Honda is begonnen met de Europese levering van de NSX. Deze meneer kreeg de primeur.
De nieuwe NSX was een auto waar men al klaar mee was voordat ‘ie überhaupt op de weg verscheen. Ellenlange teasers, vertragingen en concepts maakten het wachten niet makkelijker. Begin dit jaar was het dan eindelijk zover. De eerste productieauto van de Japanse supercar leverde in de Verenigde Staten 1.2 miljoen dollar op.
Dat was in februari. Inmiddels zijn we bijna een jaar verder en nu zijn de Europeanen aan de beurt. De eerste Europeaan die kilometers kan maken in zijn NSX is de in Monaco woonachtige Claude Sage. Hij kreeg de sleutels van zijn rode machine uitgereikt door Honda Europe president Taku Kasahara. Sage is ambassadeur van Honda in Zwitserland en lid van een NSX-club. Daarnaast was de Zwitser betrokken bij de ontwikkeling van de eerste generatie NSX.
De NSX kost in de Verenigde Staten 156.000 dollar. Een Nederlandse prijs is niet bekend en das niet zo gek. De supercar is namelijk niet leverbaar in ons land via de Honda dealer. De kans dat een NSX op gele platen komt te staan is dan ook zeer gering. Inclusief BTW en BPM zou het apparaat bij ons al gauw meer dan twee ton kosten.
61 reacties
Men legt meer neer voor een R8 terwijl de NSX de betere auto is…
Korte samenvatting ..
Honda is one for the money two for the show ..
Noem eens 20 Japanse uitvindingen dan ??
Duik eens in de wereld van het Japanse spoor! Treinen die een snelheid halen van 500km/u, maar nog belangrijker, ALLE treinen in Japan rijden ELKE dag op tijd. Daar zorgen ‘super computers’ voor. Daar hebben ze geen last van blaadjes die het spoorverkeer in de war schopt.
En laten we wel wezen, Honda is met de 1e NSX het sprankelend voorbeeld geweest hoe je auto’s ook zonder turbo maar met VTEC tot enorme prestaties kunt krijgen. Zelfs in het almachtige Duitsland legde de Porsche 911 Turbo het af tegen de NSX (Bron: Auto, Motor und Sport).
??
LOL ..
Hebben ze tijd uitgevonden !!
Maak je m leverbaar in NL, dan zal je waarschijnlijk als importeur ook wel een demo modelletje moeten regelen. Wieweet dat ze daar geen zin in hadden omdat bij Honda verwachten dat het hele NSX project voor NL toch geen winst zou opleveren
Maar als je bij de importeur langsgaat en zegt: ik wil een NSX op gele platen, hier is een bankgarantie; dan gok ik dat t wel goed komt.
Echter, PON doet toch hetzelfde, sommige modellen en motoren niet leveren? Bij BMW/MB zullen dat ook wel doen.
De NSX heeft torque vectoring op de voorwielen, maar dan wel weer net even serieus anders dan de sportmodelletjes van Ford of Fraudi. Veel auto journo’s geven toe dat ze een NSX niet in 1 dag kunnen beoordelen omdat de auto simpelweg een andere (nieuwe?) manier van beoordelen vraagt.
Al is die 200.000 euro wel psychologisch een grens die in Nederland ervoor kan zorgen dat de auto geen potten zal breken, daarvoor is de groep liefhebbers te klein vermoed ik.
Ik hoop maar dat ze de Chiron uiteindelijk wél uitverkopen. En dáár was Hammond natuurlijk lirisch over…
Heb die bewuste auto nog zien rijden over Spa Franchorchamps deze zomer. Machtig gezicht!
Heeft ie meteen een v-tec petje gekocht zeker ..
Want Honda.
En eigenlijk zijn ze geen van allen mooi, korte gedrongen brede bulldog-achtige verschijningen met middenmotor.
Ze missen totaal de charme van zeg een vroege E type, Maserati of Ferrari of Toyota 2000 GT, een Hondaatje S800 of S 2000.
Honda kan heeeeeeel goed 125cc motorfietsen bouwen ..
Daar laat ik het effe bij ..
Nu nog zuinige auto’s ..
Krijgen we ook niet; willen we niet betalen.
Klopt .. die wil ik zeker niet betalen ..
Dingen liepen gewoon 1:20 .. als alles mee zat ..
Hij staat ermee op de foto ..
Wat Senna kon .. kan Taku ook ..
Ikzelf wordt in ieder geval niet zo warm van deze wagen. Zowel het uiterlijk als de aandrijflijn spreken niet echt tot de verbeelding jammer genoeg.