Is de Jaguar I-PACE zo wel te pruimen?

Auteur: , 26 Reacties

Ziet er wel lekker dik uit.

Is de Jaguar I-PACE zo wel te pruimen?

De Jaguar I-PACE heeft, op z’n zachtst gezegd, een uitgesproken uiterlijk. Je vindt het mooi, of je gruwelt ervan. Een derde optie is dat je de looks van de auto niet hekelt, maar dat de elektrische auto wel een make-over kan krijgen. Voor die groep heeft Lister goed nieuws.

Is de Jaguar I-PACE zo wel te pruimen?

De Britten hebben hun designer Toby Tinsley losgelaten op de I-PACE en Tinsley kwam met het volgende naar voren. Een I-PACE die op een aantal punten is aangepakt wat het uiterlijk ten goede moet komen. De Lister Jaguar I-PACE komt onder andere met een carbon voorbumper, sideskirts en achterbumper. Er werd een carbon motorkap gemonteerd en een ietwat opvallende achterspoiler mocht niet ontbreken. Verder staat de I-PACE op een setje nieuwe wielen en op aangepaste ophanging.

Dankzij alle carbon componenten weegt deze Lister Jaguar I-PACE 2.033 kg. Dat is een winst van 100 kg in vergelijking met het standaard model. De tuner heeft de software aangepakt, waardoor de I-PACE nu in minder dan vier tellen naar 96 km/u moet kunnen sprinten.

Lister stelt dat ze een ‘gelimiteerd’ aantal exemplaren van gaan bouwen. Ze hebben er een prijskaartje van 125.000 Britse pond aangehangen. Dat komt omgerekend neer op dik 144.000 euro.

Is de Jaguar I-PACE zo wel te pruimen?



26 reacties

Kan ik kort over zijn: nee
@harmengerritsen: kan ik kort aanvullen; eens!!
Eigenlijk zou élke Britse wagen verplicht moeten worden verkocht in British Racing Green. Wat een heerlijk mooie kleur toch!

Ik vind de iPace zo ook al niet verkeerd, maar als ik 144.000€ bag kwam deze er wel! Misschien wachten tot na de Brexit, dan is de pond geïmplodeerd en wordt ie vanzelf goedkoper.
@nemus: wachten tot na brexit… hoe lang heb je?
@nemus: los van deze prachtige Jag: hèt British Racing Green bestaat dus niet. En zijn zoveel varianten van. Die rare Britten zijn zo trots op hun heritage, maar nog nooit is precies vastgelegd wat BRG nou precies is.
@schreute01: waarom bestaat hèt British Racing Green niet? Simpel: in crozhe jaren van de 20ste eeuw had elk land ‘zijn’ kleur voor racewagens. In de UK was dat groen. En omdat ze dat heel lang zijn blijven gebruiken (zie Vanwall en Lotus bv.) is dat een algemene term geworden.
Dit in tegenstelling tot andere ‘landskleuren’ zoals het blauw van Frankrijk of het geel van België.

Maar feit os en blijft dat dé ultieme combinatie voor een Britse wagen is: BRG met een beige interieur.
@nemus: de Brexit zal hem eerder duurder maken door de heffingen en extra kosten om markttoegang te krijgen…

OT: ik zie geen verschil blijft een auto die getekend is als een redelijk model en vervolgens de schaal met 1,5 is vergroot. Raar ding.
via Android app
Nog minder bereik met die wielen.
Zit er nu wel een V8 in?

Nee?

Dan is het antwoord: Nee.
via Android app
@ghost: waar zit tegenwoordig nog een V8 in man.
@stfu: tomatensap!
@ghost: Die v8 in de q4 e-tron gaat echt lkkr klinken!
laten we zeggen…zo missie minder lelijk…dat is het wel…
Eindelijk zijn de wielkuipen gevuld!
Lelujke dingen Moore maken, maakt ze nog niet
Mooi
Als je vluchtig kijkt, lijkt het wel een Renault Clio op de coverfoto..
@peter_akerboom: Als je je ogen dicht doet is het net of het nacht is.
Ik zit toch een beetje te wachten op het moment waarop tuners van elektrische auto’s zich ook gaan bemoeien met de aandrijflijn…
Dramatisch lang opladen niet te doen in de praktijk.
Kan dit pakketje niet op een XF?
John Deere wrapje vind ik genoeg, poah.
Volgens mij zijn dat de optie velgen van de Lamborghini Urus. Die zou ik ook wel willen hebben.
Een stuk mooier, al doen grotere wielen en vooral een verlaging al een hoop goed. De I-Pace staat standaard zo hoog op de poten, dat verziekt de proporties behoorlijk.
Gele accenten hoeven voor mij dan weer niet zo.
Overigens is dit een Photoshop, en die van achteren vooral niet een hele goede.
nou…mooie sound ook. ow wacht…hij zoemt zoals een telegeleide wagentje van een kind

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).