• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hypermiling koppel gaat voor nieuw record

Auteur: Dennis, gepost 4 september 2008 om 15:55 – 27 Reacties

Hypermiling taylors

John en Helen Taylor rijden graag zo zuinig mogelijk en hebben hier een sport van gemaakt. We kennen het als hypermiling. Verschrikkelijk irritant wanneer je achter een hypermiler rijdt en er niet langs kunt, maar de Taylors behaalden er verschillende noteringen mee in het Guinness Book of World Records. Eerder dit jaar legden ze in Australië een afstand van 14.580 km af in een 110 pk sterke 1,6 liter Peugeot 308 HDi, bij een gemiddeld verbruik van 1 op 32.

In 2006 reed het duo in een Volkswagen Golf de wereld rond en tankte slechts 24 keer, hetgeen ook goed was voor één van de vele record die de Taylors op hun naam hebben staan. Ze gaan nu voor een nieuw record, ditmaal in de Verenigde Staten.

In een Volkswagen Jetta TDI zullen ze een trip afleggen van 12.800 kilometer door 48 staten. Ze verwachten hier drie weken voor nodig te hebben en zullen slechts 12 keer tanken. Het huidige record voor een dergelijke trip ligt op een gemiddeld verbruik van 51,8 mpg. Omgerekend is dat 1 op 22, dus dat wordt een makkie. (via: autobloggreen)

Ook interessant!

  • Volkswagen ID.4 record
    Volkswagen ID.4 record: langste EV roadtrip ooit
  • Officieel: Volkswagen GTX is nieuw performance label
  • Een nieuw thuis voor Bugatti zonder Volkswagen
  • Volkswagen ID.4 GTX trapt nieuw sportlabel af

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, hypermiling, jetta, tanken, Volkswagen

Vorig bericht: « En weer een Nissan GT-R gecrashed
Volgend bericht: Honda Insight komt Prius onttronen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dude zegt

    4 september 2008 om 15:59

    En de irritatiegrens van andere weggebruikers stijgt ook tot nieuw record…

    Login om te reageren
  2. Emmanuel zegt

    4 september 2008 om 16:01

    Ach het record met een Prius ligt onder de 2l/100km. En dat is op benzine, dat 20% minder energie per liter bevat dan diesel. Zwak hoor :p

    Login om te reageren
  3. V8 Vantage zegt

    4 september 2008 om 16:26

    Het idee van zuinig rijden is volgens mij dat je geld bespaart en het milieu minder belast. Waarom gaan ze dan overbodige reisjes maken om zuinig te rijden? Dat is pas nutteloos brandstof verbruiken, ze halen er alleen records mee, maar de hele achterliggende gedachte gaat teniet.

    Login om te reageren
  4. RijNouNsDoor! zegt

    4 september 2008 om 16:30

    V8 Vantage:

    Fantastische opmerking: helemaal mee eens!
    Stoer doen dat ze zo zuinig zijn, maar eigenlijk is dit inderdaad volkomen nutteloos en daarmee zeer onzuinig!

    Login om te reageren
  5. Sjaaky zegt

    4 september 2008 om 16:31

    Hihi hoe meer zij bezuingen hoe harder ik kan gassen! Daarom heb ik hier niets op tegen, wordt trouwens wel eens tijd wij hebben jarenlang voor de Amerikanen betaald omdat zij onzuinig reden nu mag het wel eens omgedraait worden.

    Login om te reageren
  6. T-Bird zegt

    4 september 2008 om 16:32

    En ik was al trots dat ik de Ardennen op een tank heen-en-weer haalde met mijn Yank-tank..

    Login om te reageren
  7. Simpson zegt

    4 september 2008 om 16:44

    precies V8 vantage, hypermiling trips organiseren voor het milieu is als n***** voor het behoud van de maagdelijkheid. :D

    Login om te reageren
  8. Arnoud zegt

    4 september 2008 om 16:57

    @ V8 Vantage en zijn maatjes:

    Wat vinden we dan van alle auto sporten? De F1 bijvoorbeeld? Beetje rondjes gassen met een sky high verbruik… Of racen op ovals, zoals Nascar veelal doet. Als zuinig rijden demonstreren zinloos is, dan is onnodig veel benzine verbruiken wel heeeeeeeel erg zinloos.

    Login om te reageren
  9. vla zegt

    4 september 2008 om 17:00

    The Taylors, annoying people all over the world. Als ze hier langs komen om 90 te doen op de E40, schiet ik een gat in hun tank.

    Login om te reageren
  10. TBK zegt

    4 september 2008 om 17:01

    Sponsored by Shell.
    Ach ja, ieder ’n hobby zeker?

    Login om te reageren
  11. Nick_BE zegt

    4 september 2008 om 17:03

    @ Arnoud: In een F1 race ga je nadien niet een beetje hypocriet van de daken roepen dat je toch wel zuinig gereden hebt.

    Login om te reageren
  12. wortel zegt

    4 september 2008 om 17:27

    zo te zien worden ze nog gesponsord door shell ook..

    dat is wel netjes, lekker de hele wereld rond op kosten van shell

    ze laten wel zien dat je ontzettend zuinig kan rijden als je dat wil

    ik zou het persoonlijk niet kunnen maargoed, dat terzijde

    Login om te reageren
  13. wortel zegt

    4 september 2008 om 17:30

    @ arnoud.

    veel techniek ontstaat in de F1 die later weer in de autowereld gebruikt word.

    voorbeeld: aerodynamica

    daar word een auto sneller van, maar ook zuiniger, dus echt nutteloos is de autosport niet.

    Login om te reageren
  14. martijn zegt

    4 september 2008 om 17:38

    @wortel

    Aerodynamica, hebben we daar de F1 voor nodig?? Lul toch niet, tegenwoordig worden alle auto’s ontworpen op de computer en heeft men dat soort testen en windtunnels niet eens meer nodig! F1 (en alle andere gemotoriseerde sporten!) zijn maar goed voor 1 ding: de portomonnee van Bernie en z’n kornuiten!
    Kom me asteblieft niet aan met een hypocriet argument dat dit….

    Login om te reageren
  15. lincoln zegt

    4 september 2008 om 17:51

    hoe dan ?? gaan ze fietsen ??

    Login om te reageren
  16. db zegt

    4 september 2008 om 17:59

    ff over dat F1-gezeur, een transatlantische 747 vlucht verbruikt meer dan het hele F1-seizoen…

    Login om te reageren
  17. Martincb zegt

    4 september 2008 om 18:30

    Mooi verhaal dit, ze doen graag zuinig, maar ze gaan wel grote afstanden afleggen. Als je niet rijdt gebruik je nog steeds geen brandstof…

    Login om te reageren
  18. vla zegt

    4 september 2008 om 19:10

    Interessante stelling, die over de F1. Aan de ene kant heeft martijn gelijk met het feit dat F1-technologie niet (meer) bruikbaar is voor het grote publiek, maar aan de andere kant, wortel heeft idd gelijk met zijn evoluties: paddle-shifting, extreem veel kracht putten uit motoren, ESP, ABS, cornering-G gebruiken voor tractie, spoilers ontwikkelen om aan hoge snelheden meer G’s te produceren, het heeft allemaal zijn weg naar de automobiel gemaakt. (auto’s respectief met de opgesomde ontwikkelingen: veel auto’s, veel auto’s/vooral Duitse auto’s, veel auto’s, veel auto’s, Caparo T1/GT-R R35/Ultima’s/andere racemonsters, diezelfde auto’s)

    Login om te reageren
  19. Onehp zegt

    4 september 2008 om 22:28

    @db: vraagje, is dat inclusief of exclusief alla transatlantische vluchten met de cargo 747s om het hele F1 circus op alle locaties te krijgen??

    Beetje kritisch denken aub :-p

    Login om te reageren
  20. r3fl3x zegt

    4 september 2008 om 22:42

    @martijn
    Windtunneltesten blijven ALTIJD nodig om simulaties te checken. En wat denk jij nou? Die simulaties doe je echt niet even thuis op je Dell of Macbook. Het kan dagen duren en kost bakken met geld. Geld dat door sponsors gefinancierd kan worden, bijvoorbeeld in de F1. Ik ga niet beweren dat autosport de enige of meest efficiente manier is, maar het zeker niet nutteloos.

    Login om te reageren
  21. gerjan zegt

    4 september 2008 om 22:46

    nog zuiniger is dat die mensen gewoon daarmee stoppen en gewoon met de auto na het wek gaan en dan zuinig rijden. ff 14.000 kilometer riden dan nog is 12.000. maar wel lekker zuinig! 12.000 kilometer rij ik nog niet eens in een jaar.

    raar volk !

    Login om te reageren
  22. denny zegt

    4 september 2008 om 23:06

    zuiniger is is om gewoon te fietsen ofzo. en gerjan, je hebt gelijk.
    ga iets doen met je leven hypermilers…racen op een circuit ofzo met trapauto’s.

    Login om te reageren
  23. Golfke zegt

    4 september 2008 om 23:09

    Ze zien er ook raar uit. En ik dacht dat Priusrijden geitewollensokken volk op de wegen superirritant zijn…..ben blij dat deze ver van mij vandaan wonen :) Kan in het snelle en drukke verkeer van vandaag toch niet veilig zijn???

    Login om te reageren
  24. VWR32DSG zegt

    4 september 2008 om 23:19

    Eerder dit jaar legden ze in Australië een afstand van 14.580 km af in een 110 pk sterke 1,6 liter Peugeot 308 HDi, bij een gemiddeld verbruik van 1 op 32

    Jeetje in mijn 1.6 75 pk HDI wil nog wel is 4.0L per 100 kilometer gaan branden (maar al rijd je constant 80? ) zonder file en laat je altijd je auto uitrollen enz enz , hoe kom je dan in godsnaam op zo’n waarde?

    Login om te reageren
  25. Onehp zegt

    4 september 2008 om 23:26

    @VWR32etc: banden keihard, aan 55km/h in 5e @ 1000tpm? Ik doe zo 2.6l/100 in mijn 1.6 TDCI… maar niet lang want zoveel geduld heb ik ook niet :-)

    Login om te reageren
  26. Arnoud zegt

    5 september 2008 om 08:45

    @ wortel:

    Ik heb ook niet gezegd dat ik tegen de F1 ben of het nutteloos vind. Maar als deze mensen met dagelijkse autotechnologie kunnen bewijzen dat je zo zuinig kan rijden en je noemt het nutteloos. Dan is nieuwe technologie van de F1 verder ontwikkelen om onze auto’s te kunnen verbeteren totaal nutteloos. We willen het kennelijk toch niet gebruiken waar het goed voor is.
    Want zeg nou zelf: Alles in de F1 dient om sneller te zijn dan de concurrentie. Dus als je brandstof kan besparen hoef je daar minder van mee te nemen. Dus ben je minder zwaar en ben je dus óók sneller dan de rest van het veld.

    Login om te reageren
  27. VWR32DSG zegt

    5 september 2008 om 12:59

    @Onehp ja ok als je 55 rijd in de 5 rijd ik ook rond de 1 op 35 of zo , maar !
    Ik moet ook weer stoppen voor het stoplicht al laat ik hem uitrollen , en ik moet ook optrekken na een bocht , en ik rijd niet constant met zulke toerentallen je rijd toch minimaal 80 op de snelweg , nouja al met al ben ik ook blij met me 1 op 16 ben ik teminste een beetje vlot ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North