• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hyundai Ioniq 5 met 660.000 km: het kan, maar…

Auteur: Loek, gepost 28 maart 2025 om 19:04 – 11 Reacties

Hyundai IONIQ 5

Ja, er is echt iemand die een Hyundai Ioniq 5 naar 660.000 kilometer heeft gereden, met één grote ‘reparatie’.

Des te ouder serieuze EV’s worden, des te meer exemplaren de taken van een ‘normale’ benzine of diesel gaan overnemen. Tesla’s en vergelijkbare EV’s met hoge kilometerstanden zien we steeds meer en ook al zijn er aandachtspunten, vaak blijft het allemaal wel heel. Het is gewoon wel zo dat een e-motor minder complex is dan een brandstofmotor, dus daar is minder kans op euvel.

Ioniq 5 met 660.000 kilometer

Dat brengt ons bij een berichtje in de Facebook-groep Mileage Impossible. Een Koreaanse gebruiker deelt een Hyundai Ioniq 5 uit 2022. Daar heeft de eigenaar in dus net iets meer dan drie jaar tijd (40 maanden in totaal) een bizarre 666.255 kilometer mee gereden. Dat is 16.650 kilometer per maand of dus 555 kilometer per dag. Wat de eigenaar doet om zo veel te rijden met een auto wordt niet vermeld, wij denken aan iets in de taxi- of personenvervoersbranche.

Nieuwe batterij

De vraag is natuurlijk ‘blijft dat heel’ en het antwoord is afhankelijk van hoe je er naar kijkt. Ja, de Ioniq 5 rijdt nog, hem na 3 jaar moeten afschrijven zou wel heftig zijn. Wel zit de auto op zijn tweede batterij. Bij 580.000 kilometer is er een nieuw accupakket ingekomen. Mooi voor de eigenaar: deze vervanging heeft hij gekregen van Hyundai. Qua garantieduur zit je prima in het termijn, maar het lijkt erop dat je wel over de kilometerlimiet van garantie zit. Misschien zag Hyundai het als een goede PR-stunt.

Het kan dus wel, grote afstanden afleggen in een moderne EV. Op zich is bijna zes ton aan kilometers ook een normaal termijn om een motor te vervangen, al is een batterijpakket meestal iets prijziger. Het is wel eentje voor het plakboek van het Koreaanse merk.

Ook interessant!

  • Hyundai IONIQ 9 gaat Kia EV9 achterna
    Hyundai IONIQ 9 gaat Kia EV9 achterna
  • Hyundai IONIQ 5 is nu eindelijk een échte SUV
  • Ioniq 5 N eN1
    Hyundai Ioniq 5 N eN1 is NOG dikker
  • Hyundai koos naam Ioniq 9 om een vunzig grapje te maken

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Hyundai, ioniq-5

Vorig bericht: « Bijzondere Volkswagen Golf-testauto: epische terugkeer?
Volgend bericht: Er zijn veel bijzondere keuzes gemaakt op deze Porsche 911 S/T »

Lees Interacties

Reacties

  1. mc96 zegt

    28 maart 2025 om 19:22

    580K met één accu lijkt mij zeer netjes.

    Login om te reageren
  2. Focacino Royale zegt

    28 maart 2025 om 19:56

    Ben dan wel benieuwd naar ‘alles’; als bij wijze van spreken een aantal sets banden + de HV accu na 580.000km, dan is dat eigenlijk prima – zeker als je ‘m dan nog van Hyundai krijgt ook! Maar dat zal we niet altijd het geval zijn… wat kost zo’n accu? €15k ofzo? Als je dan weer 600.000km vooruit kunt niet eens een slechte deal

    Login om te reageren
  3. Robert zegt

    28 maart 2025 om 20:03

    Met dit soort kilometrages zit je elke 2 tot 3 maanden aan een nieuwe set banden…

    Het zou me ook niet verbazen als bijvoorbeeld de bestuurdersstoel al een keertje vervangen is. Maar ja, ook daarvan kun je zeggen dat het geen schande is bij dit soort kilometerstanden.

    Login om te reageren
  4. Exit Luminar zegt

    28 maart 2025 om 20:49

    Da zegt genoeg, he.

    Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    28 maart 2025 om 21:04

    Met ruim 550 kilometer per dag kan het niet anders dat hij dagelijks aan de snellader gehangen heeft.

    Des te indrukwekkender is het hoge aantal kilometers dat de eerste accu gehaald heeft.

    Login om te reageren
  6. rogerzz zegt

    28 maart 2025 om 22:28

    Even qua cycles redeneren: 580k kilometer op één accu, met 570km range opgegeven is dat meer dan +1000 cycles en uit 2022 betekent dat de accu nog niet echt kans heeft gehad om via ouderdom te degraderen. Tesla en BMW ontwikkelen batterijen voor 1500-2500 cycles, Audi slechts voor 1000-2000 cycles. Dus dit is eigenlijk niet eens uitzonderlijk bijzonder nieuws?

    En dat bedoel ik positief, want vroeger had je auto’s die ±100km kwamen op één lading en gemaakt werden voor minder cycles en dus bij 150k kilometer compleet af waren. Maar EV’s met hoge kilometerstanden worden denk ik steeds normaler. Een Tesla LR kopen met 200.000km kan dus prima, als je terugrekent hoeveel cycles hij aan kan en hij er (pas) heeft gehad.

    Login om te reageren
  7. singapore zegt

    29 maart 2025 om 08:04

    Inderdaad grote kans dat dit een taxi is (geweest). De Ioniq 5 is in Korea – helemaal in het wit – zo ongeveer de meest voorkomende taxi (en ook voor ride hailing apps zoals Kakao).

    Login om te reageren
  8. HZW zegt

    29 maart 2025 om 11:00

    Op veel foto’s vind ik de Hyundai Ioniq 5 altijd veel kleiner doen overkomen dan dat hij in werkelijkheid is..

    Login om te reageren
    • P zegt

      30 maart 2025 om 11:24

      Ik zag er eentje rijden naast een eerste generatie X5. Even groot.

      Login om te reageren
  9. Exit Luminar zegt

    29 maart 2025 om 13:32

    In zo’n gedrocht wil je toch niet 660 k km’s ver gezien worden. Stuur ze de ruimte in. dan zijn we daar ook mooi van af.

    Login om te reageren
    • pier zegt

      29 maart 2025 om 15:57

      Ja avatar zegt genoeg 😆

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North