• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat voor leuks heeft Honda gepatenteerd?

Auteur: Author, gepost 10 juni 2015 om 15:58 – 31 Reacties

Afbeelding Wat voor leuks heeft Honda gepatenteerd?Afbeelding Wat voor leuks heeft Honda gepatenteerd?Afbeelding Wat voor leuks heeft Honda gepatenteerd?Afbeelding Wat voor leuks heeft Honda gepatenteerd?Afbeelding Wat voor leuks heeft Honda gepatenteerd?

Wat voor leuks heeft Honda gepatenteerd?
Het lijkt erop dat de Japanners iets moois voor ons in petto hebben.

Een eindje in het wilde weg speculeren is leuk, maar de meest reële opties zijn volgens ons (in redelijk willekeurige volgorde):

  • Een speciale versie van de NSX, wellicht een roadster.
  • Een opgepompte S660.
  • De langverwachte opvolger van de S2000 met de middenmotor achterin.

Toegegeven: opties 2 en 3 vertonen enige overlap. Optie 1 is dan ook het meest waarschijnlijk, maar het front en de booty op de patenttekeningen vertonen stevige verschillen met het origineel. Wie het weet mag het zeggen dus, maar het meest vurig hopen wij op een NSX Type-R of inderdaad een spirituele opvolger van de S2000. Maar dan wel met een atmosferische V-TEC alstublieft.

De kans is natuurlijk wel aanwezig dat we met een kluitje het riet in worden gestuurd, en dat ’t om een Acura voor de US-markt gaat. (Foto’s via)

Ook interessant!

  • Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
    Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
  • NSX Type S
    NSX Type S is sterker, sneller en lichter
  • Honda NSX
  • Wie wil deze Honda S2000 hebben voor €130k?

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Honda, nsx, patent, s2000, S660, Schetsen

Vorig bericht: « Autoblog Advies: een cabrio voor erbij
Volgend bericht: Opel’s CEO rijdt in de tofste Opel ooit »

Lees Interacties

Reacties

  1. jasbelle zegt

    10 juni 2015 om 16:01

    Als het zo gaat als bij de NSX, kunnen we hier ook weer jaren op gaan wachten.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      10 juni 2015 om 16:58

      @jasbelle: Nou inderdaad!

      Login om te reageren
  2. stfu zegt

    10 juni 2015 om 16:06

    Iets te Japanse look, vooral van achter. Meh.

    Login om te reageren
  3. Kvgorp zegt

    10 juni 2015 om 16:11

    Kijk China.. een patent aanvraag.. En nou niet allemaal weer na gaan maken he..

    Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    10 juni 2015 om 16:16

    Zo leuk en puur als een S2000 zal het waarschijnlijk toch nooit meer worden. Daarom gaat die ooit nog in mijn garage komen te staan, hoop ik.

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      10 juni 2015 om 17:01

      @trustmeiamanengineer: bij mij ook! Fun ten top. Jammer genoeg, of juist weer positief, is dat die krengen vrij prijzig blijven.

      Login om te reageren
  5. p0wn3d zegt

    10 juni 2015 om 16:18

    Een S2000 met de moter achterin? Jij bent gek!

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      10 juni 2015 om 16:22

      @p0wn3d:
      Klopt, al is een motor in het midden al een stuk minder vreemd…?

      Login om te reageren
    • ziekegeest zegt

      10 juni 2015 om 16:23

      @p0wn3d: en wat als ik je zeg dat hier helemaal geen moter komt te liggen?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        10 juni 2015 om 16:51

        @ziekegeest: wat is dat?

        Login om te reageren
        • ziekegeest zegt

          10 juni 2015 om 17:16

          @norge: hebben jullie in Noorwegen een moters? Een moter is een krachtbron, van moterblok weet je wel

          Login om te reageren
          • gwnbmw zegt

            10 juni 2015 om 17:33

            @ziekegeest: nee, moters bestaan niet…

            Login om te reageren
            • ziekegeest zegt

              10 juni 2015 om 18:11

              @gwnbmw: zie dat maar eens aan @pOwn3d uit te leggen

              Login om te reageren
              • gwnbmw zegt

                10 juni 2015 om 18:31

                @ziekegeest: oke, hier gaat ie.

              • p0wn3d zegt

                10 juni 2015 om 18:37

                @ziekegeest: hahaha ja sorry ik bedoel natuurlijk motor! Vakantie doet mijn spelling niet veel goeds :p

        • ziekegeest zegt

          10 juni 2015 om 17:20

          @norge: een = geen

          Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      10 juni 2015 om 18:47

      @p0wn3d: beste p0wn3d, een moter bestaat niet. dit is bepaald door allemaal stomme gramatica regeltjes enzo.

      daarin tegen, een motor bestaat wel. er zijn 2 verschillende soorten. je hebt de motor, een soort gemotoriseerde fiets. hiervan zijn er heel veel op de wereld. om maar wat te noemen: zundap, yamaha en dugati. ik ben niet geintresseerd in deze soort motors, dus op naar de volgende soort.

      de volgende soort schrijf je weer precies hetzelfde, namelijk zo: motor. om het even te spellen: M-O-T-O-R. GEEN M-O-T-E-R. zoals ik net al zei bestaat deze namelijk niet. maar goed, de motor waar jij waarschijnlijk op doelt is die je in een gemotoriseerd voertuig vindt. (he daar heb ie ‘m weer, motor, echt geen moter.) hieronder valt alles wat beweegt zonder dat jij aan (zware) arbeid moet doen. laten we de auto nemen als voorbeeld. bij normale gezin auto’s ligt de MOTOR voorin. dit is bij hothatches ook het geval, en in de luxe auto’s meestal ook. maar ja, er bestaat zoals je waarschijnlijk weet ook sport/race auto’s. deze auto’s hebben meestal de motor achterin. waarom? geen idee, vraag het een echte kenner zoals @gtwillem is. maar hoe werkt zo’n MOTOR nou eigenlijk?

      de uitleg van een motor voor dummies.
      we houden het vandaag op bezine motors. deze motors krijgen benzine in de cilinders, daar komt een vonk bij, de benzine ontploft, laat de cilinder omhooggaan en weer terug komen. alle cilinders zitten vast aan een buis in de onderkant van de MOTOR die de krukas heet. door dat de cilinders draaien gaat de krukas ook draaien. deze geeft de draaikracht door aan je aandrijflijn, die je wielen laat draaien. zo, dat was het voor vandaag. en pak nu je agenda, dan geef ik het huiswerk op.

      Het huiswerk.
      lees tekst 1 in het boek: de uitleg van een motor voor dummies. als je daarbij mee klaar bent mag je naar bed en hier nog is rustig over nadenken.

      @ziekegeest, is het zo genoeg?

      Login om te reageren
  6. jrk68 zegt

    10 juni 2015 om 16:20

    Ik hoop op een opgepompte S660 maar dit lijkt in alles op een topless NSX.
    Dat laatste is zeker leuk maar voor weinigen bereikbaar.

    Login om te reageren
  7. clarkson zegt

    10 juni 2015 om 16:32

    Als je die lijnen zo ziet gaat die pas in 2030 in productie

    Login om te reageren
  8. philipf zegt

    10 juni 2015 om 16:44

    In ieder geval iets leuks!

    Login om te reageren
  9. ArnoldH zegt

    10 juni 2015 om 16:51

    Ik gok (hoop) een model onder de NSX

    Login om te reageren
  10. Edge zegt

    10 juni 2015 om 16:52

    Ik mag hopen dat de opvolger van de S2000 is. Zo’n S660 is natuurlijk heel leuk en aardig, maar voor mij als volwassen Nederlander van bijna twee meter is dat natuurlijk niet echt comfortabel sturen.

    Login om te reageren
  11. Esprit_de_Flandre zegt

    10 juni 2015 om 17:06

    NSX Uberversie, aiming for Lamborghini…

    Zou toch liever een nieuwe S2000 zien…

    Login om te reageren
  12. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    10 juni 2015 om 17:31

    Op de eerste foto lijkt ie een veel te korte wielbasis te hebben

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 juni 2015 om 18:16

      @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: inderdaad die overhang voor is zo enorm dat Audi en zelfs Peugeot er zich voor zouden schamen.

      Login om te reageren
      • rutger97 zegt

        10 juni 2015 om 22:06

        @mashell: wat betekent dat kroontje achter je naam? .

        Login om te reageren
  13. Hupke zegt

    10 juni 2015 om 17:39

    S2000 met motor achterin?

    Vertaling, men neme de motor van een civic, en men gooit die achterin.
    Geen transversaal motor maar een langstgeplaatste -> alles behalve een S2000. Maar wel cheaper qua ontwikkeling, dus hopelijk ook met een milde prijs.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      10 juni 2015 om 19:25

      @Hupke: ik neem aan dat je wilde zeggen dat een dwarsgeplaatste motor niets te maken heeft met de S2000. En dat klopt natuurlijk, want de S2000 heeft een langsgeplaatste motor.

      Zelf ben ik van mening dat als de opvolger van de S2000 een turbo motor en/of hybridemeuk krijgt, Honda beter geen opvolger kan bouwen.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        10 juni 2015 om 21:19

        @ej20g:

        Spraakverwarring.
        Hybride zou ik niet erg vinden, moest het iets clever en sportief zijn. Electronische supercharger aangedreven oa. door remenergie. Batterijen en vliegwielen houden ze idd beter weg uit de S2000.

        Turbo motor, hmm, hangt ervanaf hoe die rijd. Als het er geen tractor door word, mag het maar bij voorkeur niet.

        Login om te reageren
  14. begbers zegt

    10 juni 2015 om 20:16

    Een S2000 met de motor achterin.. Oftewel een MR2..

    Login om te reageren
  15. mrrallycross zegt

    11 juni 2015 om 22:12

    Nsx cabrio?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North