
Oben ohne, zo noemen ze dat in die Heimat.
Het is misschien wel een van de meest intuïtieve auto-aankooptips ooit: als je graag een cabrio wil scoren voor weinig, tik er dan een op de kop in de herfst wanneer niemand er een wil. Gebruik je brein, het is geen rocket science! Toch kunnen we het met zijn allen niet laten. De eerste (vooruit, tweede) zonnestralen van het jaar vallen dezer dagen op onze hersenpannen, afritsbroeken komen her en der tevoorschijn, vitamine D spuit door de aderen en koeien beklimmen elkaar in de wei. Het hart komt meteen tot een automatische conclusie: ik mot een cabrio hebben.
Autotrack zegt dat het vanaf eind december een stijging ziet in het aantal zoekopdrachten naar cabrio’s. In april steeg dit aantal echter met liefst dertig procent ten opzichte van de maand maart. Best opvallend, daar cabrio’s tegenwoordig meer dan ooit geschikt zijn om er het hele jaar mee te rijden. De populairste merken onder zoekers zullen je niet verbazen: de aantrekkingskracht van de Duitse premiummerken kent in Nederland geen grenzen. Alleen Peugeot weet zich met elf procent van de zoekopdrachten als derde tussen de Germanen in de top-5 te nestelen. Het lijstje wordt aangevoerd door Audi (16%) en BMW (14%) en bestaat verder uit Volkswagen (10%) en Mercedes (10%). De Fransen hebben de laatste jaren natuurlijk verschillende CC-modellen aangeboden die je regelmatig ziet in het straatbeeld. Bekend maakt bemind.
Dat de zoekopdrachten niet alleen dromers betreffen die terwijl ze hun loterij lotjes kussen naar Ferrari 458 Speciale Aperta’s zoeken, blijkt wel uit het feit dat de populairste cabrio’s vierzitters zijn van minder dan tien mille. Mocht je toevallig een van de zoekers zijn: collega @willeme heeft recentelijk nog een selectie van auto’s gemaakt waar je voor dat bedrag eventueel naar kan kijken. Check voordat je de knoop doorhakt ook nog even deze video met tips over de aankoop van de perfecte open okkazie!
Kuddegedrag zal nooit veranderen
@jannemaneke: daarom blijven die koeien elkaar ook steeds beklimmen
@banaan7: dat ik pas na 20 uur deze reactie zijn eerste plusje mag geven, snap ik nou niks van… ?
Tja, ook hier staan er 2 duitse cabrios voor de deur (okok 1 echte duitser en 1 halve engelsman/half duitse)…
@spykerboy: we weten ondertussen wel wat voor imposant wagenpark je hebt hoor..
@marijn90: ‘we’? Ik zou het eerlijk waar niet weten..
@marijn90: nou en?
@spykerboy: wat voor wagenpark heb je dan?
@jochem99: een imposant wagenpark.
@kapitein187: ik heb helemaal geen imposant wagenpark hoor… zou willen dat ik dat had maar helaas.
@jochem99: Een Mini cabrio en een Opel astra cabrio. Best mooie auto’s.
@spykerboy: doe je moeder de groeten als je van zolder komt.
Is hetzelfde met tuinmeubelen, boten, caravans enz enz. Het is nu hoogseizoen qua aankopen en dus navernante prijzen
Ik kan men geen ongelijk geven met dit weer.
Alleen een Lambo Spyder zou ik als cabrio willen.
@ikleesookoverautos: En als het een Jaguar F-type V8 SVR is mét Akropvich uitlaatsysteem?
of
Ferrari F430 Scuderia cabrio mét originele Tubi’s?
@iphonistvongates: vooral de F430 ja, of een AM V8 Vantage of een 996 4S Cabrio..
1tje die ik mooi vind en ook nog reedelijk betaalbaar is, is de Opel Cascada. Misschien niet exotisch of sexy, maar wel stijlvol
@lekkerlinksrijden: Brrr.. Stijlvol, zo’n zelfde k*twoord als premium.
De Cascada zou ik overigens niet onaardig betitelen.
@lekkerlinksrijden: Tot je er mee rijdt. Het heeft bijna een even hoge zit als een doorsnee MPV. Het is een auto waar je “op” zit in plaats van “in” zit. Bovendien weegt hij monsterachtig veel, de zwaarste (bezine)motorisering is eigenlijk nog wat te licht voor die auto.
Is een evoque cabrio dan niet premium genoeg?
@xjs678qr: ik schat dat er ook bepaalde kwaliteit standaarden zijn..
@xjs678qr: ik dacht dat het oog ook wat wou, nadat je ogen hebt uitgestoken heeft dat geen zin meer. Dus doe maar geen evoque cabrio.
Nog een aantal dagen wachten en dan 225d Cabrio in ontvangst nemen kijken of het bevalt als daily driver
@alfonso_alfist: Een diesel cabriolet??? Niet teveel achteruitrijden dan…
Voor die 2,5 dagen per jaar dat het hier mooi is. Nee laat maar. 1 uitzondering. Een Ford Mustang met een dikke V8.
@soes750: onzin… Wist je dat de meeste cabriolets verkocht worden in Nederland en Engeland? Is een cultuur dingetje. Als het hier lekker weer is, genieten wij ervan. In warme landen is die zon alleen maar lastig… En met een cabrio rij je vanaf de magische ’12 graden en droog’ open hoor!
@svenska_aeroplan_ab: of gewoon altijd open zolang het droog is, althans dat doe ik… rij vaker open dan dicht gedurende het jaar
@soes750: je kunt in Nederland extreem vaak open rijden. Ik durf te beweren dat ik in elke maand wel een dag open heb gereden afgelopen jaar, en ik gebruik mijn auto gemiddeld 1-2 keer per week.
@soes750: geen probleem dat je niet graag open rijdt. Maar met het lokale weer heeft dat niets te maken. Bij mij gaat de kap enkel dicht als het regent/sneeuwt/hagelt, als het onder de -5 duikt, of als mijn passagier bezwaar maakt. Anders is het gewoon open.
https://goo.gl/images/7Lt72V
@toyotaprius: https://goo.gl/images/LYWTSR
Ik snap het wel. Een a5, 4 serie omf c-cabrio is perfect. De rest zou ik nieteens willen hebben, buiten de exoten om
Ik wil een Duitse herder
@maroksahbe: begrijpelijk. Toffe beesten.
Jaren lang diverse Duitse (6L-RWD) cabrio’s gereden, totdat er enige expansie thuis begon te ontstaan. In principe kun je het gehele jaar open rijden, mits het droog is. Ook in de winter gaat het prima. OK, een windscherm, temperatuur boven nul, en het liefst de zon erbij.
Rijd al sinds 2000 cabrio, en altijd Audi. Waarom? Ik vind ze het mooist, en stoffen dak. In mijn ogen hoort er een stoffen dak op. En de A5 cabrio precies ruim genieg voor vier . En nut? Dak kan er erg snel ‘af’. Sterker nog, kraakhelder winter weer, dakje open, dikke jas en gaan, zalig!
Verbaasd mij dat Saab er niet tussen staat. Als ik denk aan een vierzits cabrio denk ik aan een Saab.
@1audi1: Heb je een tandartsenpraktijk?
@rynnus: ja je moet nog een afspraak plannen.
@bmwfreak038: haha
@1audi1: mijn oom en tante hebben er 1 prima wagens.
Begrijp het goed. Ik heb vorig jaar een BMW E46 330ci cabriolet gekocht en van de winter opgeknapt. Nieuwe boxen, een kastje om Bluetooth te kunnen streamen naar de originele radio, een mooie set originele 18” styling 72 wielen, een subtiele verlaging met Eibach pro en de boel van binnen en van buiten schoongemaakt. Uiteraard ook al het onderhoud gedaan van de winter (incl. automaat spoeling!) en nu genieten!
@jeremykou: Lekker hoor. Ik ben altijd een klein beetje jaloers als ik die zie. Laatste BMWs waar een echt mooi geluid in zit.
@frederik: het geluid is inderdaad fantastisch. Mijn dagelijkse auto is een E90 330i met het N52 blok. Deze auto is een stuk moderner, maar qua geluid en beleving komt deze niet eens in de buurt van de voorganger met het M54 blok.
Ik heb een paar foto’s geüpload, even zoeken op 330ci cabriolet. :)
@jeremykou: Ik heb helaas nooit zelf met de M-serie motoren gereden. Had een 325 met N53 blok, die klinkt weer minder dan de N52. Nu 535i met N55 en die klinkt nog minder goed. Helaas. Ik kan m’n vrouw niet overtuigen om een E39 als daily te rijden… Veel plezier met je E46!
@frederik: 535i is anders ook echt niet slecht hoor! Je kunt ook altijd kijken voor een nette E46 voor erbij. Als je een cabriolet zoekt zou een 325ci ook al volstaan, die zijn een stuk goedkoper. Uiteindelijk is de E46 cabriolet namelijk best een zware auto, wat het cruiser gehalte wel ten goede komt. De 325ci is wat beter verkrijgbaar en nog steeds een zes-cilinder.
Ik denk dat je voor 6k en wat tijd en liefde een zeer nette auto neer kan zetten. Mijn 330ci heeft nu 8.2k gekost. Maar de 3 liter is dan ook wel enorm fijn. :)
Om de zoveel jaar huur ik wel eens een cabrio voor twee á drie weken. Aangezien ik dat in Duitsland doe (meer keus en meer korting) krijg je idd vaak Duitse merken.
– Meest luxueuze was de E-klasse Cabrio waarmee ik via Duitsland en Oostenrijk naar Italië ben gedieseld.
– Meest sportieve en tevens leukste verrassing was de BMW Z4 die ik als upgrade kreeg. De Audi TT van vorig jaar was een goede tweede.
– grootste tegenvaller een SLK met een zeer slechte automaat en Valmet instapmotor. Een jaar later kreeg ik er weer een, maar dit keer had ie een handbak en een tweelitermotor.
Ik kijk altijd met vol bewondering naar mensen die met min 5 open rijden, mijn kachel staat dan op 32 graden, ja ik ben een koukleumpje.
Nou, wat let je. Wie maakt me los!
BMW Z4 2.0 Roadster 8-speed 2012 Blauw
€ 26.495,00
http://link.marktplaats.nl/m1275662734?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
@levors: klapdak, automaat en viercilinder? Dan zou ik toch eerder een exemplaar van de generatie daarvoor kiezen. Eentje met de 3.0 en een handbak.
@BaRa: ja, wellicht. Maar dit schakelt zo mooi en de motor doet niet onder voor de kleinere 6 in lijn. Looks en afwerking zijn vele male beter. Verrassend zuinig en cabrio gevoel ten top. Niet iedereen kiest voor gemotoriseerde toppers, gewoon genieten van open cruisen is hier het sleutelwoord…..
@jaapiyo: Duitse cabrio geüpload. ;)