• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hier is de gloednieuwe Alpina B7

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 11 februari 2019 om 14:54 – 38 Reacties

Hier is de gloednieuwe Alpina B7


BAM!

De onthulling van de vernieuwde BMW 7 Serie, die met zijn grote varkensneus, zit nog vers in het geheugen. Gelukkig heeft Alpina een lekkere traktatie voor ons geprepareerd, die ons het origineel volledig doet vergeten. De nieuwe B7 is zowaar een puike machine geworden met een nog indrukwekkendere inhoud. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Voor de aandrijflijn heeft Alpina de lompe V12 laten schieten. In plaats daarvan heeft het zich vergrepen aan de mildere achtcilinder. De dubbelgeblazen 4,4-liter V8 produceert normaal gesproken 530 pk en 750 Nm, maar na de behandeling van Alpina komt het totaal uit op 608 pk en zelfs 800 Nm. Hiermee snelt de vierwielaangedreven B7 in 3,6 seconden naar de 100 km/u, in 11,9 seconden naar de 200 km/u en is zijn topsnelheid wederom 330 km/u. Middels een achttraps sportautomaat van ZF schakelt hij door zijn versnellingen. Het apparaat weegt 2.110 kg.

Hier is de gloednieuwe Alpina B7

Alpina heeft ook het onderstel van de B7 herzien om zowel het niveau van comfort als van sportiviteit bij te spijkeren. De B7 geniet van nieuwe hard- en software van Alpina, zoals elektronisch verstelbare dempers, luchtvering op beide assen, actieve stabilisatie en een sturende achteras. Een speciale Sport+ modus schakelt alle systemen naar hun meest agressieve stand, zodat er zo scherp mogelijk gestuurd kan worden. Hierbij komt de auto ook 1,5 centimeter dichterbij de grond te liggen. Binnenin de Alpina vinden we uiteraard weer de fijnste materialen, al krijgen we deze vooralsnog niet te zien.

Aan de buitenzijde heeft Alpina minimale wijzigingen doorgevoerd, maar deze hebben er wel voor gezorgd dat de wagen een stuk beter voor de dag komt. Door de grille iets aan te passen en details als de uitlaten en diffuser te herzien, ziet de 7 Serie er ineens fatsoenlijk uit. Hierom betreuren we het feit dat Alpina niet meer foto’s heeft gedeeld, want het oogt waanzinnig. In Duitsland kost de auto tenminste 154.800 euro. Daarmee is hij goedkoper dan de nieuwe 750i xDrive, die dezelfde motor heeft, in Nederland kost. Was für ein Glück haben sie wieder…

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW 3 Serie maakt onfortuinlijk rondje

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, alpina, b7, BMW, tuning

Vorig bericht: « Ford: “nieuwe 7,3-liter V8 past ook in andere modellen”
Volgend bericht: Autoblog Academy: rijtraining in de Porsche 992 »

Lees Interacties

Reacties

  1. str8six zegt

    11 februari 2019 om 14:58

    KNORno

    Login om te reageren
  2. tijgerhaai zegt

    11 februari 2019 om 15:01

    Wauw wat een machtige machine! Waar ik de 7 echt niet fraai vind is deze door kleine tweaks echt een imposant doch verfijnde verschijning geworden. Altijd een zwak gehad voor Alpina en ze flikken het mooi weer.

    Login om te reageren
  3. basteeld zegt

    11 februari 2019 om 15:07

    Ik wil hem! 1000 keer vetter dan de normale 7.

    Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    11 februari 2019 om 15:08

    Ik vind m prachtig. Echter, ik heb een hond, vrouw, kind (+ kinderwagen) en houd van skien/boarden/mountainbiken: ik ga dus voor de b5. Zo jammer dat de vorige niet met xdrive is geleverd.
    En voor de mensen die dit soort dingen interessant vinden. Er is op YT een video te vinden waar een journo/fanboy door de CEO van Alpina wordt meegenomen in de vorige B7 (ook 4.4 v8 608pk), en de CEO doet niet rustig aan.

    Login om te reageren
    • DaveB zegt

      11 februari 2019 om 15:29

      @gregorius: linkje??

      Login om te reageren
      • mperformance zegt

        11 februari 2019 om 16:01

        @daveb: https://www.youtube.com/watch?v=HFN0nd5EaDE

        Login om te reageren
  5. bmw2coupeeigenaar zegt

    11 februari 2019 om 15:08

    Normaliter ben ik niet van de Alpina, maar dit is toch wel een mooi exemplaar. Met het 4.4L motorblok zal deze ook een stuk zuiniger zijn dan de V12 variant.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      11 februari 2019 om 15:11

      @bmw2coupeeigenaar: lekker belangrijk die zuinigheid als je zo’n bak bestelt. Oh ja, jij bent van de ironie…

      Login om te reageren
      • unknown32 zegt

        11 februari 2019 om 16:38

        @hotze: toch wel. Ik moest soms 2x dag gaan tanken met een 760Li, allemaal prima als je een chauffeur hebt maar niet als je agenda ram vol zit… (ik was de chauffeur)

        Login om te reageren
        • hotze zegt

          12 februari 2019 om 14:48

          @unknown32: tja, als je tijd zoveel geld kost…misschien een diezel de volgende keer ?

          Login om te reageren
          • unknown32 zegt

            12 februari 2019 om 15:20

            @hotze: Nee, ik rij liever 760Li dan 750Ld :P

            Login om te reageren
            • hotze zegt

              12 februari 2019 om 15:24

              @unknown32: kan me voorstellen; ’t zal wel een stuk zuiniger zijn.

              Login om te reageren
  6. bizzarrini zegt

    11 februari 2019 om 15:10

    Had stiekem gehoopt dat ze de siebener hadden genezen van nierfaalen..

    Login om te reageren
  7. racerx zegt

    11 februari 2019 om 15:10

    Met die onderlip is de grille al veel beter te pruimen, goed gedaan Alpina, heel dik apparaat!

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    11 februari 2019 om 15:14

    Doe mij die B5 touring van laatst maar.

    Login om te reageren
  9. Gulli zegt

    11 februari 2019 om 15:14

    Geen striping over de flanken?

    Login om te reageren
    • trolle zegt

      11 februari 2019 om 15:47

      @gulli: is een optie die je zelf moet aanvinken

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        11 februari 2019 om 15:56

        @trolle: moeten ze dan nog wel reclame voor maken

        Login om te reageren
    • maotje zegt

      11 februari 2019 om 18:21

      @gulli: uiteraard met striping. Striping hoort gewoon bij een alpina.

      Login om te reageren
  10. ottosk zegt

    11 februari 2019 om 15:24

    AMS schreef dat het vermogen waarschijnlijk boven de huidige 608 PK zou kunnen gaan bij de nieuwe B7. Zou me ook verbazen als ze “maar” 78 PK tegenover de standaard 750i erbij zouden toveren. G-Power zit bijvoorbeeld al op 670 PK met dat vernieuwde 4.4L blok van de M850i.

    Login om te reageren
  11. berlinetta zegt

    11 februari 2019 om 15:27

    Ik ben helemaal om wat de 7 betreft. Vond het eerst niks, maar het is toch wel echt een statig apparaat geworden. En als Alpina vind ik hem al helemaal geslaagd.

    Login om te reageren
  12. wahltiroler zegt

    11 februari 2019 om 15:32

    1 woord:

    KWIJLSPOOR❗

    Login om te reageren
  13. autopetje zegt

    11 februari 2019 om 16:27

    Mooi ding maar ik zie de ommekeer wat betreft de “ varkensgrill” niet. Nu staat er alpina op en is de grill ineens wel mooi ? Ja ik heb de text gelezen en de grill zou door alpina beetgepakt zijn. In mijn ogen mooi maar nog even lomp als het origineel.

    Login om te reageren
  14. alpinafanb10 zegt

    11 februari 2019 om 16:34

    Wat een prachtige machine.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      11 februari 2019 om 20:03

      @alpinafanb10: snap ik met jouw nickname !

      Login om te reageren
  15. dwfc zegt

    11 februari 2019 om 16:42

    Behalve de achterspolier is de rest van de wagen, ook de onderlip, net hetzelfde als de reguliere 7. Enkel staat hij een … cm lager. Wat dit en een andere kleursetting optisch kan teweegbrengen. De grote nieren zal wennen worden maar deze onderscheiden de 7 dan veel duidelijker tov de 5 – 3 enz. Nu kijk je in je achterspiegel en weet je tenminste welk nummer eraan komt. Moet hem live zien maar dit is best te pruimen. Wat ik reeds wel lees in Autocar en What Car dat de standaard 7 de beste rijeigenschappen heeft van de 3 Duitse uber klasse reeksen en stuurt zoals de 5 reeks.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      11 februari 2019 om 18:41

      @dwfc: dat klopt, heb vorig jaar een paar dagen de pre facelift 750xi mogen rijden, met vierwielsturing. Dat ging prima de bocht om!

      Login om te reageren
  16. tortuga zegt

    11 februari 2019 om 17:54

    Kan iemand de nieren naaste de originele plaatsen met photoshop? Zie niet meteen een verschil eigenlijk.

    Login om te reageren
  17. skinnybmw zegt

    11 februari 2019 om 18:08

    Heerlijk elegant en stijlvol beest!

    Login om te reageren
  18. mats106rallye zegt

    11 februari 2019 om 18:11

    Lekker stijlvol zo! Toch mooi ondanks de grille

    Login om te reageren
  19. w0ut zegt

    11 februari 2019 om 18:46

    Allemaal goed en wel maar waar blijft verdorie die nieuwe B3!!

    Login om te reageren
  20. stationcar zegt

    11 februari 2019 om 19:33

    Wat is er eigenlijk anders aan de grille, ik zie eigenlijk geen verschil? ?
    Verder een vette kar, maar dat zijn Alpina’s per definitie. Goed bezig daar.
    En ja, die nieuwe 7 begint te wennen. Valt dat even mee…

    Login om te reageren
  21. nautique206 zegt

    11 februari 2019 om 19:43

    Er komen een hoop woorden bij me op, maar stijlvol?? Bij stijlvol denk ik aan een oude Rolls of Jaguar, maar niet aan een gesjonnificeerde 7

    Login om te reageren
  22. Rob zegt

    11 februari 2019 om 20:27

    Wat Alpine prullaria + een hippe foto filter en de 7-serie is in één keer de stijlvolle limousine die iedereen wou dat het was? In plaats van de ordinaire varkensneus sloep ontworpen voor Chinezen zonder smaak?

    Serieus?

    Login om te reageren
  23. toyotafortuner zegt

    12 februari 2019 om 07:03

    Doe mij die maar!

    Login om te reageren
  24. damiand23 zegt

    12 februari 2019 om 08:45

    Kan iemand mij vertellen wat ze precies aan de voorkant hebben gedaan, waardoor het smoelwerk 10.000x beter oogt dan de originele 7-serie? Wat een machtige machine dit

    Login om te reageren
  25. robiejan85 zegt

    12 februari 2019 om 13:15

    Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit wel écht een brute auto vind. Ben heel erg benieuwd naar de eerste exemplaren (niet Alpina) in het echt.

    Login om te reageren
    • dwfc zegt

      18 februari 2019 om 17:00

      @robiejan85: https://www.youtube.com/watch?v=rJx7Jax0KWI
      keur hem eens !

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North