• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Honda sluit fabriek, duizenden werknemers op straat

Auteur: RubenPriest, gepost 19 februari 2019 om 10:21 – 107 Reacties

Honda gaat fabriek sluiten, duizenden werknemers op straat


Ze hebben enkele jaren de tijd om wat anders te zoeken.

De kogel is door de kerk. Gister gingen er al geruchten de ronde dat Honda de Swindon fabriek in het Verenigd Koninkrijk zou gaan sluiten en vandaag komt de Japanse autofabrikant met de officiële aankondiging naar buiten.

De fabriek in Swindon is de enige van Honda in het Verenigd Koninkrijk. Het automerk laat weten de medewerkers van de fabriek vandaag het slechte nieuws te hebben medegedeeld. De huidige productiecyclus van de Honda’s die in Swindon worden gebouwd zal wel afgerond worden. In 2021 is het voorbij, dan rolt de laatste Honda van de band en sluit de fabriek zijn deuren.

De fabriek is goed voor de productie van 150.000 auto’s per jaar en er werken circa 3.500 medewerkers. De omgeving van Swindon krijgt daarmee een klap te verwerken, want duizenden arbeiders zullen op zoek moeten gaan naar een nieuwe baan. Ook de leveranciers gaan dit voelen.

Gezien de ontwikkelingen in het Verenigd Koninkrijk kijkt men meteen naar Brexit als schuldige, maar volgens Honda liggen de zaken anders. De autofabrikant laat weten dat het merk meer elektrische auto’s op de markt gaat brengen. De focus voor de productie van elektrische auto’s komt op het bordje van fabrieken waar Honda denkt veel volume te gaan draaien. Helaas voor Swindon ziet Honda deze fabriek niet als geschikte kandidaat voor de nieuwe ontwikkelingen. Honda zegt met zijn medewerkers en vakbonden de komende maanden om de tafel te gaan.

In light of the unprecedented changes that are affecting our industry, it is vital that we accelerate our electrification strategy and restructure our global operations accordingly. As a result, we have had to take this difficult decision to consult our workforce on how we might prepare our manufacturing network for the future. This has not been taken lightly and we deeply regret how unsettling today’s announcement will be for our people. – Katsushi Inoue, president Honda Europa

Een statement waar overigens velen de kont mee afvegen. Zowel politici, als werknemers en de Britse media leggen natuurlijk de link met Brexit. Het is een nieuwe klap in het gezicht van de Britse autoindustrie, die het de laatste tijd erg moeilijk heeft. Bij Jaguar Land Rover is men aan het snijden in de organisatie, bij Aston Martin zijn al maatregelen genomen voor een Brexit en ook voor Rolls-Royce zijn het spannende tijden.

Met dan aan iedereen voor de tips!

Ook interessant!

  • Video: haastige Honda heeft heel veel haast
  • veranderd
    Lief en schattig? Deze Honda e is stoer en wild
  • Honda
    Video: verwarde Honda moet deur uitdeuken
  • Honda's blijven steken
    Honda's blijven steken in 2002, frappant

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

brexit, engeland, fabriek, geld, Honda

Vorig bericht: « Deze F430 Spider komt met een zeer bijzondere kleur
Volgend bericht: Meldingen snelwegwandelen nemen enorm toe »

Lees Interacties

Reacties

  1. Brigadier Broekhoest zegt

    19 februari 2019 om 10:26

    Prachtig, zo’n Integra.
    Heel wat beter dan hun huidige hysterische design zoals de Civic.

    Login om te reageren
  2. stationcar zegt

    19 februari 2019 om 10:28

    Ja maar ik geloof echt niet dat dit niet met de brexit te maken heeft, natuurlijk wil Honda niet investeren in een fabriek in Engeland, op dit moment. Niemand weet hoe het zit met handelstarieven en dergelijke, hoe kan je een solide businesscase bouwen voor zo’n fabriek als buitenlands bedrijf als de komende jaren onduidelijk blijft hoe alles zich gaat ontwikkelen? Dan ga je toch lekker ergens anders heen waar alles een stuk soepeler loopt?

    Login om te reageren
    • miata93 zegt

      19 februari 2019 om 10:30

      @stationcar: Natuurlijk. Maar dat zullen ze nooit hardop uitspreken :)

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      19 februari 2019 om 13:48

      @stationcar: sterker nog.. een nieuw handelsverdrag tussen de EU en Japan gaat vrijwel zeker zorgen voor lagere importarieven en Honda kan de Civic volledig in Turkije bouwen. Het heeft dus alles met de Brexit the maken, alleen wil Honda niet in de politieke discussie terecht komen.

      Login om te reageren
    • numpty zegt

      19 februari 2019 om 15:50

      @stationcar: Als jouw bewering waarheid zou zijn, hadden ze bij Honda die beslissing wel uitgesteld tot na de werkelijke Bexit datum. Dat had er duidelijkheid geweest en hadden de knappe koppen op de boekhoud afdeling bij Honda hun rekenwerk kunnen doen. Deze berekening is al enige tijd geleden ingezet en de conclusies zijn dus getrokken. Waar dit het, trieste, resultaat van is.

      Login om te reageren
  3. trustmeiamanengineer zegt

    19 februari 2019 om 10:35

    En dan zijn er nog steeds mensen die geloven dat het niks met de Brexit te maken heeft… Of dat de Brexit uberhaupt een goed idee is…

    Login om te reageren
    • stationcar zegt

      19 februari 2019 om 10:57

      @trustmeiamanengineer:
      Je vergeet even dat Engeland wel een wereldrijk is!

      Oh wacht, nee dat is toch niet zo, wahahahahahahaha.
      Losers.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        19 februari 2019 om 11:02

        @stationcar: Natrappen is niet lief…

        Login om te reageren
        • stationcar zegt

          19 februari 2019 om 11:03

          @esprit_de_flandre:
          Sorry, je hebt gelijk.
          Het spijt me….

          Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          19 februari 2019 om 13:49

          @esprit_de_flandre: je afspraken niet nakomen is ook niet lief.

          Login om te reageren
      • karaya zegt

        19 februari 2019 om 11:39

        @stationcar: Zijn ze naar de letter nog steeds. Eilanden over de hele wereld.

        Die zou China maar wat graag willen hebben.

        Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        19 februari 2019 om 12:21

        @stationcar: er zijn (genoeg) Engelse mensen die hier hetzelfde over denken als jij.

        Login om te reageren
    • basjaski zegt

      19 februari 2019 om 11:03

      @trustmeiamanengineer: Ok vertel mij dan even naar welk EU land Honda hun fabriek verhuisd? Als het met Brexit heeft te maken dan gaan ze ergens binnen de EU zitten.

      Blijf maar geloven in de EU…Wat voor deal er ook komt waar de Italianen aan de fiscale regeltjes meoten houden is het feestje over. De klok tikt. De EU/4e Reich droom is over.

      Login om te reageren
      • OverSoft zegt

        19 februari 2019 om 11:15

        @basjaski: Japan heeft een vrije handels overeenkomst met de EU, wat wil zeggen dat er geen belastingen over import worden geheven. Ze hoeven dus geen fabriek in de EU te hebben om geen import tarieven te betalen. Iets wat voor import en export naar Engeland nu wel kan gaan gelden.

        In Engeland blijven is economisch onverantwoord, tenzij je alleen auto’s wil maken voor Engeland.

        Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        19 februari 2019 om 11:16

        @basjaski: nee hoor. Hoeft niet persé met het nieuwe free trade agreement tussen EU en Japan. De auto industrie heeft het momenteel lastig dus ik snap wel dat ze nu geen totaal nieuwe fabriek opzetten in Europa. Eerst maar eens kijken waar de vraag zich naartoe ontwikkeld.

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          19 februari 2019 om 11:47

          @cloverleaf: Het is op zich wel logisch toch? Honda had, voor zover ik weet, één fabriek in de EU. De hogere arbeidskosten, vallen dan weg tegen het niet hoeven vervoeren van auto’s van Japan of China naar Europa en importtarieven. En inderdaad hebben de EU en Japan vorig jaar besloten importtarieven af te schaffen. En dan staat per 29 maart de Honda fabriek in het VK opeens buiten Europa en moet er opnieuw importtarief worden geheven. Dat inclusief de hogere loonkosten doet ze denk ik de das om.

          Login om te reageren
        • basjaski zegt

          19 februari 2019 om 12:20

          @cloverleaf: right. Dus niks met brexit te maken.

          Project Fear werkt hard in Europa ook…ik lag me rot. FlyBMI ook failliet door brexit…niks mee te maken dat ze al jaren lang hun vliegtuigen niet vol krijgen. Het constante ”anti brexit” naratief is lachwekkend.

          Login om te reageren
          • 2wheeler zegt

            19 februari 2019 om 14:41

            @basjaski: lagwekkend bedoel je toch…

            Login om te reageren
          • cloverleaf zegt

            19 februari 2019 om 18:40

            @basjaski: dat zeg ik niet. Maar als ik Honda was zou ik zeker niet gaan investeren.

            FlyBMI is kapot door een veel te lage bezettingsgraad. Ik zit in de luchtvaart en transport wereld maar wij charteren geen G-registratie meer na 29 maart. En naast ons velen anderen. Project Fear?

            Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        19 februari 2019 om 13:50

        @basjaski: Honda bouwt nu al een deel van de productie van de Civic in Turkije.. dus daar in de EU.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          20 februari 2019 om 20:31

          @w0o0dy: Huh? Turkije zit niet in de EU. En zal dat niet snel worden…

          Login om te reageren
    • willeme zegt

      19 februari 2019 om 11:12

      @trustmeiamanengineer: Of het een goed of slecht idee is, is niet aan ons. De Britten wilden eruit. Cameron overspeelde zijn hand door dit referendum te beloven. De Britten hebben daar gebruik van gemaakt. Ze hebben gestemd en ze willen eruit. Er zijn meer landen niet lid van de EU en die redden zich heel aardig ;-).

      Login om te reageren
      • imaginenl zegt

        19 februari 2019 om 11:25

        @willeme: Als je doelt op Noorwegen en Zwitserland dan heb je het meteen wel over 2 landen met speciale reserves (olie en geld) die omwille van die reserves nooit in de EU wilden toetreden. Het VK is veel te veel gericht op de EU om te ontkennen dat ze iets met de EU te maken hebben.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          19 februari 2019 om 11:43

          @imaginenl: Ik noem die landen niet, dus een verklaring daarvoor geven is overbodig.

          Ik ben persoonlijk van mening dat een unie van landen zeker een goed idee is. Er valt HEEL veel te verbeteren aan de EU. Persoonlijk zou mij het verstandiger lijken voor het VK om erin te blijven.

          Echter: ze hebben ervoor gekozen. Amerikanen hebben voor Trump gekozen. Ik zou het niet gedaan hebben, maar zij wel. Kunnen we wel blijven zeuren, maar gewoon accepteren en doorgaan ;-)

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            19 februari 2019 om 12:00

            @willeme: Ik vind het juist niet erg dat ze ervoor hebben gekozen. Het heeft ons in de tussentijd al duizenden banen en investeringen opgeleverd en er zullen er nog vele volgen. Tuurlijk zullen er ook nog wel klappen vallen, maar op den duur hebben wij er waarschijnlijk alleen maar profijt van.

            Login om te reageren
          • frank2b zegt

            19 februari 2019 om 17:58

            @willeme: Hear hear!

            Login om te reageren
        • karaya zegt

          19 februari 2019 om 11:45

          @imaginenl: Heeft Zweden olie?

          Login om te reageren
          • imaginenl zegt

            19 februari 2019 om 12:03

            @karaya: Zweden zit gewoon in de EU.

            Login om te reageren
      • pomoek zegt

        19 februari 2019 om 11:57

        @willeme: natuurlijk mogen we daar wel iets over zeggen! Anders kun je net zo goed ophouden met autoblog. Dat andere landen het goed doen buiten de EU is op zich waar, maar het zijn er niet veel. Landen als Noorwegen en Zwitserland staan, in principe buiten de EU, hebben geen zeggenschap, maar volgen de EU in elk opzicht. Maar dat doet er niet eens toe. In ieder Brexit scenario gaat het VK er, economisch, op achteruit. Maar, inderdaad ze hebben er zelfbeschikkingsrecht voor terug gekregen. Als dat voor de Brexit eerlijk was verteld door Johnson, Rees Mogg en Farage dan kun je inderdaad zeggen: Tja, het was hun keuze. Maar dat is simpelweg nooit gebeurd.

        Login om te reageren
    • karaya zegt

      19 februari 2019 om 11:38

      @trustmeiamanengineer: Je hoeft niet bang te zijn dat Honda een nieuwe fabriek neerzet in het eurofiele Nederland.

      Login om te reageren
    • numpty zegt

      19 februari 2019 om 15:51

      @trustmeiamanengineer: Dat is het. Niet alles geloven wat de NOS beweert.

      Login om te reageren
  4. ghost zegt

    19 februari 2019 om 10:36

    De eerste zin van Honda’s uitspraak zegt het toch al?!

    “In light of the unprecedented changes that are affecting…”

    Tuurlijk zegt Honda dat het komt door elektrificatie strategieën maar bovenal zit geen hond te wachten op die Brexit. De Britse premier May, die zo hard heeft lopen pushen hierop, wil nu ook niet meer terugkrabbelen want dan maakt zij nog meer gezichtsverlies dan Rutte na de dividendbelasting..

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      19 februari 2019 om 10:51

      @ghost: het dividend belasting thema vergelijken met de situatie waarin Groot Brittannië zich momenteel in bevindt lijkt mij enigszins mank gaan.

      Gezichtsverlies zou nooit invloed mogen hebben in de politiek, laat staan op het landsbelang.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        19 februari 2019 om 11:00

        @eklasse:
        Gezichtsverlies zou nooit invloed mogen hebben in de politiek, laat staan op het landsbelang.

        Helaas is dat juist de issue bij beide partijen die aan tafel zitten, de EU wil de Britten een poupie laten ruiken zodat andere recalcitrante EU leden bang worden om de EU te verlaten en de Britse politici schreeuwen het van de daken dat het VK de EU niet nodig heeft.

        Beiden hebben ongelijk, hier zijn slechts verliezers, met angst en beven zie ik de toekomst voor Ierland tegemoet nu het er naar uitziet dat er een harde grensovergang komt tussen Noord Ierland en Ierland.
        Hoe vreemd het ook moge klinken, maar juist omdat er geen fysieke grens meer was tussen de twee landen is de strijdbijl tussen de twee landen begraven, maar het rommelt al in Noord Ierland.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          19 februari 2019 om 11:06

          @desjonnies: Het heeft altijd al gerommeld in Noord-Ierland. Maar het kan heel gemakkelijk erger worden…

          NL: https://www.npo3.nl/reizen-waes/15-02-2019/VPWON_1298671
          BE: https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/reizen-waes/4/reizen-waes-s4a5-noord-ierland/

          Login om te reageren
        • eklasse zegt

          19 februari 2019 om 11:08

          @desjonnies: op onderdelen heb je een punt.

          Login om te reageren
        • pomoek zegt

          19 februari 2019 om 12:01

          @desjonnies: met je eens wat betreft Noord-Ierland. Dat zou voor Theresa May al de belangrijkste reden moeten zijn om niet door te gaan met de Brexit. Maar waarom zou je het VK kadootjes geven bij een Brexit? Het is een zakelijke deal en daar is zakelijk over onderhandeld. het VK had gewoon weinig te bieden aan de EU.

          Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            19 februari 2019 om 12:55

            @pomoek:
            Ik heb het niet over cadeautjes, maar over common sense, de hele Brexit deal is uitgelopen op 1 emotioneel drama van weerskanten, een drama waarvan niemand de uitkomst zal weten maar als je ziet hoe ontzettend veel transport er is tussen het VK en het continent kan het straks niet anders dan een groot drama worden voor veel kleine en middelgrote bedrijven.

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              19 februari 2019 om 13:55

              @desjonnies: ik vind dat je het stukje contractbreuk dat het VK pleegt wel erg makkelijk buiten beschouwing laat. De begroting van de EU is gebaseerd op toezeggingen voor bijdragen. Doordat het VK contractbreuk pleegt gaan alle andere lidstaten opdraaien voor de kosten.. is dan een schadevergoeding terecht? Volgens mij wel.

              Login om te reageren
              • numpty zegt

                19 februari 2019 om 16:02

                @w0o0dy: Of heeft dat te maken met de totale, onzinnige, kosten welke Brussel maakt? Ik kan het niet anders zien als dat er voorheen met 25 man naar de kroeg gingen om een avond te zuipen en er maar 6 met een portemonnee waren. Nu gaan we met z’n 24 naar de kroeg en hebben er nog maar 5 een portemonnee bij zich. Engelsen laten zich niet de wet voorschrijven door Juncker, Verhofstadt, Timmerfrans en consorten. Dat had men zich kunnen realiseren als men terug kijkt in de geschiedenis. In eind 30-er jaren van de vorige eeuw verdomden de Britten dat ook al. En niet zonder succes. De EU beweerd volgens “Amerikaans voorbeeld” té willen functioneren. Maar er zit nog te veel scheef tussen de lid-staten waardoor er onrust ontstaat. Het bewijs is dagelijks te vinden. (Gele hesjes, Brexit, demonstraties in Polen & Hongarije, Italiaanse politieke successen voor een bepaalde partij) Je zal alleen wat meer moeite moeten doen dan alleen het NOS journaal té zien/luisteren of blind varen op het NAP. Die zijn namelijkbal lang niet meer zo ‘neutraal’ als ze zelf beweren.

              • desjonnies zegt

                19 februari 2019 om 17:31

                @numpty:
                De echte dictators zitten in Brussel, iedereen is vergeten waarom de EU in 1974 ook inBrussel zitting nam: de Britteneisten bij hun toetreden tot de EEG toen dat de ‘hoofdstad’ ook wat dichter bij hun land zou liggen dan het historisch zeer belangrijke Straatsburg ( Straatsburg was namelijk gekozen om de band tussen Frankrijk en Duitsland symbolisch te verstevigen).
                Nu maakt geen hond in het Europees Parlement zich druk over de geldverslindende maandelijkse verhuzing naar Straatsburg toe, niet 1 EU parlementarier is op het idee gekomen om te zeggen dat we ‘ Brussel ‘ nietmeer nodig hebben.
                Men blijft daar gewoon geld over de balk smijten met de grootse minachting voor de inwoners van de EU lidstaten.
                De hele EU is overigens het levend bewijs van de wet van Parkinson, ik duid hier niet op die vreselijke ziekte maar op Cyril Northcote Parkinson die constateerde dat ondanks het verdwijnen van het Empire (hoe cynisch) het ambtenaren bestand op de verantwoordelijke departementen niet afnam maar juist groeide, dit omdat men zichzelf in stand hield.
                Ik zie dit process ook bij de EU, Europa is af, klaar, we hebben geen Europese regelgeving nodig hoeveel sneeuw een dak moet kunnen dragen, dat is leuk voo rde mensen in Munchen maar die in Palermo hebben niets aan deze EU regel.
                We hebben vrij Vervoer van goederen en personen binnen de unie dat is genoeg, zelfs die monetaire unie is een fiasco en de veronderstelling dat we1 grote Verenigde Staten van Europa zullen worden is totaal bezopen.

              • frank2b zegt

                19 februari 2019 om 18:11

                @desjonnies: De kosten van het bestuurlijke apparaat van de EU zijn ongeveer zo hoog als de gezamenlijke kosten van het UWV en de Nederlandse belastingdienst. Stelt geen klap voor.

                Ik heb het al wel eens eerder gezegd (misschien zelfs hier): Brussel is gewoon de plek waar onze (meestal) democratisch gekozen regeringsleiders van tijd-tot-tijd samenkomen om de toekomst van Europa te bespreken, de door ons indirect gekozen Europese Commissie die doelen omzet in beleid en het door ons rechtstreeks gekozen Europees parlement vergadert om te discussiëren en besluiten over dat beleid. Niks mis mee.

                Groot Brittannië stond met Churchill aan de wieg van wat nu de EU is, met de bedoeling dat in Europa de geschillen aan de overlegtafel worden uitgevochten in plaats van in de loopgraven. Het is jammer dat uitgerekend het VK niet meer aan die tafel aanschuift…

              • numpty zegt

                19 februari 2019 om 18:44

                @desjonnies: Amen! Eens

              • BaRa zegt

                19 februari 2019 om 19:51

                @desjonnies: Nou… je draait de redenering een beetje om, denk ik. Het echte verhaal is iets genuanceerder dan dat: https://nl.wikipedia.org/wiki/Brussel_en_de_Europese_Unie. Verder is het interessant te weten dat het Europese parlement zelf liefst alle activiteiten in Brussel wilt laten doorgaan. Het zijn de landelijke regeringen die dwars liggen om die wijziging door te voeren – en dus niet “Brussel”.

              • pomoek zegt

                19 februari 2019 om 17:59

                @numpty: die vergelijking slaat nergens op. Of reken je ook importheffingen op het bier dat je in de kroeg drinkt? Ik vraag me af over welk succes je het hebt dat de Britten in de jaren 30 hebben gehad? Volgens mij was toen de dekolonisatie in volle gang. Dat de onrust wordt veroorzaakt door de verschillen tussen de landen zie ik ook niet. Lijkt me meer te maken hebben met de groeiende inkomensongelijkheid tussen burgers in hetzelfde land.

              • numpty zegt

                19 februari 2019 om 18:26

                @pomoek: Lezen moeilijk? Ik had het over het einde van de 30-er jaren van de vorige eeuw. Zeggen de data 1940/1945 je iets?

              • pomoek zegt

                19 februari 2019 om 19:52

                @numpty: Oh, ah daar springt u even heel soepeltjes over de concessie van Chamberlain aan Adolf Hitler in 1938 heen.

                En ik begrijp dat “In eind 30-er jaren” dus ook niet gaat over het niet ingrijpen verdrag dat diezelfde Chamberlain enthousiast accepteerde zodat Franco de Spaanse burgeroorlog met steun van de Duitsers kon winnen (iets wat de Britten donders goed wisten dat dit zou gebeuren).

                En was de vlucht uit Duinkerke van het Britse Expeditie leger niet in 1940? Of begint “in eind 30-er jaren” pas halverwege 1940 tijdens battle of Britain?

                Begrijp me niet verkeerd, het Britse volk heeft geweldig stand gehouden tijdens de 2e wereldoorlog. Maar in 40-45 probeerden de Britten keihard alles wat “In eind 30-er jaren” was fout gegaan recht te zetten.

              • numpty zegt

                19 februari 2019 om 20:26

                @pomoek: Wat een fan-tas-tisch historisch besef en kennis heeft u. Maar mijn punt was dat de Britten zich niet laten dwingen. Zeker niet door Duitsers of Fransen. (of hun sympathisanten) De rest van uw betoog slaat als “tiet op dirk”

              • pomoek zegt

                19 februari 2019 om 20:36

                @numpty: Valt wel mee. Basis Havo kennis. Moet iedereen kunnen weten. Zeker mensen die het hebben over Groot Brittannië tijdens het einde van de 30-er jaren. Wat je punt was. Waar ik op reageerde. Maar ook hier: Succes met je studie “Groot Brittannië tijdens het interbellum”. Namens Dirk: Bedankt.

              • numpty zegt

                19 februari 2019 om 20:40

                @pomoek: ach, ik hou het wel met bij het exporteren van Hollandse AGF. Dan kan ik geld verdienen en belasting betalen zodat theoristen als jij gefinancierd kunnen blijven. Geen dank, ik geniet van m’n werk.

              • pomoek zegt

                19 februari 2019 om 20:50

                @numpty: Ik zou zeggen: Aan de slag! Succes met het exporteren van Deense Voetballers!

              • numpty zegt

                19 februari 2019 om 20:52

                @pomoek: je heb gelijk, einde discussie

            • pomoek zegt

              19 februari 2019 om 17:46

              @desjonnies: Ik denk dat met de deal op zich weinig mis is. De EU had, als ze het VK echt pijn hadden willen doen, gewoon kunnen zeggen: Geen deal, zoek het lekker zelf maar uit, we zien jullie wel weer na 1 april. De gedachte achter de Brexit, het VK wordt onafhankelijk en rijk als ze uit de EU stappen, is natuurlijk onzinnig. Om de de EU als medeschuldige van de economische schade en chaos aan te wijzen is een verkeerde voorstelling van zaken.

              Login om te reageren
    • Dizono zegt

      19 februari 2019 om 11:30

      @ghost: May zou denk ik liever vandaag dan morgen de Brexit in z’n geheel afschieten. En ik denk ook nog steeds dat dat gaat gebeuren trouwens.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        19 februari 2019 om 11:40

        @Dizono: true, het verlies nemen is nooit makkelijk maar soms wel het beste.

        Login om te reageren
      • pomoek zegt

        19 februari 2019 om 12:02

        @dizono: Ik heb dat ook gedacht, maar ik vrees met grote vreze. Ik denk dat ze had gehoopt dat het remain kamp zou afnemen, maar dat gebeurt niet. Maar ik blijf hopen…

        Login om te reageren
      • numpty zegt

        19 februari 2019 om 16:54

        @Dizono: Meer kans op sneeuw in Juli. In het V.K. is een volsreferendum namelijk wél bindend. En kan alleen bij hele hoge uitzondering terug gedraaid worden.

        Login om te reageren
        • numpty zegt

          19 februari 2019 om 16:57

          @numpty: Volksreferendum**

          Login om te reageren
        • Dizono zegt

          19 februari 2019 om 17:23

          @numpty: in tegenstelling tot die muur lijkt het afstevenen op een no deal brexit me wél een reden om de noodtoestand uit te roepen en eventueel de uitkomst van een referendum niet te volgen. Het VK stort zich dan in een regelrechte crisis en dat weet May ook, ze was niet voor niets altijd fel tegenstander.

          Login om te reageren
          • numpty zegt

            19 februari 2019 om 18:39

            @Dizono: Met Noorwegen en Zwitserland gaat het natuurlijk ook helemaal ruk. Hebben zich ook buiten de dictatuur Europa weten te houden maar zijn wel deel van Europa. De toekomst zal het leren, maar ik ben er van overtuigd dat de soep niet zo heet gegeten gaat worden als men hem nu probeert te serveren. Ik verkoop AGF naar de U.K. en Ierland. Dus heb er dagelijks mee te maken. Misschien is de wens de moeder van de gedachte, maar ik geloof dat echt.

            Login om te reageren
        • pomoek zegt

          19 februari 2019 om 17:48

          @numpty: het was een raadgevend referendum. De politici hadden het gewoon naast zich neer kunnen leggen.

          Login om te reageren
          • numpty zegt

            19 februari 2019 om 18:36

            @pomoek: Zou je nog maar even verdiepen in de Engelse regelgeving. Mocht men de uitslag vanhet referendum terug willen draaien moet dat door het House of Parlement, House of Lords én het House of Commons goed gekeurd worden. Slechts dan kan er een nieuw referendum gehouden worden, zonder garantie op een andere uitslag. Dat ‘raadgevend’ is in het V.K. een heel stuk dringender dan b.v. hier in Nederland. Kans is daar heel groot dat als de raad van het volk niet opgevolgd word het kabinet valt. Dat risico wil geen één politieke partij nemen. Dus naast je neerleggen is in het V..K. echt geen optie.

            Login om te reageren
            • pomoek zegt

              19 februari 2019 om 20:22

              @numpty:
              Om te beginnen: Het is Britse regelgeving, niet Engelse regelgeving.

              Ten tweede: Ik heb het nergens over een 2e referendum.

              Ten derde: De uitslag van het referendum kun je helemaal niet terugdraaien. Die staat gewoon. 51,9% van de uitgebrachte stemmen waren voor een Brexit. Net als dat je het nummer Brabant van Guus Meeuwis niet kan terugdraaien. Of The last Jedi. Het gaat niet. Al zou je het wel willen.

              Ten vierde: Er is geen enkel juridisch beletsel voor het Britse parlement om de uitslag van het referendum naast zich neer te leggen. Dus, ja. De uitslag van het referendum is er gewoon. En als parlement kun je dus gewoon zeggen: Bedankt volk voor je advies, we gaan er naar kijken, en als het op een ramp uit draait doen we het niet.

              Uiteraard heeft dit politieke gevolgen. Dat klopt.

              Tenslotte: In “the Houses of Parliament” (dus niet het Nederlandse Parlement en in meervoud) komen de kamers, House of Commons en House of Lords, samen.

              The Houses of Parliament is dus een gebouw. En geen onderdeel van de volksvertegenwoordiging. Succes verder met de verdieping in de “Engelse” regelgeving.

              Login om te reageren
              • numpty zegt

                19 februari 2019 om 20:30

                @pomoek: En jij succes met je hoogdragerige betweterigheid. Je heb het compleet fout. Theoretisch zal je het best allemaal goed hebben, maar toon mij de eerste politicus wie op die manier politieke zelfmoord wil plegen. U bent compleet lis van de realiteit. Heeft u al eens een baan in Brussel overwogen. Zo te lezen zou u perfect passen tussen die theoretische dromers daar. Misschien eens aan pappen met Arrogandertje Penthouse? Jullie spreken immers dezelfde taal.

              • numpty zegt

                19 februari 2019 om 20:32

                @numpty: lis=los (woordvoorspelling)

              • hallokroket zegt

                19 februari 2019 om 20:38

                @numpty:
                @pomoek:
                Jullie hebben hier duidelijk een polemiek over…
                https://youtu.be/6e4oDIO8WGc

              • pomoek zegt

                20 februari 2019 om 09:04

                @hallokroket: ik heb totaal geen mening over jouw reactie!

              • hallokroket zegt

                20 februari 2019 om 20:26

                @pomoek:
                Stoort me niet, ik ben Belg..
                ?

              • pomoek zegt

                19 februari 2019 om 20:48

                @numpty: Sterk slot. Ik heb het fout. Maar theoretisch niet? Ik gaf u in één ding gelijk. Dat het niet volgen van de uitslag van het referendum politieke consequenties heeft. En daar valt u mij op aan. Tja een betweter. Dat zal best.Ik ben niet de enige op autoblog. Er zijn er hier die het hebben over niet bestaande volksvertegenwoordigers, die het verschil tussen Engeland en Groot Brittannië niet kennen en denken dat de jaren 30 in 1945 eindigen. Arrogandertje Penthouse? Ach wat schattig. U bent een reaguurder.

              • numpty zegt

                19 februari 2019 om 20:50

                @pomoek: je heb gelijk, einde discussie.

              • hallokroket zegt

                19 februari 2019 om 23:32

                @numpty:
                @pomoek:

                https://youtu.be/6e4oDIO8WGc

              • pomoek zegt

                20 februari 2019 om 09:04

                @hallokroket: ?

              • hallokroket zegt

                20 februari 2019 om 20:27

                @pomoek:
                Dubbele post, eerste post zat vertraging op.
                Anyway, Alex rules!

    • lekkaah zegt

      19 februari 2019 om 12:33

      @ghost: vergis je ook niet dat het voor fabrikanten natuurlijk ook een “uitkomst” kan zijn om van je ‘dure’ personeel af te komen

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        19 februari 2019 om 12:47

        @lekkaah: jaa daar zeg je ook wat, dat is ook zeker het geval.

        Login om te reageren
  5. cazzo046 zegt

    19 februari 2019 om 10:57

    Lees je mee Baudet?

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      19 februari 2019 om 11:27

      @cazzo046: want dat is de enige eurosceptische politicus? jij woont zeker in het rode amsterdam..

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        19 februari 2019 om 11:42

        @lekkaah: nee maar wel de grootste monkool in de 2de kamer..

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          19 februari 2019 om 11:47

          @ghost: wat zou Baudet moeten leren van dit artikel dan..?

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            19 februari 2019 om 11:50

            @lekkaah: dont ask me about politics…fkn waste of my time.

            Login om te reageren
            • lekkaah zegt

              19 februari 2019 om 11:51

              @ghost: oh.. oke dan..

              Login om te reageren
          • cazzo046 zegt

            19 februari 2019 om 12:05

            @lekkaah: Dat partijtje van hem is voor de Nexit.

            Login om te reageren
            • lekkaah zegt

              19 februari 2019 om 12:21

              @cazzo046: mwa.. “partijtje”.. gemiddelde peiling (volgens 4 instanties) 15 zetels, en dat binnen enkele jaren

              Login om te reageren
              • cazzo046 zegt

                19 februari 2019 om 12:24

                @lekkaah: Peilingen zijn geen verkiezingen. Voorlopig zitten ze godzijdank met zn tweeën die clown en zn hulpje.

        • karaya zegt

          19 februari 2019 om 11:47

          @ghost: Er lopen grotere debielen rond. En dan druk ik me nog zwak uit.

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            19 februari 2019 om 11:51

            @karaya: dat sowieso! Eigenlijk is het 1 grote bende van ellende.

            Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          19 februari 2019 om 17:34

          @ghost:
          Die DENK gasten zijn og vele malen enger, die dromen van een groot Ottomaans rijk.

          Login om te reageren
      • cazzo046 zegt

        19 februari 2019 om 12:04

        @lekkaah: nee, in het blauwe Breda

        Login om te reageren
  6. utregcity zegt

    19 februari 2019 om 11:25

    Denk dat ’t Honda nu wel goed uitkomt, wel of niet schuld aan Brexit. Van 150.000 auto’s kan de pijp eigenlijk niet roken en met de nieuwe vrijhandelszone tussen de EU en Nippon, hebben ze die extra faciliteit in Britannië ook niet meer nodig. ウィンウィン

    Login om te reageren
  7. RutgerK zegt

    19 februari 2019 om 11:39

    Als je de fabrieken nu geschikt wil maken voor nieuwe elektrische modellen moet je gaan investeren en wordt de toelevering van accu’s heel belangrijk.
    De marges op elektrische modellen zullen niet groot zijn de eerst komende jaren dus importtarieven zit Honda niet op te wachten.

    Login om te reageren
  8. daniel1975 zegt

    19 februari 2019 om 11:42

    De foto geeft precies het probleem aan: de echte Honda liefhebber heeft liever een oude meer klassieke Honda i.p.v. een nieuwe… Alleen de Type R en enkele Amerikaanse modellen hebben nog aanhangers…

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      19 februari 2019 om 11:49

      @daniel1975: met een aanhanger haal je sowieso alle plezier uit elke Type-R.

      Login om te reageren
      • daniel1975 zegt

        19 februari 2019 om 11:57

        @eklasse: ?

        Login om te reageren
  9. sezz zegt

    19 februari 2019 om 12:00

    Als de Brexit kwestie iets heeft blootgelegd is het wel dat de politiek niet meer in dienst staat voor het vergroten van het welzijn van de burger, en niet alleen in het VK en ook niet sinds kort.
    Excuseer me, ik schiet weer door de remmen van mijn defaitisme aangezien we het volgens sommigen nog nooit zo goed hebben gehad. Yeah right…

    Login om te reageren
    • cazzo046 zegt

      19 februari 2019 om 12:08

      @sezz: Wanneer was het beter dan?

      Login om te reageren
      • sezz zegt

        19 februari 2019 om 12:43

        @cazzo046: De tijd dat carrières van opzichtelijk falende en malverserende politici, bestuurders, ambtenaren, directieleden, BNers etc. voorgoed voorbij was. De exacte datum daarvan kan ik je helaas niet noemen.

        Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          19 februari 2019 om 13:44

          @sezz:

          Ik denk dat dat iets is van alle tijden, echter was de communicatie richting de burger gewoon minder. Men kon redelijk wat fouten maken voordat er aan een bel getrokken kon worden. Nu is alles d.m.v. bijvoorbeeld internet en transparantie inzichtelijker. Niet dat het heeft geleid tot minder blunders, maar je ziet het nu gewoon.
          Vroegah zag je alleen de problemen rondom oorlogen op bijvoorbeeld het journaal van 20 uur, en alleen dat wat zij het belangrijkst vonden. Nu kun je je nieuws eenvoudiger wereldwijd bekijken. Gebeurt er nu meer? Nee ik denk van niet, maar je ziet het beter.

          Login om te reageren
  10. VeniVidiVici zegt

    19 februari 2019 om 12:05

    @RubenPriest: En de andere Japanse firma Nissan niet te vergeten die weg gaat bij Brexit en daarmee 6500 mensen op straat komen.

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      19 februari 2019 om 12:45

      @venividivici: En vergeet niet, dat ook Ford aan het nadenken is!

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        19 februari 2019 om 13:41

        @9000cse: Haha ook al ja. Dat heel Engeland maar naar de klote mag gaan met hun domme Brexit beslissing.

        Login om te reageren
        • kempenaer zegt

          19 februari 2019 om 19:39

          @venividivici:
          Niet zo onverdraagzaam heur…

          Boos dat ze uit de EU-sekte zijn gestapt?

          Login om te reageren
      • frank2b zegt

        19 februari 2019 om 18:15

        @9000cse: Het mag eens tijd worden ook! ;)

        Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    19 februari 2019 om 13:23

    Autoblog ..

    Lachen om kennis economen ..

    Login om te reageren
    • kempenaer zegt

      19 februari 2019 om 19:38

      @lincoln:
      Hilarious!

      Login om te reageren
      • kempenaer zegt

        19 februari 2019 om 19:38

        @kempenaer:
        Indeed!

        Login om te reageren
    • BaRa zegt

      19 februari 2019 om 19:55

      @lincoln: elke kenniseconoom weet dat alleen circulaire economie duurzaam is. De volledige redenering is dus:

      Autoblog –> Lachen om kenniseconomen
      Kenniseconomen –> Lachen om Lincoln
      Lincoln –> Lachen om Autoblog

      Het is niet de enige vorm van die vergelijking, maar wel de meest waarschijnlijke.

      Login om te reageren
  12. kempenaer zegt

    19 februari 2019 om 19:37

    De Britten wilden hun vrijheid, soevereiniteit en zelfbeschikkingsrecht terug. Heel verstandig. Bevrijd uit de Fransduitse gevangenis.
    Ik ben jaloers op ze.
    Nexit please! Laten we asap onze Britse vrienden volgen, ze hebben een goed gevoel voor wat wel en wat niet deugt.
    De Zwitsers en Noren hebben het ook goed begrepen. Wij moeten snel wakker worden. Terug naar de EG!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North