• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Iemand betaalde krankzinnig veel geld voor deze 997

Auteur: machielvdd, gepost 31 mei 2025 om 09:30 – 10 Reacties

Je slaat steil achterover als je hoort wat er voor deze 997 betaald is. Echt.

Goedkoop is een Porsche 997 nooit, maar een standaard Carrera is nog enigszins bereikbaar. De prijzen beginnen bij zo’n 30 mille. Vervolgens loopt het op tot €250.000 à €300.000 voor de speciale uitvoeringen, zoals de Speedster. Er is nu echter een 997 geveild waar nog véél meer voor betaald is.

Hou je vast: iemand heeft op veilingplatform Pcarmarket €882.929 (!) betaald voor een Porsche 997. In Amerikaanse dollars heeft deze veiling zelfs de magische grens van de miljoen doorbroken. Dat is een recordbedrag.

Kenners hadden natuurlijk al gezien dat dit een GT3 RS is, én de echte kenners hadden ook gezien dat dit niet zomaar een GT3 RS is. Het betreft de 4.0, het uitzwaaimodel met meer cilinderinhoud. Waar de standaard GT3 RS 450 pk levert met zijn 3.8, is de 4.0 goed voor 500 pk. Dit was de zwanenzang van het befaamde Mezger-blok.

Ondanks de grotere motor weegt de 4.0 toch 10 kg minder dan de reguliere GT3 RS, dankzij een carbon voorklep en voorschermen. Qua uiterlijk is de 4.0 vrijwel identiek aan de reguliere GT3 RS, maar je kunt ‘m herkennen aan de canards aan weerszijden van de voorbumper en de zilverkleurige accenten. Qua uitvoeringen is er verder weinig variatie, want je kon ‘m alleen bestellen in zwart of wit.

Is de 997 GT3 RS 4.0 een ontzettend gaaf model? Absoluut. Is het een heel bijzonder model? Zeker weten. Is het de ultieme 997? Misschien wel. Is deze auto ZES TON meer waard dan een GT3 RS een 0,2 liter kleinere cilinderinhoud? Nee.

De crux zit ‘m natuurlijk in het feit dat de GT3 RS 4.0 gelimiteerd is op 600 exemplaren. Daarmee is het onvermijdelijk een investeringsobject geworden. En deze specifieke auto had slechts 513 kilometer op de teller. Dan krijg je dus zulke gestoorde prijzen. Al is de vraag of die €880k nou een goede investering was. Daar ga je voorlopig geen winst op maken, lijkt ons. Maar ja, wij zijn geen waarde-experts.

Ook interessant!

  • Spotter koopt zijn tweede 997 GT3 RS
  • 997 GT3 RS op Marktplaats is een waanzinnige youngtimer
    997 GT3 RS op Marktplaats is een waanzinnige youngtimer
  • Koop een splinternieuwe 997 GT2 RS op gele platen!
  • Video: 911 GT3 RS blijkt verrassend listige auto

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, gt3-rs, occasion, Porsche, veiling

Vorig bericht: « Influencer met 17,5 jaar rijverbod racet gewoon verder
Volgend bericht: Man zet auto stil op de A10 om bizarre reden »

Lees Interacties

Reacties

  1. verdebosco zegt

    31 mei 2025 om 09:50

    Ruilmiddel voor de rijken zonder belastingafdracht. Net als horloges, tasjes of kunst.

    Login om te reageren
  2. bietje zegt

    31 mei 2025 om 10:29

    In de USA worden al jaren krankzinnige prijzen betaald voor ‘oudere’ modellen van Porsche. Het gaat echt helemaal nergens over. Voor een nette 930 die in Europa misschien 169K euro zou kosten, vragen ze daar met droge ogen 280K dollar, soms echt 150% meer dan bij ons gangbaar zou zijn.

    Wel hele gave bak dit, dat wel.

    Login om te reageren
  3. frederik zegt

    31 mei 2025 om 11:06

    Het schijnt wel dat de 4.0 door allerlei subtiele verbeteringen aan de ophanging echt beter rijdt dan de 3.8. Kenners zetten de 4.0 op dezelfde hoogte als de Carrera GT en wellicht de moderne S/T. Dat verklaart wel deels de hoge prijs, hoewel de koper er waarschijnlijk niet veel mee gaat rijden helaas.

    Login om te reageren
    • KennOne zegt

      31 mei 2025 om 19:15

      Vooral de handbak laat de prijs door het dak gaan. Laatste RS waar op dit leverbaar was.

      Login om te reageren
  4. kniesoor zegt

    31 mei 2025 om 11:21

    Als je een oto koopt om er geld op te verdienen, o.a. door er niet of nauwelijks mee te rijden, ben je kennelijk niet rijk genoeg. Anders zou dat geld je niet boeien en zou je gewoon flink aan de boemel gaan met zo’n ding.

    Overigens is de ‘geld-verdien-missie’ in dit geval goed geslaagd, dat dan weer wel.

    Login om te reageren
  5. coupedriver zegt

    31 mei 2025 om 11:32

    Porsche 911 prijzen in het algemeen gaan helemaal nergens over. Compleet overgewaardeerd.

    Login om te reageren
  6. Reimon zegt

    31 mei 2025 om 11:42

    Soms is winst maken niet het primaire doel, maar moet of wil je gewoon wat geld parkeren. Dan is een auto (of goud, kunst etc..) een goede optie.

    Erg gaaf model. Staat perfect in mijn droomgarage.. (naast o.a. de 2.7 RS, 964 RS, 991 R, Sport Classics, Speedsters en S/T)

    Login om te reageren
  7. reactief zegt

    31 mei 2025 om 12:35

    De 997 generatie 911 is voor mij de mooiste en dit is vervolgens wel de beste versie daarvan.
    Maar blijft jammer dat er zoveel verzamelaars zijn, want dit gaat nergens over. Zoveel geld wegleggen voor de best rijdende 997 om er vervolgens nooit mee te rijden.

    Login om te reageren
  8. stephisto zegt

    31 mei 2025 om 13:04

    « Alleen zwart of wit », nee hoor. Met PT$ of $onderwunsch en goeie connecties was alles mogelijk. Ik weet er een mooie blauwe (miami blue?) staan

    Login om te reageren
  9. mc96 zegt

    31 mei 2025 om 17:47

    Het is wel en fantastische auto. Voor mij mooier dan alles wat er aan RS na kwam.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North