Polestar voorziet de instapversie van de 2 van een aantal upgrades.
Als er nieuws is vanuit Polestar dan is de kans vrij groot dat het over de Polestar 2 gaat. Het merk moet het momenteel namelijk maar van één model hebben. De Polestar 1 gaat dit jaar uit productie en was sowieso vooral een image booster om het merk op de kaart te zetten.
Een Polestar 3 en 4 zijn onderweg, maar tot die tijd moet de Polestar 2 de kar trekken. Wat overigens aardig lukt. Om te zorgen dat de auto interessant blijft heeft de Polestar 2 nu alweer een update gekregen.
Het is vooral de instapversie van de Polestar 2 die van deze update profiteert. De Polestar 2 ‘Standard range Single motor’ krijgt namelijk een vernieuwd accupakket. Voorheen had deze versie een 64 kWh accu, nu is dat een 69 kWh accu.
Dat betekent natuurlijk: meer range. Voorheen bedroeg de actieradius volgens de WLTP-cyclus 440 km, nu is dat 474 km. Ook ben je eerder klaar bij de snellader. Snelladen kan namelijk met 130 kW in plaats met 125 kW.
Als klap op de vuurpijl krijg je ook meer vermogen: 231 pk in plaats van 224 pk. Daarmee heeft de Standard range nu evenveel vermogen als de Long range. Het zijn allemaal subtiele upgrades, maar het is toch maar mooi meegenomen.
Qua uiterlijk verandert er niets, behalve dan dat er nieuwe velgen zijn. Zowel de standaard 19 inch velgen als de optionele 20 inch jetsers hebben een nieuw design gekregen. De dikke velgen die je hierboven ziet zijn de 20 inch exemplaren, die een meerprijs hebben van €1.000. De kleuren zijn ook iets aangepast, maar dat mag geen naam hebben.
Wat betaal je voor zo’n instapper van Polestar? De vanafprijs van de Polestar 2 Standard range Single Motor komt nu uit op €47.910 in de configurator. Daarmee is de Polestar 2 wel iets duurder geworden, want eerst kostte die €45.900. Maar je krijgt dus wel wat terug voor de 2 mille die je extra betaalt.
leenvandriel zegt
De linkse groene leugen.
techniekmeneer zegt
47k. Haha
markoh zegt
Rijd nu vanaf oktober met een Polestar performance.
Het is echt een geweldig rijdende automobiel.
Heb deze toen vergeleken met Tesla, kia en VW en naar mijn mening de best rijdende van de 3.
Natuurlijk zullen er betere technieken kwa laden en range zijn.
Naar mijn mening ook een knappe wagen om te zien.
Rijd circa 200km per dag dus range maakt voor mij niet uit.
@Polestar als jullie een vergoeding willen overmaken voor deze lofzang stuur maar een dm’tje
Pascal zegt
Goede keuze. Ik ben een zeer tevreden Model 3 rijder, maar kan de Polestar ook altijd goed waarderen. Heb er zelf nog nooit in gereden, toen ik in mei 2019 de Tesla bestelde was die er nog niet.
demoder zegt
Ik heb zojuist een ouwe diesel gekocht!!! Was het alleen om die opgedrongen elektrische shit maar tegen te gaan!! En ik rij veel km’s dus is het voor mij geen optie te stekkeren. Maar daarbuiten stop met die propaganda van zo genaamd milieu vriendelijk rijden.
Pascal zegt
Nou nou, dat zal ze leren!
hollow zegt
@Pascal: ze zullen het geweten hebben! Ik tuf ook verder in m’n 3 liter 6 cilinder diesel! Tot de dood ons scheidt. Of een te dure herstelling.
Pascal zegt
@hollow Ach, nog niet al te lang geleden werd diesel verguisd. Satanssap was het! Als echte petrolhead reed je op benzine en helemaal niks anders! Hetzelfde met SUV’s. Zo’n veel te zware kist met de aerodynamica van een zeecontainer en hoog zwaartepunt? Dat koop je natuurlijk niet als autoliefhebber! Nu hoor je daar ook niemand meer over.
Nu zijn de EV’s aan de beurt voor deze trend: opnieuw is er een bepaald groepje ‘autoliefhebbers’ die zich er keihard tegen afzet, dieselrijders nota bene. Dus gelet op het verleden doe ik alvast een hele veilige voorspelling: Over een jaar of 10 hoor je die signalen nauwelijks nog.
iannuzi zegt
@demoder: meest milieuvriendelijke is gewoon niet rijden of gaan fietsen
Dutchdriftking zegt
Het enige wat ik lees is 1.000 euro voor originele 20 wielen. Geen gekke deal. Moet je natuurlijk wel de standaard 19 inch (?) voor inleveren.