• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

In het wild: Volvo XC60

Auteur: Wouter, gepost 18 april 2008 om 09:23 – 45 Reacties

Volvo XC60 in Breda


Bij het lezen van de titel zou je kunnen denken dat er een XC60 kruipend door diepe modder op een steile bergweg is gespot. Maar he, dit is een softroader SUV dinges. Breda was al wild genoeg. Toch leuk om de XC60 eens niet op de standaard persplaten te zien.

Het wordt wel lastig kiezen in dit segment, behalve al reguliere merken zijn er in medium-premium-SUV segment de GLK, X3, Q5 en deze Volvo. Wat de XC60 in Breda deed blijft een mysterie, maar we gokken er zelf op dat de Zweedse testrijder tijdens de carnaval een scharrel had opgepikt waar hij/ zij nog even op de “thee” wilde komen.

Nu we het toch over de XC60 hebben: er zijn al een tijdje prijzen bekend en die willen we jullie natuurlijk niet onthouden. De XC60 is te koop vanaf 47.950 euro en dan krijg je een handgeschakeld 163 pk sterke 2,4-dieselmotor onder de kap. Mocht je liever rauwe Zweedse benzinepower onder de kap hebben, neem dan minimaal 60.500 euro mee naar de dealer om een XC60 T6 aan te schaffen. De zescilinder lijnmotor met turbo heeft 286 pk en is altijd gekoppeld aan een automaat.

Hi-res (van een GSM camera) beelden zijn te vinden op autojunk.
Met dank aan Jaap voor het insturen!

Volvo XC60 in Breda

Volvo XC60 in Breda

Volvo XC60 in Breda

Volvo XC60 in Breda

Ook interessant!

  • Minimale facelift Volvo XC60
    Dit kost de vernieuwde Volvo XC60
  • Volvo XC60 Recharge PHEV: nooit meer remmen!
    Volvo XC60 Recharge PHEV: nooit meer remmen!
  • Deze Volvo XC60 is dik, maar niet té dik
  • Volvo XC60 T8 (2022) rijtest
    Volvo XC60 T8 (2022) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

SUV, Volvo, xc60

Vorig bericht: « De nieuwe Opel Vectra!
Volgend bericht: Copy-Paste op hoog niveau »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gregorius zegt

    18 april 2008 om 09:29

    Hmmm…. GLK, xc60… GLK, xc60. Het is misschien een kwestie van smaakt; maar wie er dan niet op een xc60 uitkomt, is de gene zonder smaak.

    Login om te reageren
  2. Pomoek zegt

    18 april 2008 om 09:33

    Ontroerend! En dat in mijn woonplaats! Tilburg, eat your heart out!

    Login om te reageren
  3. Alwood zegt

    18 april 2008 om 09:34

    owkay :? met die prijs zit je echt in XC70 gebied! waarom zo duur? dit hadden ze beter voor V50 prijzen van de hand kunnen doen. Toegegeven zitten er wel dikke motoren in maar naar mijn idee een wat te hoog geplaatste wagen.

    Ik vind het front mooi, maar de rest valt erg tegen… gewoon lelijk. Ik snap nog steeds niet dat mensen maar voor die hoge carosserieen blijven vallen.

    Login om te reageren
  4. Incognito zegt

    18 april 2008 om 09:34

    Beetje een XC90-light..

    Login om te reageren
  5. Kelthas zegt

    18 april 2008 om 09:40

    Dan toch liever de Q5 (volgens de renders)

    Login om te reageren
  6. Neal zegt

    18 april 2008 om 09:50

    Ze zullen wel bij ECS geweest zijn voor trekhaakbekabeling

    Login om te reageren
  7. vince zegt

    18 april 2008 om 10:02

    jah ik smaak die xc 60 wel al word het de laatste Volvo gemaakt in Gent (Belgiïe) nadien is het gedaan 5000 man aan den dop.
    de amerikaantjes zullen wel volvo uitmelken en daarna het cadaver verkopen (gelijk ze jaguar en land rover aan Tata verkochten voor de helft van de oorspronkelijke aankoopprijs) Spijtig toch, en jaren later komen de amerikaantjes met klonen (chassis en motoren van ex volvo’s waarschijnlijk geproduceert in china of India) terug op de europese markt met een nieuw carosserieken! doet mij denken aan chevrolet die in de jaren 80 op de europese ma

    Login om te reageren
  8. vince zegt

    18 april 2008 om 10:12

    markt dus! met oude jaren vijftig chassis en hopeloos verouderde motoren kwam aandraven! en in hun verkoops praatje euro style models, enkel goed om rechtdoor te rijden op asfalt. JAJA market protection, Helaas nu de amerikanen bijna 1 euro (goedkoop voor europeanen) per liter benzine betalen piepen ze wel anders.

    Login om te reageren
  9. rikkon zegt

    18 april 2008 om 10:17

    Mooi hoor, zo’n radarblok in je grille.
    Zal wel niet anders kunnen, maar het knapt er niet van op.

    Login om te reageren
  10. Egon8 zegt

    18 april 2008 om 10:21

    @Gregorius: het is inderdaad een kwestie van smaak, dus om dan te zeggen dat de GLK zonder smaak is, is toch een brug te ver. Ikzelf zou de GLK nemen, maar by all means, voel je vrij om de Volvo te nemen. Gelukkig maar dat we niet allemaal dezelfde smaak hebben. Ik heb trouwens de GLK al mogen ‘smaken’, en dat was best nog impressionant, zeker voor het ‘kleintje’ te zijn in de familie. En de afwerking binnenin is toch een hogere standaard dan de meeste concurrentie

    Login om te reageren
  11. RubenBaeten zegt

    18 april 2008 om 10:25

    Ze wilden waarschijnlijk testen hoe de auto zich in langzaam verkeer gedroeg, en iedereen weet natuurlijk dat je dan in Nederland moet zijn.

    Login om te reageren
  12. VonStroke zegt

    18 april 2008 om 10:28

    Heb die een paar weken geleden ook al gezien. In het wit, tussen de karavaan van de de Ronde Van Vlaanderen…

    Login om te reageren
  13. Alwood zegt

    18 april 2008 om 11:00

    lol @ Ruben :P

    inderdaad! als je zeker wil weten dat hij niet oververhit bij file verkeer is er geen betere plek op deze wereld! ;)

    Login om te reageren
  14. Sorcerer zegt

    18 april 2008 om 11:02

    Ziet er beter uit dan ik dacht in het wild! :o

    Login om te reageren
  15. markieanta zegt

    18 april 2008 om 11:18

    @Vince, je laat je wel heel erg kennen he. Ford heeft miljoenen/miljarden euro’s in Jaguar gepompt zonder succes, logisch dat je het dan van de hand doet. Volvo is de laatste jaren juist steeds meer beter met het worden van een premium merk, voor zover ze dit nog niet waren.

    Login om te reageren
  16. JosJ zegt

    18 april 2008 om 11:27

    leuke concurrent voor de Audi Q5 ;)

    Login om te reageren
  17. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 april 2008 om 11:33

    Zie tevens artikel ‘Copy-paste op hoog niveau’…

    Maarja, het verkoopt he!
    Vind hem ook wel mooi hoor, daar niet van, maar origineel?? Neen.
    Dan kun je beter een half jaartje wachten op de 9-4X!!

    Login om te reageren
  18. markieanta zegt

    18 april 2008 om 11:34

    Die verbouwde opel?

    Login om te reageren
  19. Loekalike zegt

    18 april 2008 om 12:04

    Pff Wat een foeilelijke achterkant zeg. Ik begrijp niet waarom er zo’n gigantische markt voor SUV’s van alle soorten en maten is.

    Login om te reageren
  20. SR zegt

    18 april 2008 om 12:04

    vind de lijn aan de zijkant veel te hoog liggen (zeker vanachter). voor de rest doe ik mijn best hem mooi te vinden maar het lukt simpelweg niet echt. vind hem niet echt gerslaagd

    Login om te reageren
  21. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 april 2008 om 12:13

    @ Markieanta: Pffffffff, en is ook weer geen fatsoenlijke reactie te geven he…

    Doe eens je best!

    Login om te reageren
  22. Jakob_147 zegt

    18 april 2008 om 12:41

    ik heb die 2 weken geleden al zien rijden :lol:

    Login om te reageren
  23. markieanta zegt

    18 april 2008 om 12:49

    @SAAB, vertel mij eens waarom de SAAB 9-4X wel origineel is dan? Ik ben wel eens benieuwd. Het enige waar dit model op is gecopy paste lijkt mij de XC90, maar dat lijkt me geen probleem, aangezien dit tenslotte uit dezelfde koker komt, hetzelfde met de X5-X3, Q7-Q5(waarschijnlijk) en hetzelfde verhaal met de VW’s.
    Maar SAAB, jij bent een Belg(Vlaam) zeker, aan de, in mijn ogen, kromme zinnen te zien dan.

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    18 april 2008 om 12:56

    De neus ziet er erg goed uit! De achterkant lijkt bijna weer terug te lopen, meer naar onderen. Zo hoeft dat voor mij niet. Het is wel een stijlelement, op de XC90 zie je het ook, maar mooi vind ik het niet.

    Login om te reageren
  25. Pordon zegt

    18 april 2008 om 13:17

    Uhm nee… doe mij maar de Mercedes GLK

    Login om te reageren
  26. rider zegt

    18 april 2008 om 13:45

    erg geslaagd model al vind ik het wel jammer dat hij niet de extreme holle vlank heeft van het prototype/studiemodel. dat was pas echt extreem sexy maar volgens volvo is het in massa-productie nemen van zulke extreme vormen bijna onmogelijk zonder de kosten te hoog te laten oplopen. maar toch, naast de ford kuga weer een geslaagd model.

    Login om te reageren
  27. joeri zegt

    18 april 2008 om 13:50

    ghehe zag het ook gelijk dat breda was, the city to spot new cars lol

    Login om te reageren
  28. R. zegt

    18 april 2008 om 14:33

    over “in het wild” gesproken, ik kwam net een RR Phantom regen. ook mooi:D

    een uit luxemburg

    Login om te reageren
  29. Tombnolz zegt

    18 april 2008 om 15:20

    Opnieuw datzelfde gevoel: kleine SUV’s kloppen niet. Waarom niet? Omdat ze KLEIN zijn. Maar goed, deze is stukken aangenamer om naar te kijken dan bvb naar de GLK. Maar opnieuw konden de designers het niet laten om er een heel lelijke draai aan te geven en deze keer is het de té hoog oplopende schouderlijn. Wat een afstand tussen de achterste wielkast en de ruiten! Misschien ben ik gewoon veel te conservatief, maar ik heb geen boodschap aan zo’n akkefietjes.

    Login om te reageren
  30. schnitzerken zegt

    18 april 2008 om 17:11

    Waarom hebben die nieuwe volvo’s allemaal zo een blok in hun rooster vooraan?? dat past eigenlijk wel helemaal niet…

    En die achterkant is weer dezelfde als we al altijd van volvo gewoon zijn… Er kom nooit verandering aan die dingers

    Nee, die volvo’s worden echt lelijker met de jaren..

    Login om te reageren
  31. Incognito zegt

    18 april 2008 om 17:51

    Mariekanta, wat frustratie?

    Login om te reageren
  32. bmw zegt

    18 april 2008 om 18:05

    @Markieante: “Maar SAAB, jij bent een Belg(Vlaam) zeker, aan de, in mijn ogen, kromme zinnen te zien dan.”

    – wat hebben sommige Nederlanders toch met “Vlamen”?? Wij zijn Vlamingen of Belgen als je wil. En ook “Wallonen” bestaan niet, dat noemt men “Walen”.
    – wie wint er al sinds de oertijd “Tien voor taal” en “Het groot dictee der Nederlandse taal”? Inderdaad. :-)

    on-topic: ik vind hem eigenlijk helemaal niet zo lelijk. Hoewel de lijn aan de zijkant inderdaad hoog oploopt, maar het heeft wel iets. Ik snap wel niet dat mensen bereid zijn zo diep in de beugel te tasten voor zo’n onsubtiele bakken (groot vanbuiten, gewoon of klein vanbinnen).

    Login om te reageren
  33. JoRRie zegt

    18 april 2008 om 19:18

    Niet echt mooi..
    Bovendien, wie koopt zo iets?

    Succesvolle mensen kopen een XC90. Dit is zo een beetje van: ik wil wel maar ik kan niet. en vervoilgens betaal je toch de hoofdprijs om er nog steeds niet bij te horen.

    Kan in het “Net niet” rijtje tesamen met de X3, de GLK en de Q5.

    Login om te reageren
  34. A8 4.2 zegt

    18 april 2008 om 21:14

    oooh die grill wat een domper
    de achterkant kan nog wel maar in het geheel is ie lelijk.

    Login om te reageren
  35. bram zegt

    18 april 2008 om 22:42

    Ik was er bijna zeker van er een te zullen aanschaffen, na deze foto’s toch mijn bedenkingen. Wanneer staat hij in de showrooms? Misschien doet een ander kleur hem een hoop goed, laten we het hopen! Belachelijke prijs trouwens voor de instap benzine motor, dat is namelijk helemaal geen instapper maar een zeer krachtige motor!

    Login om te reageren
  36. Marco zegt

    19 april 2008 om 00:41

    Jammer. Zowel de GLK, XC60 en Q5 vallen wat mij betreft in de categorie ‘net niet’, en standaard Sports Utility Vehicle. Dus dan maar een Tiguan kopen voor als het echt moet, of anders gewoon een echte Sportieve Bak.

    Login om te reageren
  37. 9000cse zegt

    19 april 2008 om 00:44

    @ JoRRie

    “Ik wil wel, maar ik kan niet”.
    Audi A6 wordt beter verkocht dan A8,
    BMW 5-serie wordt beter verkocht dan 7-serie
    Mercedes E-klasse wordt beter verkocht dan S-klasse
    VW Passat wordt beter verkocht dan Phaeton
    VW Tiguan wordt beter verkocht dan Touareg
    En zo kan ik nog wel even doorgaan. Vind je dit allemaal “ik-wil-wel, maar-ik-kan-niet-auto’s?
    Er zijn ook zéér succesvolle mensen, die niet persé in de grootste of duurste uitvoering gezien willen worden. Èn er zijn mensen, die alléén maar in de grootste en duurste gezien zouden willen worden, maar daar net niet succesvol genoeg voor zijn.

    Login om te reageren
  38. Citrofiel evil twin zegt

    19 april 2008 om 18:01

    Het zal waarschijnlijk nog een proefwagen zijn want hij verbruikt 2 liter meer dan volvo wou, als de chauffage opstaat gaan de kunststofplaten in het
    interieur vervormen en er zijn problemen met de remmen.

    Login om te reageren
  39. k0walsk zegt

    20 april 2008 om 14:14

    JEUZUS wat die achterkant lelijk zeg! lijkt wel een boggel/bochel. ik vond de concept altijd wel gaaf, maar dit is de zoveelste comfortcontainer in semi moderne suv verpakking

    Login om te reageren
  40. AMG Powerrr zegt

    22 april 2008 om 21:09

    @ k0walsk

    die achterkant idd… Te lelijk. de voorkant is btw dan wel weer mooi

    Login om te reageren
  41. Jermaine zegt

    7 mei 2008 om 10:59

    @ schnitzerken:
    Dat is voor het nieuwe systeem van volvo voor het automatisch remmen als een mens het niet lukt. (ciry safety ofzo) Ook bij hoge snelheden waarschuwd het je voor dingen enz.

    En verder vind ik dit echt een mooie bak. Ik vind volvo wel mooie wagens maken tegenwoordig vind de C30 ook echt mooi. Het is niet zo’n wagen die de meeste power moet hebben maar wel een beetje looks uitprobeert. En hierbij vind ik het erg goed gelukt vind de achterkant en voorkant echt vet.

    Login om te reageren
  42. Savipe zegt

    25 juli 2008 om 17:07

    heb deze wagen al enkele keren tegen gekomen in Tielt
    telkens dezelde route namen ze in groepjes van 8 tot 12tal
    prachtige wagens (al de wagens reden met n poolse nummerplaat)

    Login om te reageren
  43. Pilske zegt

    4 augustus 2008 om 20:58

    Deze auto is volgens mij pas in oktober leverbaar in nederland. Is wel een leuke auto onder de XC 90. Auto is niet bij ecs geweest maar is van een verdwaalde duitser of even op bezoek bij Bleukens.

    Login om te reageren
  44. T-rocks! zegt

    1 november 2008 om 17:51

    heb ik ook al gespot (NL kenteken), best mooi model!!

    Login om te reageren
  45. Giel zegt

    29 december 2008 om 11:22

    Heb al met deze wagen rondgereden, en het is echt een prachtding.
    Waarschijnlijk was dit een van de testmodellen die in Gent rondreed, want ook die hadden een Zweedse nummerplaat.

    @Vince, de fabriek in Gent blijft dus wel degelijk nog een tijdje voort bestaan hoor.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North