• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Humor: deze youngtimer heeft een dikke V12

Auteur: willeme, gepost 6 mei 2024 om 11:57 – 5 Reacties

youngtimer V12

Wat downsizing, je kan ook gewoon een V12 in je youngtimer lepelen.

Er is soms weleens wat kritiek op de moderne downsize-motoren. De betrouwbaarheid is niet altijd even puik, er is een turbogat en ze zijn niet altijd even zuinig. Ook klinken ze niet altijd even fraai. Maar in ommige gevallen is er wel veel winst behaald. Neem de ouderwetse Range Rovers en diens Rover V8-motor. Dat was ooit een ontwerp van Buick, waar ze zelf niets mee gingen doen. De Britten – even inventief als altijd – zagen er wel brood in. Meer dan 30 jaar lang was het dé motor.

De Rover was weliswaar geweldig, maar er zaten wel een paar nadelen aan. Zeker bij de grote en zware Land Rovers viel dat op. Heel erg krachtig waren achtcilinders niet, maar ze zopen als André Hazes op een reguliere dinsdagmiddag. Vroeger vonden we dat niet erg, maar tegenwoordig wil men meer, meer, meer.

Youngtimer met V12!

En dat is precies wat ze bij Bishop 4×4 geven. Bishop is een typisch Britse specialist die de nodige knowhow in huis heeft om de Land Rovers beter, sneller en dikker te maken. In veel gevallen lepelen specialisten de LS V8 van General Motors erin. Die motoren zijn wel krachtig, relatief zuinig, zeer betrouwbaar, uiterst compact (jazeker!) en relatief voordelig. Maar bij Bishop wilden ze eens wat anders en dus kozen zo ditmaal voor… Een V12!

youngtimer V12
youngtimer V12
youngtimer V12
youngtimer V12

Jazeker, dames en heren, de auto die je op deze internetpagina ziet is voorzien van een échte V12. Deze is afkomstig uit een andere Brits icoon: de Aston Martin DB7 Vantage. Die auto kreeg aan het einde van zijn loopbaan eindelijk een V12, een 5.9 liter grote unit met 420 pk en 560 Nm. Ook de transmissie is afkomstig van die auto, een heuse viertraps automaat van ZF. Ja, dat kwam toen nog voor.

youngtimer V12
youngtimer V12

Upgrades

Ook de rest is aangepast op het extra vermogen. De tussenbak heeft een upgrage gekregen. Ook zien we nieuwe velgen met Toyo-banden. Verder zijn er nieuwe veren met Bilstein-dempers. In het interieur is wel wat gedaan om het te moderniseren, maar het is vooral een oude gezellige Range Rover met fraai bruin leer en wat houtinleg waar ze bij de Xenons nog geen snijplank van durven te maken.

youngtimer V12
youngtimer V12
youngtimer V12
youngtimer V12

Het exterieur moet wel je ding zijn. Heel erg tof dat men gekozen heeft voor de driedeurs-variant (die had je vroeger nog) en ook het donkerblauw is fraai. We weten alleen niet wat we van de vlag vinden. Zie het een beetje als een chique dame met heel erg groot Yeah But No But Yeah op haar voorhoofd getatoeëerd. Het is heel erg Brits, maar niet super-classy. Dit exemplaar moet zo’n 30 tot 40 mille gaan opbrengen, aanzienlijk goedkoper dan er eentje laten bouwen. Dan houd je dus budget over (heel erg veel) benzine, een setje driespaaks velgen en om die vlag eraf te halen. Of niet.

Meer lezen? Deze peperdure Land Rovers hebben een verrassing!

Ook interessant!

  • baby defender
    Land Rover breidt uit met schattige baby-Defender
  • Uitzonderlijke terugroepactie voor de Range Rover PHEV
    Uitzonderlijke terugroepactie voor de Range Rover PHEV
  • Geen SVR nodig met de Manhart Range Rover Sport
    Geen SVR nodig met de Manhart Range Rover Sport
  • 'Schiphol-medewerker' gaat er vandoor met Range Rover

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, automaat, bihop-4x4, db7, Klassiekers, Land Rover, occasion, restomod, V12, vantage, veiling

Vorig bericht: « Mercedes-AMG CLE 53 Cabrio met zescilinder is hier!
Volgend bericht: Gespot – Met deze AMG GT R is het altijd Koningsdag »

Lees Interacties

Reacties

  1. baf07 zegt

    6 mei 2024 om 13:21

    De radio doet net zo goedkoop aan als de rest…

    Login om te reageren
  2. Henk zegt

    6 mei 2024 om 13:47

    De velgen even zilvergrijs spuiten en dan ziet het er al een stuk beter uit. Zonder vlag trouwens ook.

    Login om te reageren
  3. kaeser zegt

    6 mei 2024 om 15:16

    Waarom begint de vehicle no met 007001…😁

    Login om te reageren
  4. joki zegt

    6 mei 2024 om 15:43

    Als die luchtfilters echt zo geinstalleerd zijn ben ik er nog niet zo zeker van dat ze “die de nodige knowhow in huis heeft om de Land Rovers beter, sneller en dikker te maken”…

    Login om te reageren
  5. potver7 zegt

    6 mei 2024 om 19:37

    Is dit vooral heel erg Brits? Het is in ieder geval niet een typisch Brits understatement. Nee, dit is Brits voor de Golfstaten ofzo, maar meer ook niet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North