• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hier, het bewijs dat Belgen een BMW willen rijden

Auteur: RubenPriest, gepost 15 januari 2019 om 11:45 – 38 Reacties

Hier, het bewijs dat Belgen een BMW willen rijden


Volkswagen en Mercedes vallen ook goed in de smaak.

Waar Nederlanders smelten van Volkswagens, Opel en Peugeot zijn de Belgen wat meer premium aangelegen. De bestverkochte tweedehands auto’s van 2018 in België tonen een ander lijstje in vergelijking met onze uitkomst. BMW had al een grote vinger in de pap bij de Belgische nieuwe autoverkoop, maar het merk is ook zeer populair onder occasions in het land.

Uit cijfers van Indicata blijkt dat BMW het meest verkochte merk in België was in 2018 als het gaat om tweedehands auto’s. Het onderzoeksbureau maakt echter geen concrete verkoopcijfers bekend. Op nummer twee staat Volkswagen, op drie Mercedes en op vier Opel en op vijf Peugeot. In 2017 had Volkswagen nog de leiding, met BMW, Mercedes, Opel en Peugeot op de tweede, derde, vierde en vijfde plaats.

Volgens Indicata verkochten merken als Toyota, Fiat, MINI, Land Rover en Porsche aanzienlijk beter in 2018 als het gaat om de tweedehands verkoop. België is een dieselland en auto’s met deze brandstof waren dan ook het populairst. Wel merkten de data goeroes op dat de populariteit van diesel op z’n retour is. Net als in Nederland en andere landen in Europa.

In januari 2018 waren 66 procent van de tweedehands autoverkopen nog een diesel. In december 2018 was dit aantal gedaald naar 61 procent. De kans is groot dat deze daling in dit nieuwe jaar gaat doorzetten. De verkoop van tweedehands benzineauto’s nam toe van 33,2 procent naar 37,5 procent. Hybride en volledige elektrische auto’s winnen aan populariteit. De tweedehands hybride verkopen stegen van 1,19 procent naar 1,58 procent. Bij volledige elektrische auto’s gaat het om een stijging van 0,08 procent naar 0,25 procent.

Foto: Belgische X5 M via @harmengerritsen op Autojunk

Ook interessant!

  • BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
    BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Video: daarom rijden mensen crossovers
  • BMW update M135i xDrive, moet nu nog beter rijden
    BMW update M135i xDrive, moet nu nog beter rijden

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, belgie, BMW, Mercedes, occasion, Opel, Volkswagen

Vorig bericht: « Gelekt: nieuwe Peugeot 208 krijgt 508-trekjes
Volgend bericht: Zo maken knappe koppen kans op een gratis Tesla Model 3 »

Lees Interacties

Reacties

  1. cupsport zegt

    15 januari 2019 om 11:52

    Kijk! De Belgen snappen het tenminste!

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      15 januari 2019 om 11:59

      @cupsport: Nederlanders snappen het ook wel, maar worden tegengehouden door de BPM, waardoor nieuwe verkopen totaal niet boeiend zijn..

      Login om te reageren
      • unknown32 zegt

        15 januari 2019 om 12:48

        @ghost: Dankzij strikje moeten wij nu VAA betalen op bedrijfsvoertuigen. Dus de tijd dat wij zware autos hadden is ook quasi voorbij, behalve voor echte liefhebbers die de zure pil slikken:-)
        Maar in NL zijn ze wel nog duurder

        Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        15 januari 2019 om 12:57

        @ghost: Niet alleen de BPM, want als de overheid die zou afschaffen dan nog kopen de meeste nuchtere vol met afgunst Nederlanders geen Bmw, Mercedes of Audi.

        Login om te reageren
        • gove zegt

          15 januari 2019 om 13:03

          @venividivici: i.d.d. volvo van 70k kun je beter mee rijden dan een 3 serie van 50

          Login om te reageren
    • gebruikersnaam3 zegt

      15 januari 2019 om 14:24

      @cupsport: Allemaal premium auto’s met de kleinste motoruitvoering die er is… want in belgie belasten ze op PK. Dus het ziet er tof uit in de file, maar veel meer dan filerijden kun je er niet mee. Niet alleen vanwege het vermogen overigens.

      Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    15 januari 2019 om 11:53

    Nederlanders smelten niet van VW’s, Opels en Peugeots. De overheid dwingt ons om daarin te rijden.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      15 januari 2019 om 14:07

      @berlinetta: O, dacht dat de overheid ons dwong om Tesla’s te gaan rijden.

      Login om te reageren
    • bmw2coupeeigenaar zegt

      15 januari 2019 om 14:40

      @berlinetta: Wat dacht je van de mening van vrouwlief. Hoeveel mannen zouden zich wel niet laten beïnvloeden in de keuze van een auto? “Nee schat, we nemen geen tweedeurs” of “ik heb toch wel wat meer ruimte nodig voor de kinderwagen”. Ik ken zo nog wel talloze voorbeelden. Een auto moet voor Jan Modaal bovendien vooral praktisch zijn.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        15 januari 2019 om 15:28

        @bmw2coupeeigenaar: En heel eerlijk, een praktische auto is ook fijn. Ik heb een tijdje terug ook getwijfeld tussen een Renault Megane Coupe of een Ford Focus. Na proefritten te hebben gemaakt en mijn verstand te hebben gevolgd, ben ik ook voor de Ford gegaan. Die Renault zag er fantastisch uit en reed heerlijk, maar dat waren dan ook de enige pluspunten. Verder irriteerde ik me tijdens de proefrit al aan meerdere dingen, zoals het belachelijk slechte zicht naar achteren.

        Login om te reageren
        • faith zegt

          1 augustus 2019 om 16:19

          @berlinetta:
          Wat is er zo fijn aan een praktische auto? Vervoer je elke dag Ikea-kasten of verhuisdozen misschien? Wat een onzin toch allemaal. Als je 1 kind hebt, moet je een verhoogde gatbak kopen met 2 schuifdeuren en 7000L koffer want dat is toch zo praktisch. Koop toch gewoon wat je wil en verstop je niet achter al die opgedrongen zever.

          Login om te reageren
      • faith zegt

        1 augustus 2019 om 16:17

        @bmw2coupeeigenaar:
        Dat is nu eens de nagel op de kop… Mensen worden geleefd.

        Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    15 januari 2019 om 12:04

    Stugge BMW onderstellen op Belgische wegen, raar dat Citroën niet op een staat.

    Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      15 januari 2019 om 12:08

      @dutchdriftking: de X5 schijnt het het beste te doen ;)

      Login om te reageren
  4. cossiekiller zegt

    15 januari 2019 om 12:22

    Dat wil ook wel zeggen dat alle knipperlicht-lampjes-verkopers allemaal failliet gaan in België.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      15 januari 2019 om 13:10

      @cossiekiller: Die hoeven alleen maar te switchen naar grootlichtlampjes. Gouden handel.

      Login om te reageren
  5. Volvo_440_turbo zegt

    15 januari 2019 om 13:21

    Vele van mijn landgenoten maken niet makkelijk vrienden, een beetje auto helpt hen daarbij…

    Login om te reageren
  6. TimoBac zegt

    15 januari 2019 om 13:24

    Even over de X5 M in de foto: je gaat mij niet vertellen dat het stiekem best pijn doet om elke week 100€ te moeten tanken. Zo’n wagen is zo debiel onzuinig, ik hoorde pas dan 1 op 5 onder gewoon rijden geen uitzondering was. Ik zou dat niet fijn vinden, ongeacht van het hebben van een inkomen wat past bij een auto van dat bedrag.

    Login om te reageren
    • emping zegt

      15 januari 2019 om 13:51

      @timobac: mij zal het veel meer pijn doen als ik in een eco-gebakje zou moeten rijden.

      Login om te reageren
      • stuurloos zegt

        15 januari 2019 om 14:12

        @emping: Gelukkig is die vanaf 2015 maar liefst twintig procent zuiniger geworden, €80 klinkt al een stuk beter. X5M eigenaren, naar het schijnt vooral die in België, rijden trouwens ook stukken minder dan 300 km/week voor hun ritjes naar de bakker en het bos om de hond uit te laten.

        Login om te reageren
    • sr20det zegt

      15 januari 2019 om 13:57

      @timobac: sprak laatst een meneer met een RangeRover svr, hij vond het eigenlijk het vervelendst dat ie zo vaak moest tanken, wat het kostte maakte hem nog niet eens zoveel uit..

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        15 januari 2019 om 15:33

        @sr20det: Dat lijkt me inderdaad storender dan de kosten zelf (als je het geld toch makkelijk kan missen). 2x per week bij de pomp staan, gaat toch vervelen. Daarom was diesel ook zo’n mooie oplossing, maar dat zou ik nu niet meer zo snel kopen.

        Login om te reageren
    • bmw2coupeeigenaar zegt

      15 januari 2019 om 14:32

      @timobac: Ah joh hoe meer je verdiend, des te luxer je gaat leven.

      Login om te reageren
  7. abdoelklapstoel555 zegt

    15 januari 2019 om 13:24

    Die domme Belgen bestellen een bomvolle A6/5 serie (luxe E-segmenters) met een handbak.. kan dat gewoon niet begrijpen.

    Login om te reageren
    • theblazerunner zegt

      15 januari 2019 om 14:08

      @abdoelklapstoel555: schakelen is gewoon lekker

      Login om te reageren
      • fouadski zegt

        15 januari 2019 om 18:26

        @theblazerunner: heb je het wegennetwerk van België wel eens meegemaakt. File, file en nog meer file. Dikke l”l dat een handbak beter is

        Login om te reageren
    • gerjanm zegt

      15 januari 2019 om 16:28

      @abdoelklapstoel555: comfortabele grote auto en toch volledige controle over de transmissie. Zou ik zeker geen probleem vinden

      Login om te reageren
    • gerjanm zegt

      15 januari 2019 om 16:30

      @abdoelklapstoel555: Comfortabele auto en toch volledige controle over de transmissie. Zou ik zeker geen probleem vinden.

      Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      15 januari 2019 om 18:43

      @abdoelklapstoel555: ik begrijp dat wel. Meestal kopen ze op de autosalon een nieuwe standaars auto en krijgen daar allerlei (bijna) gratis opties bij. Daarom zie je vaak een kale a4 of a6 maar wel met lederen bekleding of andere dure opties.

      Login om te reageren
      • fouadski zegt

        15 januari 2019 om 20:13

        @thomasthomas: hoe kan de auto kaal zijn als er toch opties op zitten???

        Login om te reageren
  8. schaap zegt

    15 januari 2019 om 13:30

    Ik heb de statistieken ook weer geholpen nu ik net mijn CLA heb ingeruild op een nieuwe 420i GranCoupé.

    Login om te reageren
  9. bmw2coupeeigenaar zegt

    15 januari 2019 om 14:24

    Voor de prijs van een Golf met gele platen, koop je een BMW met witte platen en rode belettering.

    Login om te reageren
  10. Hubert zegt

    15 januari 2019 om 14:53

    Meest verkocht als 2e hands…

    Kan ook zijn dat ze er weer snel van af willen.

    Login om te reageren
  11. fffred zegt

    15 januari 2019 om 22:14

    +80% vd Belgische BMW’s, Audi’s en Mercedessen zijn firmawagens.
    Moesten we het zelf moeten betalen reden we ook allemaal met Picanto’s.

    Login om te reageren
    • mk7r zegt

      16 januari 2019 om 04:12

      @fffred: overdrijven is ook en vak… Ik zou eerder 30% zeggen

      Login om te reageren
      • fffred zegt

        17 januari 2019 om 23:13

        @mk7r: ik kom uit de sector. +80% is ingeschreven op een ondernemingsnummer.

        Login om te reageren
        • mk7r zegt

          28 januari 2019 om 00:02

          @fffred: daar geloof ik geen zak van.

          Login om te reageren
  12. fulloptions zegt

    15 januari 2019 om 22:49

    Wat mij opvalt bij die premium Belgen is dat zij de optielijsten niet raadplegen en er alsnog een karige auto (nog altijd mooier dan mijn auto) aan overhouden. Geen xenon/laser, velgen, infotainment etc. Vind ik dan toch jammer. Tis maar een mening hej

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North