Hier is de gloednieuwe Alpina B7

Auteur: , 38 Reacties

BAM!

Hier is de gloednieuwe Alpina B7

De onthulling van de vernieuwde BMW 7 Serie, die met zijn grote varkensneus, zit nog vers in het geheugen. Gelukkig heeft Alpina een lekkere traktatie voor ons geprepareerd, die ons het origineel volledig doet vergeten. De nieuwe B7 is zowaar een puike machine geworden met een nog indrukwekkendere inhoud. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Voor de aandrijflijn heeft Alpina de lompe V12 laten schieten. In plaats daarvan heeft het zich vergrepen aan de mildere achtcilinder. De dubbelgeblazen 4,4-liter V8 produceert normaal gesproken 530 pk en 750 Nm, maar na de behandeling van Alpina komt het totaal uit op 608 pk en zelfs 800 Nm. Hiermee snelt de vierwielaangedreven B7 in 3,6 seconden naar de 100 km/u, in 11,9 seconden naar de 200 km/u en is zijn topsnelheid wederom 330 km/u. Middels een achttraps sportautomaat van ZF schakelt hij door zijn versnellingen. Het apparaat weegt 2.110 kg.

Hier is de gloednieuwe Alpina B7

Alpina heeft ook het onderstel van de B7 herzien om zowel het niveau van comfort als van sportiviteit bij te spijkeren. De B7 geniet van nieuwe hard- en software van Alpina, zoals elektronisch verstelbare dempers, luchtvering op beide assen, actieve stabilisatie en een sturende achteras. Een speciale Sport+ modus schakelt alle systemen naar hun meest agressieve stand, zodat er zo scherp mogelijk gestuurd kan worden. Hierbij komt de auto ook 1,5 centimeter dichterbij de grond te liggen. Binnenin de Alpina vinden we uiteraard weer de fijnste materialen, al krijgen we deze vooralsnog niet te zien.

Aan de buitenzijde heeft Alpina minimale wijzigingen doorgevoerd, maar deze hebben er wel voor gezorgd dat de wagen een stuk beter voor de dag komt. Door de grille iets aan te passen en details als de uitlaten en diffuser te herzien, ziet de 7 Serie er ineens fatsoenlijk uit. Hierom betreuren we het feit dat Alpina niet meer foto’s heeft gedeeld, want het oogt waanzinnig. In Duitsland kost de auto tenminste 154.800 euro. Daarmee is hij goedkoper dan de nieuwe 750i xDrive, die dezelfde motor heeft, in Nederland kost. Was für ein Glück haben sie wieder…



38 reacties

KNORno
Wauw wat een machtige machine! Waar ik de 7 echt niet fraai vind is deze door kleine tweaks echt een imposant doch verfijnde verschijning geworden. Altijd een zwak gehad voor Alpina en ze flikken het mooi weer.
Ik wil hem! 1000 keer vetter dan de normale 7.
Ik vind m prachtig. Echter, ik heb een hond, vrouw, kind (+ kinderwagen) en houd van skien/boarden/mountainbiken: ik ga dus voor de b5. Zo jammer dat de vorige niet met xdrive is geleverd.
En voor de mensen die dit soort dingen interessant vinden. Er is op YT een video te vinden waar een journo/fanboy door de CEO van Alpina wordt meegenomen in de vorige B7 (ook 4.4 v8 608pk), en de CEO doet niet rustig aan.
Normaliter ben ik niet van de Alpina, maar dit is toch wel een mooi exemplaar. Met het 4.4L motorblok zal deze ook een stuk zuiniger zijn dan de V12 variant.
@bmw2coupeeigenaar: lekker belangrijk die zuinigheid als je zo’n bak bestelt. Oh ja, jij bent van de ironie…
@hotze: toch wel. Ik moest soms 2x dag gaan tanken met een 760Li, allemaal prima als je een chauffeur hebt maar niet als je agenda ram vol zit… (ik was de chauffeur)
@unknown32: tja, als je tijd zoveel geld kost…misschien een diezel de volgende keer 😉
@hotze: Nee, ik rij liever 760Li dan 750Ld :P
@unknown32: kan me voorstellen; ’t zal wel een stuk zuiniger zijn.
Had stiekem gehoopt dat ze de siebener hadden genezen van nierfaalen..
Met die onderlip is de grille al veel beter te pruimen, goed gedaan Alpina, heel dik apparaat!
Doe mij die B5 touring van laatst maar.
Geen striping over de flanken?
@gulli: is een optie die je zelf moet aanvinken
@trolle: moeten ze dan nog wel reclame voor maken
@gulli: uiteraard met striping. Striping hoort gewoon bij een alpina.
AMS schreef dat het vermogen waarschijnlijk boven de huidige 608 PK zou kunnen gaan bij de nieuwe B7. Zou me ook verbazen als ze “maar” 78 PK tegenover de standaard 750i erbij zouden toveren. G-Power zit bijvoorbeeld al op 670 PK met dat vernieuwde 4.4L blok van de M850i.
Ik ben helemaal om wat de 7 betreft. Vond het eerst niks, maar het is toch wel echt een statig apparaat geworden. En als Alpina vind ik hem al helemaal geslaagd.
1 woord:

KWIJLSPOOR❗
Mooi ding maar ik zie de ommekeer wat betreft de “ varkensgrill” niet. Nu staat er alpina op en is de grill ineens wel mooi ? Ja ik heb de text gelezen en de grill zou door alpina beetgepakt zijn. In mijn ogen mooi maar nog even lomp als het origineel.
Wat een prachtige machine.
@alpinafanb10: snap ik met jouw nickname !
Behalve de achterspolier is de rest van de wagen, ook de onderlip, net hetzelfde als de reguliere 7. Enkel staat hij een … cm lager. Wat dit en een andere kleursetting optisch kan teweegbrengen. De grote nieren zal wennen worden maar deze onderscheiden de 7 dan veel duidelijker tov de 5 – 3 enz. Nu kijk je in je achterspiegel en weet je tenminste welk nummer eraan komt. Moet hem live zien maar dit is best te pruimen. Wat ik reeds wel lees in Autocar en What Car dat de standaard 7 de beste rijeigenschappen heeft van de 3 Duitse uber klasse reeksen en stuurt zoals de 5 reeks.
@dwfc: dat klopt, heb vorig jaar een paar dagen de pre facelift 750xi mogen rijden, met vierwielsturing. Dat ging prima de bocht om!
Kan iemand de nieren naaste de originele plaatsen met photoshop? Zie niet meteen een verschil eigenlijk.
Heerlijk elegant en stijlvol beest!
Lekker stijlvol zo! Toch mooi ondanks de grille
Allemaal goed en wel maar waar blijft verdorie die nieuwe B3!!
Wat is er eigenlijk anders aan de grille, ik zie eigenlijk geen verschil? 🤔
Verder een vette kar, maar dat zijn Alpina’s per definitie. Goed bezig daar.
En ja, die nieuwe 7 begint te wennen. Valt dat even mee…
Er komen een hoop woorden bij me op, maar stijlvol?? Bij stijlvol denk ik aan een oude Rolls of Jaguar, maar niet aan een gesjonnificeerde 7
Wat Alpine prullaria + een hippe foto filter en de 7-serie is in één keer de stijlvolle limousine die iedereen wou dat het was? In plaats van de ordinaire varkensneus sloep ontworpen voor Chinezen zonder smaak?

Serieus?
Doe mij die maar!
Kan iemand mij vertellen wat ze precies aan de voorkant hebben gedaan, waardoor het smoelwerk 10.000x beter oogt dan de originele 7-serie? Wat een machtige machine dit
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit wel écht een brute auto vind. Ben heel erg benieuwd naar de eerste exemplaren (niet Alpina) in het echt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).