• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Yes: Nederlanders tegen benzineautoverbod 2030

Auteur: Loek, gepost 8 november 2019 om 17:05 – 84 Reacties

Witte rook bij een koude start: wat is het?


We kunnen het dus toch.

Vorige maand kregen we gemeen nieuws vanuit Denemarken. Het uit de hand gelopen windmolenpark wil zo snel mogelijk benzine- en dieselauto’s in de ban doen. Omdat de EU deze regelgeving stelt en niet de landen zelf, wilde Denemarken dit juist als EU-regel instellen. Dat zou betekenen dat elke lidstaat ineens tegen 2030 een plan moet hebben om brandstofauto’s compleet af te schaffen. Een vrij radicale ingreep, en omdat Denemarken nog best redelijk wordt ondersteund door andere lidstaten, kan de EU het voorstel bijna niet meer negeren.

<Just Carpets is kennelijk al op hun hoede. Om, naar eigen zeggen, "de kansen en bedreigingen voor Just Carpets als automattenproducent in kaart te brengen". Geen zorgen hoor, elektrische auto's hebben vaak ook vloermatten! Maar goed, het onderzoek. Onder 850 ondervraagden gaven zij de stelling: 'ban op benzine- en dieselauto's tegen 2030: een goed idee of niet?' Nederland heeft qua milieu altijd wel het beste beentje voor, maar dat betekent niet dat de Nederlandse ondervraagden overwegend voor deze ontwikkeling zijn.

Sterker nog: een grove 70 procent stemt voor: "ik ben voor een beter klimaat, maar dit is te rigoreus". Nog een paar categorieën zijn het er niet mee eens en in totaal is 79 procent van de ondervraagden tegen dit verbod. 21 procent is dus voor en er is zelfs een groep mensen die het termijn nog korter wil maken dan 2030. Overigens werden er ook mensen gevraagd die zelf geen auto bezitten en van hen is 45 procent vóór het voorstel.

Niet de meest excentrieke steekproef, maar het bewijst wel dat niet elke willekeurige Nederlander zulke maatregelen direct in werking wil stellen. Plan B lijkt voor de Denen het beste momenteel: hun alternatieve voorstel waarbij elke EU-lidstaat zelf mag kiezen of ze die deadline van 2030 willen beamen ja of nee.

Ook interessant!

  • Nederlanders willen hogere maximumsnelheid
  • Duitsers willen geen verbod op verbrandingsmotoren
  • Hier ergeren Nederlanders zich kapot aan in het verkeer
  • Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
    Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

denemarken, milieu, onderzoek

Vorig bericht: « DS 3 Crossback E-Tense: rijtest en video
Volgend bericht: Ferrari 250 ‘GTO’ wordt goed gebruikt op Zandvoort »

Lees Interacties

Reacties

  1. brammetjedeb zegt

    8 november 2019 om 17:31

    Kom nou eens met een goede vervanger voor benzine die schoon is en waar een verbrandingsmotor op draait.

    Login om te reageren
    • marc94 zegt

      8 november 2019 om 17:53

      @brammetjedeb: waar verbrand wordt is uitstoot ongeacht wat je verbrand dat is de hele essentie van verbranding . Co2 en bijproducten… allemaal slecht en het verziekt onze moeder aarde. Dat is eerste klas leerstof. Maar goed er gaan ook miljarden naar biomassa centrales dus ik ben al gestopt met proberen het te begrijpen.

      Login om te reageren
      • b00m3rang zegt

        8 november 2019 om 18:09

        @marc94: Dit is dus niet waar. Het gaat om de uitstoot van “nog niet eerder in de korte koolstofcyclus opgenomen CO2”. Als men dus slaolie neemt en daar een diesel op laat lopen stoot je uit wat niet veel eerder juist is opgenomen. Hierdoor is het dus CO2 neutraal, ook al is er wel uitstoot.
        Natuurlijk zijn er ook andere stoffen waarvoor dat wel geldt zoals fijnstof en NOx en die zijn inderdaad niet goed voor mens en milieu. CO2 kan je echter volledig neutraal krijgen.

        Login om te reageren
        • 911targa zegt

          8 november 2019 om 18:27

          @b00m3rang: oké: ik verbrand een 100 jaar oude boom in de centrale en plant een stekje van een nieuwe boom. Dat is de afruil dus?

          Zo ken ik er nog een: ik tank mijn auto vol met dieselolie en begraaf een boom, want met voldoende druk en tijd wordt dit over aardolie.

          Login om te reageren
          • b00m3rang zegt

            8 november 2019 om 18:44

            @911targa: er zijn sneller groeiende planten zoals bamboo of hennep. Het gaat mij hier om het principe. Punt is dat als je iets verbrand want je “zelf hebt geplant” dan komt er geen extra CO2 de atmosfeer in.

            Login om te reageren
            • 911targa zegt

              8 november 2019 om 19:42

              @b00m3rang: ik snap jouw redenering: wat je verstookt/verbruikt moet je aanvullen.

              Alleen……we verbruiken harder dan dat we aanvullen en we leven op krediet.

              Als je een 100 jaar oude boom verbruikt voor elektriciteit van je Tesla, moet je 100 bomen planten en ben je naar 1 jaar uit dd problemen. Er wordt echter 1 of enkele bomen geplant, die er geen 100 jaar staat.

              Zo verbruiken we meer dan we teruggeven.

              Ik rij 7.000 km per jaar een 991, heb geen kinderen, stook weinig, alles led en neem veel OV. Ik ben bijzonder begaan met het milieu, ondanks geen nageslacht.

              Ik baal er bijzonder van dat skiën gezinnen met 3 kinderen mij de maat gaan nemen!

              Overigens heeft Jesse K (de milieu Messias) ook 3 kids.

              Login om te reageren
              • 911targa zegt

                8 november 2019 om 19:44

                @911targa: sorry voor vervoegingen van de werkwoorden en de foutieve lidwoorden: ik type op mijn foon.

              • brammetjedeb zegt

                8 november 2019 om 21:02

                @911targa: tijdens het rijden?

              • flutterby zegt

                9 november 2019 om 07:01

                @911targa: ooit ben je dankbaar voor die kinderen die jou pensioen moeten gaan betalen terwijl we in Europa blijven steken op ~1 miljard inwoners en Azie groeit tot 4 á 5 miljard gezonde inwoners.

      • ghost zegt

        8 november 2019 om 23:33

        @marc94: ik denk, maar ik weet het niet zeker, dat de bosbranden in Australië at the moment, meer CO2 en stikstof uitstoten, dan wij Nederlanders bij elkaar in 1 jaar met al onze auto’tjes.

        Moeder natuur doet wat zij wil. Tuurlijk hebben wij invloed, maar het probleem dat nu bestaat ligt mijn inziens meer aan het feit dat we al sinds 1850 hele hectaren aan bosgebied omgekapt hebben. Op Madagaskar is geen boom meer te vinden, dat was ooit een jungle van jewelste. De Amazone in Brazilië? 30x gekrompen…dat zijn aardig wat flinke bomen die flink wat CO2 omzetten in zuurstof.

        We kunnen nog steeds beginnen met bomen planten. Als we dat net zo hard als dat we ooit de bossen kapten, bereik je maar dan alles wat we nu al doen.

        Goed weekend!

        Login om te reageren
        • MJB zegt

          9 november 2019 om 11:03

          @ghost: Bosbranden zijn van alle tijden. Daar komt veel CO2 vrij, maar dat is een natuurlijk evenwicht dat de Aarde (uiteindelijk) weer kan herstellen.
          Je argument over bomenkap is wel weer valide. Dat is een enorm onnatuurlijke reductie in bosomvang waar de natuur niet snel genoeg een evenwicht in kan aanbrengen. En zo gaat het met alles dat wij als mensen doen. Wij leven op totaal andere tijdschalen dan natuurlijke evenwichten. De herstelcapaciteit van de Aarde is van een compleet andere orde dan de problemen die wij veroorzaken.

          Login om te reageren
      • bassx zegt

        9 november 2019 om 04:12

        @marc94: dat is totaal niet de essentie van verbranding. Enige probleem is dat alles wat we zo’n beetje verbranden koolwaterstoffen zijn. CO2 als afvalproduct bij het verbranden van waterstof is bijvoorbeeld onmogelijk.

        Login om te reageren
      • blackmilo zegt

        9 november 2019 om 05:55

        @marc94: goed stop dan ook met reageren als je dit allemaal niet wilt begrijpen. Wat je nu doet is verwarring veroorzaken voor een andere lezer.

        Login om te reageren
        • marc94 zegt

          9 november 2019 om 12:16

          @blackmilo: het heeft zo te zien een gezonde discussie ontketend. Wat ik wil zeggen met “stoppen te proberen het te begrijpen” is dat het mij als niet schei- en natuurkundige boven de pet gaat maar probeerde het te snappen, zelf na te denken. Maar het enige wat ik als jan met de pet krijg voorgeschoteld is verwarring, dingen die zichzelf lijken tegen te spreken, en een hoge rekening voor vrijwel alles wat brandstof nodig heeft. In het kort; wie het wel weet, leg het me uit. De logica van biomassa centrales is daar 1 van. De bomenkap is een enorm probleem op globale schaal en we gaan bomen verbranden wat ook veel broeikasgassen de atmosfeer in pompt. En dan wordt mij verteld dat we dat wel even terugplanten.

          Login om te reageren
      • racerx zegt

        9 november 2019 om 12:27

        @marc94: CO2 is helemaal niet slecht, zeer natuurlijk product waar planten op leven. Als er teveel van in de lucht hangt is warmte van de zon minder goed in staat om de atmosfeer weer te verlaten en is het mogelijk dat de aarde opwarmt, maar om nou te zeggen dat het moeder aarde verziekt… ?

        Login om te reageren
    • baardmijt zegt

      8 november 2019 om 17:56

      @brammetjedeb: Je kunt Aspen 4 overwegen, dat is al geruime tijd beschikbaar. Wel een beetje omslachtig en ook niet goedkoop.

      Login om te reageren
    • barendbotje zegt

      8 november 2019 om 17:58

      @brammetjedeb: Denk dat het aantal nullen om de onderzoekskosten van de benzine motor niet in minder dan 9 uit te drukken is. Denk dat t over t algemeen goedkoper is om dan nogmeer subsidie te verstrekken op dit punt want bedrijven gaan niet wéér miljarden investeren in de ontwikkeling van een motor met een andere brandstof, wel wordt er onderzoek gedaan naar een andere verbrandingskamer design, google maar eens HCCI :)

      Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      8 november 2019 om 18:18

      @brammetjedeb: Die bestaat al namelijk lpg. Maar daar vangen ze niet genoeg accijns over, en daarom promoten ze het niet.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        8 november 2019 om 19:25

        @mikje90: lpg is gewoon een aardolie product. Is niks schoons aan (alleen minder vervuilend).

        Login om te reageren
      • brammetjedeb zegt

        8 november 2019 om 20:55

        @mikje90: iets wat niet uit de grond komt maar uit bloemen ofzo. Beetje water naar de Sahara en planten maar. Zoiets…

        Login om te reageren
    • c4seum zegt

      8 november 2019 om 19:18

      @brammetjedeb: waterstof kan je gebruiken voor een fuel cell, maar je kan het ook verbranden.

      Login om te reageren
      • brammetjedeb zegt

        8 november 2019 om 20:56

        @c4seum: als jij het zegt, maar het opwekken daarvan gebeurt milieu onvriendelijk. Als dat nou eens natuurvriendelijker zou gebeuren…

        Login om te reageren
        • c4seum zegt

          8 november 2019 om 21:17

          @brammetjedeb: er zijn heel veel bedrijven die waterstof als reststof produceren, en vanuit mijn vakgebied weet ik dat het grootste gedeelte van de stroom die overdag door bijvoorbeeld zonnepanelen en windmolens wordt opgewekt, nu niks anders is dan overbelasting van het net en wordt daarom afgeaard. Die elektriciteit kan prima gebruikt worden om waterstof van te maken en vervolgens op te slaan.

          Login om te reageren
          • brammetjedeb zegt

            8 november 2019 om 21:44

            @c4seum: klinkt goed, ik zeg doen!

            Login om te reageren
          • flutterby zegt

            9 november 2019 om 06:48

            @c4seum: of je stopt het in een accu en je rijdt er twee keer zo ver mee.

            Login om te reageren
            • nissanfairladyz zegt

              9 november 2019 om 07:00

              @flutterby: 4x zoveel.

              Login om te reageren
              • flutterby zegt

                9 november 2019 om 08:09

                @nissanfairladyz: nu wel, maar in waterstof is vast wat te winnen omdat het complexe materie is en ook veel bespaard kan worden als het niet als gas bewaard hoeft te worden.

                Een accu zit nu al op ~95%, transportverliezen zitten ook rond de 97% en motoren ook rond de 97%. Daar zit nog amper winst in. De grote winst voor accu’s zit in snelladen, gewicht en duurzame productie. Niet dat een fuelcell duurzaam geproduceerd wordt, maar dat vind blijkbaar niemand belangrijk omdat het nog steeds geen volwassen product is.

              • nissanfairladyz zegt

                10 november 2019 om 05:49

                @flutterby: ik weet het zo niet. Waterstof interessante materie. Maar heb er zelf mee op school gewerkt. Vanuit een waterstof gasfles met grijze waterstof dat al onder druk staat. En een fuel cell. Er komen heel veel randsystemen bij kijken die het systeem nog complexer maakt qua onderdelen dan een verbrandingsmotor. Tevens moet zo’n auto heel vaak onderhoud hebben. Een fuel cell is maar een zwak teer apparaatje dat alleen maar ondynamisch belast mag worden. Anders gaat hij snel dood. Dus moet je er een buffer na plaatsen in de vorm van een accu of supercaps. Als je je even gaat verdiepen in de details zie je en begrijp je waarom ze voor SUV’s gekozen hebben. De systemen zijn groot, en nemen meer ruimte in dan een verbrandingsmotor. Terwijl een auto op accu juist meer ruimte kan maken voor de inzittenden. Zie de VW ID3. Buiten zo groot als een Golf, van binnen zo groot als een Passat. Of Tesla met zijn frunk en gigantische ruimtes.

          • henrie zegt

            9 november 2019 om 14:09

            @c4seum: Dan ben ik echt reuze benieuwd naar wat jouw vakgebied is. Vanuit mijn vakgebied (elektrische energietechniek) heb ik nog nooit gehoord van ‘het afaarden van zonne- en windenergie’ omdat er te veel van zou zijn. Lijkt me ook totaal nutteloos, aangezien je een windmolen bijvoorbeeld gewoon stil kunt zetten. Om over stromen door de grond, met alle gevaren van dien nog maar niet te spreken…

            Login om te reageren
    • fanboy zegt

      8 november 2019 om 19:20

      @brammetjedeb: Waarom moet je persee iets verbranden?
      Als je een alternatief hebt wat beter werkt, en met 2030 ook goedkoper is, dan is dat toch prima?
      Ja mis je dan een leuk geluidje in een sportwagen, okee, maar de gemiddelde auto klinkt alles behalve bijzonder.

      Login om te reageren
      • brammetjedeb zegt

        8 november 2019 om 20:32

        @fanboy: omdat je dan die v8 kan laten pruttelen zonder schadelijke uitstoot…

        Login om te reageren
    • kennone zegt

      10 november 2019 om 15:21

      @brammetjedeb: gas!

      Login om te reageren
  2. dondeboer zegt

    8 november 2019 om 17:33

    Excentrieke steekproef? Cool.

    Login om te reageren
    • gebakkenei zegt

      8 november 2019 om 20:22

      @dondeboer: Je moet wat doen als onderzoek om eruit te springen, hè.
      (echt, wat bedoelt hij?)

      Login om te reageren
      • frank2b zegt

        8 november 2019 om 20:39

        @gebakkenei: Een Brits onderzoek. Moet haast wel. iedereen weet dat de Britse onderzoeken tot de meest excentrieke ter wereld behoren.

        Login om te reageren
        • gebakkenei zegt

          8 november 2019 om 22:18

          @frank2b: Je hebt natuurlijk gelijk.
          Nu nog een excentriek onderzoek naar de Brexit..

          Login om te reageren
  3. W115 zegt

    8 november 2019 om 17:45

    Flutonderzoek

    Login om te reageren
  4. isobmw zegt

    8 november 2019 om 17:51

    Laat dan tenminste sport auto’s voortbestaan voor liefhebbers, dikke 6, 8 of 10 cilinders wil ik straks niet alleen nog op YouTube horen, nog maar een laatste keer een leuke 335i coupé aanschaffen dan binnenkort

    Login om te reageren
    • basv zegt

      8 november 2019 om 18:03

      @isobmw: Maar wie gaat ze maken? Het wordt totaal oninteressant voor fabrikanten

      Login om te reageren
      • isobmw zegt

        8 november 2019 om 19:07

        @basv: klopt daarom ook jammer

        Login om te reageren
    • nissanfairladyz zegt

      9 november 2019 om 07:02

      @isobmw: Moet je wel de 335i gaan kietelen. Je hebt het toch wel over de zes in lijn biturbo. Want stock rijdt iedereen je eruit….

      Login om te reageren
      • isobmw zegt

        9 november 2019 om 17:21

        @nissanfairladyz: ja zeker eerst eens een mooie nette vinden

        Login om te reageren
  5. BaRa zegt

    8 november 2019 om 18:01

    Populismeblog…?

    Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      8 november 2019 om 19:13

      @BaRa: Realismeblog?

      Login om te reageren
  6. Visje66 zegt

    8 november 2019 om 18:09

    Oke…. lekker belangrijk wat de gemiddelde Nederlander van zo’n verbod vindt… Als onze regering dit verbod ziet zitten, dan komt het er gewoon, ongeacht wat wij ervan vinden. Zou bijna op een democratie gaan lijken…. ;)

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      8 november 2019 om 19:21

      @Visje66: Malieveld?

      Login om te reageren
  7. 911targa zegt

    8 november 2019 om 18:22

    Lekker toegankelijk geschreven artikel.

    Overigens is Nederland vwb het milieu een echte smeerpoets, maar dat terzijde. Grote bek, maar presteren, ho maar!

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      8 november 2019 om 19:28

      @911targa: gezien het feit dat Nederland zo dichtbevolkt is en de haven van half Europa is doen we het niet eens zo slecht.

      Het is domweg niet reëel om te verwachten dat Nederland net zo goed kan presteren als een land als Duitsland. Puur vanwege de bevolkingsdichtheid alleen al.

      Login om te reageren
      • MJB zegt

        9 november 2019 om 11:07

        @lekbak: We hebben daarmee ook minder gebied per belastingbetalende inwoner te beheren dus dat werkt twee kanten op. Bepaalde aspecten zijn inderdaad moeilijker met zo’n dichtbevolkt land, maar dat geeft ons geen vrijbrief om één van de grootste vervuilers van Europa te zijn.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          9 november 2019 om 11:43

          @MJB: onbeheerde gebieden zijn uitstootloos/neutraal. Dat is nou juist het voordeel van een groot oppervlakte. Meer meters per persoon dus minder uitstoot per meter. Want uitstoot gaat echt alleen per persoon/bedrijf en zeker niet per meter.

          Login om te reageren
  8. rammillius zegt

    8 november 2019 om 18:27

    Kortom. 2030 geen benzine en dieselauto’s meer. Iedereen aan de vrachtauto!

    Login om te reageren
    • papa zegt

      9 november 2019 om 06:12

      @rammillius: MMBS for the win

      Login om te reageren
  9. saxoke zegt

    8 november 2019 om 18:34

    Wie gaat da betalen? Ik ga dus vanaf 2030 maar niet meer werken als die domme idioten dat erdoor willen krijgen.

    Login om te reageren
  10. Rick-dos zegt

    8 november 2019 om 18:46

    De gemiddelde Nederlander kennende zal wel denken dat ze afscheid moeten nemen van hun benzineauto in 2030 en een elektrische auto MOETEN kopen. Niet dus. Betekent alleen maar dat als je een nieuwe auto wil kopen je niet meer kunt kiezen voor een benzineauto. De gemiddelde Nederlander kan het geen ruk schelen of het op benzine rijdt of elektriciteit zolang ze het maar kunnen betalen. Koop je een tweedehandse benzineslurper als je zo verzot bent op benzineauto’s…

    Login om te reageren
  11. outlook zegt

    8 november 2019 om 18:57

    Regeren is vooruit zien toch? Nederlandsche regering was niet eens in staat de NOx problematiek te zien aankomen..

    Login om te reageren
    • emping zegt

      8 november 2019 om 19:11

      @outlook: beste outlook

      Login om te reageren
  12. ericd zegt

    8 november 2019 om 19:19

    2030 moeten we nog een hoop oplossen willen we grootschalig EV rijden. Benzine rijden zul je gewoon blijven kunnen. Nieuwe ICE auto’s zullen alleen niet verkocht mogen worden na 2030. Betekent m.i. ook nog rustig dat je een Ford GT bij wijze van spreken in 2032 op een veiling kunt kopen en hiernaartoe importeren.

    Login om te reageren
  13. sanderm3 zegt

    8 november 2019 om 19:40

    Wie wordt er nog meer doodziek van al dat gezeik over klimaat en milieu? Ik krijg steeds meer zin om extreem slecht afgestelde Amerikaanse pick-up truck te nemen en dan vol gas op het binnenhof te planken. En ermee door wijken te rijden waar alleen maar van die hypocriete brave linkse boomknuffelaars wonen.

    Login om te reageren
    • sanderm3 zegt

      8 november 2019 om 19:42

      @sanderm3: EDIT: Amerikaanse Diesel pick-up

      Login om te reageren
    • maxidyne zegt

      8 november 2019 om 20:05

      @sanderm3: ik heb hier nog een MAN F2000 staan met een V10 diesel. Die braakt flink wat roet uit… Mag je wel gebruiken ?

      Login om te reageren
      • sanderm3 zegt

        8 november 2019 om 22:09

        @maxidyne: die mag ik niet besturen, dus in dit geval kun je dat beter zelf doen. Maar wel ff te rijk cq slecht afstellen dan, er moet wel non-stop dikke zwarte rook uit komen aub

        Login om te reageren
    • fendercd60 zegt

      8 november 2019 om 20:14

      @sanderm3: Gewoon een zo’n pick-up nemen waarmee gewoon dat er rook uit komt. ?

      Login om te reageren
      • sanderm3 zegt

        8 november 2019 om 22:10

        @fendercd60: dat zei ik toch ook? Alleen moet het wel diesel zijn en veels te rijk cq slecht afgesteld staan zodat er non-stop dikke zwarte rook uit komt.

        Login om te reageren
    • flutterby zegt

      9 november 2019 om 06:54

      @sanderm3: voel je al een gefrustreerd oud mannetje?

      Login om te reageren
    • nissanfairladyz zegt

      9 november 2019 om 07:04

      @sanderm3: Je zou pas een statement maken als je dan een slang aansluit op die uitlaat en deze in je mond stopt wanneer je stationeer op het binnenhof flink gas geeft. Dan maak je pas een statement.

      Login om te reageren
      • sanderm3 zegt

        9 november 2019 om 10:23

        @nissanfairladyz: iemand doodwensen, jij bent zeker lid van antifa?

        Login om te reageren
        • nissanfairladyz zegt

          10 november 2019 om 05:30

          @sanderm3: nee, maar dan kun je wetenschappelijk aantonen aan de haag dat uitstoot uit de auto helemaal niet schadelijk is toch. Dat je juist niet dood gaat. Dat is toch je statement?

          Login om te reageren
    • maotje zegt

      9 november 2019 om 08:10

      @sanderm3: je kan er doodziek van worden en de mensen boomknuffelaars noemen. Maar als je voor je kinderen en kleinkinderen (of toekomstige) een leefbare wereld gunt dan zullen we er toch mee moeten beginnen.
      In 70 jr is de wereldpopulatie met ca 5 miljard toegenomen.
      Zet die stijging eens door over de komende 50 jr. lijkt me niet verstandig om op deze manier door te blijven gaan dan.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        9 november 2019 om 09:51

        @maotje: het aantal kinderen op de wereld is al jaren stabiel rond de 2 miljard. Doordat kindersterfte steeds verder afneemt nemen gezin minder kinderen.

        Dit betekent dat de wereldbevolking waarschijnlijk nooit boven de 10 miljard uit zal komen. Dat kan onze planeet makkelijk aan, alleen niet als ze allemaal de westerse levensstijl gaan hanteren.

        Login om te reageren
      • sanderm3 zegt

        9 november 2019 om 10:20

        @maotje: oh jeej. . de zoveelste hoax cq melkkoe “overbevolking”. Er is op de hele wereld zoveel ruimte dat er nog wel makkelijk 50miljard mensen bij kunnen, en dan nog is er ruimte zat. Je moet alleen niet allemaal op mekaar gaan zitten. En waar geen eten IS, kun je dat creëren. Is dat excuus ook alvast van de baan. En als die hoax weer even ingeslapen is gaan ze weer over op tekort aan drinkwater en voedsel. Of de cfk’s uit spuitbussen etc. Zo slecht voor het gat in de ozonlaag….. En zo kan ik nog wel even doorgaan met deze moneymakers.

        Login om te reageren
        • maotje zegt

          9 november 2019 om 10:25

          @sanderm3: ja hoor. Jij denk er nogal
          Makkelijk over. even kijken groeiende werelbevolking. Klimaatverandering aan de andere kant waardoor gebieden onleefbaar worden vanwege de hitte. Landen en eilanden die onder water komen te staan. Dus minder leefruimte met meer mensen. Een zeeleven dat door opwarming achteruit gaat en aan de andere kant de mensheid die door bevolkingsgroei steeds meer vis wilt vangen om te kunnen eten. Ja dat gaat echt helemaal goed komen hoor.

          Login om te reageren
          • spylegion zegt

            10 november 2019 om 17:53

            @maotje: Zoveel stupiditeit als waarheid verkondigen; best knap.

            Login om te reageren
  14. sollie1984 zegt

    8 november 2019 om 20:28

    Vandaag werd mijn 3 jarige spontaan happy van het horen van een V8. Hij zei “papa…Die wil ik ook!!”. Ik hoop van harte dat we de volgende generaties hetzelfde kunnen bieden wat wij ook zelf hebben mogen aanschouwen en horen. Ook het milieu!

    Login om te reageren
    • maotje zegt

      9 november 2019 om 08:00

      @sollie1984: dat is nou juist het probleem het gaat niet samen door een steeds toenemende wereldbevolking.

      Login om te reageren
  15. frank2b zegt

    8 november 2019 om 20:37

    Dus de vraag was: “Is de ban op benzineauto’s een goed idee of niet?” Het juiste antwoord kan uiteraard alleen zijn: “INDERDAAD is het een goed idee of niet.

    Dus driekwart van de ondervraagden was voor. Waar waren ze dan voor ook al weer?

    Login om te reageren
  16. alfalfa zegt

    8 november 2019 om 22:54

    “Omdat de EU deze regelgeving stelt en niet de landen zelf, wilde Denemarken dit juist als EU-regel instellen.”

    Manmanman…. ?

    Login om te reageren
  17. Shaw zegt

    9 november 2019 om 08:13

    Dat plaatje… ‘Petrolheads’ Autoblog. Van wie krijgen jullie ev-money!?? Autoblog, met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig. Gecondoleerd, rechtgeaarde petrolheads.

    Login om te reageren
  18. ozzytrk zegt

    9 november 2019 om 08:16

    2030 Afrikanen pompen nog water uit de put.

    Nederland is brandstofvrij. Schei toch is weg man.

    Login om te reageren
    • maotje zegt

      9 november 2019 om 09:46

      @ozzytrk: waarom een vergelijking met afrika maken?

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      9 november 2019 om 09:54

      @ozzytrk: het probleem is dat Afrikanen steeds meer gaan leven als ons. Was het andersom dan was er geen probleem al waren we met 20 miljard.

      Login om te reageren
      • techniekmeneer zegt

        9 november 2019 om 16:47

        @flutterby: Dat er hier steeds meer Afrikanen wonen zegt nog niet dat ze ook als ons leven..

        Login om te reageren
      • antoombom2000 zegt

        13 november 2019 om 23:27

        @flutterby: waarom is dat een probleem? Is alleen maar positief als ze rijker worden.

        De wereld begint niet slechter te worden zoals de meeste mensen lijken te denken.

        • 90% van het ijs op aarde groeit met 82-112 miljard ton per jaar (volgens NASA)
        • Dieren populaties op de noord en zuidpool groeien behoorlijk hard.
        • Er zijn niet meer natuurrampen dan vroeger.
        • klimaatwetenschappers kunnen geen verband tussen natuurrampen en klimaatverandering leggen.
        • Als u de CO2 uitstoot met klimaatverandering gaat vergelijken dan zie je dat CO2 er ook niet voor zorgt dat de aarde warmer wordt.

        En zo kan ik nog wel even doorgaan. Tuurlijk der zijn wel problemen die slecht zijn voor de wereld zoals de plastic soep en dergelijke maar dat is gewoon op te lossen. De overheid focust zich gewoon op de verkeerde dingen.

        Login om te reageren
  19. racerx zegt

    9 november 2019 om 12:33

    Hoe jammer ook, benzine gaat er een keer uit. Gelukkig heb ik ‘V8’ afgevinkt, kan ik daarna zonder spijt een 13 in een dozijn elektrisch hok kopen om me van A naar B te verplaatsen. Zal me een rotzorg zijn hoe snel dat ding gaat of hoe het stuurt, op dat moment is het een gebruiksvoorwerp en geen liefhebberij meer.

    Login om te reageren
  20. tttijn zegt

    9 november 2019 om 12:45

    Ik las tussen de regels door dat het klimaat beter wordt van meer co2.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North