Honda Civic Tourer en eerste details Civic Type R

Auteur: , 31 Reacties

Deze Honda Civic Tourer is een heuse wereldprimeur, maar er zullen waarschijnlijk niet heel veel mensen in de rij gestaan hebben om deze Civic met extra bergruimte te bekijken. Niet dat het een lelijke of verkeerde auto is, maar simpelweg omdat het Honda op de een of andere manier niet lukt om in Nederland een gevoelige snaar te raken.

Honda Civic Tourer @ IAA 2013

De Civic Tourer is 23,5 centimeter langer dan de hatchback en Honda claimt dat deze auto de grootste bagageruimte in zijn klasse heeft. We geloven Honda op hun woord. De techneuten van het Japanse merk hebben vooral hard gewerkt aan een nieuw adaptief dempingsysteem (Adaptive Damper System, ADS) dat er voor moet zorgen dat deze auto toch strak op de weg ligt.

Qua motoren kan er gekozen worden tussen een een 1.6-liter dieselmotor (120 pk/300 Nm) en een 1.8-liter i-VTEC benzinemotor (142 pk/174 Nm). De versie met 1.6 i-DTEC motor heeft een CO2 uitstoot heeft van slechts 99 g/km. Begin 2014 komt de Honda Civic Tourer op de markt.

Details Civic Type R
In Frankfurt kwam Honda ook met details op de proppen met betrekking tot de nieuwe Civic Type R die in 2015 pas op de markt komt. Die auto zal voorzien zijn van een 2.0-liter turbomotor met directe injectie die minimaal 280 pk levert. Het uiteindelijke doel is dat de Civic Type R de snelste auto met voorwielaandrijving wordt op de Nürburgring.





31 reacties

A8 velgen alert
Prachtig! Een van de mooieren in het segment met de Mazda3. En wat de Type-R betreft: oeii belooft wat te worden!
Mijn smaak is het niet, maar vond de hatchback ook al lelijk.
@Henk_he: Same here. Honda lijkt een beetje de weg kwijt.
voor het geld wat het zou moeten gaan kosten, krijg je een flinke auto terug zo te zien…

en ja Honda is gewoon top, een van de meest gezonde bedrijven die er zijn en zo een beetje het enige merk wat nog kan zeggen zelfstandig te zijn.

Eigenwijs en gaat niet mee in de downsizing hype in Nederland want de echte verkopen zijn elders te behalen en daarom is een Accord een van de best verkochte autos wereldwijd maar zie je deze hier jammer genoeg nauwelijks rondrijden.

Mogelijk over een tijdje maar weer eens de Civic Type R kopen, de vorige twee modellen heb ik ook met plezier 6 jaar bereden en oer betrouwbaar.
@johanw: inderdaad. Ze verkopen wereldwijd zo enorm goed dat ze de lage verkoopcijfers in NL bij wijze van spreken niet eens voelen. Canada, USA, Azië en vooral de UK in Europa zijn nog altijd enorme afnemers van het merk.
Een 1800-diesel blokje met 174 NM? Back to basic I guess.. naturally aspirated? (:
@baap: Een diesel zonder turbo maakt jou blij? Dat is echt bedroevend traag… Tik op youtube maar eens de term SDI in en dan 0-100… You’ll cry.
Foutje :) Is natuurlijk een benzinemotor. En idd atmosferisch. Aangepast!
Die achterkant doet me denken aan… Hyundai.
Een Civic station is waarschijnlijk ideaal als je een partij dekbedden wil vervoeren, want een beetje gewicht kunnen ze niet hebben. Beide Civics die ik heb gehad stuiterde met 4 man zonder bagage al op de aanslagblokken. Zonde want de 5 deurs is een super praktische auto met een enorme kofferbak.
@jollykart: En waarom zou dat dan bij deze station ook zo zijn? Deze heeft een adaptieve demping op de achteras, iets wat jouw Civic’s niet hadden.
@406_v6: Als ze een conventioneel systeem niet goed kunnen afstellen, waarom een complex systeem dan wel? Het is niet dat het conventionele systeem niet toereikend zou zijn.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@maseratizzzzzzzz: klopt. Honda heeft (voorlopig) nog altijd geen 1.8 diesel. Enkel 1.8 benzine. En koppel verduidelijkt dit nog eens.
En iedereen maar wachten op een NSX.
En iedereen maar hopen op de NSX. Komen ze weer met een Civic.
Rondom lelijk gedrocht. Alles lijkt wel misvormd ! interieur plastiekerig
Verschrikkelijke vormgeving bij Honda en het wordt steeds slechter tegenwoordig, En die interieurs lopen kwalitatief nog 5 jaar achter. Koreanen snappen wel hoe het moet.
@gezondverstand: Het is maar net wat je onder interieur ”kwaliteit” verstaat…
Je kan wel blijven zeggen dat het origineel is en dat Honda kwaliteit is, maar deze vormgeving ziet er niet uit. De manier waarop de Japanners bijvoorbeeld een navigatiescherm midden in het dashboard pleuren (Toyota is er ook goed in) is niet van deze tijd. Jammer maar helaas, en ik gun Honda het heus wel daar niet van.
@pier: Voordeel van het navigatiesysteem bij de Honda Civic is dat je achteraf dat systeem nog eens kunt vervangen door iets anders, sommige auto’s zit je een autoleven lang vast aan hetzelfde verouderde systeem waar na x jaar ook geen updates voor je navigatie te krijgen zijn.
Weet niet wat die jappen doen maar net zoals de Auris tourer ziet het er echt niet uit. De huidige versie mag er wel wezen hoewel ik de vorige civic mooier vond.
@dahlback:
Jappen maken kwalitatief superieure auto’s waar wereldwijd voldoende behoeft is.
Dat het niet jouw smaak is, is dan van ondergeschikt belang. De verkoopcijfers bewijzen je ongelijk, om er maar eens het door liefhebbers van Duits meest gebruikte kulargument in te gooien….
@tupperware: ik zeg niets dat ze slechte wagens bouwen dat in tegendeel. Alleen de Civic tourer en die Auris zien de achterkant vrij lomp uit.
Ik heb zelf jaren een japanse wagen gehad hier in de garage maar door gebrek aan tijd helaas verkocht.
@tupperware: Ach die geroemde kwaliteit van Honda valt ook tegen. Ik rijd nu weer in een Focus en na 82000 km heb ik in totaal 515 euro aan onderhoud gehad en geen tussentijdse garagebezoeken. Bij mijn Civic zat ik na 80000 al aan 1700 euro onderhoud en een stuk of 4 a 5 tussentijdse garagebezoeken en diverse ergernissen waar ze sowieso niets mee gingen doen.
Hoewel smaken verschillen vond ik het vorige model wel in balans en lekker extreem. Je vind hem schitterend of afschuwelijk. De huidige Civic is volgens mij niet in balans en de station wordt er niet beter op. De forse overhang achter duidt er denk ik ook op dat het gewoon op dezelfde wielbasis staat en dat gaat de rijeigenschappen ook niet ten goede komen.
Prachtig. Ik heb er twee gehad (als leasewagen) eerst een 1.4 en later toen er meer km’s gemaakt werden de machtige diesel. Ze hadden al lekker veel ruimte en waren erg praktisch, maar nu helemaal natuurlijk.

Daar kan de concurrentie een hele dikke punt aan zuigen. Alle commentaar van vag en volvo-dealers hierboven ten spijt :D
Staat al in de startblokken om ‘m te gaan bekijken/aanschaffen :-))
Je moet er effen gewend aan geraken, de meeste Honda modellen zijn een beetje voor hun tijd.
Zie maar naar de vorige civc, nu schreewen ze achter een occasie ervan.
+ De nieuwe civic is altijd een leuke verschijning op de baan, geen duitse saaiheid waarin een dikke narcist zit.
EN En dan vragen ze zich af waarom ze de gevoelige snaar niet raken ?? Met zo’n design , klopt helemaal niets van ! Heeft vooraan precies ergens onder gestoken en heeft achteraan rare uitsteeksels en vormen !
Zal zeker weer geen topper worden
@gorre: in Nederland niet nee ;)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).