• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hybride 911 met zeer veel vermogen bevestigd

Auteur: willeme, gepost 22 maart 2020 om 09:59 – 23 Reacties

hybride Porsche 911

Met zo’n hybride Porsche 911 kun je met een schoon geweten Bugatti’s gaan pesten bij de verkeerslichten.

Hè, hè. Poeh, poeh. Nou, nou. Eindelijk is dan eindelijk de kogel door de kerk als het gaat om geëlektrificeerde Porsches. Waar veel merken zo’n model al lang in de showrooms hebben staan, bevestigt Porsche dat hybride techniek eindelijk toegepast gaat worden bij de sportwagens.

Hybride 911

Al (bijna) 10 jaar geleden reed Porsche de 24 uur van de Nurburgring met een GT3 Hybrid. Sindsdien gonst het van de geruchten dat de hybride technologie ook zijn weg gaat vinden naar de 911, maar daar is het nooit van gekomen. Het bleef allemaal heel vaag omtrent die modellen. Tot nu toe, dan.

GT3 R

Aan de Britten van Autocar heeft Porsche CEO Oliver Blume bevestigd dat er een hybride Porsche 911 op komst is. Helaas is de Duitser niet heel erg scheutig met informatie, maar als we kijken naar de andere modellen in de Porsche-range, lijkt een voorzichtige conclusie niet voorbarig.

Zeer veel vermogen

Blume heeft namelijk aangegeven dat de hybride Porsche 911 ‘zeer veel vermogen’ zal hebben. Het zou goed kunnen betekenen dat het dan gaat om een 911 Turbo S e-Hybrid. Precies, de Cayenne en Panamera hebben ook zo’n geëlektrificeerde rangetopper in het programma.

Hybride Porsche 911

Het past ook veel beter bij het karakter van een Turbo, dan bij een puurdere 911 GT3 of GT3 RS. De huidige 911 Turbo S is al een monster met 650 pk, 800 Nm, een top van 330 km/u en een acceleratietijd van 0-100 km/u in slechts 2,7 seconden.

Macan EV

Verder is de Porsche Macan EV wederom bevestigd voor 2022. Dat model hadden we al wat langer op de korrel. De elektrische Macan zal de eerste paar jaar naast een flink gefacelifte versie van de huidige Macan geleverd worden. Dus een paar traditionele klanten kunnen nog altijd hun hart ophalen.

Hybride Porsche 718

Dan de Porsche 718. Aanvankelijk werd de Boxster in het leven geroepen om Porsche te redden. Iets dat de auto ook met verve deed. Tegenwoordig bungelen de verkoopcijfers van de 718 Boxster en 718 Cayman een beetje onderaan. Volgens velen ligt het aan de viercilinder boxermotor, maar de gehele range weer voorzien van atmoferische zescilinders (zoals de GTS en GT4) lijkt onlogisch. Volgens Blume wordt er dit jaar een beslssing genomen of er hybride-variant van de 718 bijkomt.

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Zeer vroege Porsche 911 is een peperdure occasion
  • Hybride Porsche 911
    Hybride Porsche 911 nu eindelijk op komst
  • Eerste hybride 911
    Eerste hybride 911 sneller dan verwacht

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

718, 911, boxster, cayman, e-hybrid, Elektrisch, Hybride, macan, oliver-blume, Porsche

Vorig bericht: « Wald Suzuki Jimny is een kleine G-Klasse
Volgend bericht: Jaguar E-Type restomod is de stijlvolste auto van vandaag »

Lees Interacties

Reacties

  1. Arno's zegt

    22 maart 2020 om 10:17

    ”Met zo’n hybride Porsche 911 kun je met een schoon geweten Bugatti’s gaan pesten bij de verkeerslichten”.
    Mocht je er ooit een tegenkomen dan he…..
    Wel gaaf dat ze dit doen, benieuwd naar het vermogen

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      22 maart 2020 om 10:51

      @asmulders: dan heb je wel 2 seconden plezier…….want dan zit je aan de 100km/h

      Login om te reageren
      • mennok zegt

        22 maart 2020 om 11:13

        @lekkerlinksrijden: lekkerlinksrijdenmet100km/h

        Login om te reageren
      • bernoulli zegt

        22 maart 2020 om 11:41

        @lekkerlinksrijden: hoeveel stoplichten kende jij op 130-wegen?

        Login om te reageren
        • stanvalkje zegt

          22 maart 2020 om 12:34

          @bernoulli: brug bij a44

          Login om te reageren
  2. Henk_he zegt

    22 maart 2020 om 10:50

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt.-

    OT: met de steeds strenger wordende emissieregels is ’t onvermijdelijk dat ook onze geliefde sportwagens electrificeren.

    Login om te reageren
    • Henk_he zegt

      22 maart 2020 om 14:34

      -Edit: goedemorgen, dank u!-

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      22 maart 2020 om 16:47

      Je vergeet gewoon de performance die een hybrid kan bieden. Als je dat niet biedt en de concurrentie wel..

      Login om te reageren
  3. pindakoning zegt

    22 maart 2020 om 11:19

    Als de ceo van Porsche zegt ‘zeer veel vermogen’ dan geloof ik meteen dat het ook echt zo zal zijn. Ben benieuwd!

    Login om te reageren
  4. TimD zegt

    22 maart 2020 om 11:21

    Gewoon een 911 met dezelfde aandrijving als de Cayenne ? Lekker geluidloos door dropjes flaneren. Ik ben hybride fan hoor ?

    Login om te reageren
  5. rlnl zegt

    22 maart 2020 om 11:38

    Zo’n hybride 718 is toch gewoon een zekerheid?!

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    22 maart 2020 om 11:56

    Het idee is leuk, maar je wilt niet dat een 911 twee ton gaat wegen toch?

    Login om te reageren
    • 114i210pk zegt

      22 maart 2020 om 17:30

      @dutchdriftking: Dat gaat ook echt niet gebeuren..

      Login om te reageren
  7. daniel1975 zegt

    22 maart 2020 om 12:07

    De Turbo wordt best mooi der keer! Meestal ben ik voorstander van de looks van de GT3…

    Login om te reageren
  8. kempenaer zegt

    22 maart 2020 om 14:15

    “De huidige 911 Turbo S is al een monster met 650 pk, 800 Nm, een top van 330 km/u en een acceleratietijd van 0-100 km/u in slechts 2,7 seconden.”
    ——
    Lijkt me meer dan voldoende. Extra complexiteit en gewicht toevoegen is geen vooruitgang maar achteruitgang.
    Milieuvoordeel is niet aantoonbaar. Wellicht zelfs negatief effect door die extra accu’s.
    Rendement van electriciteitsproductie naar opgeladen accu is ook laag.
    Opwekverliezen, omzetverliezen, transportverliezen, laadverliezen, afgifteverliezen, lekverliezen.

    Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    22 maart 2020 om 15:14

    Die zou zomaar eens over de 700 pk kunnen gaan. Wordt wel een kanon denk ik.

    Login om te reageren
  10. hassebas zegt

    22 maart 2020 om 16:34

    lees nou eens dat artikel autoblog redactie op autocar ! dat staat er helemaal niet. voor
    2023 komt er geen hybride 911 ivm de 7 jaar cyclus & de extreme gewichts toename erbij.

    Login om te reageren
  11. 114i210pk zegt

    22 maart 2020 om 17:33

    Ik word wel hebberig van die headerfoto bij dit artikel. Wat een dik apparaat zeg. Ik zal even met de vrouw in overleg of er eventueel een beetje ruimte is. Pfoww wat een ding..

    Login om te reageren
    • stalensnuitje zegt

      22 maart 2020 om 20:47

      @114i210pk: ik vroeg me net af of er meer mensen zijn die die foto er juist compleet mislukt uit vinden zien ? Lompe komt met bochel, hele auto ziet er enorm uit (of die kerel is erg klein).

      Login om te reageren
  12. kniesoor zegt

    22 maart 2020 om 18:41

    Er zal vast een markt voor zo’n hybride 911 zijn, maar ik belief een Turbo S slechts als full-ICE.

    Login om te reageren
    • cazzo046 zegt

      23 maart 2020 om 10:36

      Betwijfel of er een markt voor is.
      Is toch vaak de tweede of derde auto. Wat is dan de toegevoegde waarde van Hybride?
      Voor mij een EV voor dagelijks gebruik en een ICE voor de hobby.

      Login om te reageren
  13. speedster72 zegt

    22 maart 2020 om 20:49

    Dat er een hybride 911 komt is natuurlijk geen nieuws, vroeg of laat moeten ze wel. Het is alleen de vraag wanneer, en vooral hoe. Met de 918 Spyder konden ze het in iedere geval wel, tegen een forse prijs. Misschien dan die 4 pitter er in stoppen, en dan elektromotoren op de voorwielen.

    Login om te reageren
  14. gasterplancke zegt

    23 maart 2020 om 10:20

    Ik rij al 14 jaar hybride. Heeft lang geduurd, maar nu is iedereen door de bocht.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North