Nu we toch bezig zijn met hybrides en stekkerauto’s: wat vinden jullie van deze Mitsubishi Outlander PHEV Concept S?
Toegegeven, met een liter brandstof ga je het in de Outlander PHEV Concept S hoogstwaarschijnlijk geen 100 kilometer vol houden, maar feit is en blijft dat deze Japanner goed scoort in Nederland. Je kunt je afvragen hoe lang dat nog duurt, maar Mitsubishi houdt hoop en toont ons hoe de Outlander van de toekomst eruit kan gaan zien.
De Outlander werd eerder dit jaar nog vernieuwd, maar getuige deze concept zou de opvolger best eens sneller kunnen komen dan we dachten. Dat zou dan weer goed nieuws zijn voor de Nederlandse Mitsubishi-dealers, die voor het ingaan van de nieuwe bijtellingsregelingen in 2016 nog even flink kunnen cashen.
Houd jij tot die tijd je laadpaal vrij of plug je jouw stekker liever in een andere hybride?
bmw1m zegt
Liever de v60
Rossi zegt
Als blijkt dat dit echt de vervanger van de huidige Outlander PHEV wordt dan ben ik al voor levering van de bestelde PHEV teleurgesteld in Mitsubishi.Het huidige model is amper een jaar op de wereldwijde markt…. :S
Ook de dealer gaf aan dat er voorlopig absoluut geen facelift aan de orde was. Mooie boel!
bisazza zegt
@Rossi: tsja.. Aziatisch he? Om de 2 jaar rijd je al in een oud modelletje
robgooi zegt
Nee bedankt. Liever een e-tron.
koeberg zegt
’t Is niet mijn auto. Ook de huidige Outlander niet.
Vast heel praktisch groot hoor. Maar mooi is anders.
Een mooiere plugin hybride: De nieuwe Passat GTE.
bastiaangt zegt
Het had er wel stukken beter uitgezien op de Nederlandse wegen als ze hier wat eerder mee waren gekomen…
gtwillem zegt
Laten we heel eerlijk zijn, zo had ie er van af het begin uit moeten zien. Was het nou zo moeilijk om te zien dat de eerste Outlander PHEV (of de 3e Outlander in het algemeen) niet echt een fraai ontwerp was?
Ik zou zelf voor de V60 Hybrid zijn gegaan. Minder technisch vernuft dan de Outlander (het is in basis gewoon een V60 met elektromotor die de ahterwielen aandrijft), maar wel mooier om te zien. Een een dikke vijfpits diesel is lekkerder dan de astmatische 2.0 van de Outlander.
maseratizzzzzzzz zegt
Asjeblieft zeg, kunnen deze en de voorgaande topics niet op groen7.nl? Als ik het woord ‘elektrisch’ zie krijg ikzelf al een groene kleur
parker zegt
Nou staat ie nog steeds op een veel te korte wielbasis, het ziet er weer niet uit.. Het zal vast lekker goedkoop zijn geweest om het onderstel van de Carisma of zo te pakken, maar de proporties kloppen gewoon niet aan alle foutlanders.
Joost zegt
Dat ze dit “concept”durven noemen. Ik zie wel verschillen, maar zo heftig is het allemaal niet.
Jammer dat de achterkant niet heel rigoreus is aangepakt. Dat vind ik bij het huidige model het meest anonieme van de hele auto.
Sracerr zegt
Ze is bijna overstag, ze wil de auto ondanks de afmetingen. Het oude vertrouwde Coltje uit ’97 inruilen dan kan ik af en toe in de winter ook even de berg op blazen zonder dat je bang hoeft te zijn dat er weer e.a. kapot gaat zoals bij de meeste Europese Rommel. Top -wagen kwaliteit boven iedere twijfel verheven.
parker zegt
@Sracerr: zo goed zijn moderne mitsebitsies niet meer blijkens diverse duurtests en pannenstatistieken. Zit dus vooral tussen jouw oren, die zogenaamde kwaliteit..