Omdat een Hyundai tegenwoordig luxer kan zijn dan een Mercedes S-Klasse.
Het is niet de eerste keer dat het Franse modehuis Hermes – die het doodnormaal vinden om handtasjes van €9.000 te verkopen – met een autonaam in bed duikt. Sinds de komst van de Bugatti Veyron werkten ze al talloze keren samen met de hypercarbouwers. Nu lonkt het Koreaanse geld.
Samen met Hyundai werden drie verlengde Equus‘ van 5,46 meter gebrouwen. Volgepropt met exclusief lederwerk, dat op de deurpanelen een exotisch patroon heeft. De bruintint komt vervolgens terug op het dak, de stijlen en de zijspiegels. Hyundai is vooralsnog niet van plan de Equus met Hermes-atributen op de markt te brengen, maar wie weet druppelt het ooit naar beneden de minder dure modellen op. Zo maakten ze al eens limited edition van de Genesis in samenwerking met Prada, bedoelt voor de Koreaanse thuismarkt.
Het imagogebeuren is trouwens wel een dingetje bij Hyundai. Of beter gezegd: het feit dat Hyundai’s imago nog niet op niveau is met veel andere Europese merken. Reuters meldt dat uit intern onderzoek zou blijken dat de verkoopaantallen hoger zouden liggen als populaire modellen als de i30 een andere badge zouden dragen. Toch een beetje zuur, maar waarschijnlijk een kwestie van tijd. Met Peter Schreyer als designhoofd gaan ze immers mooie tijden tegemoet.
De Hyundai staat trouwens niet in New York, waar alle automotive buzz momenteel vandaan komt, maar kreeg een plekje op de Seoul Motor Show. KLIK!
De reguliere Equus staat in zijn gefacelifte vorm wel in New York.
gasolina zegt
Straat verderop staat een 3.5L Hyundai XG
mehh..
edje zegt
Ook dit is geen excuus…. voor die uber lelleke equus
troyk zegt
Een drol kun je niet oppoetsen , ook niet met Hermes schmuck.
mout zegt
Als je zo’n ding rijdt zal de buitenkant je toch worst wezen.
Dat is een fantastisch mooi interieur, met echt mooie materialen. Al zat ’t in een Golf, dan zou ik er nog in willen rijden.
Donstil zegt
@mout: “met echt mooie materialen”? Heb je die foto van het stuur en Dashboard ook gezien? Oogt verre van premium als ik het zo bekijk.
norge zegt
@Donstil: Bullshit, is minst net zo mooi als… Maar zeker van beter kwaliteit.
lemans96 zegt
Voor zover je zo’n lange boot nog mooi kan vormgeven, kan ’t er nog mee door. Mooi is anders.
norge zegt
Weer Hyundai, lijkt men verjaardag wel vandaag.Doe maar zonder herpes, euh Hermes voor mij.
toyotafortuner zegt
@norge: leuk toch? Ook @norge moet een keer op z’n wenken worden bediend met veel hyundai/kia nieuws ;) OT: Een standard equus volstaat voor mij al hoor.
autobart zegt
@norge: Ik had niet verwacht dat je zo’n minimalist was hoor Norge, met zulke cadeau’s blij zijn…
mrdj zegt
Hyundai by herpes
audifreak zegt
Och, wat zouden ze graag pLemium willen zijn, maar helaas, weer mislukt..
norge zegt
@audifreak: Klopt, dit heet exclusief..
honeyhanger zegt
@norge: hahahaha hou je zelf maar voor de gek
audicoupe84 zegt
Vol trots kom je bij je stamkroeg aanrijden met je Hyundai Equus Hermes, je gooit je sleutel op de bar. In no time staan er 30 pilsjes voor je neus. Aangeboden door Mercedes, Audi, BMW rijders die medelijden met je hebben.
gregorius zegt
Ik vraag me echte af wie wie hiervoor betaalt. Het mag duidelijk zijn dat er nooit meer dan een handvol van verkocht zullen worden. Het zou grappig zijn als Hermes dit gratis heeft gedaan, maar ik ben bang dat Hyundai Hermes heeft betaald.
Overigens zou de wereld er niet slechter van worden als nu opeens alle mensen die ooit iets bij Hermes hebben gekocht er bij neer zouden vallen! Dit zijn allemaal mensen die compleet de link met de realiteit hebben verloren. Een sjaal (lees, doek) in een lelijke print kost gewoon 900 euro daar! De handtas kost 9k, maar is dan wel uit mooi leer; maar dus zeker niet 9k waard. Hermes maakt het nog leuker: ze weten het voor elkaar om GEEN inventory nodig te hebben. Als je er iets wil kopen, heb je een grote kans dat je er op moet wachten. Zogenaamd om het exclusief te houden. Echter, met genoeg doekoe, kan je wel gewoon alles bij Hermes kopen.
x3ro zegt
@gregorius: Wat een walgelijke afgunst, ga eens kijken naar de kwaliteit van de echte bespoke koffersets van Hermes, kan niets aan tippen. Op LV en enkele kleine leerwerkers zoals Bertrand Montillet na, is er niets vergelijkbaars te krijgen. Overigens sla je de plank qua prijzen behoorlijk mis. Shawl doet een 300 tot 650 euro en in tassen(voor de dames) is er tussen de 1000 en 3000 ruim voldoende keuze. Tevens zijn er zat merken in dit prijssegment.
audifreak zegt
Hyundai, bekend van de Getz, maakt zich druk om z’n imago.. LMAO
troyk zegt
@audifreak: Inderdaad, blijf gewoon toch weg uit dat segment. Stick to what you do best: Verkoop betrouwbare auto’s voor weinig poen aan senioren met veel eisen.
schnitzelexpert46 zegt
Altijd beter dan Maybach.
zender zegt
Eerst heel veel artikelen over BMW en nu over Hyundai deze week..?
Achja, wel dikke auto..
rotarypowah zegt
+
=
bozewolf zegt
Jezus christus, ricardo, was je dronken of katerig toen je deze tekst eruit roffelde? Wat een verschrikkelijke zinnen heb je gemaakt, man.
Niks mis met zo’n dikke Hyundai verder. Mensen die zeiken over badges en premium moet je helemaal niet willen kennen; geobsedeerd door status en merkjes als een stel pubers.
moveyourmind zegt
@bozewolf: Precies! Als je niks om merken geeft laat je je gewoon in een Hyundai voorrijden, die op een Maybach moet lijken en met een enorm groot bruin Hermes logo op de missenstijl.
baklava zegt
Vreemd dat Hermes zich aan Hyundai leent. Hyundai is nou niet echt een luxe merk.
house zegt
Heb niks tegen Hyundai maar het is een budgetmerk en aan het einde van de dag is en blijft het een Hyundai.
alfamail zegt
Luxer ALS; het IS een S!