In beeld: de nieuwe Porsche 911

Auteur: , 46 Reacties

De onthulling laat niet lang meer op zich wachten!

De 992 zal qua uiterlijk zeker geen revolutie worden ten opzichte van het huidige model. Toch is het altijd weer tof om kennis te maken met een nieuwe 911. Het model zal mogelijk voor het eerst te zien zijn voor het publiek eind november op de LA Autoshow. De Europese première volgt op de Autosalon van Genève volgend jaar.

Voordat het zover is, deelt Porsche enkele kiekjes die gemaakt zijn tijdens het testprogramma. Zoals gebruikelijk, worden nieuwe auto’s naar allerlei plekken op de wereld gebracht om praktijktests te ondergaan. We zien de 992 die water moet trotseren, we zien de auto losgaan op het circuit, sneeuw happen, filerijden en het stadsleven ondervinden in San Francisco.

Die tests kunnen behoorlijk extreem zijn. Zo kreeg de 911 soms temperatuurverschillen van 85 graden Celsius te verwerken. Daarnaast worden de onderdelen van de auto uitvoerig bekeken na de nodige mishandelingen op een circuit. In stadsverkeer kan de verbrandingsmotor juist weer heel warm worden omdat er weinig natuurlijke koeling is. Hoe werkt de airconditioning bij 50 graden in Death Valley of het Midden-Oosten en hoe reageert het interieur hier op? Allerlei zaken die in de praktijk getest moeten worden.

Porsche laat weten dat de nieuwe 911 ruim drie miljoen testkilometers heeft gemaakt als het testprogramma is afgewerkt. Begin 2019 verschijnt de achtste generatie Porsche 911 op de Europese markt.

UPDATE: de nieuwe 911 is inmiddels officieel, alle info check je HIER!



46 reacties

Ben benieuwd hoe ze de opvolger gaan noemen. 993 of is dat toch heiligschennis?
@berlinetta: 992 volgens mij
@e46coupe: de opvolger van de 992 bedoeld ie denk ik
@vandijkbv: 994 ?
@berlinetta: omdat er toch geen logische volgorde inzit kan het zomaar 994 worden, of ze plempen er een letter in.
@mashell: 9ff is al ingebruik. Ik stel 90f voor. De negenhonderd en ef!
Zo.. die lijkt veel op z’n voorganger. Als ik op deze foto’s moet afgaan zijn de verschillen echt miniem. Of mis ik nou wat? Dat doorlopende achterlicht is toch al een optie nu?
@mennok: Welke 911 lijkt niet op zijn voorganger?
@viezefreddyw: Uiteraard, is ook zo. Dat vind ik overigens ook wel zijn charme hebben. Ik vind alleen voor mijn gevoel bij deze de stap wel erg klein.
@viezefreddyw: een 996 lijkt toch niet echt op een 993
@vwaudiporsche: Gelukkig niet. Had Porsche eens de ballen om wat anders te doen, kregen ze op hun flikker.
@viezefreddyw: Maar die eierkoplampen waren ook gewoon echt niet mooi ;)
@berlinetta: echt wel!
@vwaudiporsche: en de 993 ook niet echt op een 964!
@mennok: meest in het oog springende verschillen aan de voorzijde : vierkant uiteinde kofferklep bij aansluiting op de bumper en de tamelijk vierkante (ipv ovale) buitenspiegels. Aan de achterzijde lijken de verschillen op ’t eerste oog idd vrij beperkt.
De achter ruitenwisser op foto 10 ziet er niet uit… maar verder een mooie verschijning.
@agdesigns: dat derde remlicht anders ook niet. Hoop dat dat slechts een knieval is voor de lokale Amerikaanse markt.
@vroaaar: en de “doorlopende ledbalk” in mooie 4-losse-stukken-aftermarket oplossing.
@agdesigns: is een optie, idd lelijk
Zo hé, Georgia plates en dan op de Golden Gate rijden, da’s een fijn stukje sturen! Het is net Waar is Wally?? zoek de verschillen ….
Waarom altijd de “nieuwe” 911?dat ze het gewoon een facelift noemen.
@trolle: omdat hij veranderd, of moet dit de 991.3 heten? Dan weet je het al helemaal niet meer.
@porschepdk: ze hadden ook gewoon vanaf het begin 911.xx kunnen aanhouden. Net als mitsubishi met de evo?
@trolle: omdat ’t uiterlijk niet ’t enige is wat bepaalt of een model nieuw is. Kijk naar bijvoorbeeld smartphones, vooral iPhones. Ieder jaar een nieuw model, maar lijkt uiterlijk erg op de vorige.
@trolle: Kunnen ze het niet beter een orgaantransplantatie noemen dan?
Die opklap achterspoiler is afschuwelijk, daar hadden ze wel een sierlijkere oplossing voor kunnen bedenken.
@HZW: dat derde remlicht anders ook niet. Hoop dat dat slechts een knieval is voor de lokale Amerikaanse markt.
@vroaaar: Dat derde remlicht stoort je enorm of niet?
@rikus: hoe kom je daar nu bij?
@hzw: die opklapspoiler hebben ze al een jaar op 30, is inmiddels traditie.
@mashell: Ja dat wel, maar niet eentje waar de flanken mee opklappen.
Tja, qua uiterlijk nauwelijks veranderingen.. Ik vind het ook niet echt een mooie auto. Maar wel een uniek en iconisch ontwerp natuurlijk. Het zal ongetwijfeld weer een hele sportwagen worden en goed verkopen.

Beetje off topic, maar ben vooral benieuwd naar de detroit show van 2019 waar zeer waarschijnlijk de nieuwste corvette wordt getoond. GM is op dit moment bezig met het testen van een mid engine sportwagen en ik vraag me nog steeds af of dit de nieuwe corvette wordt, met dus een radicaal ander uiterlijk of een sportwagen naast de corvette?
@davido89: nauwelijks uiterlijke verandering maar wél een uniek ontwerp? Oké.. Nou in het eerste kan ik me wel vinden, maar echt uniek kan ik het ontwerp niet noemen.
@rikus: Ik doel meer op de 911 lijn in zn geheel. Er zijn geen andere sportwagens die er op lijken.
Dacht even dat ik naar een gecamoufleerde 911 zat te kijken, maar dit is dus hoe ie er echt uit ziet…wat een kleine achterlichten zeg
@baklava: d’r zit nog wel tape op maar ik zou geen al te grote verschillen verwachten.
Hahaha. En dan foto’s plaatsen van de oude. Goeie grap!
Maar goed, laat die nieuwe ook eens zien?
Dit wordt wel een zoek de 10 verschillen plaatje denk ik.
Net als bij veel vrouwen wanneer ze ouder worden krijgen ze een dikke kont
Wel handig dat er ABS op zit..
Waarom heeft bijna elke auto tegenwoordig unibrow achterlichten? Vind het geen porem
Ik heb geloof ik 5x een 911 gehad maar vind dit niet mooi. Hoop bv dat die spiegels het niet worden. Lijken zo groot.
Weten jullie zeker dat dit niet gewoon een facelift is?
“3 miljoen testkilometers”, je leest dit soort berichten altijd bij introductie van een nieuw model. Geef ‘m één keer mee als ik een weekje met het gezin op wintersport ga en er in hardgereden, gegeten, gehangen, en tot de nok volgestouwd filegereden wordt, en je weet alles.
Een auto die die marteling overleeft, kan alles aan ;)
Hey, waar heb ik deze auto eerder gezien? Oh, ja op bijna elke straat.. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).