• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog Academy: rijtraining in de Porsche 992

Auteur: Wouter, gepost 11 februari 2019 om 15:45 – 51 Reacties

Porsche 911 992 Autoblog Academy


Jawel. Casper reed al in de nieuwe 911, maar jij kan dat binnenkort ook.

Het is een unieke kans: je kunt als een van de eersten in Nederland zelf een dag op pad met deze spectaculaire nieuwe Porsche 992. Zelf aan het stuur!

Wat ga je doen
Je gaat samen met Porsche-instructeur Dolf Dekking (of een van de instructeurs uit zijn team) op pad. Je krijgt een hele dag 1-op-1 rijtraining. Geloof ons maar: je leert altijd wat bij. Zelfs als je al goede chauffeur bent, kunnen je eigen driving skills bijgeschaafd worden. De hele dag in de hagelnieuwe Porsche 911 zorgt er tevens voor dat je deze heel uitgebreid kan testen.

De dag
We starten om 9:30 met koffie en een briefing. Je krijgt uitleg over de inhoud van de training en rond 10 uur ga je de auto in. Daar kom je tenslotte voor.

Het ochtendprogramma is in Nederland, op de openbare weg. Je kan heel uitgebreid genieten van de nieuwe Porsche 992 en er wordt gewerkt aan je zit- en stuurhouding achter het stuur, bochtentechniek op lagere snelheid, remmen in het ABS en kijktechniek.

Rond 12:30 is de lunch in de buurt van de Duitse grens. Na de lunch ga je Duitsland in om het geleerde van de ochtend toe te passen op hogere snelheden. De bochtentechniek gaat toegepast worden met wat meer vaart, je leert hoe je een perfecte balans in de auto krijgt. Uiteraard hoort een stuk autobahn er ook bij! Hier kun je nog zonder je rijbewijs kwijt te raken een stuk rijden op hoge snelheid. Als het verkeer het toelaat wordt er ook geremd op hoge snelheid.

Je rijdt een mooie gevarieerde route van rond de 350 km. Rond 16:00 uur is de training afgelopen en sluiten we af met een korte evaluatie. Je krijgt tips mee en een magazine waarin al het geleerde nog eens terug te lezen is.

De 911
Het is reeds de achtste generatie van de iconische sportwagen van Porsche. Onder het kleine motorkapje (aan de achterzijde he) ligt een verder verfijnde versie van de 3.0 liter boxermotor. Het twinturbo blok levert 450 pk en 530 Nm aan koppel. Met sportchrono pakket krijgt de Porsche 911 launchcontrol en sprint deze in 3,5 seconde naar de 100. De topsnelheid voor de achterwielaangedreven Carrera S is 308 km/u. De vierwielaangedreven Carrera 4S haalt 306 km/u.

Voor alle in-depth informatie verwijzen we je nog even naar de test die Casper maakte: zowel in tekst als video was hij lyrisch. Het mooie is dat je zelf kan controleren of hij een beetje gelijk had.

Wat kost dit?
De training kost € 911,00, dat is inclusief:

een hele dag rijden in de Porsche 992,
een dag 1-op-1 rijtraining van de beste Porsche instructeurs,
de brandstof,
koffie en lunch,
een certificaat van de training en goodiebag.

Wil jij je opgeven?
De nieuwe Porsche 911 is zo nieuw dat er nog geen exemplaren in Nederland zijn. Wij krijgen één van de eerste auto’s op de weg, waarbij je kan voorstellen dat je ook daar de hele nacht van wakker kan liggen. De eerste trainingen kunnen we vermoedelijk vanaf eind maart gaan doen. Je kunt je alvast opgeven en wordt gebeld om een training in te plannen zodra de leverdatum van “onze” 911 zeker is.

[bbmediaclip clipID=”3692775″ playout=”autoblog_yt” autoplay=”true”]

Ook interessant!

  • Dit kost een jaar Porsche 911 rijden
    Dit kost een jaar Porsche 911 rijden
  • Video - Porsche 911 (992) GT3 doet een snelle sprint
  • Hybride Porsche 911
    Hybride Porsche 911 nu eindelijk op komst
  • Gele Porsche 911 GT3
    Gele Porsche 911 GT3 viert Le Mans succes

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 992, autoblog, autoblog-academy, autoblog-events, autoblog-garage, Porsche, porsche-992-autoblog-academy

Vorig bericht: « Hier is de gloednieuwe Alpina B7
Volgend bericht: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio: rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    11 februari 2019 om 15:49

    De prijs is leuk verzonnen!

    Login om te reageren
    • daihatsucuore zegt

      11 februari 2019 om 15:53

      @viezefreddyw: Zolang er maar geen Amerikanen meedoen aan deze dag. Die hebben het wat minder op nine eleven.

      Login om te reageren
      • chriscross zegt

        11 februari 2019 om 16:11

        @daihatsucuore: hoe sneu het verleden ook is… Het leven gaat door

        Login om te reageren
    • Gulli zegt

      11 februari 2019 om 15:55

      @viezefreddyw: gelukkig geen 992,-

      Login om te reageren
    • frederik zegt

      11 februari 2019 om 17:46

      @viezefreddyw: Ja dat zouden autohandelaren die een 911 aanbieden ook eens moeten doen. Oh wacht… ;-)

      Login om te reageren
    • hotze zegt

      11 februari 2019 om 18:11

      @viezefreddyw: en het wordt € 918 in de 918 Spider? Kan niet wachten tot dit wordt aangeboden in een Ferrari met middenmotor ?

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      11 februari 2019 om 20:00

      @viezefreddyw: helaas konden we er minder om lachen bij die Digitale Airbrush heks met haar man der 911-collage..???

      Login om te reageren
    • atrak zegt

      11 februari 2019 om 21:15

      @viezefreddyw: Nou nou wat origineel. 488 Florijnen was leuker geweest.

      Login om te reageren
  2. dromedaris zegt

    11 februari 2019 om 15:55

    911€? Een Aston Martin DB9 Volante een dag huren kost 1/3de minder. Dure lunch.

    Login om te reageren
    • benvan zegt

      11 februari 2019 om 16:03

      @dromedaris: jaja oké, maar word je dan wel geDekt door Dolf?

      Login om te reageren
    • ottosk zegt

      11 februari 2019 om 17:39

      @dromedaris: Die DB9 volante is dan ook een ouwe bak, die hebben we 14 jaar geleden eens proefgereden. Blij dat we weer in onze BMW 645ci zaten. De verkoper vroeg mijn vrouw wat zij ervan dacht, hij keek na haar beschrijving van de rijervaring en de afwerking niet meer zo vriendelijk.

      Login om te reageren
      • jaapies zegt

        11 februari 2019 om 18:39

        @ottosk: met het verschil dat je op die BMW drie dubbel meer af hebt geschreven en al die tijd voor aap hebt gereden… Die Aston blijft nog decennia een plaatje!

        Login om te reageren
        • hplh zegt

          11 februari 2019 om 21:05

          @jaapies: ik denk dat de aanschaf en onderhoudskosten aanzienlijk lager zijn geweest van de bmw.

          Login om te reageren
        • ottosk zegt

          12 februari 2019 om 08:19

          @jaapies: Die BMW heb ik niet lang gehad en met 15% korting gekocht, ik ben later voor een 911 en een Continental GT gegaan, die laatste was 10x beter afgewerkt voor hetzelfde geld.

          Login om te reageren
      • ticoooo zegt

        12 februari 2019 om 20:30

        @ottosk: stoer

        Login om te reageren
  3. chris87 zegt

    11 februari 2019 om 15:57

    “Als het verkeer het toelaat wordt er ook geremd op hoge snelheid.” Daar hoef je je geen zorgen om te maken. Komt altijd wel wel een eikel naar links zonder te kijken. Mocht gisteren ook weer een keer van 245 naar 120…

    Login om te reageren
    • chriscross zegt

      11 februari 2019 om 16:13

      @chris87: want diegene die naar links komt heeft in zijn of haar spiegel de inschatting kunnen maken dat jij 245 op je teller had staan? Sorry hoor maar noem diegene niet meteen een eikel en kijk eerst naar je zelf. Amen

      Login om te reageren
      • launchcontrol zegt

        11 februari 2019 om 16:19

        @chriscross: zijn in Dutsland wel vaak eikels met een geel nummerbord…..

        Login om te reageren
        • reactief zegt

          11 februari 2019 om 16:39

          @launchcontrol: B*llshit. Jouw fixatie ligt op NL’ers. Ook Duitsers gaan weleens vlak voor je naar links.

          En als je anticiperend rijdt is het verschil van 245 t.o.v. 120 ook gewoon te groot.

          Login om te reageren
          • atrak zegt

            11 februari 2019 om 21:17

            @reactief: Nee dit is echt een Nederlands trekje, hup zonder te kijken naar links gooien die aygo.

            Login om te reageren
            • reactief zegt

              11 februari 2019 om 23:04

              @atrak: Mijn ervaring is anders.

              Login om te reageren
      • bogey zegt

        11 februari 2019 om 16:37

        @chriscross: je merkt echt wel wanneer er eentje hard aan komt gereden.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          11 februari 2019 om 17:59

          @bogey: en degene die er te hard aangereden komt merkt dat zelf ook wel.
          Wie hard wil rijden moet ook bereid zijn tot hard remmen. Ik zal de wagen er echt niet voor gooien en zo de hardrijder en mijzelf in gevaar te brengen maar als de hardrijder het kan oplossen door tijdig gas te lossen dan heeft deze wat mij betreft geen recht van klagen als ik er voor ga. Verkeer doe je samen en iedereen moet de kans krijgen om in te halen, heel hard rijden berekent niet automatisch ook voorrang.

          Login om te reageren
          • hotze zegt

            11 februari 2019 om 18:08

            @mashell: daarom clasht het extra hard in Duitsland als het mis gaat.

            Login om te reageren
          • bogey zegt

            11 februari 2019 om 18:58

            @mashell: Absoluut! Zolang het enkelingen zijn kan je redelijk op het gas blijven. Als ze echter rechts met een paar dicht bij elkaar rijden gaat het gas er best af. Sowieso geldt volgens mij de regel dat je maximaal met 100 km/h sneller mag inhalen. De meesten hebben het dus echt wel door een met kleine inspanning van beiden is er niets aan het handje. Maar soms moet je te hard in de ankers door eentje die ligt te slapen. Is gewoon flauw maar niets aan te doen, paar vitessen terug schakelen en doorgaan. Uiteraard meestal buitenlanders.

            Login om te reageren
        • chriscross zegt

          11 februari 2019 om 18:04

          245 rij je niet wanneer er meer mensen op de weg zijn. Verleiding is groot maar niet zo groot als je beseft dat er ook bijrijders en kinderen in die auto’s kunnen zitten en niet verantwoordelijk zijn voor de ‘verkeerde’ inschatting van de bestuurder.

          Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        11 februari 2019 om 21:53

        @chriscross: je moet ook 2x in je spiegels kijken.. of ben jij je leven niet lief

        Login om te reageren
  4. polpol33 zegt

    11 februari 2019 om 16:10

    Ik heb afgelopen jaar een hele dag training van Dolf gehad in mijn 911sc. Echt top! Uitleg, techniek en veel oefenen. Ook een paar uur geoefend in de Eiffel ??.
    Elke jaar ga ik 4 dagen gas geven in de Alpen. Dit jaar nog meer plezier gehad door verbeterde schakeltechniek en anders remmen.
    Aanrader! Fun voor elk niveau.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      11 februari 2019 om 16:28

      @polpol33:
      Eens, absoluut een aanrader. Een aantal jaren geleden ook eens zo’n training gehad van Dekking (in een E92), erg leerzaam.

      Login om te reageren
    • b088y zegt

      11 februari 2019 om 17:55

      @polpol33: als je elk jaar naar de Alpen gaat is de volgende site een aanrader :-) http://www.curves-magazin.com/

      Login om te reageren
      • polpol33 zegt

        11 februari 2019 om 19:37

        @b088y: ja! Ken ik. Deze clip van curves is helemaal geweldig: https://youtu.be/kwal30Qu35Q

        Al tig keer afgespeeld ???

        Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        12 februari 2019 om 09:14

        @b088y: Ik heb daar meerdere boeken van gekocht. Kosten iets van 15 piek ofzo. Echt prachtige boeken met schitterende foto’s. Een aantal routes al gereden en het is werkelijk schitterend.

        Login om te reageren
        • b088y zegt

          12 februari 2019 om 18:12

          @viezefreddyw: Ik heb ht boek drive, en 1 boek/magazine van curves. Deze maand is er een nieuwe van Mallorca die ik wil. Magazines zijn rond de 15, maar de boeken 40+. Als je een adres weet voor de boeken voor rond de 15 houd ik mijn aanbevolen!

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            12 februari 2019 om 18:39

            @b088y: Ik heb meerdere boeken van 15 piek gekocht en een zo’n duurdere, Escapes. Prachtig boek. Heb ze van bol.com gekocht.

            Login om te reageren
  5. osmo zegt

    11 februari 2019 om 16:36

    Redelijk off-topic maar dit is de eerste foto waar ik de 992 geslaagd op vind staan. Die kleur doet hem goed.

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      11 februari 2019 om 20:04

      @osmo: dank. En dan had je de gallery van de rijtest even moeten checken ;)

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    11 februari 2019 om 17:49

    Wel gaaf hoor dit! Jammer dat er binnenkort al een redelijk flinke vakantie op de planning staat, anders had het vakantiebudget heel graag hier in gestoken!

    Login om te reageren
  7. sirprize zegt

    11 februari 2019 om 18:04

    @wouter Ik lees er vast overheen, maar WANNEER is dit en WAAR is het vertrek?

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      11 februari 2019 om 18:35

      @sirprize: misschien even de laatste alinea nog eens lezen?

      Login om te reageren
      • sirprize zegt

        11 februari 2019 om 18:40

        @potver7: zie je wel dat ik er overheen las ?. Dank ?

        Login om te reageren
  8. autoriteit zegt

    11 februari 2019 om 18:19

    Ik ga voor de rijtraining in de GT3 RS…voor € 3,-

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      11 februari 2019 om 18:59

      @autoriteit: non plus ultra
      https://i.auto-bild.de/ir_img/1/4/9/0/1/4/9/Porsche-911-GT1-Strassenversion-Auktion-1200×800-946d97e2ad5480e7.jpg

      Login om te reageren
      • autoriteit zegt

        11 februari 2019 om 19:50

        @gulli: voor € 1,- ?

        Login om te reageren
  9. mpgc zegt

    11 februari 2019 om 19:56

    Mooi aanbod! En van Dolf Dekking kun je een hele hoop leren. Destijds via hem (333 events) mijn rally licentie gehaald. En ik ben zeker geen natuurtalent ?

    Login om te reageren
  10. techniekmeneer zegt

    11 februari 2019 om 20:09

    911,-….. Ik denk dat een dagje Alfa Romeo 159 meer in de buurt komt van mijn portemonnee..

    Login om te reageren
    • baseone zegt

      11 februari 2019 om 20:28

      @techniekmeneer: misschien een € 63,- ? ?

      Login om te reageren
      • techniekmeneer zegt

        11 februari 2019 om 20:34

        @baseone: of een 33…

        Login om te reageren
        • sirprize zegt

          11 februari 2019 om 21:19

          @techniekmeneer: Renault €5

          Login om te reageren
  11. lebeaunl zegt

    11 februari 2019 om 22:19

    Mail bounce

    Login om te reageren
  12. bluetiger99 zegt

    13 maart 2019 om 09:46

    Ik ga eens mailen :)

    Login om te reageren
  13. lebeaunl zegt

    14 maart 2019 om 16:17

    Jeej! Dag is gepland: zin in!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North