• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Is de Corvette C8 Widebody eindelijk mooi?

Auteur: willeme, gepost 11 februari 2022 om 11:02 – 14 Reacties

Corvette Widebody

En nee, met met mooie Corvette C8 Widebody bedoelen we niet een grote Citroën-MPV.

Smaak is zeer persoonlijk. Het kan dus zijn dat je het met de volgende paar zinnen absoluut niet eens bent. Maar de nieuwe Chevrolet Corvette is een beetje een vreemde auto. Ja, als je in de VS bent moet je erin kopen. Voor een bepertk bedrag heb je een supercar met 490 pk uit een atmosferische V8.

Maar het model oogt nogal iel. De wielen staan erg ver naar binnen, de auto staat te hoog en de koets lijkt te smal. Ergens klopt het niet helemaal. Waarschijnlijk heeft Chevrolet dat bewust gedaan, want de Corvette Z06 is aanzienlijk breder dan het standaardmodel.

Corvette C8 Widebody

Corvette C8 Widebody

Maar wat als je net een standaard-C8 hebt gekocht en voorlopig geen zin hebt om deze in te ruilen? Dan kun je ‘m ook naar wens aanpassen. Dat is precies wat er met deze Corvette Widebody gebeurd is. De auto is namelijk voorzien van een DuraFlexAero Grand Widebody-kit.

Deze kit bestaat uit meer dank enkel de wielkast-verbreding met 911 GT-esque popnagels. Zo heb is er ook een flinke voorspoiler, matchende sideskirts en een obligate diffusor. Gaaf detail is de enorme Ducktail-spoiler.

  • Corvette C8 Widebody
  • Corvette C8 Widebody

Voor extra drama zijn er deuren van de firma LSD geplaatst. LSD staat voor Lambo Style Doors, waardoor we niet uit hoeven te leggen hoe de deuren openen. Nou ok, voor de paar lezers die een Peugeot 1007 of Koenigsegg CCR rijden: de deuren openen nu naar boven.

Corvette C8 Widebody

Enorme wielen

Dan zijn we aanbeland bij de wielen. Die komen van velgenboer ADV.1. Het model heet (adem in) ADV10RF Track Spec Advanced Series (adem uit). De velgen zijn voor 9,5×20 groot, achter 12×21. Dat zijn echt bizar grote wielen voor een relatief kleine auto als de Corvette.

  • Corvette C8 Widebody
  • Corvette C8 Widebody
  • Corvette C8 Widebody

De velgen zijn driedelig gesmeed en zullen een flinke duit kosten. Uiteraard voldoen ze aan alle huidige trends: concave, bi-drectional en bicolor. Het mooie is wel dat je de velg zo kunt samenstellen als je zelf wenst. De prijzen zijn enkel en alleen op aanvraag. Tja, het is dan ook geen setje imitatiewielen, reken op minimaal 10.0000 euro.

Meer lezen? Deze auto’s halen hun koplampen ergens anders vandaan!

Ook interessant!

  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Corvette C8
    Corvette C8 nu al een beetje aangepast
  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

adv1, Chevrolet, Corvette, Coupe, lsd-doors, tuning, verlaagd, wit

Vorig bericht: « Overheid heeft BMW S1000RR van A16-racer verkocht
Volgend bericht: Tip: steek je middelvinger niet op bij een flitser »

Lees Interacties

Reacties

  1. connexie zegt

    11 februari 2022 om 11:37

    Nope. Ziet er helaas niet uit.

    Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    11 februari 2022 om 11:47

    Kan/kunnen er ook een (paar) fotootje(s) bij op rijhoogte ?

    Login om te reageren
  3. bmw318i zegt

    11 februari 2022 om 11:49

    Die achterwielen staan niet goed.
    Als we het hebben over gepopnagelde panelen geef ik de voorkeur aan een citroen visa chrono uit de jaren ’80.
    Zegt misschien teveel over mijn leeftijd maar anyway…

    Login om te reageren
  4. bottles zegt

    11 februari 2022 om 11:57

    Mooi? Nee.
    Indrukwekkend? Sure

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 februari 2022 om 17:44

      Deze is zo laag, die plaat inderdaad een indruk achter als je die ergens parkeert.

      Login om te reageren
  5. baardmijt zegt

    11 februari 2022 om 12:14

    Wellicht dat het op rijhoogte nog meevalt, maar zo ziet het niet zo fraai uit imho. En een ton voor een setje fancy wielen? Koekoek.

    Login om te reageren
  6. Niels zegt

    11 februari 2022 om 12:24

    Dat bi-directional ziet er toch echt nooit uit he…

    Login om te reageren
  7. slakkie zegt

    11 februari 2022 om 12:49

    Is toch helemaal niet fijn om met zoiets rond te rijden ?

    Login om te reageren
  8. tmenges zegt

    11 februari 2022 om 12:49

    Vind t wel gaaf alleen die wielen die zitten veel te ver de wielkasten ingedrukt.

    Login om te reageren
  9. osmo zegt

    11 februari 2022 om 13:35

    Op foto 4. Die achterspoiler is die van slecht gestucte gipsplaat gemaakt?

    Login om te reageren
  10. 50mchljn zegt

    11 februari 2022 om 13:53

    Waarom staat die gozer steeds op de voorgrond? Kan niet van trots zijn want wat een lelijk hok die auto !

    Login om te reageren
  11. anthwan zegt

    11 februari 2022 om 13:58

    Zijn die popnagels wel van RVS, wat maakt het ook uit het ziet er nu al niet uit.

    Login om te reageren
  12. cloverleaf zegt

    11 februari 2022 om 15:31

    Ik krijg spontaan zin in rijst

    Login om te reageren
  13. kevindb zegt

    11 februari 2022 om 16:57

    Als ik al in de positie zou zijn dat ik een C8 had én daar een widebody op zou plaatsen gaat mijn voorkeur uit naar de Streethunter Widebodykit. Die zijn zonder die lelijke popnagels!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North