• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Alfa Giulia restomod pakt het anders aan

Auteur: Loek, gepost 30 maart 2020 om 18:04 – 27 Reacties

Totem Giulia

Totem Automobili snapt het: je gaat niet beter worden dan Alfaholics, dus moet je het anders aanpakken.

We hebben het al vaker gehad over de term ‘restomod’. Het idee is dat je een oude auto pakt en hem uitrust met moderne techniek. Het voorbeeld hiervan is het welbekende Singer, die het al eens voordeed met een Porsche 911.

Deze aanpakt zorgde voor een opmars in verschillende bedrijven die hetzelfde willen. Maar dan natuurlijk met een andere auto, het is moeilijk om uniek te zijn als je massaal 911-jes gaat aanpakken. Alfaholics, een Brits bedrijf, deed het met een Alfa Romeo Giulia GTA. De GTA-R 290 heeft een moderne motor en de onderdelen zijn van moderne materialen (waaronder koolstofvezel), maar de blauwdrukken zijn van de goede oude Giulia. Een mooi recept.

Oftewel, een Alfa Giulia restomod is dus ook al niet meer uniek. Wat kun je dan nog doen? Maak het nóg moderner. Dat is wat Totem Automobili doet. Hun Giulia krijgt een nog modernere flair, zowel vanbuiten als vanbinnen.

Alfa giulia restomod

Want een deel van die klassieke lijnen, de ouderwetse spiegels en ruitenwissers en ronde koplampen kunnen niet verhullen dat het om een hagelnieuw design gaat. Zo kun je grote LED-koplampen spotten, naast een compleet veranderde stance van de auto. We moeten het met een beperkt aantal plaatjes doen, maar je krijgt het idee.

De aandrijving van de auto wordt verzorgd door een elektrische motor. Deze heeft een batterij met een capaciteit van 50,4 kWh en zou daarmee 320 km ver kunnen komen. Maar dat zijn niet de ‘leuke’ cijfers: de auto sprint van 0-100 in 3,4 seconden omdat de motor zo’n 518 pk en 940 Nm op de weg zou moeten zetten. Dat zijn voorlopige cijfers.

Totem wilde de Alfa Giulia restomod namelijk onthullen op het Goodwood Festival of Speed dit jaar. Maar dat gaat niet door, in ieder geval niet in juli zoals gepland. Wanneer de auto nu wel onthuld wordt, is niet bekend. Een opvallend project, maar elektrisch in een oude auto is en blijft toch een vorm van heiligschennis.

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden
  • Alfa Romeo Giulia GTA
    Alfa Romeo Giulia GTA alleen nog tweedehands te krijgen
  • De gaafste Alfa van dit moment is stiekem Duits

Nieuwste artikelen

  • Video: In het donker over een doorgetrokken streep inhalen
  • Tanken over de grens gaat in 2026 nóg meer lonen, maar wel alleen in dit land
  • Overleden Call of Duty-oprichter laat prachtige autocollectie achter
  • Video: Tesla-influencer laat zien hoe Full Self-Driving zorgt voor spookrijden en crash
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Elektrisch, Giulia, restomod, Totem-Automobili

Vorig bericht: « Hyundai onthult meer details over facelift i30
Volgend bericht: LEGO komt met de Dodge Charger uit Fast & Furious »

Lees Interacties

Reacties

  1. pa045 zegt

    30 maart 2020 om 18:21

    Ik hoop dar ze geen echte hiervoor hebben opgeofferd. Zou zonde zijn.

    Login om te reageren
  2. barchettadriver zegt

    30 maart 2020 om 18:29

    Wil niet vervelend doen, maar bij mijn beste weten is dit geen Giulia. Een Giulia is een sedan. Dit is een GT of een GTA.

    Ik mis het brievenbusje :)

    Login om te reageren
    • pjotr zegt

      30 maart 2020 om 18:42

      @barchettadriver: de coupé begon zijn leven als Giulia GT.

      Login om te reageren
    • phdg zegt

      30 maart 2020 om 21:26

      @barchettadriver: yep Giulia sprint, sprint GT of sprint GTV…

      Login om te reageren
    • albertjan zegt

      31 maart 2020 om 10:43

      @barchettadriver: het brievenbusje deed zijn intrede als Giulia sprint gt/gta. Dit model kwam erna en heette gt junior voor de 13/1600 met de enkele lampen en 1750/2000 gtv met de dubbele lampen.

      Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    30 maart 2020 om 18:37

    Ik snap niks van dat restomodden, een klassieker willen, maar hem zo aanpassen dat het eigenlijk geen klassieker meer is…

    En dan nog eens electrische aandrijving er in gooien. Het enige voordeel daarvan is dat er een mooi Alfa Romeo blok overblijft. Die wil ik wel overnemen. Leg ik hem in de schuur tot het moment dat ik ook een electrische auto moet gaan rijden. Die kan ik dan mooi gaan futuremodden door dat Alfa blok er in te bouwen om stroom op te wekken… en om een mooi geluid in dat electrische hok te krijgen.

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      30 maart 2020 om 19:15

      Precies, pas op een restomod in de zin van een toffere carburator, nokkenas en uitlaat met moderne remmen en vering zou ik zeker kunnen appreciëren. Er een elektrische motor inleggen is pure wansmaak.

      Login om te reageren
    • stalensnuitje zegt

      30 maart 2020 om 20:17

      @moveyourmind: ik snap het wel, klassieke auto’s zijn vaak ook klassieke schoonheden. Heb je dan niks met roest, onderhoudsbeurten om de 4000km en plassen olie op de garage vloer, dan is dit toch een super manier om van dat design te genieten?

      Login om te reageren
      • basman147 zegt

        30 maart 2020 om 23:01

        Als je alleen van het design wil genieten hang dan een grote poster in de garage, maar laat klassieke auto’s met rust… het geluid van de motor en de geur van olie en benzine zijn wat mij betreft essentiele onderdelen van een klassieker.

        Login om te reageren
        • vroaaaaaaaaaar zegt

          31 maart 2020 om 13:04

          @basman147: jij hebt dan zeker alleen een poster uit de Playboy aan de muur om van te genieten…?

          Login om te reageren
    • bobje zegt

      30 maart 2020 om 20:27

      @moveyourmind: ik snap je punt wel. Er gaat immers niets boven het prachtige Alfa geluid. Probleem is dat het eigenlijk niet meer kan. Als je dan toch van de mooie lijnen wilt genieten, is een elektromotor wel een mooie tussenoplossing. Die Engelsen doen niet anders met hun rijdende erfgoed.

      Login om te reageren
      • phdg zegt

        30 maart 2020 om 21:34

        @bobje: die Engelsen leggen zelfs een Engelse motor (Millington) in deze schoonheid. Maar electroaandrijving hierin? Nee dat vind ik een brug te ver! https://youtu.be/qauefLN_7pU

        Login om te reageren
      • O plaat zegt

        30 maart 2020 om 23:08

        Waarom zou het niet meer kunnen? De benzine stond in jaren zo goedkoop meer.

        Login om te reageren
    • rolov zegt

      30 maart 2020 om 20:59

      @moveyourmind: ik hou van restomods maar dan moet er wel een echte motor inliggen. Dit is wel zonde.

      Login om te reageren
  4. langejohn zegt

    30 maart 2020 om 18:49

    De looks van deze en de motor uit de Alfaholics, die klinkt lekker old school met een prachtig inlaat geluid.

    Login om te reageren
  5. kle500 zegt

    30 maart 2020 om 19:07

    Het ding kan ondanks de accus niet heel veel zwaarder zijn geworden toch? Waarom dan niet tussen de 300-400 pk max. in ruil voor meer actieradius, of werkt dat niet zo.

    Login om te reageren
  6. polpol33 zegt

    30 maart 2020 om 19:18

    Me like

    Login om te reageren
  7. tjorque zegt

    30 maart 2020 om 19:27

    Perfect voor mij… een prachtige dagelijks inzetbare auto, zonder het gedoe van een oude stinkende benzineverbrander die elk kwartier onderhouden moet worden.

    Op zich heb ik niks tegen oude motoren, maar ik vind het niet ok voor dagelijks gebruik.
    En dan is zo’n resto-je-moeder wel een mooie oplossing…

    Login om te reageren
    • lithiumion zegt

      30 maart 2020 om 20:41

      @tjorque: helemaal met je eens!

      Login om te reageren
  8. fransananas zegt

    30 maart 2020 om 19:44

    Het beste van alle werelden. Mooi design, up to date met techniek en elektrisch voor weinig onderhoud en heerlijk zoefen door de binnenstad van 2025

    Login om te reageren
  9. ralfast zegt

    30 maart 2020 om 19:49

    Goed voor de Nord pool

    Login om te reageren
  10. jw67 zegt

    30 maart 2020 om 20:02

    In de garage staat mijn gekoesterde ’68 brievenbus 1300GTjunior maar deze zet ik met plezier buiten op de stoep voor dagelijks gebruik. Ik zeg doen …….

    Login om te reageren
  11. mtber zegt

    30 maart 2020 om 20:51

    Tip voor Alfa, ga ze zelf maken, Voldoe je gelijk aan de milieu eisen en kunnen we weer genieten van mooie lijnen. O ja doe er ook een ouderwets Alfa geluid bij. .

    Login om te reageren
  12. sudbina zegt

    31 maart 2020 om 00:37

    Okok, je kunt het een Giulia GT noemen, maar een normale Alfa fan noemt dit toch gewoon een (Bertone) Junior?

    Wel echt keiharde autoporn dit. Hier ga ik nou echt van kwijlen.

    Login om te reageren
    • sudbina zegt

      31 maart 2020 om 00:38

      @sudbina: (alleen niet van de elektromotor overigens)

      Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    31 maart 2020 om 08:01

    Doe mij maar Alfaholics. Een oude Alfa moet een beetje naar benzine ruiken.

    Login om te reageren
    • Paul58 zegt

      31 maart 2020 om 19:12

      @dutchdriftking: zoiets als deze?;)

      https://youtu.be/9BuZmJmpTdk

      Het is op zich een leuk idee maar als je het vergelijkt met een andere Resto mod van alfa zou ik het wel weten. PS: geluid aan, anders gaat de vergelijking direct mank.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North