Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid: meer dan 5.000 orders!

Auteur: , 18 Reacties

Mitsubishi-dealers in Nederland weten niet wat ze overkomt. We horen verhalen van dealers die er op een zaterdag 18 wisten te slijten, en inmiddels is de verkoopteller van deze SUV met 0% bijtelling de 5k gepasseerd.

Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid

Niet lang geleden konden we meldden dat Mitsubishi al meer dan 1.500 orders voor de Outlander Plug-in-Hybride EV (PHEV) heeft binnengeharkt. Dat aantal is bizar hard opgelopen, want iedereen lijkt de 43.490 euro kostende eleketro-SUV – hij kan 60 km elektrisch rijden op zijn 12 kWh accu – nog voor 2014 te willen leasen. Dan heb je immers nog recht op 0% bijtelling, met zijn CO2-uitstoot van 44 gram. Daarna valt hij in de 7%-klasse.

Z’n populairiteit dankt de Outlander momenteel misschien wel voor een belangrijkste deel aan het gegeven dat ‘ie naast de lastig leverbare Volvo V60 plug-in hybrid, de enige 0% bijteller is waar je een caravan achter kunt hangen. Alle details over de Outlander Plug-in-Hybride EV lees je HIER.

  • Gecombineerde CO2 emissie: 44 gram
  • Actieradius elektrisch: circa 60 km<
  • Gecombineerde actieradius elektrisch en benzine: circa 897 km
  • Gemiddeld gecombineerd brandstofverbruik: ongeveer 67 km per liter (indicatie JC08 homologatiewaarde, EU waarde nog niet definitief vastgesteld)
  • Maximum snelheid elektrisch: 120~125 km per uur
  • Topsnelheid met brandstofmotor erbij: elektronisch gelimiteerd op 170 km per uur
  • Leeg gewicht: (±) 1.800 kg
  • Trekgewicht: 1.500 kg (geremd)

We maakten in Genève kennis met de EU-versie, foto’s daar.




18 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Vind je het gek, als je als ondernemer winst maakt, is hij op aanschafgebied gratis met als bonus 0% bijtelling.
@garp: inderdaad…en geen wegenbelasting…en 1:67 rijden…damn !
@Megakix: Dan moet je hem wel opladen. Maar dat doen de meeste leaserijders niet want dat kost thuis geld he…

Verder is vooral die 1500kg trekgewicht de doorslag denk ik. Nederland is en blijft een caravan land. Al die muslie wagens mogen niets trekken, behalve de megane maar die wil je toch niet rijden.

Grote auto, geen MRB, laag verbruik. 1:67 haalt hij nooit niet maar 1:20 moet wel lukken en hij kan de hobby gewoon mee naar zuid frankrijk of spanje trekken. Ideale combo lijkt mij.

Jammer dat het ding er niet uit ziet.
5000! Hadden ze nou de fabriek in Born nog maar…
Dit bewijst maar weer dat verkoopcijfers bepaalt worden door bijtelling
@bigbrabo: niet de bijtelling, maar de investeringsaftrek voor ondernemers. Dat maakt de auto, als je zaak winstgevend is, gratis. Die bijtelling is een dikke bonus.
Wederom een bewijs dat de verbruikscijfers en de CO2 metingen achterhaald zijn.
Als je er een volle tank doorheen rijdt, kom je niet meer op die 890km en die 44 gram uit.
5000 lease rijders. Die elke dag dat ding lekker koud starten, gemiddeld 45 km heen en 45 km terug rijden. Veel stad, veel optrekken en noodstopjes op de snelweg. Dan ga je echt die cijfers niet halen!
@gregorius: Wat een onzin schrijf je hier! Tenzij je standverwarming in je auto hebt wordt elke auto koud gestart. En electrische/hybryde auto’s zijn gemaakt voor in de stad te rijden. Zelf rijd ik ook een hybride en in de stad haal ik met gemak 1:30. Electrische/plug-in auto’s halen hier natuurlijk een nog beter verbruik!
@hammerman: PS Noodstopjes op de snelweg? Dat is lang geleden dat ik dat een keer heb meegemaakt…
@hammerman: Moet je voor de grap de A1 tussen Deventer en Hengelo is oprijden rond een uur of 16:00/17:00. Gratis ABS test, uitgevoerd door Oostbloktruckers die het inhaalverbod ‘niet snappen’.
Tsja. Mijn pa heeft er ook 1 besteld, net als twee vrienden van hem. Allemaal ondernemers. Denk dat deze het dus niet alleen bij leaserijders goed gaat doen maar ook bij ondernemers die voorheen een dikke SUV reden.
@thomaz: hoor veel mensen om me heen die er een besteld hebben, zijn voornamelijk: grand cherokee en X3 rijders, je hebt dus zeker een punt
@bigbrabo: Jep. Dealer bevestigde ook mijn lezing. Worden veel gevestigde SUV’s ingeruild.
Mijn vader heeft er met zijn bedrijf ook 2 bestelt. Ondanks dat we nog redelijk nieuwe auto hadden en dus redelijk veel snel hadden afgeschreven is dit een “offer you can’t refuse”.

Helemaal vol met alle opties kost hij je bedrijf uiteindelijk ongeveer 15.000. Door alle afschrijvingsregelingen en subsidies. Daarnaast mis je de wegenbelasting. En dan nog een groot punt het scheelt gewoon 7 a 8000 euro bijtelling per jaar.

Belachelijk gewoon dat het zo geregeld is in Nederland.
Koplampen en achterlichten zijn van een RR gejat. Jammer. Lelijke auto. Beschamend dat wij Nederlanders ons zo laten leiden door een door de overheid opgelegd belastingstelsel. Daarentegen; het werkt wel…
Maar goed, ik vind m dus hondslelijk. Dat wordt kotsen in de file.
@camber24: Ik weet niet waar jij in rijdt, maar smaken verschillen (gelukkig, anders werd het wat saai op onze wegen).
Gratis rijden en 1500kg trekgewicht. Deze auto is voor NL gemaakt! Moet toch schrikken zijn als Mitshu dealer. Moet je ineens weer denken hoe zo’n orderformulier ook alweer werkt.
Prima stap vooruit Mitshubishi!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).