Hier is de 700 pk sterke G63 AMG van Brabus

Auteur: , 18 Reacties

Hoor je de voetballers al kwijlen?

Brabus warmde ons recentelijk op met het krankzinnig kleurrijke interieur dat ze in elkaar hadden geknutseld voor hun versie van de nieuwe G63 AMG. Zoals verwacht komt de G63 AMG van Brabus, beter bekend als de 700 Widestar, minder dan een week later officieel ten tonele. De in Bottrop gevestigde tuner kon geen betere plek vinden om de doeken van de auto te trekken. Tijdens de Monaco Yacht Show wordt de grote grove SUV aan het publiek voorgesteld.

Opmerkelijk is dat Brabus de officiële versie van de 700 Widestar bij de onthulling niet heeft uitgerust met hetzelfde, enorm blauwe interieur dat we vorige week te zien kregen. Brabus lijkt de excentrieke binnenkant in de Middellandse Zee te hebben gegooid. In plaats daarvan heeft de tuner zijn interpretatie van de krachtige G-Klasse voorzien van een ingetogen, grijs-zwart leren interieur met oranje accenten.

Aan de buitenzijde is de SUV juist wel extravagant aangekleed. Hoewel gehuld in een simpel zwart, is het plaatwerk van de G63 AMG gruwelijk dik gemaakt. Brabus verbreedde bijvoorbeeld de wielkasten met 10 centimeter, vervormde de voor- en achterbumper en plakte een tweetal LED-balken bovenop het dak. Voor wat betreft de velgen krijgen klanten de keuze uit de maten 20 tot en met 23 inch. Niet te vergeten is het nieuwe sportuitlaatsysteem dat Brabus onder de SUV schroefte. Hoewel de klanten dit vooral zullen gebruiken om hun aanwezigheid te verkondigen, kunnen ze het volume ook met terugdringen. Dankzij de “Coming Home” modus klinkt de V8 ineens aanzienlijk minder luidruchtig.

Hier is de 700 pk sterke G63 AMG van Brabus

Over die V8 gesproken, Brabus heeft deze krachtbron uiteraard niet onaangetast gelaten. Alhoewel, nieuw kunnen we de behandeling niet noemen. De twin-turbo V8, die normaal gesproken 585 pk produceert, wordt door de tuner opgeschroefd tot 700 pk en 950 Nm. Net als bij de eerder door Brabus onder handen genomen E63 en S63 AMG, dus.

In de praktijk betekent dit dat de prestatiecijfers iets verbeteren. De Brabus 700 Widestar schiet namelijk in 4,3 seconden naar de 100 km/u. Dit is 0,2 seconden sneller dan de standaard uitvoering van Mercedes-AMG. Wel heeft de Brabus dezelfde topsnelheid als de bolide uit Affalterbach. Om de banden te beschermen begrensde ook Brabus de auto op 240 km/u.

Brabus wil nog geen prijskaartje plakken aan de 700 Widestar.



18 reacties

Het is walgelijkheid, maar in de wereld van walgelijkheid is ie dan wel weer cool.
Alleen die rare koplampen nog een beetje aanpassen en het is een perfecte aso-mobiel.
Zou m niet willen hebben, maar zou er graag eens een 0 – 160 sprintje mee doen.
@gregorius: Ik vind het heerlijk. Jammer dat er een voetballes stigma aan hangt. Ik zou hiermee graag naar de alpen knallen voor een weekje wintersport!
@gregorius: Daarna wil je hem waarschijnlijk wel hebben. Wat een beest!
Steeds meer SUV’s krijgen naar mijn idee een “postkoets” voorkomen. Enorme wielkasten gevuld met karrenwielen. Hier zou een mooie set 17/18 inch velgen met bijpassende dikke off-road banden niet onder misstaan.

OT, zwaar overkill maar je bent wel het mannetje tot je ploegmaat komt voorrijden met een 6×6.
Zitten er hier nou serieus dichte ventilatieroosters op de spatborden van een tereinwagen geplakt?
@mashell: ja want je zult downforce nodig hebben? Of kilo’s bagger er doorheen. Zelfde nut als de carbon delen. Totaal overbodig maar dat hoort nou eenmaal op zo een heerlijke foute Brabus🤑
Met die goudkleurige B in de gril maakt hem helemaal af. Zal het goed doen in de zandbak.
Ben geen voetballer noch liefhebber, maar ik kwijl lekker met ze mee!
Op deze manier wordt de G-klasse steeds meer de Marijke Helwegen onder de terreinauto’s…

Het is nog steeds een kwiek en een spring in het veld, zeker ten opzichte van leeftijdsgenoten. Maar alle inspanning die gedaan is om de werkelijke leeftijd te verbergen lijkt alleen maar averechts te werken en benadrukt juist de leeftijd in plaats van die te camoufleren.
@moveyourmind: Dit is de nieuwe G-klasse. Eerder dat Samantha ding uit denhaag
@jpoers: Verrek, ik dacht dat het een soort facelift was van het type Saab 9-5 met Dame Edna koplampen. Een soort opgewarmde afgekoelde ouwe hap.
Zinloos…..
Begint steeds meer op een Multipla te lijken….
@69ss: wil je alsjeblieft niet zo denigrerend doen over de Multipla. Vindt dit echt een lullige opmerking.
Binnen het genre van ‘kijk mij, ik heb meer geld dan smaak’ vind ik ‘m best geslaagd. Alleen vraag ik me af of het de bedoeling was dat die koplampen de auto een permanent verbaasde blik mee te geven. De ouderen onder u zullen misschien, net als ik, aan meneer Scheurleer van Van Kooten en De Bie moeten denken.
In Monaco, precies het volk wat deze wagen wil hebben , verder wel een gaaf ding
Ik ben alleen niet zo te spreken over de luchtinlaten op de motorkap. Verder vind ik dit best wel gaaf.
een 0 naar 200 tijd lijkt me leuk. En andere banden erop zodat de begrenzing van 240 er af kan

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).