• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hitsig: een Ducati café racer met 140 pk!

Auteur: Author, gepost 10 februari 2017 om 22:01 – 43 Reacties

Afbeelding Hitsig: een Ducati café racer met 140 pk!Afbeelding Hitsig: een Ducati café racer met 140 pk!Afbeelding Hitsig: een Ducati café racer met 140 pk!Afbeelding Hitsig: een Ducati café racer met 140 pk!Afbeelding Hitsig: een Ducati café racer met 140 pk!Afbeelding Hitsig: een Ducati café racer met 140 pk!Afbeelding Hitsig: een Ducati café racer met 140 pk!Afbeelding Hitsig: een Ducati café racer met 140 pk!

Ducati
Dit is een fraai staaltje vakwerk!

Voor sommige motoren maken we graag een uitzondering op Autoblog en deze Ducati 848 Evo cafe racer van NCT Motorcycles is er zo eentje. Qua techniek blijft alles bij het oude en dus stampt de L-twin (een V waarvan één der cilinders horizontaal ligt) er een kerngezonde 140 pk uit. Je moet overigens ook wel kerngezond zijn om al dat geweld te beteugelen, want 140 pk is aardig wat op een motorfiets. Dizono kan je daar alles over vertellen.

Om hun cafe racer te bouwen haalde NCT de Ducati volledig uit elkaar. Vervolgens komt er een ander subframe op met een custom made kontje en een al even custom made zadel. Uiteraard mag een custom made achterlicht met LEDs niet ontbreken. Dat carbon onder het zadel is trouwens ook custom made.

Het originele rijwielgedeelte van Showa kreeg een forse upgrade met hele fraaie spulletjes van Öhlins. We kunnen nog even verdergaan, maar feitelijk alles aan deze Duc is custom made. Afgezien van het blok, het frame en de achterbrug dan. Want zelfs de bedrading is door NCT onder handen genomen.

U zit reeds klaar met een stapel creditcards in de aanslag? Stop ze maar weer terug in de kluis. De Ducati is enkel bedoeld als technische showcase en NCT peinst er niet over om het ding te verkopen. Genieten van de plaatjes is gelukkig gratis. Alleen jammer dat we de muziek uit die dikke Akrapovic knalpot niet kunnen horen…

Ook interessant!

  • ducati desertx
    Ducati DesertX is officieel en heerlijk!
  • 2x Ducati 748S Senna te koop in Nederland!
  • Deze Ducati Superleggera V4 past perfect bij deze Aventador SV
  • Ducati Multistrada V2
    Ducati Multistrada V2 is betaalbare crossover

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

ducati, groen, motoren

Vorig bericht: « Hier, de breedste Golf die je vandaag gaat zien
Volgend bericht: Tesla medewerker: werken bij Tesla is de hel »

Lees Interacties

Reacties

  1. Arno's zegt

    10 februari 2017 om 22:07

    140 pk is nou niet echt bijzonder, het design wel. Prachtig ding

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      10 februari 2017 om 22:13

      @asmulders: 140 PK lijkt mij anders meer dan voldoende als niet motor rijder.

      Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        10 februari 2017 om 22:43

        @Donstil: klopt, maar vandaag de dag is 140pk niet zo bijzonder op een motor…

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          11 februari 2017 om 07:44

          @boomhauwer: wat klets je nou jongen? 140 pk niet bijzonder? Dit is een café racer . Het is geen supersport. Het is een naked . Je moet wel een stoere boy zijn om dat vast te kunnen houden op topsnelheid vol in de wind .

          Login om te reageren
          • Arno's zegt

            11 februari 2017 om 13:22

            @rolov: ja je moet wel motorrijder zijn natuurlijk. En caferacer…noem mij daar nou eens de definitie van, behalve dat hij geen kuip en een ander zitje heeft. Ik reed bijna 30 jaar geleden met ruim 135 pk rond, en heel eerlijk merkte ik op de rijwind na weinig verschil met of zonder kuip. Die ging er weleens af zodat de politie mijn startnummers niet zag

            Login om te reageren
          • boomhauwer zegt

            11 februari 2017 om 13:48

            @rolov: nee, genoeg motoren die boven de 140pk zitten. Zelfs naked. Is compleet zinloos, maar toch is het er.

            Login om te reageren
        • magistraalmotor zegt

          11 februari 2017 om 11:00

          @boomhauwer: Inderdaad, als je naar de wat nieuwere fietsen kijkt zie je een stijgende lijn qua pk’s en een dalende lijn in motorinhoud. Dit soort cijfers zijn tegenwoordig goed bereikbaar, maar dan moet het wel fatsoenlijk rijden uiteraard, haha.

          Login om te reageren
    • rob636 zegt

      10 februari 2017 om 22:20

      @asmulders: hahah 140 pk is voor motorbegrippen best veel, gezien de vermogen-gewichtsverhouding.

      Login om te reageren
    • xgiulx zegt

      10 februari 2017 om 22:22

      @asmulders: niet bijzonder. Maar nog steeds ongelooflijk snel

      Login om te reageren
      • Arno's zegt

        11 februari 2017 om 13:41

        @xgiulx: precies dat is wat ik bedoel

        Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      10 februari 2017 om 22:27

      @asmulders: vergeet niet dat dit ding een stuk minder weegt dan een auto

      Login om te reageren
    • kennone zegt

      10 februari 2017 om 22:30

      @asmulders: 140 zonder kuip is behoorlijk! Ook hebben de Ducs onderin wat meer koppel dan de concurent en vergeet niet dat de iconen zoals de 916sps en de 996/8R de 140pk niet haalde.

      Login om te reageren
    • justinautoblog zegt

      10 februari 2017 om 23:02

      @asmulders: niet bijzonder? Deze caferacer lijkt me nou niet echt heel zwaar, dus dan is 140pk heel wat!

      Login om te reageren
    • estoque zegt

      11 februari 2017 om 00:34

      @asmulders: ik denk dat dit redelijk in de buurt van een PK/KG verhouding komt van 1 op 1.

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        11 februari 2017 om 01:21

        @estoque: dat weet ik wel zeker!

        Login om te reageren
    • mikkeloentje zegt

      11 februari 2017 om 02:27

      @asmulders: het is een 2-cilinder, dat is best pittig daarvoor

      Login om te reageren
    • stefanos zegt

      11 februari 2017 om 07:43

      @asmulders: Het is anders behoorlijk angstaanjagend. Tegenwoordig is 500pk ook niet bijzonder veel meer voor een auto, maar zeker super snel. Tevens ligt het ook aan de PK/Gewicht verhouding en ook de setup van de motor. Reken maar dat deze koppelrijke twin de motor sterren laat kijken.

      Login om te reageren
    • racerx zegt

      11 februari 2017 om 08:02

      @asmulders: Dit type motor rijd je niet voor de performance, maar voor de hele ervaring (geluid, trillingen en de aandacht) en het feit dat je op iets heel bijzonders rijdt. 140pk is aan de royale kant voor een doorsnee café racer.

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    10 februari 2017 om 22:10

    Geniaal!

    Login om te reageren
  3. dutchoutlaw zegt

    10 februari 2017 om 22:13

    Mooi en gaaf ding! Alleen de kleur vind ik niet mooi, maar smaken verschillen hè?! :)

    Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    10 februari 2017 om 22:33

    Heerlijk ding! Maar 140pk en zo’n zadeltje is wel een uitdaging.

    Login om te reageren
    • apriliarsv zegt

      10 februari 2017 om 23:32

      @trustmeiamanengineer: en 0 windbescherming :)

      Login om te reageren
      • MoeWat zegt

        11 februari 2017 om 11:14

        @apriliarsv: en geen achterlichten..

        Login om te reageren
  5. flippiez06 zegt

    10 februari 2017 om 22:53

    …

    Login om te reageren
  6. airditude zegt

    10 februari 2017 om 22:55

    Helemaal af! Zou hier niets aan willen veranderen.

    Login om te reageren
  7. gash zegt

    10 februari 2017 om 23:14

    Een hele fraaie cafe racer, maar mijn ocd speelt zwaar op: de tank zit hoger dan het zadel. Nu verspringen ze en dat maakt me gek!!!

    Login om te reageren
    • gash zegt

      10 februari 2017 om 23:19

      @gash: Erger nog: het zadel en de tank lopen ook niet evenwijdig!!!

      Login om te reageren
  8. mynameisjeroen zegt

    10 februari 2017 om 23:33

    Ik ben er ook niet zo kapot van. Zonde van de 848 eigenlijk… Gelukkig zijn er nog genoeg originele exemplaren.

    Login om te reageren
  9. gloudertje zegt

    10 februari 2017 om 23:54

    Gaaf ding!

    Login om te reageren
  10. desjonnies zegt

    11 februari 2017 om 00:08

    perfect ding….voor orgaandonoren.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      11 februari 2017 om 08:07

      @desjonnies: ik geloof niet dat er na een flinke crash nog zoveel bruikbaars tussen zit. Een bevriende arts vertelde me wel dat in ieder geval de hoornvliezen prima bruikbaar zijn.

      Login om te reageren
  11. notyourmom zegt

    11 februari 2017 om 00:14

    Pk’s zegt voornamelijk wat qua topsnelheden. Koppel is alles. Een l-twin staat bekend om zijn hoge koppel en zal in vrijwel elke versnelling heerlijk doortrekken, in tegenstelling tot een 4-cilinder lijnmotor waarbij je echt de power-band moet opzoeken. Hoewel de nieuwe cross-plane 4-cilinders van yamaha wel veel koppel hebben.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      11 februari 2017 om 08:13

      @notyourmom: Je hebt uiteraard gelijk, maar het is natuurlijk wel gelul in de marge. De powerband opzoeken klinkt in mijn oren meer als hoe je een tweetakt dient te rijden. Bij recreatief sportief gebruik, waar deze brommer voor bedoeld is, ga je dat verschil toch niet echt uitbuiten. Zeker niet op straat.

      Login om te reageren
  12. mrB zegt

    11 februari 2017 om 00:44

    Ik weet het niet hoor, met die café racers. Het is een hype in motoren land, aangezien ik er regelmatig 1 op internet zie, terwijl ik geen motor liefhebber ben. Het uiterlijk is fantastisch en daar is het uiteraard om te doen. Maar ik denk dat 10 km rijden al heel arelax is. Een zitje met een halve mm schuim en een lapje leer heeft weinig comfort en die zit houding lijkt me ook drama. Extreem snel zijn ze ook niet., Ze zien er wel allemaal gaaf uit, dat dan weer wel.

    Login om te reageren
    • caferacer zegt

      11 februari 2017 om 02:38

      @mrb: ik werk in de scene (verrassing!) en veel mensen bouwen een cafe racer of andere custom bike alleen maar om hun creativiteit los te kunnen laten en iets te bouwen wat ze zelf echt mooi vinden. Vorm volgt functie, het gaat om de looks. Iedereen bouwt iets wat bij hun past, van bouwvakker tot arts en alles daar tussenin. Voor het rijden hebben veel mensen een rijdersmotor ernaast, of ze zijn juist bewust afgestapt van zo’n buikschuiver.

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      11 februari 2017 om 10:33

      @mrb: wat caferacer zegt. Een Lotus is ook niet comfortabel. En om het bij motoren te houden, kijk eens hoe sommige choppers erbij staan, da’s zowat yoga om daar fatsoenlijk op te zitten. Comfort en gemak staan niet altijd bovenaan :)

      Login om te reageren
      • mrB zegt

        11 februari 2017 om 10:53

        @davelepeef: choppers slaan ook nergens op. In tegenstelling tot een chopper, heeft een caferacer zeker wel de looks.
        Als ik een caferacer had, dan zou ik er ook ritjes mee willen maken. Zo’n ding wil je laten zien. Maar als je gebroken thuis komt, is de lol er snel af.
        Wat een lotus betreft: die heb je natuurlijk wel voor één duidelijk doel, over een circuit of mooie kronkel wegen jagen.

        Login om te reageren
  13. rolov zegt

    11 februari 2017 om 07:47

    Ik ben een naked bike fan maar die café racers heb ik echt niks mee. Ik vind het hipster bikes. Maar de dedication die erin zit is natuurlijk een ander verhaal. Dat is gewoon prachtig .

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      11 februari 2017 om 10:34

      @rolov: ik vind t juist wel leuk; het biedt een leuke custom-scene tegenover choppers.

      Login om te reageren
  14. racerx zegt

    11 februari 2017 om 07:52

    Heel gaaf! Doet me een beetje denken aan de Café Racer die gebouwd is op basis van een R1. Zal eens zoeken en naar jullie mailen, wellicht leuk als vervolg artikel over een tijdje.

    Login om te reageren
  15. Henk_he zegt

    11 februari 2017 om 11:16

    Ik ben begonnen op een naked, maar na een jaar met m’n bakkes vol in de wind en pijn in mijn rug van de zithouding, was ik er wel klaar mee (jaja, ouwelullenpraat). Nu op een “adventure” (Tiger 800), en da’s toch wat comfortabeler.
    Desalniettemin vind ik caféracers vaak schitterende fietsen, om te zien. Dit is wederom een plaatje! Wel goed dat ze de bedrading hebben vervangen, het blijft een Italiaan tenslotte.
    Meer van dit AB!!

    Login om te reageren
  16. mrrallycross zegt

    11 februari 2017 om 11:35

    Meer van dit Autoblog, niks aantrekken van haters!

    Login om te reageren
  17. cossiekiller zegt

    11 februari 2017 om 13:43

    Ik ben nu eigenlijk meer benieuwd waar de term café racer vandaan komt. Het klinkt allemaal wel stoer, maar een café en (motor)rijden horen gewoonlijk toch niet zo goed bij elkaar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North