• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoe verkoop je auto’s aan vrouwen?

Auteur: RubenBaeten, gepost 23 augustus 2008 om 12:05 – 12 Reacties

Paris Hilton en haar Mustang?

Dat is een vraag die menig automerk bezighoudt. Als de rollen omgedraaid zijn gaat het prima, maar om de reclame-uitingen van je merk zo te mikken dat vrouwelijke klanten ook daadwerkelijk je showroom binnenstappen, dat is nog niet zo makkelijk.

In hun relaties rommelen werkt sowieso niet. Misschien dat dure modewinkeltjes het beter doen, of moeten we toch uitgaan van groene auto’s? De props van de mannen op de redactie gaan in ieder geval naar Dodge, waar ze zich gewoon helemaal niets van vrouwen aantrekken.

Onze collega Viola AKA Carwoman bekijkt het echter vanuit een ander standpunt en praatte met een Amsterdams reclamebureau dat zich speciaal richt op vrouwen. Het blijkt allemaal nogal nauw te luisteren… Lees haar artikel hier! [nomsn]

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Dodge Charger SRT Hellcat (717 pk) van Jan
    Mijn Auto: Dodge Charger SRT Hellcat (717 pk) van Jan
  • Jonge Ricky Bobby
    Dodge gaat de snelst sprintende auto ooit maken
  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto
  • Video: Richard Hammond over verkoop van zijn auto- en motorcollectie
    Video: Richard Hammond over verkoop van zijn auto- en motorcollectie

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, babes, dealers, Reclame

Vorig bericht: « Let op! APK aasgieren in actie!
Volgend bericht: Bentley gaat niet aan de diesel »

Lees Interacties

Reacties

  1. w0o0dy zegt

    23 augustus 2008 om 12:28

    Uit persoonlijke ervaring weet ik dat auto’s (gaan) kopen met een vrouw een tamelijk vreemde ervaring is die je de haren uit het hoofd kunnen doen trekken. Neem de beschrijving van wat ze zoekt, zoek er een auto bij en je kunt er geld op zetten dat de auto die aan de eisen voldoet compleet afgeschoten gaat worden op details die jij buiten beschouwing hebt gelaten….
    Dezelfde auto in een andere kleur is bijvoorbeeld opeens niet te groot (what?) Een associatie met een collega die men niet mag…. jammer voor die auto, dat zijn namelijk minpunten….

    Met genoeg geduld en een goed luisterend oor kom je er wel uit, maar een rationeel proces is het meestal niet. Dat is overigens een overeenkomst met mannen…. die kiezen uiteindelijk ook niet op 100% ratio…

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    23 augustus 2008 om 12:42

    @wOoOdy .. tja .. dat heb je met keuzes .. dat maakt veel-eisend .. en dat is sexe-loos .. maar met wat je beschrijft zou ik knettergek worden ..

    gelukkig laat mevrouw Lincoln dat aan mij over en kom ik af en toe met een “kadootje” en zijn we weer een auto rijker .. en zij is (net als ik) zowiezo dankbaar dat we de luxe positie hebben te kunnen autorijden .. ook al zijn het meestal ouwe gebakkies ..

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    23 augustus 2008 om 12:57

    wat is dan geheim van een auto aan een vrouw verkopen ..
    die kiezen net als mannen een auto op status ..

    de keuze is al gemaakt voor dat ze de showroom in gaan ..
    je hoeft alleen maar een beetje opties aan te smeren en een kleurtje uit te zoeken ..

    dus .. heeft er iemand baat bij tweedeling ??
    tuurlijk een luchtverkoper of reclametoko die de dealer bang maakt met prettigheids factoren en dat soort geneuzel ..

    dealers alle landen .. trap er niet in ..

    Login om te reageren
  4. Sven zegt

    23 augustus 2008 om 13:02

    Je moet gewoon Robert de Niro een auto laten verkopen!

    http://www.youtube.com/watch?v=PaNYOeeNY7M

    Login om te reageren
  5. Tomtoyo zegt

    23 augustus 2008 om 13:16

    Ik ben zelf auto-verkoper en mijn ervaring met vrouwelijke klanten is dat je vooral de (al dan niet speciale) uitrusting moet vertalen naar concrete voordelen.

    Login om te reageren
  6. IlCuoreSportivo zegt

    23 augustus 2008 om 13:36

    Sven
    schitterend

    Login om te reageren
  7. smoke zegt

    23 augustus 2008 om 13:51

    @Sven
    Repost! ;)

    Vrouwen gaan wat mij betreft toch vaak voor praktisch en wat minder power, waar mannen nog wel eens over hun voorafgeplande budget willen gaan, omdat die iets zwaardere uitvoering toch wel heel aanlokkelijk is.

    Als man moet je in ieder geval de knappe verkoopsters ontwijken, want dan weet je in ieder geval zeker dat je het vel over de oren wordt getrokken terwijl jij met je tong op je schoenen hangt.

    Voor mannen is het uitzoeken van een nieuwe auto vaak vergelijkbaar met de situatie van een klein kind dat in een snoepwinkel staat, terwijl vrouwen vaak willen wachten met een nieuwe auto, want ‘dat is toch nergens voor nodig. Deze auto rijdt toch nog prima?’

    En zodra ze hun eerste kilometers in een nieuw exemplaar hebben gemaakt zijn ze het oude model zo vergeten.

    Login om te reageren
  8. bmw6cyl4life zegt

    23 augustus 2008 om 17:43

    @ Sven

    geweldig :)
    jha idd gwn zeggen waar het op staat ;)

    Login om te reageren
  9. RenesisHP zegt

    23 augustus 2008 om 17:59

    Ik heb nergens last van met mijn vriendin.
    Wij hebben praktisch dezelfde smaak kwa auto’s. :D

    Login om te reageren
  10. LionSpeed zegt

    23 augustus 2008 om 20:00

    @Mx5/Rx8owner,
    Dan zijn jullie 1 van de weinige op deze wereld met zo’n situatie :P

    Login om te reageren
  11. Vinox zegt

    23 augustus 2008 om 20:30

    Gewoon blijven zagen. Das al.

    Kheb na twee jaar zeveren gedaan gekregen dat zo gauw onze k*tfiësta is afbetaald (twee keer kosten +500 euro in twee maand tijd) te mogen gaan kijken voor een benzine powered bmwtje. Waarschijnlijk een fixer upper, maar dan nog. FEEST!! :)

    Login om te reageren
  12. paardenkracht zegt

    24 augustus 2008 om 18:09

    Het is en blijft een moeilijke doelgroep.
    Verschillende merken zijn er serieus mee bezig om reclame campagne om te zetten naar concrete plannen die in de showroom merkbaar zijn.
    De oplossing (niet dat het een serieus probleem is) is ver te zoeken, met bepaalde verkopers. Zo`n Robert de Niro wil je dan niet voor je hebben staan.
    Dus laten ze eerst beginnen met de verkopers vind ik.
    En zowiezo het is meestal een weloverwogen beslissing die man en vrouw samen maken. Wie heeft daarin het laatste woord ofwel mag de knoop doorhakken..?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North