Investeren in auto’s: de bubbel barst nog lang niet

Auteur: , 57 Reacties

De afgelopen drie jaar zijn er bizarre prijsstijgingen geweest. Met name klassieke Porsches en Ferrari's zijn enorm in prijs gestegen, waarbij sommige auto's vier of vijf keer zoveel waard werden. Maar de gekste stijgingen lijken nu een beetje voorbij. Of toch niet?

Ferrari 250 GTO

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: “de Bubbel” zal zeer waarschijnlijk geen “plop” zeggen, voorlopig althans. Toch zijn er wel veranderingen waarneembaar, en daarvoor moeten we de investeringswaardige auto’s eigenlijk in een aantal categorieën verdelen.

1. De hyperexclusieve klassieke eindbazenauto
We hebben het hier niet over de gemiddelde klassieker. Sterker nog: we hebben het hier over auto’s met prijskaartjes van minstens een miljoen euro, maar vaak een veelvoud daarvan. Klassieke auto’s, bovendien. Jaren ’70 en daarvoor en liefst met een paard of stier in het logo. Auto’s die extreem zeldzaam zijn, zoals bijvoorbeeld de Ferrari 250 GTO en de Porsche 550 Spyder. Auto’s die bovendien in beperkte oplages gebouwd gebouwd zijn en van een merk komen met een indrukwekkende heritage.

Jaguar D-Type

Spaarrekeningen leveren steeds minder rente op (bijna nul), waardoor er de afgelopen jaren flink wat hamstergedrag heeft plaatsgevonden. Een hoop vermogende mensen hebben deze auto’s gekocht als alternatieve belegging en daardoor zijn ze nu moeilijker te bemachtigen dan ooit tevoren. We zien eigenlijk bij elke grote internationale veiling weer een nieuw veilingrecord voor dit soort auto’s, wat de schaarste onderstreept.

De onderkant van deze groep bestaat uit auto’s als een ’72-er Porsche 911 RS of een Lamborghini Miura. Top exemplaren van dit soort auto’s zijn inmiddels de magische grens van 1 miljoen euro gepasseerd terwijl iconische auto’s uit de jaren ’80 zich ook voorzichtig richting deze groep bewegen. Een Ferrari F40, Lamborghini Countach en Porsche 959 zijn allemaal (mits in topconditie) tegen de miljoen aan gaan schurken of daar overheen gekropen. De reden is ook simpel: jongere miljonairs kunnen zich nu de zeldzame sportauto’s veroorloven die ze vroeger als poster boven hun bed hadden hangen.

Dit soort auto’s blijven hun geld waarschijnlijk gewoon waard en we zullen veilingrecords blijven zien de komende jaren, is de verwachting.

2. De zeldzame klassieker / youngtimer
We leggen deze categorie uit aan de hand van het makkelijkste voorbeeld: de zeldzame uitvoeringen van de Porsche 911. Laten we voor het gemak een 993 Turbo S als voorbeeld nemen. De laatste luchtgekoelde Porsche 911, in één van z’n meest zeldzame uitvoeringen. Deze auto’s kocht je twee jaar geleden in topconditie met weinig kilometers voor pak ‘m beet €150.000 euro. Tegenwoordig is dat het dubbele, misschien wel het drievoudige van dat bedrag dat je mag aftikken. Au.

Porsche 993 Turbo S

Maar hoewel deze auto’s zeldzaam zijn, zijn ze niet onvindbaar. Ga shoppen voor zo’n 993 Turbo S en je hebt in ieder geval keuze uit een aantal auto’s. Worden ze niet online aangeboden, dan zijn er wel tussenpersonen die de rijken der aarde aan dit soort auto’s kunnen helpen. En dus is er keuze. Bovendien waren er een aantal mensen die zo’n ding nog hadden staan. Die zagen de prijzen van hun geliefde sportauto stijgen en roken geld. En dus kwam er nog een beetje meer aanbod.

Daardoor zien we nu dat de prijzen van dit soort auto’s lijken te stabiliseren. Ze donderen niet omlaag en zullen gemiddeld wel iets op blijven lopen, maar niet meer met de enorme sprongen van de afgelopen jaren. Sommige auto’s zullen bovendien iets minder waard worden, gewoon omdat ze te snel gestegen zijn in de gekte. Auto’s als de Ferrari Testarossa en Porsche Carrera GT gingen in pak ‘m beet een jaar tijd soms drie keer over de kop. Maar nu zien we de prijzen al een paar maanden niet verder stijgen.

3. De beschikbare klassieker / youngtimer
We gaan even terug naar het voorbeeld van de Porsche 911. Met het stijgen van de prijzen van de zeldzame uitvoeringen, stegen de prijzen van de minder zeldzame of zelfs ruimschoots beschikbare auto’s ook langzaam mee. Maar ook hier geldt: veel mensen trokken ineens hun oude Porsche uit de schuur voor een rondje langs de poetser en een daarop volgende advertentie op het internet. De vraagprijzen vielen daarbij in de categorie “hij hoeft niet weg, maar voor de hoofdprijs mag het” en sommige mensen hebben daardoor lekker wat geld verdiend. Maar investeerders zijn minder geïnteresseerd in het nette, maar relatief lage rendement ten opzichte van de exclusievere modellen. Ze stoppen hun geld liever in een fraaie 964 RS dan in een 911 G Model. Natuurlijk, de prijzen voor die 911 G zijn wel opgelopen, maar het aanbod is ook riant omdat teveel mensen geld roken. En dus zien we veel auto’s die niet verkocht worden als er de hoofdprijs voor gevraagd wordt.

Alfa Romeo Giulia

Gevolg: de prijsstijgingen zijn eruit, hoewel er nog niet echt sprake lijkt te zijn van een daling. De verwachting is dat de prijzen de komende tijd stabiel blijven, en misschien zelfs iets zullen zakken. En dat geldt echt niet alleen voor Porsches, deze trend lijkt ook toepasbaar op auto’s als een Volkswagen Golf I GTI of een BMW Z3 Coupe. Heb je zo’n auto? Dan hoef je je echt geen zorgen te maken dat je er veel minder voor krijgt dan dat je er twee jaar geleden voor betaalde. Maar besef je wel dat de gekste prijsstijging er voorlopig even uit lijkt te zijn, en dat de normale inflatieregels weer van toepassing lijken.

4. De nieuwe limited edition sportwagen
De prijzen van een Ferrari LaFerrari, Porsche 918 Spyder of McLaren P1: ze zijn allemaal onderhevig aan heftige speculatie. Maar als de komende jaren de eerste gebruikte exemplaren op de markt komen waar wél een beetje mee gereden is (lees: geen tellerstand van minder dan 1000 kilometer), dan gaan de prijzen weer iets zakken. Hetzelfde geldt voor de iets toegankelijker modellen als een Porsche 911 R of Ferrari 458 Speciale. Natuurlijk, in de eerste periode na het uitverkopen van zo’n auto die slechts beperkt leverbaar is, is het mooi handelen. Maar op een gegeven moment heeft iedereen die er één wilde er één in z’n schuur, of alweer verkocht. Voor die tijd wil je (als je geld wil maken) van die auto’s af zijn.

McLaren P1

Investeringsexpert
Een investeringsexpert van een grote Nederlandse bank (hij wil zijn baan graag houden, naamsvermelding laten we daarom op verzoek weg) laat ons weten dat zijn klanten massaal zoeken naar alternatieven voor hun spaargeld. Spaargeld waar een extreem lage, géén of zelfs negatieve rente op rust. Deze investeerders kopen massaal exclusieve auto’s.

Het nieuwste speeltje of het laatste veilingresultaat van een klassieker drijft daarbij vaak de handelsprijzen kortstondig op, waarna ze iets inzakken. Deze expert noemt dat het ‘harmonica-effect’: “Zie het als een harmonica: de prijs wordt heel snel opgerekt door de toegenomen vraag. Dat kan de introductie van een gelimiteerd model als de 911 R zijn: iedereen wil zo’n ding, dus nieuwe auto’s worden meteen te koop gezet voor het dubbele bedrag door mensen die er direct aan willen verdienen.”

Maar ook gewilde klassiekers komen aan bod. “Een veilingrecord op bijvoorbeeld een Ferrari Testarossa zorgt ervoor dat andere Testarossa-eigenaren dollartekens in hun ogen krijgen. De goudkoorts slaat toe, vraagprijzen schieten omhoog, waardoor de prijs uiteindelijk op een extreme hoogte stagneert. We zien dan een aanbod van auto’s die simpelweg té duur zijn en die lang te koop blijven staan. Vervolgens zakken de prijzen weer iets, maar mensen die de auto net gekocht hebben doen deze nooit meer onder de betaalde prijs weg. Daarmee daalt de beschikbaarheid en dus stijgen de prijzen weer iets. We zien deze golfbeweging telkens terugkomen.”

We zitten nu op een punt dat de markt een beetje rustiger geworden lijkt te zijn na drie jaar complete gekte, maar een bubbel die barst? Reken er maar niet op.

Porsche 911R

UPDATE: meer lezen? Check waar je op moet letten bij het investeren in auto’s, de reden dat bepaalde auto’s in waarde stijgen en deze investeringstips!



57 reacties

Geld is gewoon geen roggel waard ..
Komt vast wel verandering in ..
@lincoln: klopt. Binnenkort gaan we allemaal weer jagen en verzamelen!
Laat het dan stagneren, maar de gekte die we gehad hebben komt denk ik biet meer terug.

Een 308GTB (en verwanten) kocht je in 2009 voor een bedrag tussen de 35.000 en 40.000 euro. Tegenwoordig schommelen ze rond de 80.000-90.000 euro. Bizar, had ik er toen maar eentje gekocht (of m’n ouders dan destijds,’).
@granlusso: ik zie een goede Vetroresina nog wel naar de twee ton gaan. Helaas…
Heeft er iemand enig idee of het slim is om een Fiat 500 Riva aan te schaffen?? Ik heb het idee dat ik daar na verloop van tijd geen verlies op zal maken, wat denken jullie? Ik zit er nml serieus over te denken…erg mooi autootje
@badmat: Als je het een leuke auto vind moet je het gewoon kopen. Een nieuwe auto schrijft af tenzij je een LaFerrari gekocht hebt.

Mijn advies is: koop de auto als je het een leuk ding vind. Rij er mee, geniet er van en als hij meer waard gaat worden spring je een gat in de lucht. Doet ‘ie dat niet, jammer dan. Je kan je geld toch niet meenemen je graf in.
@viezefreddyw: helemaal mee eens!
@viezefreddyw: daar dachten onder andere de farao’s vroeger anders over. Die namen alles mee hun graf in.
@badmat: De 500C Riva is inderdaad een erg mooi wagentje. Ben er zelf verzot op, maar helaas nog niet het moment om mijn eigen Rio in te ruilen voor de Fiat. Kan trouwens zijn dat mijn volgende aankoop eerder iets sportiefs zal zijn, spijtig dat er geen Abarth 500 Riva bestaat anders kocht ik hem direct.

Nu als investering of op zen minst waardevast zodat je weinig of geen verlies maakt zou ik het niet doen. Even opgezocht naar de occasie-prijzen van de 500 (in Belgie) en moet zeggen de vorige limited edition 500 namelijk de Gucci editie zit gewoon tussen de normale 500’s, qua bouwjaar en vergelijkbare aantal kilometers. Het is nu niet dat de Gucci veel meer waard is dan een normale 500, stelt niets voor op de occasie-markt. Wat de restwaarde van de Riva zal zijn kan je moeilijk voorspellen, het is natuurlijk pakken meer luxe dan de Gucci. Wit leder interieur, speciale lak met pinstripe, unieke velgen en natuurlijk de houten Riva accenten i.p.v de gebruikelijk lak. Bied naar mijn mening wel meer dan een normale 500 en de Gucci. Maar de gewone leek ziet daar gewoon een leuk wagentje in, zal 2dehands misschien wat vlotter weggaan omdat ie er meer uitspringt. Maar denk niet dat het erg veel verschil zal tonen in de prijzen. De consument zal snel zijn neus ophalen als ie ziet dat veel meer moet betalen dan een andere 500 met vergelijkbare opties. Misschien hier en daar een verzamelaar, maar die zien meer in speciale Abarth’s vanwege de ‘heritage’ en de klassieke 500’s dan in een nieuwe 500 die in een speciaal ‘pakje’ werd gehesen.

Nu vind je het een leuke wagentje? Kopen en genieten, dat moet je uiteindelijk doen. Plof je in de wit lederen zetels met donkerblauwe lijntjes, dak open en naar het Garda-meer ermee. Dat zal je eerder doen lachen dan wachten totdat de prijzen beginnen te stijgen.
Hoewel ik tot voor kort nog in de markt was voor een Porsche 911 (niet de 996) voor maximaal 30k, heb ik het nu opgegeven. Ik hoef er geen meer. De prijzen rijzen de pan uit en dat gaat natuurlijk maar tijdelijk goed. De gekte is nu op zijn hoogtepunt en het zal nog wel een paar jaar duren voordat de bezitters hun prijzen laten zakken en de markt weer een beetje normaal wordt.
@hans12670: koop een 996 en het interesseert je niet meer of het wat meer of minder waard wordt; jij geniet, dat is alles wat nog telt.
@spylegion: Eigenlijk begint de 996 een beetje een klassieker te worden juist door die koplampen.
@spylegion: ik wil geen 996 onder andere vanwege de zeer matige kwaliteit van motorkoelsysteem. Een structurele oplossing kost meer dan 3000 euro. Ik ben bang dat ik leegloop op zo’n auto. Dit in tegenstelling tot veel andere 911 modellen. Deze 996 (en in mindere mate de 997) heeft gewoon meerdere fundamentele designfouten. Google hier maar eens op.
@hans12670: dat is zwaar overtrokken! Die hele internet hype dat de 996 motorisch niet degelijk is.
En als je dan toch googelt , geld alleen voor de 3.4 , 3,6 is super degelijk. Beste blok ooit gemaakt , zogenaamde metzger blok
@gietturbo: klopt helemaal dat fora’s het probleem groter maken dan het is

Beide blokken zijn degelijk. Sterker nog: de eerste 3.4 motoren tot modeljaar 2000 hebben de sterkste tussenaslagers. Grootste problemen zijn met de ‘gemodificeerde’ lagers als er al problemen mee zijn. Nogmaals: internetverhalen zijn overtrokken door mensen die geen Porsche kunnen betalen/rijden.

Ja, het komt voor dat de motor kapot draait, maar als percentage van het totaal aantal geproduceerde 996’jes stelt dit niks voor.

Ik blijf er bij: goed onderhoud, juiste vloeistoffen, warmrijden én koudrijden zijn van groot belang bij performance auto’s. Doe je dit blijft alles best wel lang heel.
@gietturbo: Mezger ligt overigens alleen in 996 Turbo, GT2 en GT3. Niet in de normale 3.6.
Ik heb zelf (nog) niet genoeg geld om me daarover druk te hoeven maken

Btw lekker rijden met die bakken goede doelen ritten enzo wat heb je aan geld alsnje er niet van kan genieten omdat het dan misschien iets minder wordt?
Nu het geld nog
Leuk en leerzaam artikel!
Leuke en interesante artikel.
Grappige is dat ik vroeger op ‘elke straathoek’ wel een Porsche zag staan, maar al die oudere modellen zijn hier compleet uit de stad verdwenen… staan nu zeker ineens in verwarmde garages… wel jammer voor het straatbeeld…
@punicaoase: ik herken het gevoel; Waar zijn toch alle mooie classics heen? We zullen dit over een aantal jaren bijv ook over de 997 zeggen.
@888natan: wel over de 996.
De 997 is zo massaal geproduceerd (nog hogere aantallen dan 996) en vaak als lease auto op de zaak gereden. Duurt nog wel even dus voordat we dat over de 997 zeggen.

En in de tussentijd is de rente weer gestegen, belegt men weer in vastgoed omdat de vastgoedmarkt weer afgekoeld is en gaan particulieren weer de beurs op omdat de stabiliteit in de economie teruggekeerd is.

Ofwel de rush op dit soort auto’s is tijdelijk, terugkerend en gedreven door het economische klimaat.
@z4coupe30si: idd. Alsof je moet kiezen tussen de bank of het investeren in classics. Als je je geld afgelopen jaren in een AEX tracker hebt gestopt heb je ook dikke doekoes gemaakt.
@punicaoase: Klopt. Ze zijn ook te duur om zomaar te laten staan (diefstal). Een garage is niet belachelijk duur vergeleken bij de waarde van de auto en dan roest hij ook niet weg. Makkelijke keuze dus maar het is wel jammer voor het straatbeeld.
@frederik: Plus de verzekeraar wilt dat ie binnen gaat staan…
Goed artikel, leuk om te lezen deze info
Zolang de economie stijgt zal de waarde ook niet dalen, maar als de groei zo hard door zet in exclusief autoland. En de volgende crisis komt, dan ben je ook echt flink de lul…
Je vergeet een belangrijke groep : wedstrijdwagens en hun straatversies cq homologatie modellen.
Kocht je een 205 Turbo 16 voor ruim onder de ton Euries, dingen doen nu een vermogen, een relatief eenvoudige Escort Mk 1 als Mexico is al een dure jongen evenals een Sierra Cosworth.
En die straatversie van de BX 4TC die ik ooit in’t zwart rete origineel in Zwitserland kon kopen voor omgerekend 30 mille, ik denk er liever niet meer over na.
En Delta’s, kocht je een paar jaar geleden echt nog voor een appel en een ei !
Enige linke is de Lancer EVO daar zijn maar een paar uitvoeringen begeerlijk van.
Tommi Makkinen
@desjonnies: Die BX 4TC… Daar zou ik nu ook spijt van hebben. Serieus onderschatte wagen!

Geloof ook dat de zwarte uitvoeringen de zeldzaamste waren, niet?
@desjonnies: klopt helemaal!
@desjonnies: ja, ik weet nog dat een 205 Turbo 16 serie 200 (dat is de straatversie) rond 2005 nog voor rond de 60k€ te koop stond, inmiddels lijkt er geen plafond meer te zijn voor die auto’s.
Klassieke auto’s uit de jaren ’70 en ervoor. Kan leuk zijn, maar ik denk dat de rek daar ook wel uit is om de eenvoudige reden dat de doelgroep daarvan ook steeds ouder wordt. Kijk naar de posters en schaalmodellen die een jongetje van 7 op zijn slaapkamer heeft. Die auto’s zijn 30-40 jaar later gewild, maar 70-80 jaar later waarschijnlijk een stuk minder. Natuurlijk blijven er altijd liefhebbers voor, maar volgens mij is er altijd een soort optimum (voor de verkoper dan) tussen vraag en aanbod bij een autoleeftijd van ca 40 jaar.
Greed is a bitch…
Goed artikel
Sommige auto’s die ik in de gaten hou (jaren 70, kleine massaproductie) zijn de afgelopen jaren lekker mee gestegen onder het motto ‘het is toch een klassieker’. Prijsstijging van 5k op een auto die vijf jaar geleden ik goede staat maximaal 15k moest opbrengen vind ik best stevig. Ik hoop dat de bubbel gauw barst en dat de leuke bereikbare auto’s weer voor normale prijzen weg mogen
@gulli: vergeet niet dat juist bij deze groep klassiekers de projsstijging zeer welkom is.
Op deze manier kan je investeren in reparatie , restauratie en goed (preventie) onderhoud zonder dat je het geld in een bodemloze put gooit.
Bij wagens tot laten we zeggen 10k ofzo kan een motorrevisie of spuitbeurt nooit uit. Daarboven krijg je wat meer rek.
@seicilindri: 100% mee eens. Niets zo erg als een auto waar je wel wat aan wil laten doen maar een spuitbeurt overstijgt de waarde al. Zeg ik als CX-bezitter (die in een loods staat weg te kwijnen).
Zit er niet mee als het niet meer betaalbaar is zoek je toch wat anders. Bv. koop een nieuwe standaard 911 en laat hem geheel door een tuner onderhanden nemen en pas hem aan aan je eigen smaak. Heb je ook nog iets unieks.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid een aantal klassiekers te hebben die de laatste jaren inderdaad heel rap geategen zijn. De meesten van die auto’s heb ik al heel lang en had ik mezelf beloofd nooit te verkopen maar enkele ervan komen langzamerhand op een niveau dat ik me afvraag of ik me wel kan permiteren ze niet te verkopen. Dat zijn best lastige beslissingen
@seicilindri: ben benieuwd wat je hebt staan!
@lotuselises2: tja dat is nogal uiteenlopend. Zoals mijn naam doet vermoeden veel Italiaans maar ook enekele Amerikanen en Fransozen.Van spul wat in deze bubbel niet is meegegaan zoals een 59 er Buick Le Sabre tot spul wat belachelijke prijzen opbrengt zoals Iso Grifo en van alles ertussen . Denk aan Ferrari Dino 308gt4 , Ferrari 400GT , Fiat 2300S coupe , Fiat 600 Multipla , Renault 8 Gordini ,65 Plymouth Barracuda Formula S , Renault Floride Fiat 2300 Familiare etc .
Nb ik wordt altijd het meest nerveus als men zegt dat het nog lang goed blijft gaan. Meestal moet je dan uitstappen. Ik ben oud genoeg om me de klassieke autoprijzen bubbel van begin 90 er haren nog te herinneren….
Ik mis in dit artikel de rol van de Toyota Prius MK I…
Ok, op goed geluk: Ik heb een Citroën C5 station. Goed onderhouden, rijdt prima. Niet superexclusief, mag daarom voor slechts een half miljoen weg. Iemand? :-)
Ik keek m’n ogen uit toen ik in the Gallery was en een groene met beige kap en cognac lederen Mercedes-Benz 280 se 3.5 cabrio zag staan voor €360.000 volgensmij. Ging in ieder geval over de 3 ton heen. Wel in nieuw staat maar toch, blijft gruwelijk veel geld
Hedendaagse prijzen zijn inderdaad echt bizar! Denk je eindelijk je droomauto bijna te kunnen kopen, knipper je twee keer met je ogen en ze vragen het dubbele!

O.t. Voor de rijkere AB-bezoekers weet ik nog wel een paar Scuderia’s, Speciale’s en 599 GTO te koop ;-)
Had ik jaren geleden toch maar die M5 of Integrale gekocht. Was zo dichtbij en nu heel wat verder weg. Topartikel!
Investeren in auto s doe je als je geld genoeg hebt, net zoals aandelen kopen. Wat je krijgt in deze tijden v lage rente en booming automarkt, is dat mensen die wel een centje hebben maar geen geld, zich in deze markt roeren en dromen v monsterrendement. Als de markt daalt, verkopen zij in paniek want het centje staat onder druk. De categorie die wel geld heeft houdt zijn auto. Rijdt ermee, geniet ervan, heeft geen zorgen en wanneer enkele jaren later de markt terug stijgt – na zowel plezier als rendement te hebben gehad – denk ie aan een verkoop. Time / money is on your side. Klinkt wat hard, maar is vaak wel zo.
Ik heb een autoschadebedrijf en restaureer ook auto’s samen met een goede vriend. Ons viel op dat bv een Porsche niet meer ‘leuk’ is om te restaureren en dus uitweken naar een alternatief. Dit werd een MGB gt (series 1) Wij vonden een goede basis die compleet gedaan moest worden. Een half jaar later waren auto’s in dezelfde staat al het driedubbele waard. Wij waren niet de enige die uitweken naar de alternatief. Ik denk dat de schrijver van dit artikel die categorie auto’s vergeet;)
@dragspert:
Een B heeft wel als voordeel dat er een betaalbare ENORME aftermarket onderdelen voorziening is
@dragspert:
Er is trouwens een Vlaamse blogger meg een 6 serie coupe die jouw expertise wel kan gebruiken hier zo’n 3 topics terug
@desjonnies: die zag ik ook staan. Autorestauratie is mijn beroep/bedrijf en ik heb toevallig al 2 BMW 6 series gedaan waarvan 1 ground up (die kunnen ook lekker roesten trouwens maar dat terzijde)
Maar er zullen in Vlaanderen ongetwijfeld ook kundige reparatiebedrijven zijn.
Ik koop gewoon auto’s die niks waard zijn en zullen worden. Geen afschrijving, geen bijschrijving, lekker overzichtelijk..
Maar goed dat ik dus lekker heb genoten van m’n VR6 en niet zo min mogelijk heb gereden om km’s te sparen.
Het is gewoon erg moeilijk anders zou iedereen het wel doen! Sowieso is een auto veel duurder om te bezitten dan aandelen. Kortom je moet al een leuke stijging hebben om die kosten te compenseren…

Dan heb je nog het probleem dat er ook zat auto’s gewoon antieke zooi worden ipv gewilde klassiekers… De leeftijd van de aspirant kopers is van groot belang.

Zelf heb ik ook een aantal keer spijt gehad van de auto’s die ik niet kocht maar het scheelde niet veel. Bijv. een T1 busje die een bekende kwijt wilde… Daar had ik flink op kunnen verdienen. Die bubble is inmiddels ook alweer aan het leeglopen sinds ze heel Brazilie afstropen om het hierheen te halen…
ps ik denk dat een mooie orginele E46 nog weleens flink wat waard kan worden.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).