• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hyundai i20: Koreaans karretje in een Duitse jas

Auteur: JordyS, gepost 11 augustus 2014 om 09:23 – 29 Reacties

Afbeelding Hyundai i20: Koreaans karretje in een Duitse jasAfbeelding Hyundai i20: Koreaans karretje in een Duitse jasAfbeelding Hyundai i20: Koreaans karretje in een Duitse jasAfbeelding Hyundai i20: Koreaans karretje in een Duitse jasAfbeelding Hyundai i20: Koreaans karretje in een Duitse jasAfbeelding Hyundai i20: Koreaans karretje in een Duitse jasAfbeelding Hyundai i20: Koreaans karretje in een Duitse jasAfbeelding Hyundai i20: Koreaans karretje in een Duitse jas

Hyundai i20 2015
Hyundai gaat zijn succesnummer aanpakken en komt volgend jaar met een vernieuwde i20. De fabrikant schept de nodige verwachtingen, maar gaan ze die ook waarmaken?

Hyundai doet het zeker niet verkeerd in de klasse van de i20. De eerste generatie gold als opvolger van de Getz en van deze twee modellen verscheepten de Koreanen er inmiddels bijna een miljoen. Dat moeten er nog veel meer worden, want Hyundai wil meer i20’s verkopen dan het ooit gedaan heeft.

De tweede generatie i20 is letterlijk uit het jasje van zijn voorganger gegroeid, want niet alleen het uiterlijk is aangepakt. Het nieuwe model heeft een langere wielbasis, waardoor de auto zelf ook een stukje groter is geworden. Dat moet ervoor zorgen dat je zowel voor- als achterin de benen wat makkelijker kunt strekken.

Andere vernieuwingen zijn het panoramische zonnedak, dat volledig geopend kan worden als het zonnetje weer eens schijnt. Daarnaast voegt Hyundai een achteruitrijcamera toe en kiest het voor LED-verlichting aan de voor- en achterzijde van het nieuwe model. Die nieuwe snufjes zullen we voor het eerst in levende lijven kunnen aanschouwen in oktober, tijdens de Autoshow van Parijs.

De i20 is overigens minder Koreaans dan je zou vermoeden op basis van het logo op de motorkap. Hij werd namelijk ontworpen in het Duitse Rüsselsheim en wordt straks in elkaar geschroefd in de vernieuwde Hyundai-fabriek in Turkije.

Ook interessant!

  • Dikke Hyundai i20 N
    Dikke Hyundai i20 N is een lekker bommetje
  • Hyundai Bayon is de nieuwste Koreaanse cross-over
  • Hyundai i20 N
    Hyundai i20 N rijtest en video: bijna perfect
  • i20N met 250 pk
    i20N met 250 pk is nóg veel leuker

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Hyundai, i20, parijs-2014

Vorig bericht: « Hier is de nieuwe Kia Sorento in volle glorie
Volgend bericht: Zo scoor je een Ford GT40 voor ‘maar’ 93.000 euro »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    11 augustus 2014 om 09:34

    Voor mensen die perfectie willen.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      11 augustus 2014 om 09:44

      @norge: Only in Utopia. Hoewel…

      Login om te reageren
    • supercharger zegt

      11 augustus 2014 om 13:40

      @norge: Meer een auto voor mensen die de lat niet al te hoog leggen. Technisch zal het vast wel een aardig karretje zijn, maar dit is nou niet bepaald een auto waar je met trots in zult rijden. Dat is ook niet erg, want dit soort auto’s is dan ook vooral bedoeld voor de mensen met een kleine beurs die zich toch zelfstandig willen kunnen verplaatsen.

      Login om te reageren
      • mipmip zegt

        11 augustus 2014 om 13:56

        @supercharger: een concurrent voor de Aixam dus ;)

        Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        11 augustus 2014 om 15:58

        @supercharger: Pas op! @norge is HEEL trots op z’n Hyundai…

        Login om te reageren
      • norge zegt

        11 augustus 2014 om 17:26

        @supercharger: Wat is hier anders/minder aan dan welke andere auto dan ook? Lijkt me een perfecte auto waar het voor bedoeld is, en kom nou niet met dat zogenaamde Premium factor aan he, dat is voor mensen met korte pikkie’s of uitgelubberd….Nou ja je weet wel..

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          11 augustus 2014 om 21:32

          @norge: Interieurafwerking is stukken minder dan bij ‘premium’ (geld moet ergens vandaan komen he); motor-, bak- en ophangingtechniek is 10 jaar oud (voorspelbaar, maar soppig en saai), geluidsisolatie is niet optimaal (juist andere merken zijn daar de laatste paar jaren stukken beter in geworden), stoelen zijn gaar.

          Niet slechter of beter dan andere auto’s in die klasse, maar gewoon veel-van-redelijke-kwaliteit-voor-weinig. Laat op mij vooral de indruk na van: eind 90s bak in modern jasje; ziet-er-beter-uit-dan-ie-rijdt. Niet voor een liefhebber dus …

          Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      11 augustus 2014 om 16:54

      @norge:
      Mocht ik moeten shoppen in deze klasse dan staat dit wel op mijn lijstje en die vage rommel niet.
      Ziet er zeker niet verkeerd uit, maar de Mazda 2 smoelt net even beter.

      Login om te reageren
  2. henkhupelschoten zegt

    11 augustus 2014 om 09:38

    Russelheim? Ontworpen door Opel? No way.

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      11 augustus 2014 om 12:23

      @henkhupelschoten: Dat is ook niet zo, Hyundai heeft zijn eigen R&D center daar. Altijd handig om bij de concurrent te zitten en vakmensen en suppliers zitten al in de buurt.

      Gewoon door Hyundai zelf ontworpen dus door hun team in Rüsselsheim, had AB toch moeten weten.

      On topic: Saai maar net bakkie. Ziet er wel volwassen uit.

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        11 augustus 2014 om 14:43

        @sketcher: dat, wist ik dan net weer niet….. Haha, je hoort wel eens dat er een merk ik de stad van de concurrent bezig is bijvoorbeeld Mercedes in München laatste tijd maar dit wist ik niet haha, net bakkie inderdaad maar wil ik hem, nee…..

        Login om te reageren
  3. lekkaah zegt

    11 augustus 2014 om 09:43

    Júist Koreaans dus.
    Want net als Samsung erg goed in jatten.

    Login om te reageren
    • jimyb zegt

      11 augustus 2014 om 10:28

      @lekkaah: Apple fanboy?

      Login om te reageren
  4. baasbas zegt

    11 augustus 2014 om 09:43

    Zo zeg, dat is een .. eh…. auto

    Login om te reageren
  5. toyotafortuner zegt

    11 augustus 2014 om 09:44

    Ziet er heel aardig uit!

    Login om te reageren
  6. snelweg zegt

    11 augustus 2014 om 09:52

    Lijkt op citroen ds3

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      11 augustus 2014 om 11:13

      @snelweg: is er iets met iphones dat er voor zorgt dat alles op elkaar gaat lijken??

      Login om te reageren
    • VantageR zegt

      11 augustus 2014 om 13:59

      @snelweg: Knap dat je hier een DS3 in ziet. Misschien een C4 nog, maar veel meer Citroen zie ik er niet in.

      Login om te reageren
    • tupperware zegt

      11 augustus 2014 om 16:50

      @snelweg:
      Als 2 druppels,

      proest..

      Login om te reageren
  7. fortuna zegt

    11 augustus 2014 om 10:00

    Take a bit of Peugeot, take a bit of Citroën, shake it, stir it, voila!

    Login om te reageren
  8. raoulkroes zegt

    11 augustus 2014 om 10:34

    Ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  9. JanC zegt

    11 augustus 2014 om 10:36

    Al jaren (sinds 2003) heeft Hyundai/Kia een centrum in Rüsselsheim. Heeft geen alliantie met Opel. Zie ook: http://press.kia.com/eu/imagelibrary/corporate/rdcenter/

    Login om te reageren
  10. eelco74 zegt

    11 augustus 2014 om 11:25

    het is ook hard nodig, we hebben toevallig in de huidige I20 gereden als mogelijk 2e auto. Maar de besturing is heel vreemd direct (elektriek) en het interieur heeft een hoog goedkoop plastiek gehalte. Dus willen ze de slag niet met dochter KIA verliezen dan zullen ze echt wat moeten doen.
    De Punto die notabene veel ouder is, kwam op ons veel meer volwassen over.

    Login om te reageren
  11. knipperlichtje zegt

    11 augustus 2014 om 11:35

    Hee dit front is nog best te pruimen. Wel een singleframe grille bij Audi gejat, maar dat doet Peugeot ook, dus dat kun je de Koreanen niet erg kwalijk nemen. Nu nog een flinke inruilpremie voor mensen met een Getz zodat dat gruwel van de weg verdwijnt.

    Login om te reageren
  12. rd1991 zegt

    11 augustus 2014 om 12:34

    Wow ik dacht even met een Citroën van doen te hebben.

    Login om te reageren
  13. wessel04 zegt

    11 augustus 2014 om 13:22

    Waarom moet iedereen in hemelsnaam altijd vergelijkingen trekken? Het is gewoon een Hyundai met zn eigen stijl elementen en vormgeving. Kunnen jullie het niet hebben dat ze gewoon een knappe auto presenteren ofzo? Zo lijkt iedere auto wel op een ander of zijn er altijd wel dingen van de concurrentie te vinden. En dat @knipperlichtje hem wat weg vind hebben van een Audi kan kloppen want de ontwerper komt van Audi.

    Login om te reageren
  14. Corrado16v zegt

    11 augustus 2014 om 13:33

    Jammer van al die vergelijkingen, ik vind hem er best prima uit zien.

    Login om te reageren
  15. mipmip zegt

    11 augustus 2014 om 13:55

    Qua design zie ik overeenkomsten met een aardappel. Zal wel een aardige auto zijn die voor weinig geld net de ruimte en comfort van een klasse hoger biedt, net als de nieuwe i10. Ik denk dat het veel klanten een aangename auto biedt. Maar ik koop dan liever een jonge gebruikte Mazda 3 bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
  16. Imom zegt

    11 augustus 2014 om 16:16

    Is wel een nette auto geworden na eerdere foto’s, jammer van de naad op de motorkap was helemaal niet nodig geweest. Ze konden de motorkap gewoon doortrekken tot beneden, was wel mooier geweest.
    Betrouwbare motoren en met 5 jaar garantie word deze i20 terug weer een goed verkochte Hyundai aan jan met de pet maar als je als iets meer wenst is dit toch terug een massa product niets meer en niets minder, wel een goeie en mooie auto geworden daar zal het niet aan liggen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North