• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: de nieuwe Renault Mégane RS

Auteur: jaapiyo, gepost 12 september 2017 om 11:09 – 19 Reacties

Afbeelding Officieel: de nieuwe Renault Mégane RSAfbeelding Officieel: de nieuwe Renault Mégane RSAfbeelding Officieel: de nieuwe Renault Mégane RSAfbeelding Officieel: de nieuwe Renault Mégane RSAfbeelding Officieel: de nieuwe Renault Mégane RSAfbeelding Officieel: de nieuwe Renault Mégane RSAfbeelding Officieel: de nieuwe Renault Mégane RSAfbeelding Officieel: de nieuwe Renault Mégane RS

Megane-RS
De hete Franse hatch is éindelijk onthuld.

De award voor het slechts bewaarde geheim van 2017 mag nu al bijna aan de Renault Mégane RS gegeven worden. De Franse hatchback lekte stukje bij beetje aan alle kanten uit. Het uiterlijk is dan ook geen geheim meer, maar soit, het is altijd leuk om ook nog even naar de persplaatjes te kijken. En bovendien hebben we nu ook de definitieve specs!

De Mégane RS valt een klein beetje ten prooi aan downsizing, want de 2.0 liter grote turbotor van de vorige generaties maakt plaats voor een 1.8-je. In principe is het dezelfde motor als het blok dat in de nieuwe Alpine A110 ligt, maar in de Mégane RS levert ‘ie iets meer power en koppel: 280 pk en 390 Nm. Later komt er nog een Trophy-versie met 300 pk. Ook belangrijk: naast een automaat met dubbele koppeling komt er in tegenstelling tot bij de Clio een handbak beschikbaar.

De lekker breed uitgeklopte koets van de RS is aan de voorkant zes centimeter breder dan de reguliere Mégane en aan de achterkant vier centimeter. Samen met de verlichting in de vorm van een ‘finish-vlag’ in de voorbumper geeft het de RS weer een dikke uitstraling. Of de nieuwe generatie ook zo scherp stuurt als de vorige generaties zal een rijtest moeten uitwijzen.

rijbeelden

pook

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!
  • Gespot - Mégane RS Trophy van een vlotte moeder
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

hatchback, iaa-2017, megane, megane-rs, Renault

Vorig bericht: « De Brabus Ultimate E blaast de Smart EQ Fortwo weg
Volgend bericht: Zeg hallo tegen de Mercedes EQA Concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. harrie zegt

    12 september 2017 om 11:13

    Mooi ding, niet te overdreven design zoals die infantiele Seat.

    Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    12 september 2017 om 11:17

    Ik vind hem wel mooi hoor. Niet al te veel poespas en gekke dingetjes. Gewoon een iets uitgedikte Megane. Zal ook weer als een kei rijden en één van de betere uit zijn segment zijn.

    Nu nog een 3-deurs en hij is af!

    Login om te reageren
    • jorden zegt

      12 september 2017 om 11:43

      @viezefreddyw: de vorige generatie was een (naar mijn smaak) veel stijlvollere coupe. Maar die schijnt niet in de pijplijn te zitten.

      Login om te reageren
      • cpp1 zegt

        12 september 2017 om 12:11

        @jorden: klopt, zag er ook net iets dikker uit.

        Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        12 september 2017 om 12:25

        @jorden: Dat was een beetje Alfa Romeo Brera-achtig he? Vond ik ook altijd een erg mooie auto. Bijzondere vormgeving.

        Het gekke is dat bij zulke carrosserievarianten genoeg mensen zijn die het erg lelijk vinden. Maar dat heb ik over de Megane RS nog nooit iemand horen zeggen.

        Login om te reageren
    • icloud zegt

      12 september 2017 om 11:47

      @viezefreddyw: Ben ik het helemaal mee eens!

      Login om te reageren
  3. Sir_Vmax zegt

    12 september 2017 om 11:23

    Hier heb ik op zitten wachten. Wat een heerlijk dik ding zo. Doe m maar in t oranje en met handbak ?

    Login om te reageren
  4. steelfighter zegt

    12 september 2017 om 11:24

    Lijkt op de Mercedes gla van de zijkant…

    Login om te reageren
  5. allesmetturbo zegt

    12 september 2017 om 11:28

    Nog minder spannend dan de nieuwe golf

    Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    12 september 2017 om 11:32

    Perfect zo! Renault kennende zal het ook nog eens erg goed rijden, dus dit zou zeker mijn nr. 1 keuze zijn in dit segment.

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    12 september 2017 om 11:33

    Als ze toch met een 5 deurs komen, komt er ook een station?

    Login om te reageren
  8. trustmeiamanengineer zegt

    12 september 2017 om 11:37

    Lekker hoor! En zal ongetwijfeld weer verdomd goed sturen. Zo in ’t oranje met handbak wil ik hem wel voor deur hoor!
    Dubbele koppeling is natuurlijk sneller, maar zo’n hothatch koop je puur voor je plezier.

    Login om te reageren
  9. riddertevoet zegt

    12 september 2017 om 11:38

    Armoedig dat er geen shark fin antenna opzit.

    Login om te reageren
    • rik_hamberg zegt

      12 september 2017 om 12:29

      @riddertevoet: Die zit er op de IAA wel op!

      Login om te reageren
    • rik_hamberg zegt

      12 september 2017 om 13:10

      @riddertevoet: https://i11.servimg.com/u/f11/18/95/57/73/0ac89d12.jpg

      Login om te reageren
  10. rogier_hentenaar zegt

    12 september 2017 om 12:47

    Ben zelf eigenaar van een blauwe RS uit 2011 die verrukkelijk rijdt. Deze nieuwe oogt in oranje en de grote wielen redelijk speciaal maar oogt toch wat minder rank dan de huidige RS. Ben zeer benieuwd naar de eerste wegliggingtesten en of deze (nog) beter is dan de oude. Een aantal fotootjes over de vierwielbesturing zijn hierin hoopgevend. Was wel mooi geweest als deze iets boven de 300 pk standaard had gekregen. Die van mij leverde na tuning 290 pk, maar voelt daarbij zeker niet overbemeten.

    Login om te reageren
  11. Jochempie zegt

    12 september 2017 om 13:05

    Leuk ding, maar hij mist het brute randje van de Focus RS of de Audi RS3. Om die reden zou ik ‘m laten staan.

    Login om te reageren
  12. henkp1 zegt

    12 september 2017 om 13:08

    Fraaie auto. Staat bij mij ook bovenaan de lijst!

    Login om te reageren
  13. Teerdz zegt

    12 september 2017 om 13:31

    Maar is het niet zelfs nog gekker op de persplaatjes? Want het ziet er naar uit dat de automaat met dubbele koppeling alleen een elektronische handrem heeft, terwijl op de plaatjes bij de handbak daadwerkelijk nog een ouderwetse mechanische handrem is, iets dat op zich best frappant is, of is dat vaker het geval met handbakken?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North