• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alpina’s extra hete 4 Serie gaat strijd aan met M4

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 26 oktober 2018 om 08:44 – 19 Reacties

Afbeelding Alpina’s extra hete 4 Serie gaat strijd aan met M4Afbeelding Alpina’s extra hete 4 Serie gaat strijd aan met M4Afbeelding Alpina’s extra hete 4 Serie gaat strijd aan met M4Afbeelding Alpina’s extra hete 4 Serie gaat strijd aan met M4Afbeelding Alpina’s extra hete 4 Serie gaat strijd aan met M4Afbeelding Alpina’s extra hete 4 Serie gaat strijd aan met M4Afbeelding Alpina’s extra hete 4 Serie gaat strijd aan met M4Afbeelding Alpina’s extra hete 4 Serie gaat strijd aan met M4

Alpina
In het oranje ziet het er zeker niet verkeerd uit.

De nieuwste BMW M4 (rijtest) is een smakelijke auto die de harten van menig autoliefhebber sneller laat kloppen. Hierdoor is er voldoende keuze voor hen die een krachtigere versie van de auto willen hebben, of een variatie benodigen met meer opsmuk dan de M-afdeling van BMW aanvankelijk durfde mee te geven. Alpina behoort zonder meer tot deze derden en zij hebben deze week een nieuwe, exclusieve versie van de B4 S op de markt gebracht.

De Alpina B4 S is van zichzelf al een pittige bolide, maar met de speciale Edition 99 wordt het vermogen nog verder ogpeschroefd. Voor duizelingwekkende, astronomische cijfers zul je een gespecialiseerde garage op moeten zoeken, want met 452 pk is de Alpina maar marginaal sterker dan het origineel. De BMW M4 trekt af fabriek immers 431 pk uit zijn twin-turbo 3-liter zes-in-lijnmotor. Waar de Alpina, die gebaseerd is op de 440i, de zaken wel op orde heeft, is op het gebied van koppel. De B4 S heeft liefst 680 Nm tot zijn beschikking.

Alpina levert de Edition 99 in drie varianten: Coupé, Coupé AWD en als Convertible. Zoals gebruikelijk is de cabrio de langzaamste van het stel. De dakloze sprint in 4,3 seconden naar de 100 km/u, terwijl de dichte versie er 0,1 seconde minder voor nodig heeft. Met vierwielaandrijving worden er nog eens drie tienden vanaf gesnoept, waardoor we een beste prestatie van 3,9 seconden mogen noteren. Topsnelheden liggen tussen de 303 km/u en 306 km/u. De verbeterde prestaties zijn tevens te danken aan het verdwijnen van enkele kilo’s, evenals een nieuw titanium uitlaatsysteem van Akrapovic.

Buiten de prestaties van de B4 S Edition 99 om, geniet de wagen een aantal extra’s t.o.v. de standaard uitvoering van Alpina. Zo heeft de auto Alpina’s Sport Suspension Plus, waardoor de auto zowel aan de voor- en achterkant stijver wordt. Een nieuw limited slip differentieel is eveneens aanwezig. Daarnaast kan men kiezen uit een reeks nieuwe kleuren, krijgt de auto 20″ Alpina Classic-velgen en is het interieur op verschillende plekken aangepakt.

Als vanzelfsprekend brengt Alpina slechts 99 exemplaren van deze auto op de markt. De auto is reeds te bestellen, maar de leveringen vinden pas plaats halverwege 2019.

Ook interessant!

  • BMW M3 xDrive
    BMW stopt met het leveren van de M3 en M4 [update]
  • Hallelujah: Infinitas voert BMW M4 op tot 1.000 pk!
  • Nieuwe info 'bevestigt' specs en productie BMW M4 CSL
  • handgeschakelde M4 veel sterker
    Handgeschakelde M4 veel sterker dan BMW opgeeft

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

4-serie, alpina, b4, BMW, m4, tuning

Vorig bericht: « BREEK: McLaren Speedtail lekt het internet op
Volgend bericht: Blijft de Nederlandse autoverkoop in 2019 doorgroeien? »

Lees Interacties

Reacties

  1. AnthonyR zegt

    26 oktober 2018 om 08:53

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • valluik zegt

      26 oktober 2018 om 08:57

      @AnthonyR: gezien de positie van de uitlaten en gebrek aan de powerdome denk ik dat je gelijk hebt

      Login om te reageren
    • nikobellic zegt

      26 oktober 2018 om 08:58

      @AnthonyR: Je hebt gelijk, de basis is de 340i

      Login om te reageren
      • porscheboy zegt

        26 oktober 2018 om 09:01

        @nikobellic: dat moet een flinke verbouwing zijn geweest van een 340i naar een 4 serie :,)

        Login om te reageren
    • wimbraber zegt

      26 oktober 2018 om 08:59

      @AnthonyR: Klopt, bij Alpina is het vaak de versie onder de M modellen.
      Die zijn meer gericht op luxe en comfort, met betrekking tot motorkarakter, automaat, onderstel etc.

      Login om te reageren
    • porscheboy zegt

      26 oktober 2018 om 08:59

      @AnthonyR: idd vooral foto 4 had ook een 418i met sport line kunnen zijn

      Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    26 oktober 2018 om 09:12

    Een blauwe of groene Alpina B4 met pindakaas interieur en zonder de striping graag. In mijn ogen een van de smakelijkste coupés verkrijgbaar.

    Login om te reageren
  3. por100 zegt

    26 oktober 2018 om 10:03

    Dus als de nieuwe 4 serie is/wordt gepresenteerd krijgt de klant voor de hoofdprijs een oude ?

    Login om te reageren
  4. autospotterkerkrade zegt

    26 oktober 2018 om 10:23

    Koop dan gewoon een m4

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      26 oktober 2018 om 10:31

      @autospotterkerkrade: Ik vind het toch andere auto’s, zowel qua uiterlijk als qua set-up. De M4 is de hooligan. Ziet er agressief en druk uit en is meer gericht op prestaties. De B4 is cleaner en rustiger en rijdt ook comfortabeler.

      Login om te reageren
    • leaper035t zegt

      26 oktober 2018 om 11:02

      @autospotterkerkrade: ik zou altijd voor de Alpina gaan. Veel comfortabeler en ook veel eleganter dan de anabole M4.

      Login om te reageren
    • bmw2coupeeigenaar zegt

      26 oktober 2018 om 11:03

      @autospotterkerkrade: Alpina trekt vaak de wat oudere bescheiden persoon aan. Meer gericht op comfort, minder sportief ogend (ahumm agressief), tijdloze klassieke velgen, maar desondanks wel heel snel.

      De keuze voor een Akropovic vind ik overigens wel opvallend. Die klinkt namelijk behoorlijk aggresief en past minder bij het karakter van een Alpina.

      Login om te reageren
      • adrianixxxx zegt

        26 oktober 2018 om 22:10

        @bmw2coupeeigenaar: bijna alle Alpinas hebben Akrapovic uitlaten, het is een samenwerking tessen Alpina en Akrapovic. In een pijp staat opgeschreven Alpina en andere Akrapovic.

        Login om te reageren
        • adrianixxxx zegt

          26 oktober 2018 om 22:11

          @adrianixxxx: tussen*

          Login om te reageren
  5. thomasthomas zegt

    26 oktober 2018 om 10:30

    450i dus eigenlijk

    Login om te reageren
  6. cossiekiller zegt

    26 oktober 2018 om 12:13

    En de smakelijkste carrosserievariant, de Gran Coupe, laten ze links liggen? Of is dat voor een ander artikel?

    Login om te reageren
    • leaper035t zegt

      26 oktober 2018 om 17:04

      @cossiekiller: Daar droom ik al lang van. Maar zal pas mogen als BMW zelf een M4 GranCoupe bouwt met de komend me generatiewissel.

      Login om te reageren
  7. kniesoor zegt

    26 oktober 2018 om 12:52

    Een M4 met z’n 550 Nm In het gareel houden als de DSC eraf is, is al een handvol. Met 680 Nm is AWD welhaast een noodzaak.

    Login om te reageren
  8. alpinafanb10 zegt

    28 december 2018 om 12:29

    Jullie horen in mei/juniwel wat mijn ervaringen zijn met Edition 99. Ik heb er een kunnen bemachtigen. In een heritage uitvoering.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North