• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hyundai maakt prijs i30 N bekend

Auteur: RubenPriest, gepost 28 september 2017 om 10:05 – 57 Reacties

Afbeelding Hyundai maakt prijs i30 N bekendAfbeelding Hyundai maakt prijs i30 N bekendAfbeelding Hyundai maakt prijs i30 N bekendAfbeelding Hyundai maakt prijs i30 N bekendAfbeelding Hyundai maakt prijs i30 N bekendAfbeelding Hyundai maakt prijs i30 N bekendAfbeelding Hyundai maakt prijs i30 N bekendAfbeelding Hyundai maakt prijs i30 N bekend

i30 N
Moet de concurrentie gaan beven van de hete Zuid-Koreaan?

Met de nieuwe i30 N heeft Hyundai een aangename verrassing op de Europese markt gepresenteerd. De sportieve i30 heeft een 2.0 T-GDI onder de kap, goed voor 250 pk en 353 Nm koppel. Een sprintje naar de honderd is daarmee in 6,4 seconden gedaan en de top ligt op 250 km/u.

De Zuid-Koreaanse autobouwer moet gaan concurreren met auto’s als de Peugeot 308 GTI, Volkswagen Golf GTI, Ford Focus ST en Renault Mégane RS. Van laatstgenoemde is nog geen prijs bekendgemaakt, maar de i30 N kan wel alvast worden vergeleken met de huidige hot hatches.

De i30 N is er vanaf 39.995 euro en beschikt standaard over zaken als touchscreen navigatie, Apple Carplay, achteruitrijcamera en DAB+ radio. Wil je meer, dan kies je het N2 pakket. Daarin zitten Alcantara lederen bekleding, elektrisch verstelbare en verwarmbare stoelen, een verwarmd stuurwiel en draadloze oplaadmogelijkheden voor telefoons. Het N2 pakket kost €2500 euro.

Interessanter vinden wij echter de Performance versie. Met het Performance Pack is de i30 N namelijk goed voor 275 pk en 378 Nm koppel. Daardoor wordt de sprint tot 100 kilometer per uur ingekort met drie tienden tot 6,1 seconden. De lichtmetalen velgen groeien naar 19 inch, de remschijven voor naar 18 inch en de remschijven achter naar 17 inch. Dat is allemaal één inch meer dan bij de reguliere i30 N. Maar dat is nog niet alles, de mannen van Hyundai mikken ook een elektronisch geregeld sper, klappenauspuff en een Rear Stiffness Bar op je i30 N. Het Performance Pack kost €3.000 euro.

Als je kijkt naar de concurrentie, dan is de i30 N geen goedkope jongen. Maar dat is de concurrentie ook niet. Zo is de Golf GTI er vanaf 38.750 euro, de Focus ST vanaf 38.985 euro en de 308 GTI vanaf 43.160 euro. Het komt dus aan op smaak: ga je voor het bekende (Europese) spul, of toch die new kid on the block.

Ook interessant!

  • Nederlandse prijs Kia Sportage bekend
    Nederlandse prijs Kia Sportage bekend
  • Prijzen Hyundai Bayon
    Prijzen Hyundai Bayon verrassend concurrerend
  • AB-presentator spot retedikke Hyundai Kona
  • Ontwikkeling ICE Hyundai
    Ontwikkeling ICE Hyundai stiekem gestaakt

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, Hyundai, i30, i30n

Vorig bericht: « Hugh Hefner overleden: deze auto gaf naam aan zijn blad
Volgend bericht: Deze incognito Mercedes E Klasse herbergt 557 pk’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. cloverleaf zegt

    28 september 2017 om 10:10

    Te duur om de gevestigde orde angst in te boezemen.. Jammer

    Login om te reageren
    • zwepp zegt

      28 september 2017 om 12:54

      @cloverleaf: Als je kijkt naar de standaard uitrusting tov de Golf GTI, dan valt dat ’te duur’ heel erg mee.

      Login om te reageren
      • Jaymz zegt

        28 september 2017 om 13:28

        @zwepp: Daar heb je wel gelijk in. Maar ik denk dat het voor veel mensen een psychologisch dingetje is. Een startprijs van 40k voor een Hyundai klinkt gewoon als een hoop geld. En dat is het uiteraard ook. Zegt uiteraard niets over kwaliteit.

        Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      28 september 2017 om 21:26

      @cloverleaf: EVO zegt dat qua rijgedrag dit misschien wel beter is dan de beste Megane RS tot nu toe… Betere besturing, meer variabel instelbaar onderstel, geweldige voorwielophanging, goede sound.. echt een auto gemaakt door één van de beste op het vlak van sportieve auto’s (Biermann ex-BMW M-divisie)

      https://youtu.be/pSJU7SWYgxw

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        28 september 2017 om 21:43

        @w0o0dy: en zelfs Autobild is bijna lyrisch…
        https://youtu.be/80Z2oTOlccE

        Login om te reageren
  2. vetnek zegt

    28 september 2017 om 10:11

    Persoonlijk vond ik dit één van de leukste auto van de IAA.
    Verrassend, vernieuwend, competitief en smoelt goed.

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      28 september 2017 om 11:45

      @vetnek: Waar zit de vernieuwing dan in ?

      Login om te reageren
      • vetnek zegt

        28 september 2017 om 14:26

        @toniominestrone: Dat lijkt me nogal voor de hand liggend :-), het modellengamma van Hyundai. Leuke weg die ze inslaan met deze auto.

        Login om te reageren
  3. eenpaard zegt

    28 september 2017 om 10:12

    Vanáf 40.000 euro? Ja daag.

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      28 september 2017 om 10:53

      @eenpaard: Vanaf betekent bij Hyundai meestal bommetjevol. Bij Volkswagen begin je dan pas. Helaas staren veel mensen zich blind op de vanafprijs en niet wat je voor dat geld aan uitrusting er allemaal bij krijgt en dat doet mij vrezen dat deze auto inderdaad geen potten zal breken in dit segment.

      Al is het wel goed voor het imago voor Hyundai om een wat jonger publiek aan te spreken voor gun reguliere modellen.

      Login om te reageren
  4. cpp1 zegt

    28 september 2017 om 10:14

    …die zijn gek…

    Login om te reageren
  5. awesome zegt

    28 september 2017 om 10:16

    Haha, ik ben benieuwd naar de afschrijving van dit ding.
    Dat ligt ongetwijfeld vele maken hoger dan dat van de genoemde concurrenten.
    Dus nee, ik zou voor de ‘veilige’ keuze gaan.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      28 september 2017 om 10:28

      @awesome:

      Inderdaad, als de auto een duizend of 5 goedkoper was geweest dan zou je uiteindelijk ongeveer net zo duur uit zijn geweest op lange termijn. Maar zoals het nu is gaat het ‘m niet worden ben ik bang.

      Login om te reageren
    • esprit84 zegt

      28 september 2017 om 11:46

      @awesome: waarom moet alles financieel aantrekkelijk zijn? dingen die leuk zijn mag je toch best een beetje op leeglopen?

      Login om te reageren
      • appelvis zegt

        28 september 2017 om 11:59

        @esprit84: klopt, maar als andere dingen die even leuk zijn, goedkoper zijn… dan is het vrij waarschijnlijk dat het voor geen meter zal verkopen

        Login om te reageren
        • esprit84 zegt

          28 september 2017 om 13:09

          @appelvis: doelde meer op afschrijving. Dat vinden mensen blijkbaar net zo’n USP als het design van de auto.

          Login om te reageren
          • awesome zegt

            28 september 2017 om 14:13

            @esprit84: die afschrijving is iets waarvoor ik werk.
            Hoe minder ik af schrijf, hoe minder ik er voor moet werken. Als ik dan net zo veel plezier kan hebben van een auto die minder af schrijft is de keuze snel gemaakt…

            Login om te reageren
            • awesome zegt

              28 september 2017 om 14:18

              @awesome: ter illustratie: de Kia Ceed met 204 PK kost nieuwe €38K en staan nu op marktplaats voor €19K (2013 | 50K km op de teller)

              5K+ afschrijving per jaar, minstens want die €38K is basisprijs. Best veel,,,,

              Login om te reageren
  6. goodolddays zegt

    28 september 2017 om 10:21

    Best geslaagd sportief wagentje, maar wie gaat een hyundai hatchback kopen voor 40k? In Nederland sowieso al niemand, afschrijving alleen al…

    Login om te reageren
    • saffie89 zegt

      28 september 2017 om 12:01

      @goodolddays: denk je? Ik zou over een paar jaar liever deze tweedehands kopen dan een Gold GTI. Die laatste wordt toch altijd vrij snel een sjonniebak imho

      Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      28 september 2017 om 12:04

      @goodolddays: hopen dat iemand ‘m aanschaft, dan koop ik ‘m over een jaar of 6 met maximale afschrijving. Danku! Leuk bakkie wel?

      Login om te reageren
  7. Rudy zegt

    28 september 2017 om 10:27

    Duurder dan de gevestigde order, dit gaat hem niet worden voor €40k in Nederland lijkt me. Is dit bedrag zo hoog door een hoge papieren uitstoot, of wat is de reden daarvan?. Auto zal ongetwijfeld completer zijn dan de concurrenten, maar zoals aangegeven zal de afschrijving fors zijn verwacht ik.

    Login om te reageren
  8. rednasnamsob zegt

    28 september 2017 om 10:28

    Ben ik de enige die er zowel een Golf GTI en een Peugeot 308 in terug zie?
    Qua prijs is ie denk ik net iets te hoog gegrepen. Hyundai had er wijs aan gedaan om net iets onder de gevestigde orde te gaan zitten. Wie betaald er uberhaupt 42k (performance versie) voor een Hyundai. Denk dat mensen eerder voor de “luxere” Volkswagen zullen gaan.

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      28 september 2017 om 14:19

      @rednasnamsob: ik opende op de app en de thumbnail deed me aan Audi denken.
      No joke!

      Login om te reageren
  9. ukbob zegt

    28 september 2017 om 10:37

    Gun ze echt alle succes, maar met deze prijs gaat het merendeel van de mensen toch echt voor een GTI of andere ‘gevestigde’ naam.

    Login om te reageren
  10. viezefreddyw zegt

    28 september 2017 om 10:40

    Dat is een hele hoop geld voor een Hyundai die aardig nieuw zijn op deze markt. Het had ze een stuk interessanter gemaakt als ze vanaf 35.000 Euro gingen. Ik ben bang dat de concurrentie, en dan met name de Megane RS wat waarschijnlijk weer een topper gaat worden, een stuk beter zal verkopen.

    Wel vind ik het een aardig bakkie om te zien. Ik ben best benieuwd hoe hij zich zal houden. Maar een aantal opties vind ik maar niets in een hot hatch. Wat moet je met een verwarmbaar stuurwiel en elektronisch verstelbare stoelen?

    Login om te reageren
    • Arno's zegt

      28 september 2017 om 11:06

      @viezefreddyw: Ga je nu klagen dat ie luxe aan boord heeft? Foei Freddy. Het vrouwtje wil er ook eens mee rijden, want, alcohol. En dan is die elektrische bediening toch wel fijn. En zeker met memory functie

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        28 september 2017 om 11:10

        @asmulders: Ik heb nog wel een fiets voor je vrouw.

        Login om te reageren
  11. atrak zegt

    28 september 2017 om 10:41

    Best knap 18″ remschijven in een 19″ wiel monteren.

    Login om te reageren
    • lijpelijpe zegt

      28 september 2017 om 10:43

      @atrak: airless banden en een sparing in de velg voor de remklauw ? weet het anders ook niet ?!

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        28 september 2017 om 11:25

        @lijpelijpe: het is de velg die 19″ is, niet de band…

        Login om te reageren
    • Foramen zegt

      28 september 2017 om 11:01

      @atrak: vind 17″ achter ook vrij ambitieus.

      Login om te reageren
  12. berlinetta zegt

    28 september 2017 om 10:46

    Ik heb hem in Frankfurt in het echt mogen aanschouwen en ik vond het echt een hele leuke auto, maar de prijs zal hem hierin NL geen goed doen. Ik ben benieuwd naar de prestaties van de auto. Als hij de concurrentie weet te verslaan, dan geef ik het een kans.

    Login om te reageren
  13. raceface zegt

    28 september 2017 om 10:47

    Op de header foto dacht ik naar een audi a3 te kijken…

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    28 september 2017 om 11:03

    Lijkt mij sowieso een mooie reden voor een vergelijkende test van alle hot hatches in het C segment.

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    28 september 2017 om 11:35

    Zeker 3 mlle te duur om klanten te trekken.. ik snap het ook niet want in diverse landen om ons heen is de vanafprijs een stuk(je) lager dan de concurrentie. Importeurs die er geen zak van snappen?

    Login om te reageren
  16. Jochempie zegt

    28 september 2017 om 11:36

    De enigen die hier in zullen rijden zijn Hyundai verkopers in de demo van de dealer.

    Login om te reageren
  17. Onehp zegt

    28 september 2017 om 11:39

    Twee dingen:
    – deze komt goed uitgerust af fabriek, de prijs is klaar. En korting krijg je hier ook wel op.
    – De performance versie is ook af. Op mijn MQB zat er geen short shift, achterste verstijving, verstelbare inlaat en uitlaat, lichte wielen en deftige sportbanden, en die heb ik er zelf allemaal moeten opzetten voordat de wagen dynamisch/sportief klaar was, kost ook frustratie en tijd, en een paar duizend euro die ik waarschijnlijk nooit terugzie…

    Login om te reageren
  18. moosepower zegt

    28 september 2017 om 11:39

    Als ik de recensies hier en daar lees, heeft Hyundai echt een topper in huis. Dus allemaal niet zo zuur doen. Maar gewoon eerst eens proefrijden en dan pas je mening geven.

    Login om te reageren
    • sleepyj zegt

      28 september 2017 om 22:55

      @moosepower: 40 mille voor een optisch niet echt aantrekkelijke Koreaanse hot hatch. Ik vind het nogal wat. Over smaak valt niet te twisten, maar ik geloof niet dat dit echt een fijn samenhangend geheel is om te zien.

      Login om te reageren
      • moosepower zegt

        28 september 2017 om 23:10

        @sleepyj: persoonlijk vind ik dit ook niet het mooiste ontwerp voor een hothatch, maar beter gelukt als de laatste 2 generaties Civics type r.
        Lelijk is hij ook niet echt, Maar meer een onsamenhangend geheel kan er mn vinger niet op leggen wat dat veroorzaakt.
        In Nederland zullen we hem denk ik ook niet veel zien vrees ik.
        EVO magazine heeft een review op YT staan zeker een aanrader om kijken.

        Login om te reageren
  19. Onehp zegt

    28 september 2017 om 11:45

    @moosepower: helemaal mee eens! Hopelijk zijn er genoeg consumenten die aantonen dat ze meer verwachten van een auto dan de juiste badge, wat leuk speelgoed die niks met rijden te doen hebben en snel zijn rechtdoor zijn. Niet dat anderen slecht zijn, maar ze zijn ook niet helemaal af, met een grote aftermarket voor basis dingen..

    Login om te reageren
    • moosepower zegt

      28 september 2017 om 15:04

      @Onehp: voor mij is 40k uitgeven aan een auto niet aan de orde. Maar ik koop altijd auto’s die ik leuk vind. Sommige daarvan konden erg hard andere gingen goed de hoek om en sommige waren comfortabel of hadden geen dak. Er zat wel eens een miskoop tussen maar ook pareltjes.
      Hoop dat ik deze Hyundai er ook nog bij kan zetten en dan zal ik mijn mening hier ventileren.

      Login om te reageren
  20. ds3thp zegt

    28 september 2017 om 11:47

    Lijkt mij prijzig ivm de concurrentie. Niet als je alleen kijkt naar de uitrusting / motorisering, maar wel als je kijkt naar de positie van Hyundai in de markt van Hot Hatches.
    Als ze binnen hadden willen komen had hij goedkoper moeten zijn!

    Maar, ik wacht wel op de Megane RS

    Login om te reageren
  21. w0o0dy zegt

    28 september 2017 om 11:50

    In Duitsland kost de Golf GTI performance net zoveel als de I30 N met sportpakket…

    Login om te reageren
  22. tge1 zegt

    28 september 2017 om 11:55

    Al dat gezeur over “restwaarde”. Als je een échte leuke en onderscheidende auto wilt kijk je daar niet naar. Ik laat meteen een Golf staan voor dit soort leuke wagentjes. Ik heb ook gekozen voor een auto waar veel mensen hun centen niet in zouden steken. Ik vind onderscheiding en plezier ondergeschikt aan “restwaarde”.

    Als je “restwaarde” wilt koop je een oude ragbak van €500-1000, daar verlies je echt bijna niks meer op.

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      28 september 2017 om 12:00

      @tge1: Natuurlijk laat je die Golf staan. Maar een 308GTi, laat staan de aankomende Megane RS…?

      Login om te reageren
      • tge1 zegt

        28 september 2017 om 12:05

        @trustmeiamanengineer:
        Zeker niet. Mooie wagentjes ook! En een stuk karaktervoller dan een Golf. Uiteraard is dat allemaal slechts mijn mening. :-)

        Login om te reageren
    • deboes zegt

      28 september 2017 om 12:09

      @tge1: je hebt gelijk, restwaarde is voor mietjes die geen lol durven te maken en met de huyndai haal je tenminste wel kwaliteit in huis.

      Login om te reageren
  23. tge1 zegt

    28 september 2017 om 11:56

    Ik bedoel uiteraard dat ik “restwaarde

    Login om te reageren
    • tge1 zegt

      28 september 2017 om 11:57

      @tge1: ondergeschikt vind aan onderscheiding en plezier.

      Irritante telefoon toetsenbordjes…

      Login om te reageren
  24. trustmeiamanengineer zegt

    28 september 2017 om 11:58

    Jammer, toch net een paar duizend te duur… Je moet wel erg “badge neutraal” zijn wil je deze kopen in plaats van de Megane RS…

    Login om te reageren
  25. saffie89 zegt

    28 september 2017 om 12:03

    Ik vind hem wel erg vet hoor. Van mij mogen ze ook wel een i30 N fastback maken

    Login om te reageren
  26. markie123 zegt

    28 september 2017 om 14:14

    Waar ze jaren terug schaamteloze kopieën maakte van de BMW 1 serie, lijken het nu gewoon audi’s met die grille.

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      28 september 2017 om 15:51

      @markie123: niet zo gek he als ze Peter schreyer van Audi als head designer in dienst hebben daar bij Kia/Hyundai.

      Login om te reageren
  27. ds3thp zegt

    28 september 2017 om 19:39

    Wellicht dat ik mijn eerdere reactie toch iets moet bijschaven…..
    De prijs vind ik nog steeds erg fors, maar zat net een filmpje te kijken van EVO Magazine over deze auto en die plaatsen hem zonder twijfel boven de Golf GTI en op sommige punten boven de Megane RS (vorige model)

    Login om te reageren
  28. Calimero zegt

    28 september 2017 om 20:26

    Ik begin steeds meer bewondering te krijgen voor Hyundai en kia. De modellen zijn er de afgelopen jaren echt een stuk op vooruit gegaan. Vind deze I30 zelfs een mooie verschijning. De blauwe kleur op de foto’s staat hem ook erg goed.
    Mooie auto dus die we helaas te weinig zullen gaan zien denk ik.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North