• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

In volle glorie: Peugeot RCZ (308 coupé) [update: gallery]

Auteur: ricardo, gepost 17 augustus 2009 om 20:39 – 113 Reacties

Peugeot RCZ
De RCZ van Peugeot kwam al eens voorbij als teaser (filmpje), maar we komen nu steeds dichterbij de definitieve onthulling op de I.A.A. in Frankfurt. Zojuist heeft Peugeot meer info+plaatjes vrijgegeven van de auto waarmee ze het kapperssegment gaan bestormen.

Wie is uitgekeken op een Audi TT en toch een 2+2 coupé wil aanschaffen komt wellicht aan zijn trekken met het nieuwste speeltje van Peugeot. De RCZ is gebaseerd op de 308 maar met 2 deuren minder, toegenomen spoorbreedte en een platter dak (1,36m hoog). Met de motorisering zit het wel goed, mits je van klein en (relatief) zuinig houdt. De top-of-the-bill motor is de 1.6 THP met 200 pk, goed voor een nul-naar-honderd tijd van 7,6 seconden.

Wie wil dieselen komt terecht bij de 2.0 HDI motoren. Deze leveren een vermogen van 163 pk. En met een C02 uitstoot van 139 g/km. Leuk detail: de RCZ lijkt nog ontzettend veel op de conceptversie van 2 jaar geleden, iets wat tegenwoordig bijna uniek te noemen is.

UPDATE: Peugeot zal op termijn ook een hybride-variant van de RCZ introduceren. Het merk zegt hierover het volgende:

Voortbordurend op deze filosofie wordt op de komende I.A.A. in Frankfurt een studiemodel van de RCZ getoond met Hybrid4-technologie. Deze RCZ is voorzien van dezelfde techniek als de 3008 Hybrid4 die in het voorjaar van 2011 op de markt komt: een 2.0HDiF met 120 kW (ong. 163pk) die de voorwielen aandrijft en onder de kofferbakvloer een 27 kW (37pk) electromotor die de achterwielen aandrijft. Dit concept laat emissiewaarden zien in de buurt van de 95 g/km en profiteert tevens van 200pk en vierwielaandrijving.

Ook interessant!

  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • nieuwe Peugeot 308
    Nieuwe Peugeot 308 is langer en meer premium
  • Nieuwe Peugeot 308: dit is de prijs
  • Peugeot 308 SW
    Dit kost de fraaiste C-segment station van dit moment

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

308, Hybride, iaa-2009, Peugeot, rcz

Vorig bericht: « Prijzen bekend van de nieuwe Jaguar XJ
Volgend bericht: Beijing produceerde afgelopen halfjaar 1.200 auto’s per dag »

Lees Interacties

Reacties

  1. arie zegt

    17 augustus 2009 om 20:40

    Kwa design is Peugeot altijd een van de betere franse automerken geweest. En ook deze wagen ziet er weer prima uit.

    Login om te reageren
  2. Rob zegt

    17 augustus 2009 om 20:41

    Gaaf wagentje! vooral omdat hij/zij op de concept lijkt. Alleen nog wat meer pit en klaar is kees.

    Login om te reageren
  3. Tom B. zegt

    17 augustus 2009 om 20:42

    Wat een geweldig mooie auto, goed werk Peugeot!

    Login om te reageren
  4. mrp zegt

    17 augustus 2009 om 20:43

    Prachtig! Hoewel compleet anders dan een 406 coupe, is het wel net zo’n schoonheid! De 407 coupe vind ik namelijk echt een gedrocht!

    Login om te reageren
  5. Neluz zegt

    17 augustus 2009 om 20:43

    hij lijkt wel beetje op audi tt maar leuk wagentje !

    Login om te reageren
  6. michel zegt

    17 augustus 2009 om 20:45

    Top auto…. Maak de borst maar nat concurentie… Oja stom, welke concurentie is er eigenlijk… :):)

    Login om te reageren
  7. micheloo0 zegt

    17 augustus 2009 om 20:48

    Niet slecht al denk ik dat hij even slecht gaat verkopen als de 407 coupé in Nederland want hier België zie je die wel vaak rond rijden

    Login om te reageren
  8. CrazyHenkie zegt

    17 augustus 2009 om 20:48

    Ziet er idd goed uit, sportief ook. Maar om daarom ze direct in dezelfde categorie te scharen als Zomoto doet? Nee.. ;)

    Login om te reageren
  9. EM zegt

    17 augustus 2009 om 20:49

    SUPER mooie auto.
    De 407 coupé is ook best mooi en in combinatie met de v6 diesel een super luxe reiswagen die ook best sportief te rijden is.

    Login om te reageren
  10. M.M.M zegt

    17 augustus 2009 om 20:53

    De TT evenaren lukt ze toch niet

    Login om te reageren
  11. Autogek zegt

    17 augustus 2009 om 20:57

    Hij staat dus op de I.A.A.. Dan ga ik hem dus lekker binnenkort live zien. Hopelijk is die vent er ook! ;)

    Login om te reageren
  12. Matthijs zegt

    17 augustus 2009 om 20:59

    ziet er leuk uit, eindelijk weer een uitdagende auto van peugeot.

    @autogek, hoezo moet die vent dr zijn?

    Login om te reageren
  13. Rocket Dog zegt

    17 augustus 2009 om 21:01

    @Matthijs: Omdat dit soort auto’s altijd hoog scoort op het Gay-car-of-the-year lijstje.

    Login om te reageren
  14. Jos zegt

    17 augustus 2009 om 21:03

    ik vind hem wel vet, TT evenaren kan wel lukken, en als het niet lukt ligt het enkel aan peugeots reputatie want deze is minstens even mooi als de saaie TT dat in vergelijking met deze een beetje teveel geplatgedrukte hatchback is.
    Ik hou wel van het gebogen dak en die dikke wielkassen. Op zich kan je wel zeggen dat je de agressiviteit van de leeuw weer in het ontwerp terug vindt.. DIe dakframes lijken wel hard op wat ze toegepast hebben op het A1 concept van audi. Waarschijnlijk de trend in autodesign na het witte dak waarmee mini begon en skoda eindigde.

    Login om te reageren
  15. AMG Powerrr zegt

    17 augustus 2009 om 21:04

    @Autogek,

    laat je fantasie maar voor je… He bah.

    @Rocket Dog,

    ik denk het ook ja. Maar toch issie best aardig.

    Login om te reageren
  16. Fulvia zegt

    17 augustus 2009 om 21:05

    Prachtige achterruit met die welvingen. Ik vind m mooier dan de TT. T lijkt me wel wat. Eerst nog even in real spotten.

    Login om te reageren
  17. mrtn zegt

    17 augustus 2009 om 21:05

    Bah, Peugeot doet het bij mij al niet meer qua frontjes, maar deze hebben ze compleet verneukt door allerlei designtierelantijn toe te passen. De lijn onder de zijramen bijvoorbeeld. En dan wel zulke ongelovelijke anonieme achterlichten toepassen. Nee, dit is niets.

    Login om te reageren
  18. laulau zegt

    17 augustus 2009 om 21:06

    ik hoop dat er sterkere motoren

    Login om te reageren
  19. Quivis zegt

    17 augustus 2009 om 21:11

    de TT vind ik wel een gay-auto
    deze is leuker!

    Login om te reageren
  20. Lucb zegt

    17 augustus 2009 om 21:12

    Ziet er goed uit, dat interieur ook.

    Login om te reageren
  21. sven2 zegt

    17 augustus 2009 om 21:12

    wat is ie mooi, en wat staat die kleur hem goed!!!! that’s the one I want. deze vindt ik zelfs leuker dan een Scirocco, en dat is toch een directere concurrent dan de TT, denk ik dan!

    Login om te reageren
  22. SummerSky zegt

    17 augustus 2009 om 21:14

    De velgen van het prototype moeten erop hoor, en het interieur doet wel erg aan een brave 30(0)8 denken. Misschien dat een tunert dan nog een stuk aan de uitlaten zodat ze in het midden uitkomen.
    Dat zou de auto helemaal afmaken, maar zo is ie ook prachtig, stoerder dan een TT

    Login om te reageren
  23. coonio zegt

    17 augustus 2009 om 21:14

    Wat een gedrocht!

    Login om te reageren
  24. CX-9 Owner zegt

    17 augustus 2009 om 21:17

    die velgen lijken wel wat op die van de insignia turbo

    Login om te reageren
  25. alfa159TI zegt

    17 augustus 2009 om 21:17

    ik vind het er niet uitzien, hij heeft weer zo’n grote peugeot smoel.
    en die achterkant is…anders en niet mooi

    Login om te reageren
  26. coonio zegt

    17 augustus 2009 om 21:17

    @mrtn. Je slaat de spijker op de kop. Het lijkt wel of elk onderdeel door een aparte designer ontworpen is. Het is een zootje geworden.

    Login om te reageren
  27. AH Sprite zegt

    17 augustus 2009 om 21:22

    Prima design, maar waarom nu weer dat typische saaie stuurwiel? Ik erger me daar bij Peugeot’s altijd aan, die dikke bonk plastic die je in handen hebt.

    Login om te reageren
  28. Gieltje zegt

    17 augustus 2009 om 21:23

    Leuk zesinlijntje of v6’s in het midden, aandrijving naar achter en je hebt een hele leuke auto. Uiterlijk is wel grappig.

    Login om te reageren
  29. Maxx zegt

    17 augustus 2009 om 21:27

    @AH Sprite: Mijn Peugeot en die van me pa hebben gewoon een volledig leder stuurwiel…dus

    Login om te reageren
  30. Rolf zegt

    17 augustus 2009 om 21:33

    Zal tijd worden dat ze weer eens een leuke auto ontwerpen.
    Met het stuur is weinig mis, maar de rest van de auto is qua design knap rommelig.
    Géén mooie strakke wagen dit.
    Ik snap die grote bek in de grille ook niet zo…
    Smaken verschillen zullen we maar zeggen.

    Login om te reageren
  31. LD zegt

    17 augustus 2009 om 21:36

    Dit is er eindelijk weer een die ondanks het drukke design wel mooi in balans is. Kijk met die mooie dikke wielen op de rand van de auto en gevulde wielkasten komen die agressievere accenten en uitgeklopte wielkasten wel tot zijn recht.
    Bij een gewone 308 met standaard wielen is die balans er gewoon niet.

    Login om te reageren
  32. steven5163 zegt

    17 augustus 2009 om 21:36

    mooier dan de tt !

    Login om te reageren
  33. wow zegt

    17 augustus 2009 om 21:39

    niet mooier dan de tt

    Login om te reageren
  34. Autogek zegt

    17 augustus 2009 om 21:42

    @AMG Powerrr: Ohhhh, en als er een vrouw bij stond zouden jullie het allemaal hetzelfde schrijven. Straks staat de hele website weer vol met I.A.A. Beurs”babes”. En dan staat er hier niets anders dan: Ik zou die blonde wel nemen, of die rooie is geil! Doe even niet zo bekrompen en kortzichtig.

    Login om te reageren
  35. bartinspace zegt

    17 augustus 2009 om 21:42

    Citroën C3 Pluriel + Audi TT + VW Beatle + Peugeot look = Peugeot 308 Coupé :D

    Login om te reageren
  36. boer henk zegt

    17 augustus 2009 om 21:43

    dit krijg je dus als je een 307 met een Audi TT kruist, een superlelijke peugeot… maar geef nou toe, wie had een mooie peugeot verwacht???

    Login om te reageren
  37. Driewieler zegt

    17 augustus 2009 om 21:49

    Eigenlijk de eerste Peugeot waar die grill echt mooi staat.

    Login om te reageren
  38. Pixed zegt

    17 augustus 2009 om 21:55

    Wel mooi, en wat dat TT evenaren/overtreffen/wat dan ook betreft. Let’s hope van not, want anders vallen er weer enkele doden. Een potje dat Audi op een heel vieze manier heeft gedekt als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  39. geert zegt

    17 augustus 2009 om 22:00

    @pixed : inderdaad. goed geheugen heb jij. als ik me niet vergis zaten de problemen vooral op quatro TT.

    Login om te reageren
  40. Edge zegt

    17 augustus 2009 om 22:09

    Wow, dit is in mijn ogen écht een mooie Peugeot. Jammer dat de uitlaatpijpjes van de concept de productieversie niet gehaald hebben, maar dat vergeef ik Peugeot, omdat het mooie Zagato-achtige dak de productieversie wél heeft gehaald.

    Login om te reageren
  41. Theagle11 zegt

    17 augustus 2009 om 22:16

    I guess we found one ;-) hehe.

    On-topic, als ik naar de voorkant kijk zeg ik zeker ja, maar van de achterkant lijkt het me dat er toch iets niet klopt. Ik kan het nog niet helemaal plaatsen. Ik gok dat ik toch beter voor een TT ga, toch wat ‘vetter’.

    Login om te reageren
  42. Jochempie zegt

    17 augustus 2009 om 22:21

    Een zwaar bruut apparaat van Peugeot! Maar helaas gebaseerd op een 13-in-een-dozijn compacte middenklasser.

    Login om te reageren
  43. AH Sprite zegt

    17 augustus 2009 om 22:22

    @ Maxx:

    Dat van dat plastic klopt inderdaad niet, maar ik doelde op het feit dat de meeste moderne Peugeot stuurwielen er zo’n beetje zo uitzien:

    Een naar mijn mening lelijke vorm, met een groot kaal vlak. Jammer dat het stuur van de RCZ ook zo’n silhouet heeft, van mij had het stuur een stuk sportiever gemogen. Past beter bij de rest van de auto.

    Login om te reageren
  44. Jochempie zegt

    17 augustus 2009 om 22:24

    @Geert: dat klopt, doordat bij hoge snelheid de aangedreven achterwielen geen downforce ondervonden kon de achterkant wegschieten. Een aantal doden heeft dat veroorzaakt. Vervolgens kwam snel het (ontsierende) achterspoilertje erop.

    Login om te reageren
  45. Tommy2 zegt

    17 augustus 2009 om 22:30

    Mwa best aardig van Peugeot, de overhang voor lijkt mee te vallen! :D Ik ben niet helemaal fan van de vormgeving maar het is wel een geinig gooi-en-smijt autotje. Kiezen tussen de TT en deze? Dan wrodt het overduidelijk een TT, die ziet er gelikter uit, vooral als RS. ;) (en is sneller)

    Login om te reageren
  46. W1ck3D-78 zegt

    17 augustus 2009 om 22:37

    Niet mooi! Die achterkant… wat is daarmee gebeurd? Geparkeerd bij het casino in Oostende en getroffen door afvallend beton? Niet goed. Terug naar de tekentafel.

    Login om te reageren
  47. dull043 zegt

    17 augustus 2009 om 22:44

    @ iedereen

    niet lullen mooie auto dit mooie auto dat

    het is gewoon ketel

    een peugeot blijft een peugeot die franse rommel kun je niet vergelijken met een duitse audi tt ze kunnen niet concurreren want hoelang is de tt al
    niemand kijkt naaar die shiiiiiiink

    Login om te reageren
  48. RenesisHP zegt

    17 augustus 2009 om 22:50

    @Autogek.

    “Doe even niet zo bekrompen en kortzichtig.”

    Lol. En dat zeg jij? :lol:

    Bijna net zo leuk als deze Peugeot…

    Toch niet. Deze Peugeot is eigenlijk veel leuker.
    Kan iemand mij nu dan afschieten. Ik hoor dit helemaal niet leuk te vinden. ;)

    Login om te reageren
  49. Tedje de Haag zegt

    17 augustus 2009 om 22:54

    Het dak is niet platter maar lager. En kapperssegment is dom gelul.

    Login om te reageren
  50. ErwinLagcher zegt

    17 augustus 2009 om 22:57

    “De top-of-the-bill motor is de 1.6 THP met 200 pk, goed voor een nul-naar-honderd tijd van 7,6 seconden.”

    Waarom nou niet nog iets sterkers en dat tegen een scherpe prijs op de markt zetten?

    Login om te reageren
  51. ivanadrive zegt

    17 augustus 2009 om 23:01

    Valt best wel mee, niet super mooi maar wel origineel en de mooiste peugeot sinds de 406. Zwart staat hem wel goed. Alleen jammer van dat ordinaire stuurwiel.

    Hopelijk kunnen ze qua wegligging en motor weer aanknopen met hun vroegere glorie.

    Peugeot is wel een van de duurdere niet-premium merken, als dat evenveel moet kosten als een TT zal het geen groot succes worden vrees ik. En dat zit er wel in, die achterruit ziet er bvb. niet goedkoop uit.

    Login om te reageren
  52. RenesisHP zegt

    17 augustus 2009 om 23:01

    @dull043.

    Goede beargumentering. Proficiat. :roll:

    Daarbij bestaat er zoiets als een persoonlijke mening zoals de mijne. Ik vind dit een mooie auto.

    Login om te reageren
  53. david zegt

    17 augustus 2009 om 23:07

    Eindelijk weereens een redelijk mooie peugeot ! Dat heeft echt 5 jaar geduurt

    Login om te reageren
  54. Citrofiel zegt

    17 augustus 2009 om 23:21

    Kapper of niet: Ooh, iet’s prittie! Dit is nu eens een model waar die grote bek wél toepasselijk staat.

    @ ErwinLagcher; Ik zou een RC-variant ook nog niet uitsluiten…

    Login om te reageren
  55. sven2 zegt

    17 augustus 2009 om 23:27

    boer henk: ik had er een verwacht en er is een gekomen!!! stap jij maar weer in je oude E-klasse!!! je bent toch BOER voor iets…

    Login om te reageren
  56. sven2 zegt

    17 augustus 2009 om 23:30

    ah sprite: als je iets over een stuur te zeiken heb zeg ik het volgende: het stuur gaat ongeveer het makkelijkst van een auto af en dan ga je fijn naar een tuning-shopje en dan koop je een stuurtje dat je WEL aanstaat!! dan kan je stoppen met zeiken!

    Login om te reageren
  57. michel zegt

    17 augustus 2009 om 23:30

    Oja nog even voor al die toffe negatievelingen hier, waarvan de meeste alleen maar kunnen en mogen dromen van de 308 RCZ of een Audi TT.

    Als jullie je klassiekers kennen, dan weet je dat er in de Audi TT ongetwijfeld onderdelen zitten die door een PSA(peugeot/citroën) company gemaakt worden.

    Login om te reageren
  58. coonio zegt

    17 augustus 2009 om 23:51

    @michel
    Zelfs als positivo kan ik hier toch echt geen soep van koken. Ik zou er niet dood in gevonden willen worden. Zodra er haar op je ballen gaat groeien zul je het wel begrijpen.

    Login om te reageren
  59. Jerry zegt

    17 augustus 2009 om 23:55

    Om nog even het stuurwiel onderwerp aan te snijden:
    Waarom hebben peugeots nooit knoppen op het stuur??

    Login om te reageren
  60. Unagiii zegt

    17 augustus 2009 om 23:59

    Een hoop positieve reacties voor een model wat ik qua schoonheid echt onlosmakelijk verbind met een uitgelubberde tachtigejarige, wat overigens qua snelheid ook redelijk overeenkomt met dit beeld (voor een auto met die ambities dan).

    @Michel: Ik kan inderdaad geen 308 RCZ of TT kopen en het kan kloppen dat in de auto TT onderdelen zitten van de PSA (ik ken mijn klassiekers niet denk ik :P), maar dat maakt deze auto niet per definitie goed of mooi!

    Login om te reageren
  61. MCW zegt

    18 augustus 2009 om 00:03

    Ja idd, staat cheapo en vind zo’n blok achter het stuur onhandig. Maar verder echt een gave auto! Klein beetje TT maar dan veel aparter!

    Login om te reageren
  62. JH zegt

    18 augustus 2009 om 00:23

    @Jochempie: een Audi TT met achterwielaandrijving?! dat zou pas nieuws zijn…

    Login om te reageren
  63. Mark zegt

    18 augustus 2009 om 00:29

    Prachtige wagen en wat een lekkere kerel zeg in die auto

    Login om te reageren
  64. AH Sprite zegt

    18 augustus 2009 om 00:49

    @ sven2 :
    Ik wil juist een stuur dat bij de auto past, denk je dat die rommel van de tuningshop daarvoor in aanmerking komt?

    Login om te reageren
  65. Rocket Dog zegt

    18 augustus 2009 om 00:52

    Wat we er ook allemaal van mogen vinden……Peugeot brengt het wel op de markt, en laat het niet bij alleen een stoer prototype op een of andere wilde Auto Beurs.

    Daarom wel een plusje.

    Login om te reageren
  66. chips zegt

    18 augustus 2009 om 01:28

    als ik moest kiezen tussen een TT en dit gedrocht… zou ik t wel weten

    Login om te reageren
  67. Gaapie'' zegt

    18 augustus 2009 om 01:44

    Staat volgend jaar gegarandeerd op nummer 1 van de top 10 gaycars.
    Hoe kan het ook anders, als ze er altijd een man bij zetten.

    Login om te reageren
  68. Mtyn zegt

    18 augustus 2009 om 01:46

    Ik ben geen peugeot fan, maar dit vind ik er erg goed uitzien. Een nette mix van sportiviteit en luxe, erg mooi interieur naar mijn mening. De afwerking van het interieur bij de 308 was al erg goed te noemen. Ik vind het jammer van de motor, hoop op iets met meer pit. De hybride klinkt ook interessant, minder dan 100 g CO2/km en dan ook nog 200 pk? Netjes hoor. Nu maar wachten op de RCZ RC (of word dat dan de RC²Z)

    Login om te reageren
  69. Autogek zegt

    18 augustus 2009 om 08:03

    @Mark: Mijn idee! ;)

    Login om te reageren
  70. Bert zegt

    18 augustus 2009 om 09:02

    Kapper of niet, ik vind hem er netjes uit zien.
    Hoop wel dat ze nog een sportievere versie gaan maken,
    dit verdient wel meer als een 1.6 fransturbomotortje.

    Login om te reageren
  71. WJ zegt

    18 augustus 2009 om 09:12

    Hij is leuk (en dat doet pijn om te zeggen bij een Peugeot)
    Iemand al enig idee van prijs/gewicht van de auto?

    Login om te reageren
  72. Neal zegt

    18 augustus 2009 om 09:14

    Net als bij de 3008 zijn ze voor het interieur wel HEEL erg bij Audi gaan kijken

    Login om te reageren
  73. Ramshoek zegt

    18 augustus 2009 om 09:27

    Mooie auto waarbij het ontwerp van het productiemodel niet noemenswaardig is afgezwakt van het prototype van een paar jaar terug. We zien te vaak dat het productiemodel een slap aftreksel is van een showcar. Da’s hier gelukkig niet het geval. Lovenswaardig!
    Hoewel 200pk voor deze auto natuurlijk genoeg is, vraag je je toch af of er wellicht nog meer komt om de strijd met de (veel saaiere) Audi TT of de snelste Megane coupe (qua design geen partij voor deze RCZ) aan te kunnen.
    Komt er misschien uit de samenwerking met BMW nog een 2 liter turbo ???

    Login om te reageren
  74. Freewarefreak zegt

    18 augustus 2009 om 09:37

    @ RenesisHP:

    Even mijn .45 Desert Eagle doorladen… momentje… begin maar vast te bidden…

    OT: Mooie auto. Zou toch voor een TT gaan als het een model als dit moet worden. Ben niet overtuigd van de kwaliteit… wat ik wel vreselijk gaaf vind aan deze Peug is het feit dat het dash helemaal bekleed is met leer. Kijk maar goed naar die foto met die heer waar Mark en Autogek op geilen. Als dat standaard er op zit is het wel cool van Peug…

    Login om te reageren
  75. Bert zegt

    18 augustus 2009 om 09:56

    @ Neal,
    dit ontwerp hebben ze zo’n 5 jaar geleden al ingezet dus even “afkijken” bij huidige modellen bij Audi is simpelweg niet mogelijk geweest.

    Daarbuiten zijn alle Audi’s en vormgeving zo onderhevig aan focusgroepjes dat ALLE interieurs wel een beetje op Audi lijken, er zit in een Audi namelijk helemaal niks wat het echt “eigen” maakt, je kan het simpelweg gewoon niet lelijk vinden omdat alles door en door weg-getest is.

    Login om te reageren
  76. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 augustus 2009 om 10:03

    Leuke auto!
    Zie er veel anders-dan-anders dingen in, met de welvingen in het dak, de alu. dakstijlen en de knik bij de b-stijl.

    Inderdaad ziet hij er erg ‘gestyled’ uit, maar dat past wel bij het merk. Sinds wanneer maakt Peus strakke, sobere auto’s??

    Verder maakt hij in ieder geval veel reacties los. Zowel positief als negatief. Maar reacties losmaken is altijd goed.

    Het vergelijk met de TT slaat naar mijn mening nergens op. Is een andere klasse, zal neem ik aan zo’n 1,5 keer duurder zijn dan deze schitterende Peus…

    Login om te reageren
  77. Ruof A Idua zegt

    18 augustus 2009 om 10:15

    Grappig dat een beetje betaalbare sportcoupe hier direct wordt betiteld als kappersauto of gay-car. Een sportwagen moet blijkbaar richting 100.000 euro gaan voor hij ‘mee doet’ onder de zogenaamde “volwassen hetero’s” hier. 99% zou zijn eigen auto/fietsje er direct voor omwisselen.

    Prachtige auto!

    Login om te reageren
  78. sjorsx87 zegt

    18 augustus 2009 om 10:41

    Hij heeft zijn “spieren” op de goede plaats zitten en het ziet er helemaal niet verkeerd uit. Tot je gaat bedenken hoe een Peugeot stuurt, door een bocht heen gaat, wat voor belaberde vering er onder zit, ze allemaal FWD zijn en hun motoren niet vooruit te branden zijn. Dan zie ik weer de grote smoel van Peugeot van ik wil wel maar ik kan niet!

    Login om te reageren
  79. sjorsx87 zegt

    18 augustus 2009 om 10:45

    toevoeging: de daklijn ziet er niet echt 2+2 vriendelijk uit?! Ik denk niet dat ik met mijn 1.93 comfortabel achterin kan zitten. Oowja en op termijn komt er een nog saaiere versie(lees: hybride) met start-stop systeem en nog langzamer?

    Login om te reageren
  80. rwnkl zegt

    18 augustus 2009 om 11:27

    Mooi dat ze bijna niets veranderd hebben aan het concept!
    @sjorsx87: Dat de meeste peugs op comfort afgestemd zijn is misschien wat moeilijk te begrijpen vor sommigen, maar in het verleden waren het erg fijn sturende auto’s (zelfs de 205 en 206 doen het hier nog best goed). Die 1,6THP is samen met de duitsers ontwikkeld en heeft ook verschillende prijzen gewonnen, dus langzaam zal die niet zijn. En als ik me niet vergis zijn de instap audi TT’s ook met FWD…

    Login om te reageren
  81. Vincent996 zegt

    18 augustus 2009 om 11:30

    Prachtig dit! Ziet er geweldig uit, nagenoeg hetzelfde als de concept.
    In lange tijd geen mooie Peugeot gezien!

    Login om te reageren
  82. Sorcerer zegt

    18 augustus 2009 om 11:33

    200 pk turbomotor en dan 0-100 in 7.6 sec? Wat weegt-ie dan? 1500 kg? Zou me niets verbazen als je kijkt naar de gewichtsstijging per generatie bij Peugeot hoor… En haalt deze de 1:14 wel bij normaal rijden?

    Maargoed, hij ziet er zeker wel kek uit hoor!

    Login om te reageren
  83. Waus zegt

    18 augustus 2009 om 11:41

    Dat ziet er toch wel lekker uit. En al helemaal voor een Peugeot!

    Login om te reageren
  84. RtB zegt

    18 augustus 2009 om 12:04

    Ziet er goed uit, helaas vind ik de achterkant wat minder mooi, maar dat vind ik ook van zijn (veel duurdere) concurrenten, de TT en Cayman. Ben benieuwd hoe die zal rijden in ieder geval, maar dat zal ongetwijfeld wel goed zijn (zie bijv. de Peug 3008 die ook geweldig rijdt).

    Login om te reageren
  85. Vincenzo zegt

    18 augustus 2009 om 12:06

    Weer een gedrocht. Waarom wordt dit gemaakt vraag ik me af. Wie wil hier nou in rijden? Zelfs als je em krijgt, bah.

    Login om te reageren
  86. Cantago zegt

    18 augustus 2009 om 12:18

    Duidelijk een Audi TT, alleen dan in Peugeot trim!

    Login om te reageren
  87. jampa zegt

    18 augustus 2009 om 12:29

    wat zijn franse auto’s toch stront en stront en stront lelijk!

    Login om te reageren
  88. Ramshoek zegt

    18 augustus 2009 om 12:29

    @Vincenzo
    Peugeot heeft zijn ontwerpers vele maanden laten fröbelen met allerlei ontwerpen tot dit ontwerp eruit kwam, heeft marktonderzoek gedaan, heeft de reacties van potentiele klanten geïnventariseerd tijdens shows en clinics en hebben aan de hand van al die info uren beraadslaagd over de vraag ‘zullen we het doen of zullen we het niet doen’.
    Uren, maanden, zelfs jaren zijn ze er mee bezig geweest waarbij 10-tallen, nee misschien wel enkele honderden miljoenen uitgegeven zijn. En dat terwijl ze gewoon orakel Vincenzo hadden kunnen bellen (…)

    Login om te reageren
  89. pietje zegt

    18 augustus 2009 om 12:58

    Vooroordeel, frans is lelijk!
    Best bullshit, niemand kijkt naar t design zelf…
    Ben benieuwd wat ze er van vonde als er een audi logo op stond??

    Prachtig model! beter dan de saaie TT*

    *mja mijn mening, ieder de zijne!

    Login om te reageren
  90. RenesisHP zegt

    18 augustus 2009 om 13:10

    Het motorblok is best sterk te noemen. In minder sterke uitvoering rijd het prima. Er zit helaas weinig emotie in.

    Login om te reageren
  91. sjorsx87 zegt

    18 augustus 2009 om 13:31

    @rwnkl: Zoals je zelf al zegt: “in het verleden waren het erg fijn sturende auto’s”. Je hoord mij ook niet zeggen dat ze nooit prijzen winnen(door duitse hulp) en oké een 206 met 177PK komt ook wel vooruit, maar het onderstel vindt ik bij die auto helemaal niks vooral nadat ik er in de ardenne een middagje mee heb gestuurd in de bergen… Zet hem naast een golf GTI dan weet ik toch wel welke ik zou kiezen.

    Login om te reageren
  92. KoFFiE zegt

    18 augustus 2009 om 13:44

    Kan me niet warm maken, ziet er… Peugeot uit. Beetje een mix tussen een 307 CC en een TT… Kan het moeilijk geslaagd vinden, en vraag me echt af wie hier nu echt z’n geld voor gaat neerleggen… Ik kan me moeilijk een doelgroep inbeelden. De mensen die ze ermee zouden aanspreken zijn teveel imago-gericht vrees ik – en op dat gebied heeft Peugeot toch weinig te bieden…

    Login om te reageren
  93. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 augustus 2009 om 13:49

    LOL @ Ramshoek!

    Je was me net voor om snotneus Vincenzo een geschreven corrigerende tik te geven…

    BRILJANT!
    :)

    Login om te reageren
  94. RenesisHP zegt

    18 augustus 2009 om 13:52

    @Svenska_Aeroplan_AB.

    Lol@corrigerende tik. :lol:

    Login om te reageren
  95. BananaFlip zegt

    18 augustus 2009 om 13:54

    Van achteren is ie erg mooi, het dak is ook heel erg leuk en het hele plaatje ziet er goed uit, maar die smoel kan dus echt niet.
    Is het zoveel moeite om eventjes een stukje nieuw smoelwerk te ontwerpen?
    Wel goed dat ie nog zo dicht bij het concept zit.
    Nu nog eventjes RWD en een leuk mondje en ook ik ben blij.

    Login om te reageren
  96. BananaFlip zegt

    18 augustus 2009 om 13:56

    Dan komen we natuurlijk ook nog op de vraag: welke manager wil er nou in een roadster van Peugeot rijden?
    Alleen die van Peugeot, toch?

    Login om te reageren
  97. Victor zegt

    18 augustus 2009 om 13:59

    waarom heeft deze auto 2 moterkappen?
    die achterse kwap trekt echt op niks!
    alleen het bovenaanzicht is een beetje mooi.

    Login om te reageren
  98. Kasper zegt

    18 augustus 2009 om 14:07

    TT??

    Karmann Ghia bedoel je.

    Login om te reageren
  99. Rick dos zegt

    18 augustus 2009 om 14:53

    Mooie en trendsettende auto. Net zoals dat ook met de 206 CC toentertijd was.

    Login om te reageren
  100. RenesisHP zegt

    18 augustus 2009 om 14:58

    @Rick dos.

    “Net zoals dat ook met de 206 CC toentertijd was.”

    Ik ben het met je eens.
    Of we echter blij moeten wezen met de CC trend..

    Login om te reageren
  101. Rick dos zegt

    18 augustus 2009 om 15:09

    @RenesisHP

    Moeten we überhaupt blij zijn met cabrio’s?

    Login om te reageren
  102. RenesisHP zegt

    18 augustus 2009 om 15:11

    @Rick dos.

    Moeten zeker niet. Het mag wel.

    Sommige cabrio’s maken mij best wel blij. ;)

    Login om te reageren
  103. Rick dos zegt

    18 augustus 2009 om 15:18

    Dus ze maken je een beetje gay? ;)

    Login om te reageren
  104. RenesisHP zegt

    18 augustus 2009 om 15:20

    @Rick dos.

    Ik BEN gay. ;)

    Login om te reageren
  105. Rick dos zegt

    18 augustus 2009 om 15:22

    Komt zeker door het weer. ;)

    Login om te reageren
  106. RenesisHP zegt

    18 augustus 2009 om 15:25

    @Rick dos.

    Nope, gewoon een vervelend karaktertrekje dat als sportwageneigenaar niet geheel onhandig is. ;)

    Login om te reageren
  107. sven2 zegt

    18 augustus 2009 om 21:49

    @ ah sprite

    laat dan zelf een stuurtje maken, zoals je het zelf wilt, dan ben je er zeker van dat het een stuur is dat bij je “past” !

    Login om te reageren
  108. VingtCoeur zegt

    19 augustus 2009 om 12:04

    Gewoon Porno. Geweldig om weer een sportwagen in de showroom te hebben!
    Peugeot Proficiat. LEF om in deze tijd door te zetten met het toen al gedurfde plan. Alle mensen die roepen hoe lelijk en verschrikkelijk, zoek het maar uit. Als dit m’n nieuwe demo is zullen de hoofden toch draaien!

    Mooi stuur, prachtig dak, super motor en let op het klokje! midden op het dashboard, wat een stijl!!!

    Lul wat je wil. Peugeot is zich aan het onderscheiden en stijgt boven zichzelf uit.

    Login om te reageren
    • jlachenal zegt

      20 augustus 2009 om 12:23

      @VingtCoeur:

      helemaal mee eens hier ga ik mijn 206 RC wel voor inruilen

      Login om te reageren
  109. VivelaFRANCE zegt

    22 augustus 2009 om 15:01

    Erg mooie en leuke auto!!! Waardig concurrent van de TT, hoewel de RCZ wel iets luxer gemogen had.

    Login om te reageren
  110. Cruiserbenz zegt

    23 augustus 2009 om 10:08

    Al ben ik geen fan van dit merk vind ik het best een fijne wagen. Veel mensen verkopen hier veel blabla maar moest de wagen plots op hun oprit staan , zouden ze dan toch zwijgen en er lekker mee rondtuffen…

    Login om te reageren
  111. rwnkl zegt

    15 september 2009 om 21:55

    De eerste versie van de RCZ de ‘RCZ Limited Edition’ kan besteld worden en kost:

    E42.650,-

    http://showroom.peugeot.com/index.php?showroom_id=560#rcz_limit_edition

    Login om te reageren
  112. Griens G.A. zegt

    12 februari 2010 om 17:15

    technisch een prima auto;uiterlijk is het model een mislukking;binnen te weinig ruimte en dat is een gevolg van dit hopeloos model (vorm);de 308 1.6 HTP Feline is wel een prachtige auto om te zien;dit is een auto voor echte Peugeotrijders en die van het land Frankrijk houden + de Franse taal min of meer beheersen.Vous m’avez comprit???

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North