Honda werkt aan klein, maar gespierd broertje voor de NSX

Auteur: , 48 Reacties

Honda gaat flink inzetten op performance-modellen. We hadden al een Civic Type R en een gloednieuwe NSX, maar ook de S2000 wordt min of meer nieuw leven ingeblazen.

Honda S2000

De Japanners willen namelijk de strijd aan gaan met de Porsche Cayman en de Alfa Romeo 4C, zo meldt Auto Express. Niet dat dara veel strijd nodig is, maar goed. De nieuwe bolide zou onder andere de vierwielaandrijving en hybride-techniek van de volwassen NSX krijgen, en wordt verder voorzien van een middenmotor. Insiders van Honda meldden dat het geen kwestie meer is of de auto er komt, maar wanneer de officiële lancering volgt. De ontwikkeling zou namelijk al vergevorderd zijn.

De spirituele opvolger van de S2000 krijgt een 2.0-liter viercilinder VTEC met turbo, goed voor een vermogen van 334 pk. De drie elektromotoren zorgen voor een extra boost op de voorwielen, zodat het totale vermogen rond de 410 pk uitkomt. Het is de bedoeling dat het gewicht onder de 1.400 kilogram blijft, zodat de Japanner daadwerkelijk in staat is om de Europese concurrentie het nakijken te geven.

De auto zou in 2018 op de markt verschijnen en moet omgerekend zo’n 80.000 euro gaan kosten.

Foto: ArnoldH



48 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Ik vind hem nu al leuk! De S2000 was ook al zo’n feestnummer.
@dutchdriftking: helemaal mee eens! Alleen jammer dat het altijd zo veel pk moet zijn. 410 pk is toch helemaal niet nodig maakt de auto alleen maar duurder…
@boogieman: eens, ik vind 240pk in de oude s2000 nog steeds veel. En ooit komt ie op de oprit, wat een spielerei!
@boogieman: Daar heb jij een punt. Gewoon de 300pk uit de Civic Type R, mooi zat.
Lees meer tag? :)
80000€! Wat zou prijs zijn in België?
@boomhauwer: de
@888natan: aardig van je..
@dubois: erg kinderachtig van mij, i know
Heel goed nieuws! Daar wordt mijn Japannerhart heel vrolijk van.

Alleen staat de hele artikel op de frontpage.
@toyotafortuner: min de maar plus het
@888natan: Dat dus. Nederlands is erg moeilijk voor me ;)
@toyotafortuner: japanner?
@jurdespotter: nee dat niet. Ik bedoelde overigens dat ik Japanse wagens een warm hart toedraag. Maar door mijn telefoon kwam de reactie er niet goed uit. Ik ben Indonesisch.
80.000 en dan een honda? Doe maar een 4c…
@bakbanaan: Voor 80k een auto met meer dan 400 pk die de even dure concurrentie waarschijnlijk zoek rijdt? Ik zou het wel weten.
@berlinetta: het gaat niet alleen om snelheid, de 4c is gewoon een prachtige auto
@bakbanaan: Dat ben ik met je eens.
@bakbanaan: ik sla Honda met de S2000 en NSX hoger aan dan Alfa met de 4C en 8C. Misschien niet qua uiterlijk, maar zeker wel qua techniek.
@bakbanaan: waarom dan wel een Alpha?
@bakbanaan: liever iets wat wél betrouwbaar blijft na 4 jaar, dus weg die Alfa
@bakbanaan: folder…roest…
zal wel weer onoogelijk worden, met een verkeerde uitstoot voor hier, 10 verkocht per jaar, zo de glazen bol kan weer in de kast
@FB_100002177943068: over de elektromotoren heen gelezen? Ding is een hybride, dus goed voor hier.
Leuk.
Had toch liever iets gelijkaardigs aan dit gehad http://www.speedhunters.com/2015/06/enjoying-the-scenery-at-11600rpm/
Honda kan heel goed 125cc brommertjes maken .. En teasers van superhyperextraplusprototypes op internet knallen ..
@lincoln: dat klopt! Rij er nu heel Thailand mee door. Dat huren kost hier niks!
S 2000,ik zou hem altijd in het geel willen hebben en dan de bekleding rood laten maken.
Hou al het andere maar, dit is de meest waardige opvolgen van de oer-Engelse Roadster.
Nou ja die Opel GT, die is ook leuk ! 2 liter 16 klapper !
@desjonnies: Hoewel ook ik een groot fan ben van de S2000 (en het de betere auto is), is de MX-5 natuurlijk de enige echte opvolger van de oer-Engelse roadster. De S2000 is daar veel te verfijnd voor als je het mij vraagt.
@desjonnies: geel met rood? Meen je dat echt?
Dan is het net een wikkel van een Mars…
Doe mij maar een witte met zwart of cognac interieur…
Gaaf! Een perfecte driftwagen dus!
@rb26dett:
????
Middenmotor, AWD, ik zie niet hoe je daar een beetje fatsoenlijk mee kan driften.
Voor wat dat waard is dan.
@jrk68: oh middenmoter :(
@rb26dett: awd is vet, zolang het maar uit te schakelen is.
Motor* oh wat slecht
…vierwielaandrijving en hybride-techniek…met turbo…1.400 kilogram… Ugh, ik snap dat ook Honda met de tijd mee moet maar ik had toch stiekem gehoopt op een lekker klein, atmosferisch blokje in een lichtgewicht, 2 zits, achterwiel aangedreven auto. Dat is voor mij altijd dé Honda sport-auto formule geweest.

Het lijkt er op dat de oude NSX en de S2000 nooit overtroffen gaan worden en dat is jammer…
@mazdarx: Ben ik helemaal met je eens maar helaas…uitstoot he ;)
Dat zou dan een NSX worden met vrij exotische materialen, een complexe hybride aandrijflijn alleen met vier cilinders in plaats van zes. Maar dan bijna halveren in prijs. Lijkt me een sterk verhaal.
Jammer dat ze niet inzetten op een model rond de EUR 50k (NLse prijs), zoals de vorige S2000 nu wordt het weer een ‘onbereikbare’ auto… zou voor dat geldt overigens zelf een super Boxster kopen ipv Honda… maar das smaak (en misschien een stukkie snobisme ;-(
@punicaoase: een ‘net-niet’ porsche :p
@nasty: nee joh, de Boxster S rijdt geweldig en is het als je het mij vraagt een heel stuk mooier dan een 911, maar smaken verschillen ;-)
@PunicaOase:
Absoluut, echter de originele NSX reed destijds toutes de gevestigde orde het snot voor de ogen.
Ik haal de NSX er bij omdat hij kwa specs zelfs dik over de ur NSX heen gaat en eveneens midengined is
Naar mijn gevoel zit hij ook te dicht bij de nieuwe NSX, ik had liever een roadster van rond de 1000kg gezien als concurrent van de Boxster en de 4C.
Maar dat is mijn tik.
80k?! Dan wacht ik wel een paar jaartjes. Koop ik hem wel 2e hands
Maak die s2000 aub nog een keer met een heerlijke na motor en zonder electro meuk!
Ik was heel blij dit te lezen. Totdat ik zag dat ze hybride techniek gaan gebruiken…
Vierwielaandrijving, hybride spulletjes, een turbo, 1400kg, middenmotor, 400 péékáá, 80.000 euro.

En dat moet de spirituele opvolger van de S2000 zijn, hoe precies ook al weer…?
Gewicht:
Minder
Minder
Minder
Ik denk dat uiteindelijk de 4C het betere ontwerp is.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).