• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Importheffingen voor zijn: het regent Chinese auto’s

Auteur: RubenPriest, gepost 30 juli 2024 om 09:57 – 9 Reacties

Importheffingen voor zijn: het regent Chinese auto's

Om de importheffingen voor te zijn regende het Chinese auto’s.

Helaas pindakaas voor Chinese auto’s en alle auto’s van Europese makelij die op Chinese bodem worden geproduceerd. Sinds 5 juli hanteert de EU een importheffing om de voertuigen hier op ons continent aan de man te brengen.

Chinese auto’s importheffingen

Deze ontwikkelingen hebben ervoor gezorgd dat de Chinezen de afgelopen tijd niet stil hebben gezeten. Diverse merken hebben plannen gemaakt om fabrieken in Europa te bouwen. Om de importheffingen voor te zijn heeft er nog een andere ontwikkeling plaatsgevonden.

De importheffingen werden van kracht op 5 juli 2024. Wat doe je dan als Chinese autobouwer? Juist, zorgen dat die auto’s voor juli op Europese bodem zijn aangekomen zodat ze nog net voor het tarief minus de importheffingen verkocht kunnen worden.

Dat zien we terug in de cijfers. In juni van dit jaar werden 23.000 auto’s uit China op Europese bodem geregistreerd. Een stijging van maar liefst 72 procent in vergelijking met mei. Niet eerder kwamen er in een maand zoveel auto’s uit China naar ons continent. Dat blijkt uit informatie van Dataforce.

De cijfers over juli zijn uiteraard nog niet bekend. Over minder dan 48 uur is deze maand afgelopen en dan is het afwachten wat de data gaat laten zien. Verwacht een dikke dip ten opzichte van een maand geleden.

Doordat het plots Chinese auto’s regent bij ons steeg het marktaandeel van de merken uit het Aziatische land met 11 procent. Als je de afgelopen maanden duizenden Chinese auto’s in en rondom Europese havens hebt gezien weet je nu waarom. Snel nog even wat ladingen droppen om die heffingen voor te zijn. Slimme jongens, die Chinezen.

Inmiddels loopt het aantal Chinese automerken in de tientallen. Een deel daarvan zijn actief in Europa. Inmiddels bekende merken zijn BYD, Aiways, XPeng, Nio en Lynk & Co.

Fotocredit: Nio ET5 Touring, @Maurice16 via Autoblog Spots

Ook interessant!

  • Video: Nio schudt zelfstandig sneeuw van auto
  • Chinese fabrikanten eisen importtarieven op Europese auto's
  • Nio EL8: voor al uw kinderfeestjes
    Nio EL8: voor al uw kinderfeestjes
  • Verzekeraars weigeren Chinese auto's te verzekeren

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

China, europa-eu, import

Vorig bericht: « ANWB: steeds meer lekke banden en dit is waarom
Volgend bericht: Porsche geeft toe: de 911 is te groot geworden »

Lees Interacties

Reacties

  1. pomoek zegt

    30 juli 2024 om 10:12

    En Europese autofabrikanten stellen hun ev ambities bij. Slim.

    Login om te reageren
  2. lekkerlinksrijden zegt

    30 juli 2024 om 10:13

    En nu allemaal boycotten die Chinese auto’s, kijken wat er van over blijft na een jaar op de kade

    Login om te reageren
    • maotje zegt

      30 juli 2024 om 16:23

      Waarom?

      Login om te reageren
  3. mashell zegt

    30 juli 2024 om 10:36

    Het is gewoon handel natuurlijk. Is MG het niet meest succesvolle Chinese merk?

    Login om te reageren
  4. V8Vantage zegt

    30 juli 2024 om 10:37

    Werken kunnen (moeten) ze daar wel…

    Login om te reageren
  5. chrisvis zegt

    30 juli 2024 om 11:46

    Straf…want de haven van Antwerpen en Zeebrugge zouden blijkbaar geen auto’s meer ontvangen die nog niet reeds verkocht zijn. Dit zouden ze doen omdat er zoveel – reeds niet verkochte – wagens op de terreinen staan voor langere tijd

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      30 juli 2024 om 14:04

      Koop je straks een ‘nieuwe’ auto, blijkt na de gedwongen ‘long stay parking’ de remmen vast te zitten, de banden platte kantjes te hebben en de airco leeg te zijn. De deurrubbers zijn verdroogd of spontaan aan de deursponning verkleefd en de eerste muizenkolonie heeft zich al tussen de draagarmen en subframe genesteld.

      Login om te reageren
      • Allison Burgers zegt

        30 juli 2024 om 17:49

        Over 40 jaar lezen we hier over schuurvondsten in de vorm van duizenden nieuwe WangPang’s onder een dikke laag stof ergens in een afgelegen loods in de haven.

        Login om te reageren
  6. Specht zegt

    30 juli 2024 om 12:42

    Als het de Chinezen uiteindelijk klauwen met geld kost is het helemaal prima.
    Minder minder minder geld naar China is de beste oplossing.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North