model naar zeewolde!
Prijskaartje is zinloos. Wordt toch niet verkocht/gebouwd. Maar het is Victor M. wederom gelukt om gratis de pers te halen dus zijn dag is weer geslaagd. Niets te zien, doorrijden aub. Next!
@Nerekop: Inderdaad. Het zou me niets verbazen dat de aanbetalingen voor de eerste serie zullen worden gebruikt voor het financieel verlengen van de lijdensweg die Spyker vanaf dag één is ingeslagen.
Enkeltje Mars is een betere investering.
De originele Spyker was een auto welke volledig zelf is ontwikkeld en gebouwd.
Deze B6 is op basis van een al bestaand platform. Je hoort mij niet roepen dat het makkelijk is, maar ik zie hier wel toekomst muziek in.
Bovendien mogen we best een beetje trots zijn op een sportwagenmerk uit Nederland. Wie zeurt moet het maar beter doen en zijn foto’s uploaden. En als je denkt dat je dat in je eentje niet kunt moet hier maar eens zijn hart ophalen:
http://geekologie.com/2008/10/man-builds-lamborghini-countac.php
@JanJansen: hahaha, een sportautofabrikant die geen auto’s bouwt en toch miljoenen winst maakt….. Knap is het wel
@roppp: Het is niet knap.Het is een hoax,een piramidespel waar aan al heel veel mensen geld hebben verloren.
@sydney: mensen zouden nu toch wel moeten weten dat pyramidespelen alleen geld oplevert voor de bedenkers….. Geldmaaktblind.
Het meest vervelend van deze soap vind ik het voor Maarten de Bruijn.Die heeft de Silvertris ontworpen en dus de eerste Spyker en is daarna ome Victor tegengekomen.
@JanJansen: Op deze farce zou ik maar niet all te trots zijn.
Wat kost ie dan inclusief? 160k? Vind ik nog een hoop voor een overgekocht chassis.
Die V6 is niet het enige wat van Lotus afkomt…het is toch net een Evora met wat rondingen?
Toch wel een sexy ding… Als ik het geld had: ik zou toch even twijfelen of ik die F Type hiervoor zou laten staan….
@baasbas: nee een f type coupe is gewoon sexy as hell. En stukken goedkoper.
@rolov: Ik zei ook ‘even’ ;-)
@baasbas: ergste is nog ik ben een spyker fan. C8 is mijn favo. Dit is gewoon jammer. De jag is gewoon een geile bak.
Is Victor weer aan het dromen?
wat een hok hoop dat het op de fles gaat
2+2 en handbak. Niet slecht!
Ik vind het een erg mooie auto en hoop dan ook van harte dat hij uiteidelijk op de weg te zien zal zijn.
Moet zeggen dat ik ‘m op deze foto wel erg ‘hoog’ vind. Heb ooit bij Top Gear live ff snel een foto kunnen maken en daar lijkt ie toch wat lager.. Ligt dat aan mij? http://instagram.com/p/Yng1lvNxAu/
(Sorry voor de slechte qualiteit)
Waarom wordt er in het artikel een dollar naar euro conversie gedaan waardoor het lijkt alsof deze auto goedkoper gaat worden dan 125000 euro. Het is algemeen bekend dat verkopen in Amerika altijd ex btw zijn omdat de btw per staat kan verschillen. Daarom 135000 dollar is gelijk aan 135000 euro.
Ik zal niet weten wat straks exclusiever is; de B6 Venator of de Artega GT. Ik weet wel welke ik de mooiste vind, en dat is niet de Spyker.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).